eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Giżycko › Dostawa sprzętu dydaktycznego do pracowni eksploatacji urządzeń i systemów mechatronicznych

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-02-22

Ogłoszenie nr 500039312-N-2018 z dnia 22-02-2018 r.

Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych: Dostawa sprzętu dydaktycznego do pracowni eksploatacji urządzeń i systemów mechatronicznych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Powiecie Giżyckim we współpracy z przedsiębiorcami

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500425-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych, Krajowy numer identyfikacyjny 51095322500000, ul. ul. Smętka 7, 11500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 874 299 434, e-mail edukacja9@gizycko.starostwo.gov.pl, faks 874 284 565.
Adres strony internetowej (url): http://www.pzosipo.gizycko.edu.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa sprzętu dydaktycznego do pracowni eksploatacji urządzeń i systemów mechatronicznych

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

PZOSiPO.241.2.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia. Dotyczy części 1: Przedmiotem zamówienia jest stanowisko symulacji procesu produkcji stanowiące model systemu produkcyjnego reprezentującego podstawowe elementy przemysłowej linii produkcyjnej - 1 komplet Zamawiający wymaga, aby system składał się z następujących części: 1. Stacja dystrybucji 2. Stacja montażu z robotem przemysłowym 3. Stacja sortowania 4. Wyposażenie dodatkowe a) oprogramowanie do stosowania wirtualnych środowisk szkoleniowych - min. 1 licencja b) wózek- min. 2 szt. c) pulpit sterujący - min. 2 szt. d) zestaw przedmiotów obrabianych - min. 1 kpl. e) zestaw dydaktyczny do programowania sterowników plc - min. 2 szt. f) przewód danych we/wy z wtyczkami na obu końcach wg ieee 488 - min. 4 szt. g) przewód analogowy, równoległy - min. 2 szt. h) oprogramowanie do sterownika plc - min. 2 licencje i) sprężarka - min. 1 szt. Zamówienie obejmuje dostawę wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ. Główny kod CPV: 39162110-9- Sprzęt dydaktyczny Dodatkowy kod CPV: 42997300-4 - Roboty przemysłowe Dotyczy części 2: Przedmiotem zamówienia jest powiększalnik tekstu - 1 szt. Zamawiający wymaga, aby powiększalnik posiadał minimum następujące parametry: 1) możliwość zmiany wielkości i koloru czcionki 2) czytane wyrazy podświetlane w kolorowej ramce 3) wbudowany syntezator mowy 4) wbudowany program OCR do rozpoznawania tekstu 5) udźwiękowione menu 6) obsługiwany format dokumentów:- A4 7) złącze USB 8) zasilanie: 220 -240 V ( 50 -60 Hz) lub pobierane z komputera przez USB 9) Obsługiwane systemy operacyjne: minimum Windows 7, Windows 8, Windows 10 (również wersje 64-bitowe) Główny kod CPV: 39162110-9- Sprzęt dydaktyczny Dodatkowy kod CPV: 30100000-0 - Maszyny biurowe, sprzęt i materiały, z wyjątkiem komputerów, drukarek i mebli; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ. 2. Uwagi dotyczące przedmiotu zamówienia. 2.1 Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy, nieregenerowany, wolny od wad, z uwzględnieniem aktualnych technologii, pierwszej kategorii, rok produkcji nie wcześniej niż 2016. 2.2 Przedmiot zamówienia musi spełniać wszystkie wymogi dotyczące bezpieczeństwa oraz zużycia energii określone w obowiązujących przepisach prawnych na terenie Polski i Unii Europejskiej. 2.3 Całość dostawy objętej niniejszym zamówieniem musi spełniać wymogi normy certyfikatu bezpieczeństwa CE lub innego równoważnego certyfikatu, co potwierdza oświadczenie złożone przez Wykonawcę na Formularzu oferty. Deklarację zgodności z normą CE lub inny równoważny certyfikat Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu wraz z dostawą sprzętu. 2.4 Wykonawca każdej części udzieli minimum 3 letniej gwarancji na wszystkie sprzęty, które obejmuje dana część zamówienia. 2.5 Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia stwierdzonych wad i usterek w terminie nie dłuższym niż do 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia z zastrzeżeniem zapisów warunków gwarancji stanowiących załącznik nr 1 do Umowy. 2.6 W przypadku konieczności wykonania naprawy poza miejscem użytkowania sprzętu Wykonawca zapewni na własny koszt odbiór sprzętu do naprawy i jego dostawę po dokonaniu naprawy oraz dostarczenie sprzętu zastępczego na czas naprawy o parametrach nie gorszych niż sprzęt zaoferowany w swojej ofercie. 2.7 Rozwiązania równoważne. Ilekroć w SIWZ, umowie i innych załącznikach, jest mowa o "produkcie, materiale czy systemie typu lub np..." należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. Wszystkie użyte w specyfikacji, umowie, i innych załącznikach, znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów, a nie są wskazaniem na producenta. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Zastosowane przez wykonawcę wyroby, materiały i artykuły, winny posiadać właściwości, cechy, parametry oraz zastosowane do ich wyrobu technologie, nie gorsze niż te, które występują pod nazwą własną i wskazują na producenta; muszą być gatunkowo porównywalne czyli "równoważne". 2.8 Zgodnie z art. 30 ust. 4 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ, za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, w tym dokumenty równoważne. 2.9 Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 2.10 W celu wykazania równoważności Wykonawca wskaże, którego wyposażenia dotyczą rozwiązania równoważne i zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp, i wykaże, że oferowany przez niego towar spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. 2.11 Nie spełnienie powyższego warunku będzie równoznaczne z przyjęciem rozwiązań wskazanych w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 2.12 Wykonawca danej części zamówienia udzieli gwarancji jakości i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia począwszy od daty odbioru wyposażenia potwierdzonego Protokołem/protokołami odbioru dostawy. 2.13 Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 2.14 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować daną część zamówienia na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Dostawę należy zrealizować zgodnie z wymogami niniejszej SIWZ. 2.15 Wykonawca może wystawić fakturę/rachunek dopiero po dostarczeniu w całości danej części zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą. Podstawą wystawienia faktury będzie protokół końcowy odbioru dostawy podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Zamawiający nie dopuszcza faktur cząstkowych. 2.16 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu oraz na rzecz osób trzecich, wyrządzone w trakcie realizacji obowiązków wynikających z treści zawartej umowy. 2.17 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana, jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 2.18 Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i każdego uzupełnienia (m.in. zmiana SIWZ, wyjaśnienie treści SIWZ) do SIWZ wydanego podczas postępowania o udzielenie zamówienia. 2.19 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę prac związanych z wykonaniem kluczowych części zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 39162110-9


Dodatkowe kody CPV: 42997300-4, 30100000-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Stanowisko symulacji procesu produkcji.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W terminie składania ofert wyznaczonym przez Zamawiającego, to jest do godziny 10:00 dnia 12.01.2018 r. wpłynęły 2 oferty na część 1 postępowania w/w zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 86 ust. 5 Pzp Zamawiający w dniu 12.01.2018r przekazał informacje z otwarcia ofert w/w postępowaniu i m.in. podał dane dotyczące firm oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, tj.: Oferta Nr 1. Festo Sp. z o.o., Janki k/Warszawy, ul. Mszczonowska 705-090 Raszyn Oferta nr 2. PPU MICRO ul. Lipowa 1, 48-385 Otmuchów W kolejnym etapie, zgodnie z art. 24aa Pzp, Zamawiający najpierw dokonał oceny ofert, a następnie zbadał, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza zgodnie z kryteriami określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu. Podczas oceny ofert Zamawiający dokonał m.in. czynności z przepisów art. 87 ust. 1 Pzp i wezwał Wykonawcę "PPU MICRO" ul. Lipowa 1 48-385 Otmuchów do złożenia wyjaśnień dotyczących Jego "Oświadczenia w zakresie równoważności oferty", gdyż Wykonawca nie określił, do których elementów wyposażenia będzie stosował rozwiązania równoważne. Jednocześnie Zamawiający poinformował, że nie spełnienie warunku wykazania równoważności będzie równoznaczne z przyjęciem rozwiązań wskazanych w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ. W odpowiedzi Wykonawca oświadczył, że zastosuje rozwiązania równoważne dotyczące: 1) Stacji dystrybucji/stacji sortowania -w zakresie parametrów płyty aluminiowej 2) Pulpitu sterującego -w zakresie złącza do połączenia ze sterownikiem PLC 3) Przewodu danych we/wy z wtyczkami na obu końcach wg IEE 488- w zakresie parametrów żyły i rodzaju wtyczki. Zamawiający uznał, że wykonawca wykazał, że oferowany przez niego towar spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, a proponowane rozwiązania równoważne nie są istotne dla procesu dydaktycznego i eksploatacyjnego zamawianego stanowiska i w dniu 01.02.2018r. dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, złożonej przez PPU MICRO ul. Lipowa 1 , 48-385 Otmuchów. Dnia 06.02.2018r. Zamawiający otrzymał pismo od Wykonawcy: Festo Sp. z o.o. Janki k/Warszawy ul. Mszczonowska 705-090 Raszyn, z którego powziął informację o dokonaniu nieprawidłowego opisu przedmiotu zamówienia polegającego na wskazaniu w sposób pośredni konkretnego producenta oprogramowania do stosowania wirtualnych środowisk szkoleniowych. Po powzięciu wyżej wymienionej informacji Zamawiający zbadał tę okoliczność i stwierdził, że nieświadomie naruszył art. 29. ust. 2 i 3 Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób tak szczegółowy, że wszystkie wymagania będzie mógł spełnić tylko jeden konkretny produkt tj. Ciros Studio lub Ciros Education. Zamawiający powziął również informację, że głównym dystrybutorem tegoż oprogramowania na rynku polskim jest firma Festo Sp. z o.o. Janki k/Warszawy ul. Mszczonowska 705-090 Raszyn, która posiada licencję na oprogramowanie spełniające wymogi postawione przez Zamawiającego. W związku z tym, że dokonano błędnego, naruszającego zasady uczciwej konkurencji, opisu przedmiotu zamówienia, postępowanie od początku obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Opisana wyżej wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny. W związku z powyższym zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp, w związku z art. 146 ust. 6 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający konstruując zapisy SIWZ omyłkowo wprowadził dyskryminujące parametry opisu przedmiotu zamówienia. Z uwagi na wyżej wskazane okoliczności, wobec zaistnienia przesłanek wskazanych w art. 93 ust. 1 kt 7 Pzp, postępowanie należy unieważnić.

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Powiększalnik tekstu.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/02/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 268.11
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "Syriana" Joanna Fischer
Email wykonawcy: syriana@syriana.pl
Adres pocztowy: ul. Porębskiego 28/17
Kod pocztowy: 80-180
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 3936
Oferta z najniższą ceną/kosztem 3936
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 3936
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.