eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Wykonanie instalacji systemu klimatyzacji w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach - etap I.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-10-20

Ogłoszenie nr 500046767-N-2017 z dnia 20-10-2017 r.

Województwo Śląskie: Wykonanie instalacji systemu klimatyzacji w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach - etap I.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XIII Pomoc Techniczna, Działanie 13.1. Pomoc Techniczna oraz w ramach Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) PO PT 2014-2020, Działanie 3.1. Skuteczni Beneficjenci. 53,09%, w tym środki RPO WSL 2014-2020 - 51,18% i środki (PIFE) PO PT 2014-2020 - 1,91%.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 577623-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Województwo Śląskie, Krajowy numer identyfikacyjny 27628463800000, ul. ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 207 85 70, e-mail zamowienia@slaskie.pl, faks 32 20786 18.
Adres strony internetowej (url): www.slaskie.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie instalacji systemu klimatyzacji w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach - etap I.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZN-ZP.272.1.54.2017.AŁP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie instalacji systemu klimatyzacji w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach - etap I. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z postanowieniami: SIWZ, wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, dokumentacji projektowej, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi Załącznik nr 3 do SIWZ, obowiązującymi przepisami prawa, normami i zasadami wiedzy technicznej, w tym w szczególności z: - ustawą Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi do niej, - ustawą Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz 1332) oraz z aktami wykonawczymi do niej, - rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. 2003 r. Nr 120, poz. 1126), - Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie lub normami innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz normami, europejskimi ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, należy uwzględnić w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2016 r. poz.1570 z późn. zm.). - Zasadami BHP, ppoż. oraz pozostałymi obowiązującymi przepisami prawa dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia ma być fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych oraz dopuszczony do stosowania na terenie UE. Materiały i urządzenia muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) oraz zgodnie z art.10 ustawy Prawo Budowlane. Parametry materiałów i urządzeń muszą być zgodne z dokumentacją projektową Uwaga: Jeżeli Zamawiający w którymkolwiek miejscu opisał przedmiot zamówienia (nazwy własne produktów, materiałów, urządzeń, systemów) wyznaczając standard wykonania zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, wówczas dopuszcza się stosowanie produktów, materiałów, urządzeń, systemów równoważnych, posiadających takie same (lub lepsze) parametry techniczne i wymagania funkcjonalne, poparte certyfikatami, świadectwami dopuszczenia, atestami w zależności od wymagań wynikających z odpowiednich przepisów. Wykonawca powiadomi Inspektora o wyborze materiału. Wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału nie może być później zmieniany bez zgody Inspektora. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego w dokumentacji postępowania. 2. Opis przedmiotu zamówienia stanowi kpl. dokumentacji projektowej pn. "Instalacja klimatyzacji w budynku przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach - etap 1", obejmujący sekcje sytemu instalacji nr: 1-SE, 3-SE, 3+4 NE, 4-SE, 5-NE,0A SW, 0A+ 0B NW, 0B SW, 1-SW, 3- SW, 3+4 NW 5- SW, 5 - NW.) Przedmiot zamówienia obejmuje: - instalację VRV z jednostkami wewnętrznymi typu ścienne, kasetonowe oraz kanałowe oraz agregatami zewnętrznymi - instalację sterowania systemu chłodniczego VRV ze sterownikiem centralnym, - instalację skroplin - instalację zasilania elektrycznego urządzeń. Zakres robót przy wykonywaniu systemu klimatyzacji obejmuje: o W zakresie branży instalacyjnej i budowlanej: - dostawę materiałów i urządzeń, - wykonanie prac przygotowawczych, - montaż jednostek wewnętrznych wraz z przebiciami otworów dla rur freonowych, kabli i skroplin w istniejących przegrodach budowlanych i wykonaniem bruzd, - ułożenie, zamocowanie przewodów instalacji freonowej, kabli i skroplin w tym wykonanie połączeń i przeprowadzenie prób szczelności i niezbędnych sprawdzeń oraz drożności instalacji skroplin, - uruchomienie systemu VRV i sprawdzenie efektywności działania, - wykonanie izolacji zimnochronnych na rurach VRV, - nałożenie tynku wielowarstwowo, -szpachlowanie, zatarcie i szlifowanie tynku do stanu odzwierciedlającego fakturę istniejącej powierzchni, - wykonanie zabezpieczeń ppoż przejść przewodów przez przegrody, - malowanie farbą w kolorze dobranym do koloru istniejącego, - prace dodatkowe wynikające z opinii konstrukcyjnej obejmującej renowację konstrukcji dachu. o W zakresie branży elektrycznej: - rozbudowę istniejącej rozdzielnicy głównej RG nN o 2 dodatkowe pola liniowe dla zasilania rozdzielnic jednostek zewnętrznych, - wykonanie i prefabrykacja tablic rozdzielczych T8LK i T8PK przeznaczonych do zasilania jednostek zewnętrznych na dachu, - wykonanie wewnętrznych linii zasilających tablice rozdzielcze T8LK i T8PK usytuowane w pomieszczeniach technicznych na 5 piętrze ( 7 kondygnacji ) w lewym i prawym skrzydle budynku, - rozbudowę o dodatkowe aparaty modułowe istniejących tablic rozdzielczych piętrowych T..L i T...P usytuowanych na każdej kondygnacji w lewym i prawym skrzydle budynku, - wykonanie uzupełniającej instalacji odgromowej w strefie agregatów zewnętrznych. Powyższe ma na celu przygotowanie pól odpływowych do zasilania jednostek wewnętrznych, wbudowanie i rozprowadzenie instalacji odbiorczych przewidzianych do zasilania urządzeń klimatyzacji oraz instalacji sterujących ich pracą. Projekty wykonawcze branżowe obejmują wykonanie instalacji klimatyzacji całego obiektu. Całe zadanie opisane w załączniku nr 3 podzielone jest na 3 etapy, z czego przedmiot umowy obejmuje wykonanie I etapu. Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane w czynnym budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Na czas prowadzenia przez Wykonawcę robót nie zostanie on zamknięty i będzie funkcjonował w normalnym trybie. Roboty uciążliwe będą wykonywane po godz. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia stref roboczych w sposób niepowodujący utrudnień pracy personelu i przebywających tam osób. Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: - Zorganizowania zaplecza budowy z oznaczeniem i zabezpieczeniem terenu, na które składają się odpowiednie pomieszczenia magazynowe do składowania materiałów i narzędzi oraz pomieszczenia socjalne dla swoich pracowników, - Sporządzenia lub zapewnienia sporządzenia, po podpisaniu umowy ale przed rozpoczęciem robót, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w zakresie określonym w art. 21a ustawy prawo budowlane oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzaju robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. poz. 120.1126), stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi i dostarczy go Zamawiającemu, - Przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją użytkowania systemu oraz jej wersję elektroniczną (4 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej). - Wykonywania innych czynności niezbędnych do właściwego zrealizowania przedmiotu zamówienia, - Zabezpieczenia nadzoru innych jednostek zewnętrznych, w przypadku kiedy to będzie konieczne tj. Zakład Energetyczny itp., - W uzasadnionych przypadkach na żądanie Zamawiającego, do przedstawienia dodatkowych badań laboratoryjnych wbudowanych materiałów na własny koszt, - Na każde żądanie Zamawiającego do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklaracja zgodności, aprobata techniczna itp.), jak również do uzyskania akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem, - Zapewnienia swoim pracownikom odzieży roboczej z logo firmy Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby pracownicy podwykonawców posiadali odzież roboczą z logo firmy odpowiedniego podwykonawcy, - Do należytego zabezpieczenia terenu robót, - Do zabezpieczenia urządzeń, sprzętu, mebli i innych przedmiotów Zamawiającego, które mogą zostać uszkodzone w skutek prowadzonych robót, - Bieżącego porządkowania użytkowanych przez Zamawiającego pomieszczeń, w których będą prowadzone prace lub w których wystąpi jakakolwiek ingerencja Wykonawcy. - przedstawienia do zatwierdzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. Wykonawca zobowiązany jest w formie pisemnej zawiadomić Zamawiającego o zauważonych wadach w dokumentacji projektowej w terminie 3 dni od daty ich ujawnienia. Zastosowane urządzenia klimatyzacyjne powinny zostać zamontowane przez podmiot posiadający autoryzację producenta. Sterowniki systemu klimatyzacji należy montować na wysokości zapewniającej ich obsługę przez osoby niepełnosprawne (jak oświetlenie pomieszczeń). Wykonawca powinien posiadać ważną autoryzację producenta materiałów do wykonywania biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Wykonawca (w dokumentach odbiorowych) przedłoży ważny dokument autoryzacji producenta materiałów do wykonywania biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. 4. Wykonawca po podpisaniu Umowy w ciągu 7 dni złoży pisemne oświadczenie wskazując osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.), które w okresie realizacji przedmiotu umowy będą wykonywały czynności, których mowa w ust. 5. W przypadku zmiany ww. osób zatrudnionych na umowę o pracę Wykonawca w ciągu 7 dni zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Zamawiającego oraz o wyznaczeniu nowych osób. 5. Zamawiający wymaga, aby w szczególności nw. czynności w ramach realizacji umowy były wykonywane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.),: - w zakresie wykonywania instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnych - w zakresie wykonania instalacji elektrycznych 6. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia każdorazowo ww. oświadczenia na żądanie Zamawiającego. 7. Oświadczenie, o którym mowa wyżej w ust. 4, powinno zawierać w szczególności: datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności określone w ust. 5 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób oraz rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 8. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności określone w ust. 5 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać pozbawiona danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega ochronie. Informacje, takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawców, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania przedmiotowej Umowy w celu zweryfikowania, czy osoba/y wykonujące czynności przy realizacji Umowy określone w ust. 5 są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 11. Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WSL 2014-2020, Oś priorytetowa XIII Pomoc Techniczna, Działanie 13.1. Pomoc Techniczna oraz w ramach Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) PO PT 2014-2020, Działanie 3.1. Skuteczni Beneficjenci. 53,09%, w tym środki RPO WSL 2014-2020 - 51,18% i środki (PIFE) PO PT 2014-2020 - 1,91%. 12. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji na cały przedmiot zamówienia licząc od daty odbioru końcowego "bez zastrzeżeń" całego przedmiotu zamówienia (zgodnie z ofertą wykonawcy).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45331220-4


Dodatkowe kody CPV: 45315600-4, 45317000-2, 45400000-1

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/10/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2035874
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Air Engineering Sp. z o.o.
Email wykonawcy: katowice@airengineering.pl
Adres pocztowy: ul. Krakowska 50 32-083 Balice
Kod pocztowy: 32-083
Miejscowość: Balice
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1499969.01
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1287389.34
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2236288.83
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Całkowita wartość zamówienia: 2035874,00 zł . Wartość zamówienia podstawowego - 1278649,00 zł, wartość zamóiwenia z art 67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP - 757225,00 zł


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.