eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj remontu laboratoriów w budynku nr 8 Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie ul. Wólczyńska 133 w celu ich dostosowania do wymagań jakie stwarzają badania nad nowoczesnymi materiałami w tym nanomateriałami i materiałami dla zastosowań w elektronice

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2017-10-13

Ogłoszenie nr 500042916-N-2017 z dnia 13-10-2017 r.

Warszawa:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 594332-N-2017
Data: 27-09-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 000039025, ul. ul. Wólczyńska 133, 01-919 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 8353041 w. 407, e-mail jsrembowski@itme.edu.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.itme.edu.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
www.itme.edu.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: I
Punkt: I.4)
W ogłoszeniu jest: Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL) Nie Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia Nie Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie Inny sposób: Adres:
W ogłoszeniu powinno być: Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL) Tak www.itme.edu.pl Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia Tak www.itme.edu.pl Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak Inny sposób: Wymagane jest przygotowanie oferty w formie pisemnej - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej. Adres: siedziba Zamawiającego: 01-919 Warszawa, ul. Wólczyńska 133, bud. nr 2, pok.nr 111(Sekretariat)

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.1)
W ogłoszeniu jest: Określenie warunków: Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w SIWZ, składane na formularzach
W ogłoszeniu powinno być: Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.2)
W ogłoszeniu jest: Określenie warunków: Kryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówienia
W ogłoszeniu powinno być: Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.3
W ogłoszeniu jest: Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji Tak
W ogłoszeniu powinno być: Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji Nie

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4
W ogłoszeniu jest: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj remontu laboratoriów w budynku nr 8 Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie ul. Wólczyńska 133 w celu ich dostosowania do wymagań jakie stwarzają badania nad nowoczesnymi materiałami w tym nanomateriałami i materiałami dla zastosowań w elektronice
W ogłoszeniu powinno być: 1.Przedmiotem zamówienia jest "Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj remontu laboratoriów w budynku nr 8 Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie ul. Wólczyńska 133 w celu ich dostosowania do wymagań jakie stwarzają badania nad nowoczesnymi materiałami w tym nanomateriałami i materiałami dla zastosowań w elektronice". 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi (dalej zwany "OPZ")Załącznik nr 3 do SIWZ wraz z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik do OPZ. 3.Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także: 1)Wykonanie inwentaryzacji do celów projektowych. 2)Opracowanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego przedstawionego przez Zamawiającego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. 3)Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji. 4)Wykonanie dokumentacji wykonawczej z uzgodnieniami oraz sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach (wraz z wykazem zainstalowanych urządzeń i instalacji wymagających przeglądów gwarancyjnych i konserwacji) oraz zarchiwizowanej w wersjach edytowalnych (.doc i .dwg).

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3)
W ogłoszeniu jest: Kryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówienia
W ogłoszeniu powinno być: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a)Głównego Projektanta który: - posiada wyższe wykształcenie techniczne, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, - posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe (nabyte po uzyskaniu uprawnień do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń) na stanowisku projektanta, - jest autorem co najmniej dwóch dokumentacji projektowych, - przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego; b)Projektanta branży sanitarnej który: - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji projektanta branży sanitarnej, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - posiada doświadczenie w projektowaniu instalacji dedykowanych do linii technologicznych, - przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego. c)Projektanta branży elektrycznej który: - posiada wykształcenie wyższe techniczne, - posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji projektanta branży elektrycznej, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, - posiada doświadczenia w przeprowadzeniu min. 1 modernizacji instalacji elektrycznych w budynkach starszych niż 20 lat - przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego. 2.Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane (Dz. U. 2017 r., poz. 1332 ze zm.), dalej zwane "PrBud" oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2014 r., poz. 1278 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 65 ze zm.). 3.W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2016 r., poz. 1725 ze zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli: - nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej, - wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz - posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych. 4.Stosownie do art. 12 ust. 7 ustawy PrBud, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę. Zgodnie z art. 12 a ww. ustawy, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.3)
W ogłoszeniu jest: Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji Tak
W ogłoszeniu powinno być: Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji Nie

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.4)
W ogłoszeniu jest: Zgodnie z zapisami w SIWZ
W ogłoszeniu powinno być: Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13) - 22) ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp złożone na druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Forma dokumentów: Dokument, o którym mowa powyżej musi być złożony w formie oryginału.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.5.1)
W ogłoszeniu jest: Zgodnie z zapisami w SIWZ
W ogłoszeniu powinno być: Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, złożone na druku stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.6)
W ogłoszeniu jest: Zgodnie z zapisami w SIWZ
W ogłoszeniu powinno być: -

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.1.2)
W ogłoszeniu jest: Tak Informacja na temat wadium 9000 zł
W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w Niniejszej SIWZ, w wysokości 9000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1089 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 73 1030 1032 0000 0000 0876 0304 z dopiskiem WADIUM w postępowaniu ZP/014/2017". 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2) -5), musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy , przy czym: 1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 6. Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2)-5), należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert a kopie dołączyć do oferty. W tym przypadku właściwego dokumentu nie należy łączyć w sposób trwały z ofertą (np. złożyć w oddzielnej kopercie), gdyż Zamawiający jest zobowiązany w odpowiednim terminie do zwrotu oryginału tego dokumentu. Jeżeli dokument potwierdzający wniesienie wadium będzie sporządzony w innym języku niż język polski, Wykonawca złoży tłumaczenie tego dokumentu na język polski potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 7. Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5 powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Zamawiający jest obowiązany zatrzymać wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w ustawie Pzp.

II.2) Tekst, który należy dodać

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.7)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w §6 ust. 1 siwz, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego będzie wynikać, jaki jest zakres dostępnych zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania tych zasobów przy wykonywaniu zamówienia oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Zamawiający na podstawie art. 22a ust. 3 ustawy Pzp oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i art. 24 ust. 5 ustawy. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 6, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 i ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 6 6. Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą na skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. PODWYKONAWCY: § 7 Podwykonawcy 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji, w trybie przewidzianym postanowieniami dotyczącymi udziału podwykonawców w realizacji robót budowlanych zawartymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, projekt umowy z podwykonawcą i z dalszym podwykonawcą, dotyczącą powierzonej mu części zamówienia. 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 a ust. 1 uPzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie, spełnia je w stopniu nie mniejszym, niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego, przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp i dokumenty, potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. POZOSTAŁE: 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w §7 ust. 1 pkt 1)i 2) SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Zamawiający żąda, by Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 uPzp, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza, informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b uPzp polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w §7 ust. 5 pkt 2) SIWZ. Zamawiający żąda przedstawienia ww. dokumentów także dotyczących podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument, o którym mowa w §7 ust. 5 pkt. 2) SIWZ składa każdy z nich. 6. Dokumenty składane przez podmioty zagraniczne: 6.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w §7 ust. 5 pkt. 2) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt. 6.1.zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 5 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 5 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 9.W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. 2016 r.,poz. 1126). 10. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w §7 ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.5)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 uPzp, w przypadkach, zakresie i na warunkach określonych poniżej. 2. Przewiduje się zmianę, w tym wydłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku: 1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT (w tym przypadku kwota wynagrodzenia netto nie zmieni się, a zmianie ulegnie kwota brutto); 2) jeśli wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 3) w razie wystąpienia robót/zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, których wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na termin realizacji niniejszego zamówienia; 4) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy; 5) w przypadku zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w szczególności w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp., mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy; 6) w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 7) w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli konieczność ta wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć; wówczas termin wykonania może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 8) siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem §20 umowy. 3. Możliwa jest zmiana umowy w zakresie: 1) zmiany technologii wykonania robót, o ile nie spowoduje to obniżenia jakości wykonania zamówienia, obniżenia trwałości jego przedmiotu bądź wzrostu kosztów jego późniejszego utrzymania, np. w razie pojawienia się na rynku materiałów, sprzętu lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na uzyskanie lepszej jakości robót, poprawienie parametrów technicznych, zmniejszenie kosztów eksploatacji lub konserwacji, bądź zmniejszenie kosztów realizacji robót, lub w razie zmiany przepisów prawa powodującej konieczność wykonania zamówienia z zastosowaniem innych rozwiązań technicznych lub materiałowych; 2) zmiany warunków wykonania i zakresu przedmiotowego umowy, związana z: a) zaistnieniem niezależnych od Stron okoliczności, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy, powodujących niecelowość lub zbędność wykonania elementów przedmiotu zamówienia; b) wystąpieniem okoliczności niepozwalających na realizację umowy zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia lub zasadami sztuki budowlanej; c) ze zmianą obowiązujących przepisów prawa. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w §1 Umowy. 5. Przewiduje się możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w §1Umowy ("roboty zaniechane"). Sposób wyliczenia wartości tych robót określa § 10 ust. 10 Umowy.

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Polski

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.3)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.6)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: . Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 4. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. 5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem postanowień art. 93 ust. 4 ustawy. 8. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 9. Zamawiający nie zastrzega żadnej części zamówienia, która nie może być powierzona podwykonawcom. Na podstawie art. 36b ustawy Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy oraz podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 10.W postępowaniu zostanie zastosowana procedura określona w art. 24aa uPzp. Zamawiający najpierw dokona ceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 uPzp) oraz kryteriów oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.