eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnice › USŁUGI ZWIĄZANE Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM ULIC I DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU CHOJNICKIEGO W OKRESIE OD I DO IV 2013 ROKU.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-23

Chojnice: USŁUGI ZWIĄZANE Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM ULIC I DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU CHOJNICKIEGO W OKRESIE OD I DO IV 2013 ROKU.
Numer ogłoszenia: 468952 - 2012; data zamieszczenia: 23.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Chojnicki , ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3966533.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGI ZWIĄZANE Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM ULIC I DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU CHOJNICKIEGO W OKRESIE OD I DO IV 2013 ROKU..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia stanowią usługi oznaczone tytułem: USŁUGI ZWIĄZANE Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM ULIC I DRÓG POWIATOWYCH TERENIE POWIATU CHOJNICKIEGO W OKRESIE OD I DO IV 2013 ROKU. z podziałem na 17 części zamówienia: Część nr 1 - teren obejmujący miasto Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic z wykorzystaniem następującego sprzętu: - Nośnik z solarką i pługiem jednostronnym (350 km i do 100 godz. dyżuru)- szt. 2 -Nośniki (8-10 Mg) z pługami jedno lub dwustronnymi (4x100 km) - szt. 4 Część nr 2 - teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym (do 150 godz. i do 40 godz. dyżuru)- szt.2 Część nr 3- teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką P.-1 i pługiem jednostronnym (do 150 godz. i do 40 godz. dyżuru)- szt. 2 Część nr 4 - teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik ( min. 16 Mg) z pługiem dwustronnym (do 100 godz.)- szt. 1 Część nr 5 - teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik min. 120 KM z pługiem (do 100 godz.) - szt. 1 Część nr 6 - teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Równiarka o mocy 88kW (120 KM) (do 100 godz.)- szt. 1 Część nr 7 - teren obejmujący gminy Brusy i Czersk Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Ładowarka FADROMA lub równoważna (do 50 godz.) - szt. 1 Część nr 8 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym (do 300 godz. i do 25 godz. dyżuru)- szt.2 Część nr 9 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym (do 300 godz. i do 25 godz. dyżuru)- szt.2 Część nr 10 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (8-10Mg lub ciągnikiem powyżej 160 KM) z pługiem dwustronnym lub jednostronnym (do 100 godz.)-szt. 1 Część nr 11 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Nośnik (8-10Mg lub ciągnikiem powyżej 160 KM) z pługiem dwustronnym lub jednostronnym (do 100 godz.)-szt. 1 Część nr 12 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: - Nośnik ( min. 16 Mg) z pługiem dwustronnym (do 100 godz.)- szt. 1 Część nr 13 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Równiarka o mocy 88kW (120 KM) (do 100 godz.)- szt. 1 Część nr 14 - teren obejmujący gminy Chojnice Usługa zimowego utrzymania ulic i dróg powiatowych z wykorzystaniem następującego sprzętu: -Ładowarka FADROMA lub równoważna (do 50 godz.)- szt. 1 Część nr 15 - zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Brusy Likwidacja gołoledzi i odśnieżanie chodników i ścieżki pieszo-rowerowej na pow. 300.000,00 m2 Część nr 16 - zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Chojnice Likwidacja gołoledzi i odśnieżanie chodników i ścieżki pieszo-rowerowej na pow. 900.000,00 m2 Część nr 17 - zimowe utrzymanie chodników na terenie miasta Czersk Likwidacja gołoledzi i odśnieżanie chodników i ścieżki pieszo-rowerowej na pow. 450.000,00 m2 Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale D -SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA i Rozdziale F- SIWZ POSTANOWIENIA DO UMOWY..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych w wysokości do 30% zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 17.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.- DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.- DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Dysponują lub będą dysponowali w pełni sprawnymi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi, gwarantującymi wymaganą jakość i postęp robót tj.: Część nr 1 -Nośnik z solarką i pługiem jednostronnym - szt. 2 -Nośniki (8-10 Mg) z pługami jedno lub dwustronnymi - szt. 4 Część nr 2 -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym - szt.2 Część nr 3 -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym - szt.2 Część nr 4 -Nośnik min. 16 Mg z pługiem dwustronnym - szt. 1 Część nr 5 -Nośnik min. 120 KM z pługiem - szt. 1 Część nr 6 -Równiarka o mocy 88kW (120 KM) - szt. 1 Część nr 7 -Ładowarka FADROMA lub równoważna - szt. 1 Część nr 8 -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym - szt.2 Część nr 9 -Nośnik (6-10Mg) z piaskarką i pługiem jednostronnym - szt.2 Część nr 10 -Nośnik (8-10Mg lub ciągnikiem powyżej 160 KM) z pługiem dwustronnym lub jednostronnym -szt. 1 Część nr 11 -Nośnik (8-10Mg lub ciągnikiem powyżej 160 KM) z pługiem dwustronnym lub jednostronnym - szt. 1 Część nr 12 -Nośnik ( min. 16 Mg) z pługiem dwustronnym - szt. 1 Część nr 13 -Równiarka o mocy 88kW (120 KM) - szt. 1 Część nr 14 -Ładowarka FADROMA lub równoważna - szt. 1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.- DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.-DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty wymagane od wykonawcy: Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY - druk OFERTA - wg załącznika - Rozdział B SIWZ Wypełniony FORMULARZ CENOWY - osobno dla części, na którą składana jest oferta- wg załącznika- Rozdział. E SIWZ Wykaz zakresu zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - dla części na którą składana jest oferta - wg załącznika nr 5 do oferty Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 6 do oferty. Zobowiązanie o współpracy jeżeli dotyczy - wg załącznika nr 7 do oferty. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, zgodnie z § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane / Dz. U. Nr 226, poz. 1817/. Zgodnie z zapisem § 4 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w, /odniesienie do pkt. III 4.3.1 ogłoszenia/ dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dla potrzeb Umowy, Siła Wyższa oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 1) konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby podniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, b) prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. 2) wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, 3) wystąpienie siły wyższej, 4) skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, 5) sądowej waloryzacji zamówienia, 6) wstrzymania przez zamawiającego wykonywania prac nie wynikających z okoliczności leżących po stronie wykonawcy. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, wymienionych w pkt 1-6, termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie wartości przedmiotu umowy w przypadku: 1)zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 2)zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie zamiany podwykonawców w przypadku: 1)wprowadzenia nowego podwykonawcy, 2)rezygnacji podwykonawcy, 3)zmiany wartości lub zakresu usług wykonywanych przez podwykonawców. Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe, po pisemnym zaakceptowaniu umowy wykonawcy z podwykonawcą w terminie 14 dni od przekazania tej umowy przez wykonawcę. Zamawiający dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru WYKONAWCY, w przypadku wystąpienia następujących okoliczności: 1)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, 2)powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 3)zmiany parametrów technicznych przyjętych, 4)gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w szczególności gdy zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, 5)zmiany rozwiązań/ parametrów technicznych lub technologicznych, które jednak spełnia wymagania Siwz i ma parametry identyczne lub lepsze od tych zaproponowanych w ofercie, 6)zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia , w szczególności w przypadku konieczności realizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych, 7)zmiany osób reprezentujących zamawiającego/wykonawcę w przypadku zmian organizacyjnych lub wynikłych z przyczyn losowych Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie. Istotne dla Stron postanowienia zawiera wzór umowy, która stanowi integralną część niniejszej SIWZ. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie. Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: POWIAT CHOJNICKI ul. 31 Stycznia 56 89-600 CHOJNICE.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2012 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Chojnicach ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice Biuro Obsługi Interesantów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.