eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olesno › Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-03

Olesno: Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe.
Numer ogłoszenia: 498630 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno , ul. Gorzowska 74, 46-300 Olesno, woj. opolskie, tel. 034 3582204, 3582205, faks 034 3582872.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące swoim zakresem przebudowę z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno, położonego w Oleśnie , ul. Gorzowska 74 oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe, położone w Oleśnie, ul. Gorzowska 84/1 i 84/4. Obydwie roboty budowlane położone są w Gminie Olesno, powiat oleski, województwo opolskie. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: Zadanie I - Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno Szczegółowy zakres zadania jest następujący: a) Rozbudowa kubatury budynku poprzez domurowanie ścian z dwóch stron doprowadzając bryłę budynku do formy prostopadłościanu oraz całkowita wymiana połaci dachowej wraz z więźbą na nową, w nowej formie architektonicznej. b) Przebudowa wewnątrz budynku - burzenie i stawianie nowych ścian nośnych i działowych w celu adaptacji go na nowe potrzeby zamawiającego. c) Postawienie nowej systemowej osłony śmietnikowej. d) Zagospodarowanie nawierzchniowe terenu - nowy układ chodników wokół budynku, nowy plac betonowy pod osłonę śmietnikową, parking dla samochodów osobowych o nawierzchni kruszywowej oraz zagospodarowanie terenów zielonych. e) Zagospodarowanie podziemne terenu - infrastruktura podziemna na potrzeby obiektu: rozdziały wody, kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz odwierty pionowe i rurociągi źródła ciepła a także energii elektrycznej i telekomunikacji. Projektowany budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: - instalacja wody zimnej - instalacja wody ciepłej - instalacja kanalizacji sanitarnej - instalacja grzewcza - pompa ciepła - instalacja wentylacji mechanicznej - instalacja klimatyzacji - urządzenia rozdzielcze i wewnętrzne linie zasilające, - instalację oświetleniową i gniazd wtyczkowych, - instalacja światła ewakuacyjnego, - instalacja oświetlenia awaryjnego - instalację sieci strukturalnej - instalację sieci telefonicznej - instalację przeciwporażeniowa, - instalacja siłowa - instalacja sieci zasilanie komputerowego 230V - ochrona przeciwprzepięciowa, - instalację połączeń wyrównawczych Po przebudowie budynek zachowa swój charakter biurowy. Wszystkie kondygnacje naziemne będą typowymi powierzchniami biurowymi z podziałami na pokoje i strefy użytkowe połączone poziomymi korytarzami komunikacyjnymi. Na każdej kondygnacji będzie zapewnione zaplecze socjalne oraz higieniczno-sanitarne. Dodatkowo na poziomie parteru będą zagospodarowane dwa pokoje gościnne z aneksem kuchennym i łazienką. Na poziomie piwnic będą pomieszczenia techniczne obsługujące budynek oraz pomieszczenia archiwum. Nowy układ pomieszczeń wraz z pierwszym wyposażeniem został dostosowany do potrzeb użytkownika obiektu. Parametry techniczne obiektu dla części nowoprojektowanej: Powierzchnia pomieszczeń budynku: 435 m2 Powierzchnia zabudowy: 271 m2 Kubatura obiektu: 2440 m Szczegółowy opis prac zawiera: -projekt budowlano - wykonawczy -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych -szczegółowy zakres prac znajduje się w przedmiarach robót Zadanie II - przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe Szczegółowy zakres zadania jest następujący: a)Malowanie wszystkich pomieszczeń w lokalach, przeznaczonych na czasowe pomieszczenia biurowe b)Montaż nowej sieci instalacji: oświetleniowej i gniazd wtyczkowych, telefonicznej, strukturalnej, urządzenia rozdzielcze i wewnętrzne linie zasilające wraz montażem urządzeń grzewczych c)Dowóz i rozstawienie urządzeń biurowych i mebli w lokalach zastępczych oraz ich odwóz po zakończeniu przebudowy biurowca Parametry techniczne lokali przeznaczonych na czasowe użytkowanie jako pomieszczenia biurowe: Powierzchnia dwóch lokali: 122,72 m2 Rozmieszczenie lokali w budynku: 84/1 parter; 84/4 piętro Szczegółowy opis prac zawiera: -projekt budowlano - wykonawczy (szkic) -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych -szczegółowy zakres prac znajduje się w przedmiarach robót W zakresie niniejszego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: 1). wykonanie robót budowlanych w ramach Zadania I i Zadania II zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, 2). wykonanie prób technologicznych szczelności instalacji wodno-kanalizacyjnej, 3). sprawdzenie skuteczności zerowania i oporności izolacji, uziemienie, 4). próby i rozruch serwisowy oraz dostarczenie Zamawiającemu wymaganych instrukcji i atestów, karty gwarancyjnej, 5). wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla zadania I, 6). opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku dla zadania I, Opis dodatkowych wymagań Zamawiającego w stosunku do wykonania przedmiotu zamówienia: Zadanie I: 1). Roboty budowlane wykonywane w budynku biurowym, muszą być tak prowadzone aby w minimalnym stopniu utrudniały normalną pracę urzędu oraz umożliwiały codzienne funkcjonowanie obiektu, w godzinach pracy: 7:00 -15:00 . 2) Całkowite opuszczenie biura przez pracowników będzie możliwe od dnia 01 kwietnia 2014, po uprzednim zakończeniu realizacji prac z zakresu Zadania II, 3) W okresie do 01 kwietnia 2014, roboty szczególnie uciążliwe (np. duże natężenie hałasu, pyłów, przykrych i ostrych zapachów), będą wykonywane w uzgodnieniu z Zamawiającym - po godzinach pracy urzędu, tj. od godziny 15:00. W trakcie realizacji prac zapewniona musi być dostępność i funkcjonalność klatki schodowej oraz przynajmniej jednego sanitariatu. Zabezpieczenia przed przerwami w dostawie energii elektrycznej, wody i ciepła. 4) Wykonawca jest zobowiązany do: - utrzymania porządku i czystości w rejonie, w którym prowadzone są roboty, - utrzymanie w czystości dróg komunikacyjnych, wykorzystywanych dla potrzeb robót - w budynku oraz na posesji Zamawiającego, - stosowanie się do wytycznych nadzoru Zamawiającego, - oznaczenia i zabezpieczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, ppoż. oraz przepisów ustawy Prawo budowlane, - opracowanie harmonogramu prac oraz programu, dotyczącego bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zabezpieczenia przed pożarem, zadymieniem, zalaniem, włamaniem lub kradzieżą, 5) Wykonawca jako wytwórca odpadów powstających w wyniku prowadzonych prac budowlanych, rozbiórkowych, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21) jest zobowiązany do ich zagospodarowania w sposób zgodny z prawem. 6) Wszystkie materiały i urządzenia stosowane podczas realizacji robót winny posiadać wymagane certyfikaty i świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Zadanie II: 1). Roboty budowlane wykonywane w dwóch lokalach mieszkalnych zlokalizowanych w piwnicy, na parterze i piętrze w czterorodzinnym budynku , muszą być tak prowadzone aby w minimalnym stopniu utrudniały zamieszkiwanie właścicielom pozostałych dwóch lokali oraz umożliwiały normalne funkcjonowanie. 2) Realizacja prac z zakresu Zadania II powinna zostać zakończona do końca marca 2014r. (poza demontażem i odwozem urządzeń biurowych), w celu umożliwienia opuszczenia biura (Zadanie I) przez pracowników. 3) Roboty szczególnie uciążliwe (np. duże natężenie hałasu, pyłów, przykrych i ostrych zapachów), będą wykonywane w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielami pozostałych dwóch lokali mieszkalnych. W trakcie realizacji prac zapewniona musi być dostępność i funkcjonalność klatki schodowej. Zabezpieczenia przed przerwami w dostawie energii elektrycznej, wody i ciepła do pozostałych dwóch lokali mieszkalnych. 4) Wykonawca jest zobowiązany do: - utrzymania porządku i czystości w rejonie, w którym prowadzone są roboty, - utrzymanie w czystości dróg komunikacyjnych, wykorzystywanych dla potrzeb robót - w budynku oraz na posesji Zamawiającego, - stosowanie się do wytycznych nadzoru Zamawiającego, - oznaczenia i zabezpieczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, ppoż. oraz przepisów ustawy Prawo budowlane, - opracowanie harmonogramu prac oraz programu, dotyczącego bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zabezpieczenia przed pożarem, zadymieniem, zalaniem, włamaniem lub kradzieżą, 5) Wykonawca jako wytwórca odpadów powstających w wyniku prowadzonych prac budowlanych, rozbiórkowych, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21) jest zobowiązany do ich zagospodarowania w sposób zgodny z prawem. 6) Wszystkie materiały i urządzenia stosowane podczas realizacji robót winny posiadać wymagane certyfikaty i świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. 7) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów budowlanych i istniejącej infrastruktury, zlokalizowanych na terenie budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia uszkodzonych elementów, z uwzględnieniem kolorystyki i jakości uszkodzonych materiałów - na własny koszt. Uwaga Zamawiający umożliwi Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej na miejscu realizacji planowanych robót budowlanych, w celu sprawdzenia warunków wykonania niniejszego zamówienia, mogących mieć wpływ na przygotowanie oferty i właściwe oszacowanie ceny ofertowej za wykonanie poszczególnych zadań zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust.1, pkt 6, polegających na: powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia do 50% wartości zamówienia podstawowego (wartości umowy), w okresie obowiązywania umowy lub w okresie do 3 roku od udzielenia zamówienia podstawowego, w przypadku zaistnienia okoliczności warunkujących potrzebę zlecenia prac.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w kwocie 80.000,00 zł. (osiemdziesiąt tysięcy złotych) Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620) Wadium wniesione w pieniądzu należy przekazać przelewem z konta oferenta na konto Nadleśnictwa Olesno Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. Oddział w Oleśnie Nr rachunku: 79 2030 0045 1110 0000 0200 1830. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencje Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego pokój nr 3. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do 18.12.2013r. do godz. 10:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego do wyżej podanego terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty - należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy . Wadium dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub przez innego wykonawcę wchodzącego w grupę wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego odrzucona. -Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, -Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Pozostałe warunki dotyczące wadium - zgodnie z art. 45 i 46 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą, że wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i parametrami robotom budowlanym stanowiącym przedmiot tego zamówienia. Zamawiający uzna za spełnienie warunku roboty budowlane o wartości nie niższej niż 2 000 000 złotych brutto dla każdego zrealizowanego zamówienia, polegającego na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego o kubaturze nie mniejszej niż 1500 m3 - każdy. Bbudynek użyteczności publicznej i budynek zamieszkania zbiorowego - rozumiany jak w definicjach zawartych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie- Dz. U. z 2002r. nr 75. Poz. 690 ze zmianami): a)budynek użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego , nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym: usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji: za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny. b)budynek zamieszkania zbiorowego- należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególności hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko młodzieżowe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zakładu karnego, aresztu śledczego, zakładu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a także budynek do stałego pobytu ludzi, w szczególności dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny. Zamawiający uzna spełnienie powyższego warunku na podstawie przedłożonego wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za najważniejszą robotę budowlaną , której dotyczy obowiązek wskazania w wykazie , uznaje się roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego. Do wykazu należy dołączyć dowód dotyczący najważniejszej roboty. Dowodami , o których mowa wyżej są: - poświadczenia podmiotu (na rzecz którego robota została wykonana) albo, - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej. Dowody o których mowa są wskazane w RRM z dnia19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19.02.2013r., poz. 231). W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz robót lub dowody, o których mowa budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów zawierających kwoty w walucie innej niż złoty, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na złote podczas badania złożonych ofert w następujący sposób: - wartość zrealizowanych robót budowlanych - wg średniego kursu NBP z dnia podanego, jako termin wykonania zamówienia (tj. dnia zakończenia realizacji zamówienia), Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia / nie spełnia w oparciu o przedstawione dokumenty oraz oświadczenia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą, że dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. a)co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą łącznie: -uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, -doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji minimum trzech robót budowlanych, polegających na budowie, rozbudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego o kubaturze nie mniejszej niż 1500m3. b)co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcje kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, klimatyzacyjnych, c)co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcje kierownika robót , posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączące te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Zamawiający uzna spełnienie powyższego warunku na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń:a)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Uwaga Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 7.07.1994r. lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Zamawiający w zakresie uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623 z późn. zm. ) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. nr 63, poz. 394). b)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia / nie spełnia w oparciu o przedstawione dokumenty oraz oświadczenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.a)posiadają zdolność kredytową lub dysponują środkami na poziomie nie mniejszym niż 1.500.000,00 złotych, b) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 4.000.000,00 złotych. Zamawiający uzna spełnienie powyższych warunków na podstawie przedłożonych dokumentów:a)informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składanie ofert;b)opłaconej polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów zawierających kwoty w walucie innej niż złoty, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na złote podczas badania złożonych ofert w następujący sposób: - posiadane środki finansowe lub zdolność kredytowa - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu, - wartość posiadanego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu, Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia / nie spełnia w oparciu o przedstawione dokumenty oraz oświadczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)wykaz części zamówienia powierzonego podwykonawcom 2)pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) dowód wpłaty/wniesienia wadium 4) pisemna oferta złożona na formularzu ofertowym 5) kosztorysy ofertowe wykonane metodą kalkulacji szczegółowej na podstawie przedmiarów robót oraz dokumentacji projektowej a także specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oddzielnie dla każdego zadania.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych strony dopuszczają możliwość zmiany przedmiotowej umowy w przypadkach: a/. wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, utrudniających wykonanie przedmiotu zamówienia w ustalonych terminach, b/. jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu zamówienia, c/. ustawowej zmiany podatku VAT, d/. przyczyn wynikających ze zmiany sytuacji finansowej w następstwie np. opracowania planów oszczędnościowych, niekorzystnych prognoz ekonomicznych w gospodarce w szczególności na rynku surowca drzewnego, utraty płynności finansowej a w następstwie powyższego konieczność redukcji zakresu rzeczowego, czego nie można było przewidzieć w chwili ogłoszenia przetargu lub zawarcia umowy, e/. zmiany podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych będzie przedmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego podwykonawcę spełniającego warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w rodz. 9 SIWZ. f/. zmiany podwykonawcy, o którym mowa w art. 36 ust. 4 ustawy PZP, g/. wystąpienia okoliczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego, h/. zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, np. wystąpienia opóźnienia w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wstrzymanie robót przez zamawiającego na jego wyraźne żądanie, i/. wystąpienie robót dodatkowych, zamiennych, j/. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: - zmianami projektowymi naniesionymi przez autorów projektu, - zmianami danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, - zmiana danych teleadresowych, - rezygnacji zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Olesno, 46-300 Olesno, ul. Gorzowska 74.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Olesno, 46-300 Olesno, ul. Gorzowska 74 (sekretariat - pokój nr 11, pierwsze piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.