eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Janikowo › Rozbudowa wylęgarni z przebudową istniejącego budynku w m. Kołuda Wielka, gm. Janikowo na dz. nr 25/8 wraz z dostawą i montażem wyposażenia technologicznego.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-11-27

Ogłoszenie nr 500064897-N-2017 z dnia 27-11-2017 r.

Janikowo: Rozbudowa wylęgarni z przebudową istniejącego budynku w m. Kołuda Wielka, gm. Janikowo na dz. nr 25/8 wraz z dostawą i montażem wyposażenia technologicznego.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 5033-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 68437 - 2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Zootechniki - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Kołuda Wielka, Krajowy numer identyfikacyjny 7972800061, ul. Kołuda Wielka, ul. Parkowa 1, 88160 Janikowo, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 052 351-33-91, e-mail izzzdkw1@poczta.onet.pl, faks 052 351-35-41.
Adres strony internetowej (url): www.izzd-koluda-wielka.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: jednostka badawcza

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa wylęgarni z przebudową istniejącego budynku w m. Kołuda Wielka, gm. Janikowo na dz. nr 25/8 wraz z dostawą i montażem wyposażenia technologicznego.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

1/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie branży podstawowej oraz branż instalacyjnych (woda i kanalizacja, centralne ogrzewanie, wentylacja mechaniczna z klimatyzacją, zewn. instalacja wod.-kan. i deszczowa oraz instalacje elektryczne), a także nowe wyposażenie technologiczne całej linii wylęgowej w 8 komór (inkubatorów) lęgowych o łącznej pojemności min. 106 000 szt. jaj gęsich, 4 komory (inkubatory) klujnikowe o łącznej pojemności m.in. 26 000 szt. jaj gęsich oraz stołów segregacyjnych i wózków transportowych w liczbie dostosowanej do wielkości produkcji, stanowiących rozbudowę wylęgarni z przebudową istniejącego budynku w m. Kołuda Wielka, gm. Janikowo na dz. nr 25/8. W zakresie wyposażenia technologicznego znajduje się także elektroniczny system sterowania parametrami mikroklimatu w komorach (inkubatorach) i monitorowania procesu wylęgu.Opis prac dot. budynku istniejącego: 1) Budynek istniejący (pow. zabud. 894,60 m2, pow. użytk. 789,40 m2, kub. 2.762,90 m3) to obiekt czynnej wylęgarni posiadający pomieszczenia technologiczne jak i pomieszczenia socjalno-biurowe.Budynek wykonany w technologii mieszanej o ścianach murowanych z cegły i gazobetonu z dachem dwuspadowym płaskim z płyt korytkowych na kratowych wiązarach stalowych w części głównej (halowej) oraz ze stropodachem jednospadowym płaskim DZ-3 w części pomocniczej. 3) Przebudowa budynku istniejącego polegać ma na częściowej zmianie usytuowania ścian działowych, zmianie usytuowania otworów drzwiowych wewnętrznych i zewnętrznych wraz z wymianą drzwi, wymianie posadzek i warstw podposadzkowych wraz z izolacją termiczną i przeciwwilgociową, uzupełnieniu tynków, wykonaniu gładzi gipsowych, licowaniu ścian i wykonaniu nowych powłok malarskich oraz na wykonaniu nowych instalacji sanitarnych i elektrycznych.Opis prac w zakresie rozbudowy: 1) Rozbudowa (pow. zabud. 437,20 m2, pow. użytk. 389,80 m2, kub. 3.230,20 m3) polegać ma na dobudowie do części głównej (halowej) budynku istniejącego, jako jej przedłużenia o 12,06 m (dwa przęsła) wzdłuż osi głównej oraz na dobudowie nawy bocznej równoległej do osi głównej budynku na całej długości elewacji budynku istniejącego i rozbudowy hali. 2) Rozbudowa budynku istniejącego wykonana ma być w konstrukcji stalowej o schemacie statycznym ramowym z kształtowników walcowanych HEB 320 (3 ramy główne) i z kształtowników HEA 180 i HEA 200 (10 ram nawy bocznej). Połączenia elementów rygli i słupów ram zaprojektowano jako śrubowe. Fundamenty pod stalową konstrukcję rozbudowy zaprojektowano w formie płyty żelbetowej grub. 30 cm wspartej na "ostrogach" żelbetowych (ścianach fundamentowych) szer. 40 i 60 cm do głębokości posadowienia - 1,70 m. Dach (płaski dwuspadowy) i ściany zaprojektowano w postaci lekkiej obudowy z płyt warstwowych grub. 15 cm z rdzeniem poliuretanowym, mocowanych na płatwiach dachowych i poziomych ryglach stalowych z kształtowników walcowanych. Maksymalna wysokość (w kalenicy) rozbudowy jak i części głównej budynku istniejącego wynosi 5,97 m, a połacie tych części dachu mają stanowić jednolite płaszczyzny. Dla spełnienia wysokich standardów higienicznych w budynku posadzki w całej powierzchni funkcji technologicznej zaprojektowano z żywic epoksydowych w systemie FLOORPOL, a w części socjalno-biurowej z płytek ceramicznych antypoślizgowych.Ramowy harmonogram realizacji robót: Ze względu na konieczność realizacji przedmiotu zamówienia w obiekcie technologicznie czynnym roboty związane z rozbudową mogą być rozpoczęte i wykonywane od daty przekazania placu budowy (marzec 2017 r.) do ostatecznego terminu zakończenia i odbioru całego zakresu przedmiotu zamówienia (do 8.01.2018r.). Natomiast roboty związane z przebudową budynku istniejącego mogą być prowadzone bezwzględnie tylko w okresie technologicznej przerwy miedzy poprzednim i następnym cyklem wylęgowym, tj. od 19.06.2017 r. do 8.01.2018 r.Szczegółowe warunki wykonania zamówienia na roboty budowlane oraz zakres robót określają: umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, projekt budowlany stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ, kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ i specyfikacja techniczna komór (inkubatorów) lęgowych i klujnikowych stanowiąca załącznik nr 11 do SIWZ. Jednocześnie treść tych załączników zawiera istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z dokumentacją projektowo- kosztorysową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz specyfikacją techniczną komór (inkubatorów) lęgowych i klujnikowych i poleceniami Inspektora nadzoru. Prace budowalne należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, Polskimi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym. Zamawiający zapewnia Wykonawcy dostęp do swojej sieci wodociągowej oraz umożliwi korzystanie z energii elektrycznej na potrzeby prowadzonych robót budowlanych.Wskazane przez Zamawiającego pozycje katalogowe w kosztorysie ofertowym z przedmiarem robót oraz specyfikacjach technicznych należy traktować jako rozszerzenie opisu robót. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą "lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych)". Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, który ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia (np. takie parametry i jednostki jak: długość, szerokość, wysokość, kubatura, itd.) oraz wybrane cechy jakościowe , które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.)Zamawiający informuje, iż kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ należy traktować jako informacje pomocnicze przydatne do sporządzenia oferty w postępowaniu i w kalkulacji ceny za realizację zamówienia. 10. Cenę należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie zakresu robót określonego w projekcie budowlanym, Załącznika nr 9 (kosztorys ofertowy z przedmiarem robót), Załącznika nr 10 (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), Załącznika nr 11 (specyfikacja techniczna komór (inkubatorów) lęgowych i klujnikowych), wizji lokalnej oraz innych kosztów koniecznych do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z projektu i przedmiaru, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego likwidacją,koszty utrzymania zaplecza budowy. Zgodnie z Załącznikiem nr 1 (wzór umowy) Zamawiający przewiduje ryczałtowe wynagrodzenie za wykonanie niniejszego zamówienia. Wymagany przez Zamawiającego załącznik do oferty w postaci kosztorysu ofertowego jest jedynie dokumentem pomocniczym, który będzie wykorzystany do obliczenia należnego wynagrodzenia wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy bądź rozliczenia ewentualnych robót zamiennych i nie będzie podlegał ocenie na etapie oceny ofert. Ewentualne braki pozycji robót w kosztorysie ofertowym nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z obiektem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym z wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego (pkt VIII.5.1) SIWZ.Okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia wynosi: 1) dla robót budowlanych: nie mniej niż 48 miesięcy 2) na dostarczone i zamontowane wyposażenie wraz z aparaturą towarzyszącą i oprogramowaniem: zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w ofercie, nie mniej niż 24 miesiące; liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem. 12. Przez cały okres obowiązywania rękojmi i gwarancji w zakresie odnoszącym się do dostarczonego i zamontowanego wyposażenia wraz z aparaturą towarzyszącą i oprogramowaniem Wykonawca zobowiązany jest stawić się w obiekcie wylęgarni w terminie .... godzin od zgłoszenia telefonicznego usterki / awarii (termin zgodny z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w ofercie, nie dłuższy niż 12 godzin od zgłoszenia telefonicznego).


II.4) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:

45223500-1,

45262400-5,

45261210-9,

45262500-6,

45321000-3,

45311000-0,

45232410-9,

45332200-5,

45331100-7,

45331210-1,

16651000-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od 3.04.2017r.- 8.01.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Rozbudowa wylęgarni z przebudową istniejącego budynku w m. Kołuda Wielka, gm. Janikowo na dz. nr 25/8 wraz z dostawą i montażem wyposażenia technologicznego.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 07/03/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Usługowo Budowlane BROSTER Marek Brodecki, Mirosław Stec Sp.j., , ul. Łączna 3, 88-160, Janikowo, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4678446.06 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/10/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Strony dokonują zmiany umowy przez rozszerzenie jej przedmiotu o roboty dodatkowe określone w par. 2 aneksu, której Zamawiający pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł przewidzieć. Jednocześnie zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana zarówno z powodów ekonomicznych, jak i technicznych, dodatkowo spowodowałaby istotną niedogodność lu znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Zmiana ta jest niezbędna do wykonania zamówienia podstawowego, jako że w przeciwnym razie poważnie zagrożony zostałby jeden z najistotniejszych warunków zamówienia, tj. termin jego wykonania, z czym wiązałoby się niebezpieczeństwo znacznego opóźnienia wylęgu gęsiąt w sezonie 2018 i pomniejszenia ilościowego wylęgu. Ponadto konsekwencją niedochowania terminu wykonania zamówienia byłoby ryzyko zachwiania stabilności ekonomicznej Zamawiającego, a także niedostarczenie na rynek koniecznej ilości gąsiąt rodzicielskich gęsi białej kołudzkich® podlegającej corocznej wymianie, co stanowiłoby czynnik destrukcyjny polskiego rynku drobiu, zarówno po stronie producentów, jak i finalnie konsumenta. Wartość zmiany nie przekracza 15% zamówienia podstawowego. W związku z czym wystąpiła konieczność podpisania aneksu na dodatkowe roboty zgodnie z protokołem konieczności na wykonanie robót dodatkowych.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Uzasadniając konieczność wprowadzenia zmian należy podkreślić, że związku z wyborem podwykonawcy na dostawę i montaż całej linii technologicznej wylęgarni podwykonawca firma PETERSIME zwróciła się do głównego Wykonawcy - do firmy PUB BROSTER z warunkami w zakresie zagwarantowania uzyskania optymalnych parametrów technicznych dla osiągnięcia najwyższej jakości i sprawności procesu wylęgu. Warunkami tymi było opracowanie projektu wykonawczego instalacji wodnej, wentylacji, klimatyzacji, c.o., c.w.u., i sprężonego powietrza, zawierający rozwiązanie zapewniające uzyskanie wymaganych parametrów mikroklimatu w komorach wylęgowych i klujnikowych oraz w przestrzeni otwartej hali, a także zapewniające uzyskanie wymaganych parametrów mikroklimatu w komorach wylęgowych i klujnikowych oraz w przestrzeni otwartej hali, a także zapewniające długotrwałą i bezpieczną eksploatację całej przestrzeni technologiczno-użytkowej rozbudowanego i zmodernizowanego obiektu wylęgarni. Dostosować istniejące źródło ciepła (kotłownia lokalna) do aktualnego bilansu zapotrzebowania ciepła. Udzielenie ogólnej gwarancji na zainstalowaną linię technologiczną uzależnia się od użycia do celów technologicznych wody chemicznej i fizycznie czystej, a tym przede wszystkim wody o twardości nieprzekraczającej 4 N. Nastąpiła konieczność zwiększenia zakresu robót drogowych i chodników (powierzchni nowych i remont istniejących) dla zabezpieczenia śluzy dezynfekcyjnej przed zalewaniem wodą opadową.W związku z czym konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego wynikała z sytuacji niemożliwej do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie przygotowania postępowania przy zachowaniu należytej staranności. Ponadto wartość robót dodatkowych wynosi mniej niż 15% wartości zamówienia podstawowego (499 165,94 zł netto)- ok. 10%.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.