Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-03
Powidz: Usługa odstraszania ptaków i innych zwierząt z terenu lotniska
Numer ogłoszenia: 496516 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa nr 3293 , ul. Witkowska 8, 62-430 Powidz, woj. wielkopolskie, tel. 63 277 44 71, faks 63 277 41 00, 2774111.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa odstraszania ptaków i innych zwierząt z terenu lotniska.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa płoszenia dzikiego ptactwa oraz innych zwierząt (sarny, jelenie, daniele, zające itp.) na lotnisku 33. Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu w celu zwiększenia bezpieczeństwa lotów. Wymagana ilość ptactwa drapieżnego niezbędna do realizacji usługi - nie mniej niż 4 sztuki. Wymagana ilość psów - nie mniej niż 1 szt. Płoszenie i odstraszanie polegać będzie na: a)codziennym (z wyjątkiem dni wolnych od pracy) sprawdzaniu dróg startowych, dróg kołowania, terenów podejść pod względem występowania ptactwa i innych zwierząt (każdorazowo po uzgodnieniu z kontrolerem lotniska - krl TWR) w czasie uzależnionym od czasu wykonywania operacji lotniczych, średnio w ciągu 8 godzin dziennie (z możliwością przerw w pracy); b)płoszeniu ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w szczególności na podejściach do lądowania oraz w strefie wzlotów statków powietrznych; c)interweniowaniu (w zakresie płoszenia ptaków i innych zwierząt) na sygnał kontrolera lotniska; d)prowadzeniu ciągłego monitoringu lotniska pod względem aktywności ptaków gniazdujących, przelotnych i zalatujących sporadycznie, a także zwierząt stanowiących zagrożenie dla ruchu lotniczego oraz informowanie kontrolera lotniska o bieżącej sytuacji, e)wykorzystywanie posiadanych ptaków drapieżnych do codziennych lotów na terenie lotniska w celu zniechęcania innych ptaków do przebywania w tym rejonie. 2.Płoszenie i odstraszanie odbywać się będzie według potrzeb zgłoszonych przez Komendanta Wojskowego Portu Lotniczego lub kontrolera lotniska. W wyjątkowych wypadkach Komendant WPL może zlecić świadczenie usługi w dzień wolny od pracy. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy także: a)branie czynnego udziału w wypracowaniu skutecznych metod odstraszania ptaków, b)prowadzenie ewidencji czasu pracy z uwidocznieniem wykorzystywania posiadanych ptaków drapieżnych (wg wzoru zatwierdzonego przez Szefa Infrastruktury) i uzyskiwanie potwierdzania na niej swojej pracy od kontrolera lotniska oraz okresowo, po zakończeniu każdego miesiąca, od Szefa Infrastruktury, c)współpraca z nieetatowym ornitologiem z JW 3293 w celu koordynacji przedsięwzięć zakresie płoszenia ptaków, d)umożliwianie kontroli rodzaju i ilości ptaków używanych przez sokolnika, e)posiadanie i przedstawienie do kontroli Świadectw zwalniających z zakazu podejmowania działań komercyjnych wydanych przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi dla ptaków wykorzystywanych do realizacji usługi. Świadectwa muszą być dostępne na każde żądanie w miejscu wykonywania usługi, f)zapoznanie się i przestrzeganie zasad określonych w Instrukcji Operacyjnej Lotniska dotyczącej poruszania się po lotnisku. 4.Wykonawca nie będzie miał obowiązku płoszenia ptactwa i innych zwierząt w przypadku: a)złych warunków atmosferycznych (zamiecie śnieżne, silne ulewy deszczu, gdzie opad jest większy niż 10 mm/h, porywisty wiatr gdzie szybkość wiatru przekracza 20 km/h) potwierdzonych każdorazowo przez służbę meteorologiczną jednostki wojskowej, b)do dwóch dni w miesiącu jeżeli zostało to uzgodnione z Zamawiającym z tygodniowym wyprzedzeniem. 5. W okresie trwania zamówienia Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia: a)zaplecza dla ptaków oraz ich opiekuna, b)wjazdu i wyjazdu własnym pojazdem, a także poruszania się po lotnisku, umożliwienie wejścia na tereny wydzielonych obiektów, c)przejazdu przez bramy wjazdowe w celu szybkiego odnalezienia ptaków. 6. Warunki świadczenia usług: a)świadczenie usług wiąże się z dostępem do informacji niejawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 05.08.2010r. o dostępie do informacji niejawnych (Dz. U. 182 poz. 1228). Wykonawca obowiązany jest dysponować przynajmniej jedną osobą reprezentującą Wykonawcę usługi posiadającą poświadczenie bezpieczeństwa osobowego o klauzuli minimum ZASTRZEŻONE, b) zapłata wynagrodzenia odbywać się będzie miesięcznie z dołu w terminie 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.60.00.00 - Usługi myśliwskie .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia warunku.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: - posiadał ptactwo drapieżne niezbędne do realizacji usługi - nie mniej niż 4 sztuki (objęte Świadectwem zwalniającym z zakazu podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi.).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: - dysponował przynajmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia tj. jest członkiem Polskiego Związku Łowieckiego i posiada uprawnienia sokolnicze zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo Łowieckie (Dz. U z 1995 r. Nr 147 poz.713 z póź. zm.), - dysponował przynajmniej jedną osobą, która posiada aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli minimum ZASTRZEŻONE.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W tym zakresie Zamawiający nie stawia warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz ptaków, które będą wykorzystywane do wykonywania zamówienia wraz z informacjami na temat ich gatunku, numerów i dacie wystawienia świadectw zwalniających z zakresu podejmowania działań komercyjnych - według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.33blot.sp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 3293 Powidz, ul. Witkowska nr 8, 62-430 Powidz, pokój nr 230.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2013 godzina 09:30, miejsce: Jednostka Wojskowa 3293 Powidz, ul. Witkowska nr 8, 62-430 Powidz, Kancelaria Jawna - pokój nr 118.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI POWIDZ
więcej: przetargi POWIDZ »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.