eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Konserwacja urządzeń teletechnicznych w obiektach Politechniki Krakowskiej w Krakowie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-11

Kraków: Konserwacja urządzeń teletechnicznych w obiektach Politechniki Krakowskiej w Krakowie.
Numer ogłoszenia: 48112 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Dział Zamówień Publicznych , ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 628 26 56; 628 22 20, faks 12 6282072.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja urządzeń teletechnicznych w obiektach Politechniki Krakowskiej w Krakowie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje konserwację urządzeń teletechnicznych w obiektach Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24, ul. Kanoniczej 1, ul. Podchorążych 1, ul. Kamiennej 17, al. Jana Pawła II 37, ul. Skarżyńskiego 1 oraz na terenie Osiedla Studenckiego przy ul. Skarżyńskiego 3, 5, 7, 9 (DS-1, DS-2, DS-3, DS-4) w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ. Warunki realizacji zamówienia zawiera projekt umowy, który jest załącznikiem do SIWZ i stanowi jej integralną część..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.33.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie częściowe nr 1 Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - realizuje, w sposób należyty co najmniej 1 usługę porównywalną pod względem zakresu i skali trudności do przedmiotu zamówienia, o rocznej wartości co najmniej 65 000,00 zł brutto. Za usługę porównywalną pod względem zakresu i skali trudności do przedmiotu zamówienia Zamawiający uzna usługę polegającą na obsłudze systemu złożonego z centrali DGT 3450 minimum 1000 numerów oraz DGT Millenium współpracujących ze sobą w systemie minimum 2000 numerów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu usług - Załącznik nr 4 do SIWZ i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie Zadanie częściowe nr 2 Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - realizuje, w sposób należyty co najmniej 1 usługę porównywalną pod względem zakresu i skali trudności do przedmiotu zamówienia, o rocznej wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto. Za usługę porównywalną pod względem zakresu i skali trudności do przedmiotu zamówienia Zamawiający uzna usługę polegającą na obsłudze systemu złożonego z central Telesis i Slican. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie wykazu usług - Załącznik nr 4 do SIWZ i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie UWAGA : Jeśli Wykonawca złoży ofertę na zadania częściowe nr 1 i 2 winien udokumentować wykonanie min 2 usług porównywalnych pod względem zakresu i skali trudności do przedmiotu zamówienia, o wartościach minimalnych brutto stosownie do każdego zadania częściowego, każda wykonana/wykonywana w ramach odrębnej umowy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie częściowe nr 1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować min. 1 osobą która posiada świadectwo szkolenia z zakresu obsługi systemu łączności złożonego z central DGT 3450 i DGT Millenium; poziom: operatorski. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wykazu osób - Załącznik nr 5 do SIWZ. Zadanie częściowe nr 2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować min. 1 osobą która posiada wystawione przez producenta central Telesis i Slican świadectwa autoryzacji na prowadzenie konserwacji i napraw typów central określonych w wykazie urządzeń, a w szczególności: Świadectwo Specjalizacji Autoryzowanego Serwisu na centrale SLICAN CCA 2720 oraz Certyfikat Autoryzowanego Przedstawiciela Serwisu central telefonicznych TELEZIS PX24U, PX24M, PX24X/XI w oparciu o system operacyjny XYMPHONY R.5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wykazu osób - Załącznik nr 5 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia - Załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1 Formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ 2 Zobowiązanie innych podmiotów - Załącznik nr 6 do SIWZ 3 Oświadczenie Wykonawcy (odrębnie dla każdego zadania częściowego), że ma możliwości techniczne i zapewnia usunięcie usterki lub awarii urządzeń w ciągu określonego czasu (stosownie do wymagań dla zadania częściowego) od momentu zgłoszenia na krakowski stacjonarny numer telefonu, przez wszystkie dni tygodnia. Oświadczenie winno zawierać numer telefonu. 4 Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik - pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: wwwpk.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, budynek W-9 (10-24), pokój nr 110.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2014 godzina 11:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego, budynek W-9 (10-24), pokój nr 110.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Konserwacja urządzeń teletechnicznych - stała obsługa central abonenckich i nadzór nad systemem łączności, konserwacja sieci i aparatów telefonicznych w obiektach PK w Krakowie: przy ul. Warszawskiej 24, ul. Kanoniczej 1, ul. Podchorążych 1, ul. Kamiennej 17, al. Jana Pawła II 37, ul. Skarżyńskiego 1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac: - Obsługa oraz nadzór nad pracą systemu łączności, prawidłowym działaniem centrali telefonicznej i sieci telefonicznej - Utrzymywanie w stanie nadającym się do bieżącego użytkowania wszystkich urządzeń objętych konserwacją - Lokalizacja uszkodzeń - Przeprowadzanie testów poprawności pracy central co najmniej dwa razy w miesiącu - Sprawdzanie programów pracujących dla centrali, a w szczególności programu taryfikacyjnego - Przygotowywanie danych do taryfikacji raz w miesiącu - Opracowywanie raportów o zrealizowanych połączeniach (biling): uwzględniających strukturę poszczególnych użytkowników, koszty połączeń z określonymi rodzajami abonentów sieci publicznej (np. Sieci komórkowej), informacje o ilościach i kosztach poszczególnych rodzajów połączeń (wyszczególnione połączenia lokalne, strefowe, komórkowe); analiza wykorzystania numerów przydzielonych poszczególnym użytkownikom, - Kontrola pracy łączy przychodzących i wychodzących. - Usuwanie usterek, awarii (od momentu zgłoszenia na krakowski stacjonarny numer telefonu) w terminie: a) do 45 min, przy usuwaniu awarii w dniach pracy pracowników administracji Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7 do godz.15 b) do 3 godzin lub w terminie uzgodnionym telefonicznie z osobą zgłaszającą uszkodzenie, przy usuwaniu awarii w godzinach i dniach nie wymienionych w literze a) c) w wypadkach mających wpływ na ciągłość pracy całego systemu DGT, czas reakcji od momentu zgłoszenia nie może być dłuższy niż 1 godzina. - Sprawdzenie, wymiana, podłączenie i uruchamianie aparatu telefonicznego, zamontowanie dodatkowego gniazda telefonicznego wraz z instalacją przewodów o długości do 10 m na terenie sieci obsługiwanej przez centralę, - Wymiana/naprawa sznura zasilającego, wykonanie zasilającego sznura przedłużającego, wymiana/naprawa sznura mikrotelefonu, wymiana wkładki mikrofonowej/słuchawkowej, odblokowanie/naprawa zakleszczających się klawiszy (klawiatura), konserwacyjne czyszczenie elementów i styków, kontrola działania poszczególnych funkcji urządzenia, informowanie użytkownika o konieczności napraw urządzeń w autoryzowanych serwisach w przypadku konieczności wymiany nieosiągalnych elementów/podzespołów, - Przeniesienie stacji telefonicznej oraz innych urządzeń stanowiących zakończenie łącza w obrębie sieci, - Przeniesienie łącza telefonicznego: z aparatu, zespołu aparatów lub innego urządzenia na centralę abonencką w obrębie sieci, z centrali abonenckiej na aparat lub zespół aparatów w dowolnym układzie, - Włączenie do sieci telefonicznej stacji pozostającej w rezerwie, ponowne włączenie do sieci stacji uprzednio wyłączonej, - Zmiana w ewidencji stacji telefonicznej (dane personalne, lokalizacja) - Zmiana numeru stacji telefonicznej - Wykonywanie stałych ograniczeń telefonicznych połączeń wychodzących: międzynarodowych, międzymiastowych, strefowych, lokalnych za wyjątkiem dostępu do służb alarmowych, - Stała konserwacja traktów 30B+D, 2B+D, przyłącza kablowego oraz kabla korespondencyjnego, bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń końcowych, tj. stojaków kablowych - Codzienna, 6-godzinna obecność: administratora systemu (zarządzanie systemem telefonicznym w zakresie softwaru i hardwaru, biling), montera instalacji telefonicznej (prace sieciowe, konserwacja aparatów i faksów). Szczegółowy wykaz urządzeń: ul. Warszawska 24 1. Centrala telefoniczna DGT 3450 1160 NN 1 szt. 2. Siłownia telekomunikacyjna 1 kpl 3. Aparaty telefoniczne zespolone 350 szt. 4. Aparaty telefoniczne CB 850 szt. 5. Aparaty telefaksowe 50 szt. 6. Łącze do centrali do 0,5 km 200 szt. 7. Łącze do centrali powyżej 0,5 km 800 szt. 8. Urządzenia do zwielokrotniania przepustowości łączy telefonicznych PCM-4 7 kpl ul. Kanonicza 1 1. Aparaty telefoniczne CB 20 szt. ul. Podchorążych 1 1. Centrala DGT Millenium 96/8 NN 1 szt. 2. Aparaty telefoniczne CB 60 szt. ul. Kamienna 17 1. Centrala telefoniczna Slican NTC 4/20 1 szt. 2. Aparaty telefoniczne CB 18 szt. al. Jana Pawła II 37, ul. Skarżyńskiego 1 1. Centrala DGT 3450, 800 NN 1 szt. 2. Siłownia telekomunikacyjna 1 kpl 3. Aparaty telefoniczne CB 650 szt. 4. Aparaty telefoniczne zespolone 30 szt. 5. Aparaty telefaksowe 15 szt. Warunki realizacji zamówienia zawiera projekt umowy, który jest załącznikiem do SIWZ i stanowi jej integralną część..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.33.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Konserwacja urządzeń teletechnicznych - stała obsługa central abonenckich i nadzór nad systemem łączności, konserwacja sieci i aparatów telefonicznych na terenie Osiedla Studenckiego przy ul. Skarżyńskiego 3, 5, 7, 9 (DS-1, DS-2, DS-3, DS-4) w Krakowie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac: - Obsługa oraz nadzór nad pracą systemu łączności, prawidłowym działaniem centrali telefonicznej i sieci telefonicznej - Utrzymywanie w stanie nadającym się do bieżącego użytkowania wszystkich urządzeń objętych konserwacją - Lokalizacja uszkodzeń - Przeprowadzanie testów poprawności pracy central co najmniej dwa razy w miesiącu. - Kontrola pracy łączy przychodzących i wychodzących. - Usuwanie usterek, awarii (od momentu zgłoszenia na krakowski stacjonarny numer telefonu) w terminie: a) do 3 godzin lub w terminie uzgodnionym telefonicznie z osobą zgłaszającą uszkodzenie, przy usuwaniu awarii przez wszystkie dni tygodnia za wyjątkiem pory nocnej w godz. 2200 do 700 b) w wypadkach mających wpływ na ciągłość pracy każdego z elementów systemu, czas reakcji od momentu zgłoszenia nie może być dłuższy niż 1 godzina. - Wykonywanie prac drobnych, do których zalicza się między innymi sprawdzenie, wymianę lub podłączenie i uruchomienie aparatu telefonicznego, zamontowanie dodatkowego gniazda telefonicznego wraz z instalacją przewodów o długości do 10 m na terenie sieci obsługiwanej przez centralę. - Wymiana/naprawa sznura zasilającego, wykonanie zasilającego sznura przedłużającego, wymiana/naprawa sznura mikrotelefonu, wymiana wkładki mikrofonowej/słuchawkowej, odblokowanie/naprawa zakleszczających się klawiszy (klawiatura), konserwacyjne czyszczenie elementów i styków, kontrola działania poszczególnych funkcji urządzenia, informowanie użytkownika o konieczności napraw urządzeń w autoryzowanych serwisach w przypadku konieczności wymiany nieosiągalnych elementów/podzespołów, - Przeniesienie stacji telefonicznej oraz innych urządzeń stanowiących zakończenie łącza w obrębie sieci, - Przeniesienie łącza telefonicznego: z aparatu, zespołu aparatów lub innego urządzenia na centralę abonencką w obrębie sieci, z centrali abonenckiej na aparat lub zespół aparatów w dowolnym układzie, - Włączenie do sieci telefonicznej stacji pozostającej w rezerwie, ponowne włączenie do sieci stacji uprzednio wyłączonej, - Zmiana w ewidencji stacji telefonicznej (dane personalne, lokalizacja) - Zmiana numeru stacji telefonicznej - Wykonywanie stałych ograniczeń telefonicznych połączeń wychodzących: międzynarodowych, międzymiastowych, strefowych, lokalnych za wyjątkiem dostępu do służb alarmowych. Wykaz urządzeń teletechnicznych objętych obsługą i konserwacją na terenie Osiedla Studenckiego Politechniki Krakowskiej w Krakowie przy ul. Skarżyńskiego. System łączności składa się z 4 central: w DS-1 Centrala elektroniczna Telesis PX24X 288/16 NN kpl 1 w DS-2 Centrala elektroniczna Slican CCA 2703.3 136/12 NN kpl 1 w DS-3 Centrala elektroniczna Telesis PX24U 270/12 NN kpl 1 w DS-4 Centrala elektroniczna Telesis PX24M 400/32 NN kpl 1 Aparaty telefoniczne CB - szt. 881 Aparaty telefoniczne KX-T 3250 - szt. 10 Aparaty tel. / fax - szt. 2 Sieć telefoniczna w DS-1 i DS-2 - kpl 2 Sieć telefoniczna w DS-3 i DS-4 - kpl 2 Sieć telefoniczna teren - kpl 1 Przy każdej centrali Telesis znajduje się aparat systemowy (awizo). W centrali Slican, łączenie odbywa się za pomocą aparatu końcowego Panasonic. Warunki realizacji zamówienia zawiera projekt umowy, który jest załącznikiem do SIWZ i stanowi jej integralną część..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.33.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.02.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.