eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Drawsko Pomorskie › Przebudowa wewnętrznej części starego budynku Szkoły Podstawowej w Drawsku Pomorskim - etap III

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-10-05

Ogłoszenie nr 500038570-N-2017 z dnia 05-10-2017 r.

Drawsko Pomorskie: Przebudowa wewnętrznej części starego budynku Szkoły Podstawowej w Drawsku Pomorskim - etap III
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 555526-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500005036-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500016657-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Drawsko Pomorskie, Krajowy numer identyfikacyjny 52384400000, ul. ul. Gen. W. Sikorskiego 41, 78500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 094 36334-85 do 7, e-mail inwestycje@drawsko.pl, faks 094 363-31-13.
Adres strony internetowej (url): www.drawsko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa wewnętrznej części starego budynku Szkoły Podstawowej w Drawsku Pomorskim - etap III

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RL.271.16.2017.DP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa wewnętrznej części starego budynku Szkoły Podstawowej w Drawsku Pomorskim - etap III 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie III etapu inwestycji polegającej przebudowie pomieszczenia klasowego na sanitariaty, pom. sprzątaczek oraz przedsionek na II piętrze budynku. 3. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają: dokumentacja projektowa w zakresie wskazanym w załączniku nr 5 do SIWZ oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 4. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w cenie. 5. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 6. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, itp.). 7. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 9. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 10. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. 11. Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. 12. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych: dokumentację powykonawczą, mapę geodezyjną powykonawczą. 13. Rozwiązania równoważne: 1) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7 i 29 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego 2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego, 4) Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujących konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy 5) Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian związanych z przyjęciem rozwiązań równoważnych. 16. Informacje dodatkowe: 1) Zasadne jest, aby wykonawca zapoznał się z przedmiotem zamówienia oraz zawarł w cenie oferty wszystkie koszty robót niezbędnych do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną polskimi normami przenoszącymi normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. 17. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące roboty budowlane objęte zakresem zamówienia wskazanym w Opisie przedmiotu zamówienia, w tym prace fizyczne oraz operatorów sprzętu podczas realizacji zamówienia w sytuacji, gdy wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. 18. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 17 powinno trwać co najmniej przez cały okres realizacji zamówienia. 19. Ze względu na fakt, że plac budowy znajduje się w funkcjonującym budynku Szkoły Podstawowej w Drawsku Pomorskim, Zamawiający może wstrzymać roboty stwarzające hałas lub inne uciążliwe dla otoczenia lub wprowadzić określone godziny ich wykonywania. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest do ujęcia w cenie za wykonanie zamówienia wszelkich kosztów związanych z prawidłowym, bezpiecznym i niekolidującym z funkcjonowaniem szkoły zorganizowaniem prac.


II.4) Główny kod CPV: 45214210-5
Dodatkowe kody CPV:

45262700-8,

45262522-6,

45310000-3,

45442100-8,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
termin realizacji przedmiotu umowy wynosi 45 dni od daty jej podpisania, tj. do dnia 7 października 2017 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
03/10/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana polega na realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową),a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie w art. 144 ust. 1 pkt 2

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po dokładnym przeanalizowaniu dokumentacji oraz po zapoznaniu się ze stanem faktycznym na w/w budowie komisja stwierdza konieczność wykonania niżej wymienionych robót, niezbędnych do zachowania warunków technicznych i pełnej używalności technicznej obiektu: 1.Wykonanie przyłącza kanalizacyjnego z rur kanalizacyjnych PCV śr. 160mm. 2.Przeniesienie grzejnika w klasie lekcyjnej. 3.Wykonanie instalacji zasilającej piony wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji wody ciepłej. Wykonanie w/w robót konieczne jest z uwagi na: Ad. pkt. 1. Po wykonaniu przez Wykonawcę skucia posadzki na parterze budynku Szkoły Podstawowej w celu włączenia wykonywanego pionu kanalizacyjnego do istniejącej kanalizacji sanitarnej okazało się, że istniejące przyłącze wykonane jest z rur kanalizacyjnych o śr. 110mm. Średnica rur, z których wykonane jest istniejące przyłącze nie pozwala na prawidłowe odprowadzenie ścieków i może w przyszłości po włączeniu projektowanych łazienek powodować zapychanie się kanalizacji sanitarnej. Dlatego też podjęto decyzję o wykonaniu przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur kanalizacyjnych PCV śr. 160mm. Ad. pkt. 2. Po wykonaniu pionu kanalizacji sanitarnej okazało się, że zabudowa pionu kanalizacyjnego z płyt gipsowo-kartonowych koliduje z istniejącym grzejnikiem znajdującym się w klasie lekcyjnej na I piętrze. Spowodowane to zostało odsunięciem się z pionem kanalizacyjnym od ściany z uwagi na belkę stropową, którą odkryto po wykonaniu otworu w stropie. Dlatego też podjęto decyzje o przesunięciu grzejnika w celu umożliwienia wykonania zabudowy pionu kanalizacji sanitarnej. Ad. pkt. 3. Po wykonaniu przez Wykonawcę odkrywki w ścianie w miejscu włączenia pionu wody zimnej ciepłej i cyrkulacji wody ciepłej okazało się, że istniejąca instalacja wody zimnej wykonana jest z rur stalowych o śr. 20mm a instalacji wody ciepłej i cyrkulacji nie stwierdzono. Średnica rur, z których wykonana jest instalacja wody zimnej nie pozwala na prawidłowe zasilenie wykonywanych łazienek a także łazienek, które będą wykonane w przyszłości zgodnie z projektem i zasilane z tych pionów. Dlatego też podjęto decyzję o wykonaniu instalacji zasilającej piony wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji z instalacji wodociągowej wody zimnej ciepłej i cyrkulacji znajdującej się w piwnicy, zasilanej z kotłowni szkoły.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.