eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałbrzych › Remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-01

Wałbrzych: Remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu
Numer ogłoszenia: 49437 - 2012; data zamieszczenia: 01.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu. Obecnie ulica Mikołaja Kopernika na odcinku od skrzyżowania z al. Wyzwolenia do wjazdu na parking Urzędu Miejskiego jest drogą jednokierunkową, na pozostałym odcinku dwukierunkową. Stanowi dojazd do miejsc użyteczności publicznej, budynków mieszkalnych i obiektów usługowych. Zabudowa wokół ulicy to przede wszystkim budynki użyteczności publicznej (Teatr Lalki i Aktora, szkoła podstawowa, Urząd Miejski). Ogólny opis zadania: Roboty na ulicy Mikołaja Kopernika mają być wykonywane w dwóch etapach, tj.: - ETAP I od skrzyżowania z al. Wyzwolenia do skrzyżowania z ul. Buczka, - ETAP II od skrzyżowania z ul. Buczka do pl. Magistrackiego. Nie ma możliwości prowadzenia powyższych robót jednocześnie, remont skrzyżowania ulic Buczka-Kopernika należy wykonać metodą połówkowego zajęcia jezdni z zachowaniem przejazdu przez skrzyżowanie. Ze względu na różne metody remontu, remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika został podzielony na trzy odcinki, tj.: - ODCINEK nr I od km 0+000,00-0+057,30 - ODCINEK nr II od km 0+057,30- 0+156,80 - ODCINEK nr III od km 0+156,80- 0+188,70. Zakres prac na Odcinku nr I i Odcinku nr III, tj. od skrzyżowania z aleją Wyzwolenia (0+000,00) do skrzyżowania z ulicą M. Buczka (0+057,30) oraz od posesji nr 2 (0+156,80) do pl. Magistrackiego (0+188,70) obejmuje roboty na jezdni polegające na zerwaniu istniejącej warstwy bitumicznej. Istniejącą kostkę granitową na tych odcinkach należy przebrukować zachowując normatywną konstrukcję. Na chodnikach połamane płyty granitowe oraz krawężniki należy wymienić na nowe lub jeżeli jest możliwe dalsze wykorzystanie, należy obciąć ich krawędzie. Istniejący chodnik w rejonie Ratusza należy przebrukować. W rejonie Urzędu Miejskiego przeprojektowano istniejącą zatokę postojową zachowując normatywną szerokość min. 2,5 m Zakres prac na Odcinku nr II, tj. od skrzyżowania z ul. M. Buczka (0+057,30) do posesji nr 2 (0+156,80) obejmuje roboty na jezdni polegające na przebudowie nawierzchni. Jezdnia zostanie wykonana z kostki granitowej. Z uwagi na złe warunki gruntowe zaprojektowano dren o średnicy 150 mm. Końcówki drenu należy wpiąć do istniejących studni kanalizacji deszczowej. Po obu stronach ulicy należy wykonać ścieki przykrawężnikowe z kostki granitowej dwurzędowej. Należy zachować istniejącą szerokość jezdni oraz chodników. Konstrukcje nawierzchni drogi projektuje się na natężenie ruchu KR2. Konstrukcja nawierzchni drogi ODCINEK nr I km 0+000,00-0+057,30 ODCINEK nr III km 0+156,80- 0+188,70 - warstwa ścieralna z kostki granitowej z odzysku 16/18 cm - miał kamienny 5 cm - wzmocnienie podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa kamiennego łamanego niesortowalnego o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 mm 10 cm razem 33 cm Wartość E2 na istniejącej podbudowie winna wynosić min 120 MPa. W miejscach gdzie warunek ten nie jest spełniony należy dokonać wzmocnienia. Konstrukcja nawierzchni drogi ODCINEK nr II km 0+057,30- 0+156,80 - warstwa ścieralna z kostki granitowej z odzysku 9/11 cm - miał kamienny 5 cm - wzmocnienie podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa kamiennego łamanego niesortowalnego o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 mm 25 cm - warstwa odsączająca z piasku gruboziarnistego 15 cm - ulepszone podłoże, kruszywo stabilizowane cementem, Rm = 2,5 MPa 15 cm razem 71 cm Konstrukcja nawierzchni chodników, zjazdu oraz zatoki postojowej została przedstawiona w uproszczonym projekcie budowlanym. Po zakończeniu robót drogowych należy zamontować balustradę przyścienną oraz kosze na śmieci. Przewidywany zakres robót: roboty drogowe: - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznych o grub. średnia 3 cm - 555,00 m2 - rozbiórka istniejących nawierzchni z kostki granitowej - 1112,30 m2 - rozbiórka nawierzchni z kostki granitowej (chodniki, zjazdy, zatoka postojowa) - 990,00 m3 - rozebranie nawierzchni chodników z płyt granitowych - 223,95 m2 - roboty ziemne (nasypy i wykopy) - 537,00 m3 - ustawienie krawężników granitowych - 486,80 m - wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki granitowej dwurzędowej - 229,90 m - powierzchnia nawierzchni jezdni - 1122,30 m2 - nawierzchnia chodników - 531,95 m2 - nawierzchnia zatoki postojowej i zjazdu - 229,90 m2 odwodnienie: - wykonanie drenażu rurociągów rur drenarskich O 150 - 95,00 m inne elementy: - montaż balustrady przyściennej - 42,00 m - zakup i montaż koszy na śmieci - 3 szt. Balustrada przyścienna zostanie wykonana na zlecenie Zamawiającego i przekazana Wykonawcy robót drogowych. Balustrada zostanie wykonana z rur stalowych o średnicy 50 mm. Poręcz zakończona zostanie kutymi elementami ozdobnymi w kształcie kuli. Poręcz będzie wsparta na ozdobnych wspornikach stalowych wzorowanych na oryginalnych wyrobach o podobnym przeznaczeniu z drugiej połowy XIX wieku. Montaż poręczy do cokołu kamiennego będzie za pomocą kotew rozprężnych w ilości 36 szt. Balustrada zostanie wykonana w kolorze czarnym matowym lub grafitowym. W zakresie obowiązków Wykonawcy znajduje się: 1) zapewnienie obsługi geodezyjnej (wytyczenie punktów głównych, obsługa w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza z planszą zbiorczą uzbrojenia), 2) sporządzanie i przedstawianie do akceptacji Zamawiającemu wszelkich niezbędnych uzgodnień, 3) wprowadzenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu, 4) stosowanie się podczas prowadzenia budowy do wymagań określonych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 5) zorganizowanie i zabezpieczenie terenu budowy oraz zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względu na bezpieczeństwo, 6) zapewnienie stałego utrzymania porządku i czystości wewnątrz i bezpośrednio na zewnątrz terenu budowy oraz utrzymania w stanie estetycznym ogrodzeń i obiektów tymczasowych robót, 7) zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (art. 21a ustawy - Prawo budowlane), 8) wbudowywanie materiałów odpowiadających co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92, poz. 881) oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 9) przedstawienie Inspektorowi Nadzoru wykazu wszystkich materiałów do akceptacji przed rozpoczęciem robót, 10) zapewnienie miejsca wywiezienia, składowania i utylizacji gruzu asfaltowego pochodzącego z rozbiórki, 11) usunięcie zbędnych odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia poza teren budowy zgodnie z zasadami utylizacji i składowania materiałów odpadowych określonymi ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity Dz.U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz zapisami w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 12) zorganizowanie i utrzymywanie w okresie trwania umowy zaplecza budowy w celu przeprowadzania rady budowy, bieżących spotkań i narad roboczych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 7.000,00 zł. (słownie: siedem tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej Ustawą). Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Nr 14 1030 1289 0000 0000 9000 3011 z zaznaczeniem na przelewie: Wadium przetargowe - Remont nawierzchni ulicy Mikołaja Kopernika w Wałbrzychu. 3. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (w dniu składania ofert, tj. do 16.03.2012 r. do godz. 11:00) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego w pokoju nr 103, za potwierdzeniem złożenia depozytu w terminie do dnia 16.03.2012 r. do godz. 10:45. 5. Z treści gwarancji /poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta /poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą wg zasad określonych w niniejszym punkcie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej 2 roboty budowlane polegające każda - na budowie/przebudowie/remoncie odcinka drogi długości 100 m wraz z budową/przebudową/remontem urządzeń infrastruktury technicznej oraz potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawiony wyżej warunek udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania potencjałem technicznym, tj.: - samochody skrzyniowe, dostawcze -łącznie 2 szt. - koparka lub koparko-ładowarka - 1 szt. - zagęszczarka płytowa - 1 szt. - piły i przecinaki do cięcia nawierzchni bitumicznej, galanterii betonowej - 2 szt. Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawiony wyżej warunek udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania Kierownikiem Budowy posiadającym: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.), b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB), c) posiadającym min. 5 letnie doświadczenie liczone od daty uzyskania uprawnień. Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawiony wyżej warunek udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca, który przetarg wygra przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie: a) przedstawić opłacone dokumenty ubezpieczeniowe (polisy), potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500.000,00 zł., b) wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z zapisami pkt. 17) SIWZ, c) w przypadku podmiotów występujących wspólnie do przedłożenia umowy konsorcjum, d) przedłożyć aktualny odpis(y) z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie(a) o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych: a) zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, b) terminu realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy, c) osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ, d) zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy - Prawo budowlane - zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, e) zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy - Prawo budowlane - uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inspektora nadzoru sprawującego nadzór inwestorski, f) zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy - Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy - Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, g) innych postanowień umownych w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, h) innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej. Wykonawca zobowiązany będzie wystąpić do Zamawiającego na piśmie z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy przedstawiając przyczyny zmiany i jeżeli jest to konieczne zobowiązany będzie przedstawić odpowiednie dokumenty. Zamawiający przedstawi swoje stanowisko w ciągu 7 dni licząc od dnia otrzymania kompletnego, z pełnym uzasadnieniem, wniosku Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdkium.walbrzych.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2012 godzina 11:00, miejsce: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, pok. 108.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.