eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Termomodernizacja budynku Ministerstwa Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54 w Warszawie - zamówienia dodatkowe

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-04-09

Warszawa: Termomodernizacja budynku Ministerstwa Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54 w Warszawie - zamówienia dodatkowe
Numer ogłoszenia: 49739 - 2015; data zamieszczenia: 09.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 26460 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Środowiska , Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 57-92-523, faks 0-22 57-92-524.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku Ministerstwa Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54 w Warszawie - zamówienia dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane w ramach inwestycji Termomodernizacja budynku Ministerstwa Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54 w Warszawie, realizowanej przez FRAPOL Sp. z o.o. na podstawie umowy nr BDG IV-11/2014 zawartej w dniu 17 lutego 2014 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.03.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Frapol Sp. z o.o.,, ul. Mierzeja Wiślana 8, Kraków, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 974556,49 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1335921,09

  • Oferta z najniższą ceną: 1335921,09 / Oferta z najwyższą ceną: 1335921,09

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia dodatkowego w ramach inwestycji Termomodernizacja budynku Ministerstwa Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54 w Warszawie, realizowanej przez FRAPOL Sp. z o.o. na podstawie umowy nr BDG IV-11-2014 zawartej w dniu 17 lutego 2014 r. są następujące roboty budowlane: Wykonanie zabezpieczenia przeciwpożarowego, w tym: 1) zabudowa szachtów wentylacyjnych o odporności ogniowej REI 120 (Protokół konieczności 1B), wartość szacunkowa wg. kosztorysu inwestorskiego - 50 515,18 zł netto; 2) zabudowa połaci dachowej o odporności ogniowej REI 60 oraz więźby dachowej (Protokół konieczności 5B), wartość szacunkowa wg. kosztorysu inwestorskiego - 590 685,57 zł netto; 3) montaż dodatkowych klap ppoż. (Protokół konieczności 5W) wartość szacunkowa wg. kosztorysu inwestorskiego - 27 245,92 zł netto; 4) oraz wykonanie instalacji SAP (Protokół konieczności 3 E wartość szacunkowa wg. kosztorysu inwestorskiego - 177 827,20 zł netto. Wartość szacunkowa zamówienia wynosi 846 273,87 zł netto, 1 040 916,86 zł brutto i stanowi 9,13 % wartości zamówienia podstawowego. Proponowanym trybem udzielenia zamówienia jest zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Pzp. Proponowanym wykonawcą zamówienia jest dotychczasowy wykonawca robót budowlanych - FRAPOL Sp. z o.o. Przedmiot zamówienia nie jest objęty zamówieniem podstawowym w wyniku braku uwzględnienia zabezpieczeń przeciwpożarowych w dokumentacji projektowej, wobec czego nie stanowi przedmiotu zamówienia podstawowego objętego ceną oferty. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ze względu na obowiązujące przepisy bezpieczeństwa pożarowego oraz konieczność wykonania inwestycji zgodnie z przepisami prawa budowlanego. W projekcie wykonawczo-budowlanym, na podstawie którego realizowane jest zamówienie podstawowe, nie zostały w pełni uwzględnione zabezpieczenia przeciwpożarowe. Brak wykonania zamówienia dodatkowego spowodowałby, że obiekt nie zostałby odebrany i oddany do użytkowania. Wykonanie zabudowy szachtów wentylacyjnych o odporności ogniowej REI 120 (Protokół konieczności 1B) jest konieczne ze względu na to, iż przewidziana w projekcie architektoniczno-budowlanym zabudowa pionowych kanałów wentylacyjnych standardową ścianą gipsowo-kartonową nie spełnia wymogów ochrony przeciwpożarowej. Według obowiązujących przepisów oraz stanowiska rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych konieczne jest wykonanie zabudowy płytami gipsowo-kartonowymi o odporności ogniowej REI 120, ze względu na fakt, iż kanały wentylacyjne stanowią oddzielne strefy pożarowe. Zabudowa połaci dachowej o odporności ogniowej REI 60 (Protokół konieczności 5B) wymagana jest ze względu na brak uwzględnienia w projekcie architektoniczno-budowlanym wykonania zabudowy przeciwpożarowej połaci dachu oraz więźby dachowej na poddaszu V i VI piętra w obszarze maszynowni wentylacji (pomieszczenie zamknięte). W obecnej sytuacji dach jest odeskowany i pokryty papą, przez co nie spełnia wymogu zabezpieczenia pożarowego dla pomieszczenia wydzielonego pod maszynownię wentylacji. Zgodnie z opinią rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń pożarowych, wydzielone pomieszczenia maszynowni muszą być dostosowane do obowiązujących przepisów ppoż., tj. zabudowane płytami o odporności ogniowej REI 60, zgodnie z przepisami warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie dla budynku o klasie odporności pożarowej B. Montaż dodatkowych klap ppoż. (Protokół konieczności 4W) wynika z konieczności dostosowania instalacji wentylacji do stref przeciwpożarowych budynku, co nie zostało uwzględnione w projekcie. Konieczność wykonania systemu sygnalizacji alarmu pożarowego (SAP) jest niezbędne dla prawidłowej i bezpiecznej pracy systemów wentylacyjnych. Wszystkie przeciwpożarowe klapy odcinające muszą być monitorowane przez system SAP, gdyż nie ma innej możliwości adresowalnego monitorowania pracy poszczególnych przeciwpożarowych klap odcinających (jest ich ok. 100 szt.) i odszukania awaryjnego wyłączenia - tzn. zamknięcia klapy. Awaryjne zamknięcie klapy przez termoelement świadczy o przekroczeniu w obszarze klapy temperatury 72 0C i o zagrożeniu pożarem. Zgodnie z opinią rzeczoznawcy ds. ochrony przeciwpożarowej wydzielone pożarowo pomieszczenia maszynowni wentylacyjnych na poddaszu oraz trasy kablowe prowadzone w przestrzeni nad sufitami podwieszonymi muszą być chronione czujkami optycznymi dymu oraz ręcznymi ostrzegaczami pożarowymi. Z uwagi na wymagania ochrony przeciwpożarowej konieczne jest wykonanie wydzielonej instalacji SAP z centralą zainstalowaną w pomieszczeniu portierni (ochrony). Konieczność wykonania wyżej wymienionych zabezpieczeń przeciwpożarowych, w tym systemu sygnalizacji alarmu pożarowego (SAP) wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690 z póź. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ws ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów z dnia 7 czerwca 2010 (Dz.U. z 2010 r., Nr 109, poz. 719), zgodnie z którym konieczne jest stosowanie systemu sygnalizacji pożarowej, obejmującego urządzenia sygnalizacyjno-alarmowe, służące do samoczynnego wykrywania i przekazywania informacji o pożarze, a także urządzenia odbiorcze alarmów pożarowych i urządzenia odbiorcze sygnałów uszkodzenia. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ze względu na brak podstaw do kwestionowania poprawności oraz kompletności dokumentacji projektowej. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zawarta została umowa z DMS SERVICE Sp. z o.o. na wykonanie projektu wykonawczo-budowlanego termomodernizacji budynku Ministerstwa Środowiska w Warszawie (umowa nr BDGtg-17-2011 z dnia 6 maja 2011 r.). Umowa obejmowała wykonanie projektu wykonawczo-budowlanego do uzyskania pozwolenia na budowę, w tym dokonanie niezbędnych uzgodnień, w szczególności z rzeczoznawcami bhp i ochrony przeciwpożarowej. Ponadto w umowie zastrzeżono, że dokumentacja projektowa musi spełniać wymogi ustawy Prawo budowlane. Zgodnie z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409, j.t.) projektant ma obowiązek zapewnić weryfikację projektu architektoniczno-budowlanego, w związku z czym do dokumentacji projektowej zostało dołączone oświadczenie o sprawdzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej przez architekta posiadającego wymagane prawem uprawnienia budowlane. Projekt budowlany został zatwierdzony decyzją Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr 284-OCH-2013 z dnia 17 września 2013 r., tym samym zostało wydane pozwolenie na budowę. W związku z powyższym na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego na wykonanie roboty budowlanej, faktycznie nie można było przewidzieć wadliwości dokumentacji projektowej w zakresie przepisów przeciwpożarowych. Nie sposób zarzucić brak należytej staranności bądź nieprawidłowość przeprowadzenia procesu inwestycyjnego, bowiem sytuacja ta nie wyniknęła z błędu bądź zaniedbania inwestora. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego jest niemożliwe, ponieważ bez ww prac nie byłaby możliwa akceptacja użytkowania budynku przez Wojewódzką Komendę Straży Pożarnej, wobec czego roboty budowlane nie mogłyby zostać ukończone. Wykonanie tych prac jest konieczne z uwagi na doprowadzenie do zgodności z obowiązującymi przepisami i rozszerza zakres prowadzonej inwestycji o elementy, bez których zamówienie podstawowe nie może funkcjonować. Odtworzenie cokołu z płytek ceramicznych na elewacji budynku. Proponowanym trybem udzielenia zamówienia jest zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Pzp. Proponowanym wykonawcą zamówienia jest dotychczasowy wykonawca robót budowlanych - FRAPOL Sp. z o.o. Wartość szacunkowa zamówienia wg. kosztorysu inwestorskiego wynosi 128 282,62 zł netto, 157 787,62 zł brutto i i stanowi 1,38% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiot zamówienia nie jest objęty zamówieniem podstawowym. Projekt wykonawczo-budowlany zgodnie z którym realizowane jest zamówienie podstawowe, zakłada oczyszczenie ceramicznej okładziny cokołu, a także uzupełnienie i odtworzenie pozostałych brakujących fragmentów cokołowych płytek ceramicznych na powierzchni około 20%, wobec czego odtworzenie pozostałej powierzchni płytek nie stanowi przedmiotu zamówienia podstawowego objętego ceną oferty. Budynek przy ul. Wawelskiej 52-54 w Warszawie, użytkowany przez Ministerstwo Środowiska, położony jest na obszarze wpisanym do rejestru zabytków na terenie układu urbanistycznego i zespołu budowlanego Kolonii Lubeckiego pod numerem A-1535 decyzją z dnia 20.12.1993 r. oraz jest ujęty w wykazie zabytków nieruchomych Mazowieckiego Konserwatora Zabytków. Roboty budowlane prowadzone są na podstawie decyzji nr 172N-13 z dnia 31 stycznia 2013 r. Stołecznego Konserwatora Zabytków z uwzględnieniem zaleceń konserwatorskich wydanych przez Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków (z dnia 1 września 2011 r. KZ-SIII-MDY-4120-114-2-11 oraz z dnia 13 października 2011 r. KZ-SIII-MJW-4120-136-2-11). Zgodnie z zaleceniami Należy zachować oryginalną okładzinę klinkierową, oczyścić ją i uzupełnić materiałem współczesnym, dobranym na wzór oryginalnego. W trakcie prac okazało się, że jakość istniejących płytek ceramicznych, które zachowały się jest poniżej oczekiwań. Po chemicznym odspojeniu warstw wtórnych farb, którymi malowano płytki ceramiczne, ukazała się ich rzeczywista powierzchnia, która nie spełnia wymogów technicznych. Zachowany cokół w znacznej części został odrestaurowany w okresie powojennym jako tynk malowany na ceglastoczerwony kolor z namalowanymi białymi liniami imitującymi spoiny. Odtworzenie tych płaszczyzn współczesnymi płytkami ceramicznymi przy jednoczesnym pozostawieniu oryginalnych płytek jest niemożliwe, gdyż degradacja lic poddanych oczyszczeniu wykazuje niejednorodność szkliwa. W związku z tym zwrócono się do Stołecznego Konserwatora Zabytków o opinię. W dniu 29.09.2014 r. Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków przeprowadziło wizję lokalną okładzin cokołowych płytek ceramicznych w przedmiotowym budynku. W dniu 16.10.2014 r. Stołeczny Konserwator Zabytków wydał decyzję nr 2147N-14 o pozwoleniu na odtworzeniową wymianę cokołu wykonanego z płytek klinkierowych w budynku Ministerstwa Środowiska, z zastrzeżeniem pozostawienia jednego fragmentu cokołu pokrytego oryginalnymi płytkami od strony dziedzińca. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, ponieważ do jego ukończenia wymagane jest wykonanie renowacji cokołu z płytek. W zamówieniu podstawowym w ramach renowacji cokołu przewidziano wymianę około 20% płytek w miejsce nieistniejących (szacunek przyjęto na etapie projektowania inwestycji podczas wizji lokalnej na terenie obiektu). Z uwagi na to, że elementy wymagające wymiany w ramach zamówienia podstawowego obejmują obszar niejednorodny w postaci powierzchni o różnych rozmiarach, obejmujących nawet pojedyncze płytki, nie ma możliwości, aby w ramach umowy na zamówienie podstawowe dokonać wymiany przewidzianej tą umową, a następnie w ramach odrębnego postępowania udzielonego w trybie konkurencyjnym przeprowadzić prace polegające na uzupełnieniu brakujących fragmentów.Powyższe dowodzi, że nie jest możliwe oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego, ponieważ uzupełnienie stanu płytek na powierzchni dodatkowej, wymaganej na podstawie zmienionej decyzji Stołecznego Konserwatora Zabytków stanowi jedność. Ponadto zakres zamówienia podstawowego obejmuje wykonanie izolacji fundamentów, która jest w sposób funkcjonalny związana z wykonaniem okładziny z płytek ceramicznych, ponieważ przejście izolacji fundamentów musi być powiązane z elewacją, aby tworzyła warstwę ponad poziomem gruntu uniemożliwiającą przenikanie wilgoci do ściany budynku. Kolejną warstwą jest opaska wokół budynku służąca odprowadzaniu wody do kanalizacji. Z powyższego wynika, że okładzina z płytek ceramicznych jest jednym z elementów izolacji fundamentów, montowanym jednocześnie lub wcześniej od pozostałych elementów izolacji. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W procesie uzgodnień ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków podczas prac projektowych zakładano możliwość przywrócenia oryginalnych elementów do stanu pierwotnego. Konserwator zabytków nie wyrażał zgody na położenie nowych płytek na całej powierzchni cokołu. Prace podjęte przy oczyszczaniu elementów wykazały zużycie elementów większe od oczekiwanego, ponadto okładziny ceramiczne poddane renowacji wykazały znaczące różnice kolorystyczne i fakturowe, o czym świadczy dokumentacja fotograficzna. Wizja przeprowadzona przez Stołecznego Konserwatora Zabytków potwierdziła przytaczany stan faktyczny.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.