eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gniew › Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Szprudowo

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-02

Gniew: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Szprudowo
Numer ogłoszenia: 46511 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Gniewie , Pl. Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew, woj. pomorskie, tel. 058 5352255 w. 14, 39, faks 058 5352258 w. 40.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gniew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Szprudowo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Planowana inwestycja należy do branży sanitarnej i polega na wykonaniu sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i ciśnieniowej, odgałęzień bocznych i przyłączy kanalizacyjnych grawitacyjnych i tłocznych, umożliwiających odprowadzenie ścieków sanitarnych z posesji zlokalizowanych w miejscowości Szprudowo, do istniejącego przewodu sanitarnego śr. 200 mm w miejscowości Cierzpice (obręb Kursztyn), skąd płynie istniejącą siecią do oczyszczalni gminnej, zlokalizowanej w miejscowości Ciepłe. Zakres rzeczowy robót: Sieć sanitarna - 4 110,5 m, w tym: kanały grawitacyjne śr. 200mm - 2 058,0 m; rurociągi tłoczne śr. 110mm -1634,0m; śr. 90mm -188,0m; śr. 63mm -230,5m; razem - 2052,5 m Przepompownie sieciowe - 3 szt. Przyłącza do posesji - 55 szt., o łącznej długości 1 271,5 m, w tym: Przyłącza grawitacyjne śr. 200mm -43,5m śr. 160mm-1123,0m razem 1166,5m Przyłącze tłoczne (1szt.) śr. 63mm-105,0m Przepompownia przydomowa - 1 szt. Projekt przewiduje odprowadzenie ścieków z posesji zlokalizowanych w terenie zabudowanym. Teren inwestycji jest położony po obu stronach drogi krajowej nr 91 i przylega do niej bezpośrednio. Projektowany rurociąg tranzytowy - tłoczny, odprowadzający ścieki z miejscowości Szprudowo do istniejącego kanału sanitarnego w miejscowości Cierzpice, przebiegać będzie poza terenem zabudowanym, w pasie drogi gminnej o nawierzchni nieutwardzonej. Posesje objęte inwestycją stanowią dość zwartą jednostkę zabudowy. Posesje leżące poza terenem zabudowy nie są objęte przedmiotową dokumentacją. Ścieki z tych gospodarstw nadal będą gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych i wywożone do gminnej oczyszczalni, a docelowo przewiduje się wyposażyć je w przydomowe oczyszczalnie ścieków. Dwie główne drogi gminne na obiekcie prowadzące do Polskiego Gronowa mają nawierzchnię brukowaną, pozostałe drogi gminne mają nawierzchnię gruntową nieumocnioną. Przez teren obiektu przebiegają kable teletechniczne, energetyczne oraz słupy en i sn. Na trasie rurociągu tłocznego do Cierzpic projektowana trasa krzyżuje się z rurociągiem naftowym śr. 800 mm i linią światłowodową. W 2014r wzdłuż projektowanej trasy rurociągu tranzytowego do Cierzpic ułożono kabel światłowodowy. Na całym obiekcie występuje niezainwentaryzowana sieć drenarska, o przebiegu tych tras informacje uzyskać można u właścicieli posesji. Na trasie projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej projektuje się wykonanie trzech przepompowni sieciowych (PS-1, PS-2 i PS-3) o wielkościach dopływu ścieków podanych oraz jedną przepompownię przydomową PD-1. Projektowane pompownie. Na podstawie notatki spisanej z inwestorem wybrano przepompownie firmy KSB, ze zbiornikiem z prefabrykowanych elementów studziennych z betonu klasy C-35/45 o średnicach wg tab. nr 7, z pokrywą żelbetową z włazem O600 klasy A15. Zbiorniki wyposażone są w drabinę ze stali nierdzewnej oraz w wentylację grawitacyjną. Otwory wlotowe i wylotowe wykonywane są fabrycznie z przejściami szczelnymi. Układ hydrauliczny przepompowni stanowi: -orurowanie ze stali nierdzewnej łączone na kołnierze (aluminium) i śruby(stal nierdzewna) -zawór kulowy zwrotny z żeliwa sferoidalnego -zasuwy odcinające do montażu wewnątrz pompowni z żeliwa sferoidalnego -pompy zatapialne -kolana sprzęgające do pomp -prowadnice i łańcuchy ze stali nierdzewnej Wyposażenie pompowni stanowi również szafka sterownicza zlokalizowana przy korpusie pompowni z obudową aluminiową z podwójną płytą czołową o stopniu ochrony IP- 65, wyposażona w układ antykondensacyjny, malowana proszkowo. Szafka posadowiona jest na cokole aluminiowym o wys. 60cm, malowanym proszkowo. Funkcje realizowane przez układ sterowniczy: -sterowanie automatyczne/ręczne z wykorzystaniem sterownika programowalnego, przycisków, pływakowych czujników poziomu -kontrola 4 poziomów ścieków, -naprzemienna praca pomp -możliwość odstawienia każdej z pomp -w przypadku załączenia pomp w systemie ręcznym istnieje możliwość spompowania -ścieków poniżej poziomu minimum -możliwość odczytu czasu pracy pomp na sterowniku -kontrola napięcia zasilającego (zgodność faz, symetria, wartość napięcia) -kontrola i diagnozowanie za pomocą diod LED umieszczonych na wewnętrznych drzwiach szafy stanu pracy i awarii pomp i zasilania -kontrola zadziałania zabezpieczeń przeciążeniowych (przekaźników termicznych i czujników zabudowanych wewnątrz pomp) -sygnalizacja awarii Układ współpracuje z 4 pływakami. Szafka wyposażona jest w: -licznik pracy każdej z pomp -układ akustyczno-optyczny sygnalizujący stan alarmowy -gniazdo agregat/sieć Przepompownie sieciowe posiadają 2 pompy pracujące naprzemiennie zamontowane stacjonarnie na poziomie mokrym. Na stałe w dnie pompowni zainstalowane są stopy sprzęgające. Pompa opuszczona po prowadnicach, łączy się automatycznie ze stopą i automatycznie rozłącza, kiedy jestpodnoszona. W konsekwencji każdorazowa wymiana pompy trwa kilkanaście minut. Przepompownia wyposażona jest w wentylację grawitacyjną. Oświetlenie - przenośną lampą elektryczną. W przypadku przerw w zasilaniu energetycznym lub awarii, opróżnienie zbiornika przewiduje się za pomocą wozu asenizacyjnego bądź też podłączenie agregatu prądotwórczego. W przepompowni przydomowej przewiduje się montaż 1 pompy. Przyjęto przepompownie bezskratkowe, nie wymagające urządzeń oczyszczających ze skratek. Nie wyznacza się strefy uciążliwości oddziaływania dla przepompowni sieciowych ze względu na: -bezskratkowy charakter pompowni -wyposażenie w dwie pompy pracujące naprzemiennie, gdzie w przypadku awarii jednej pompy druga automatycznie przejmuje jej pracę i brak jest widocznych skutków zewnętrznych awarii. -możliwość zasilania w energię elektryczną z agregatu prądotwórczego -możliwość opróżnienia sieci wozem asenizacyjnym -sygnalizację stanu awaryjnego Projekt zasilania energetycznego przepompowni stanowi odrębny załącznik do niniejszej dokumentacji. Przejście projektowanej sieci pod drogą krajową nr 91. Przejścia kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVC O200/6,5mm pod drogą krajową (6szt.) wykonać przeciskiem sterowanym rurą stalową O324/10mm. Rurę przewodową wprowadzić do rury osłonowej przy użyciu płóz dystansowych np. z PE montowanych na całym obwodzie rury, co 0,7m. Przestrzeń pomiędzy rurą osłonową i przewodową u wylotów uszczelnić manszetą z elastomeru lub silikonu. W studniach powyżej przejścia zamontować zasuwy wg rys. nr 4.7. -Przejście rurociągu tłocznego PEHD O110/6,6mm pod drogą krajową (1 szt.) wykonać przeciskiem sterowanym rurą stalową osłonową O194/8mm. Rurę przewodową -wprowadzić do rury osłonowej przy użyciu płóz dystansowych zamontowanych na całym obwodzie rury co 0,5m. Przestrzeń pomiędzy rurą osłonową i przewodową u wylotów uszczelnić manszetą z elastomeru lub silikonu. Powyżej i poniżej przejścia pod drogą zamontować zasuwy odcinające ze skrzynką uliczną wg rys. 10.3 -Przejście kanałem sanitarnym KS-1 PEO200 w pasie drogi krajowej, wzdłuż jezdni, pomiędzy studniami S-23a oraz S-31 wykonać metodą przewiertu sterowanego rurami PEHD O200mm. Pas drogowy po wykonanych pracach przywrócić do stanu poprzedniego. Wszelkie roboty w pasie drogowym wykonać poza sezonem zimowym, w okresie gwarantującym zachowanie wymagań technologicznych. Przejście projektowanego rurociągu tłocznego pod rowem melioracji szczegółowej Giewont. Przejście projektowanego rurociągu tłocznego pod rowem melioracyjnym Giewont wykonać metodą przewiertu sterowanego horyzontalnie HDD rurą z PEHD O110mm klasy PE100 SDR17 przeznaczona do wykonywania przewiertów np. typu Wavin TSDOQ. Miejsce przekroczenia rowu trwale oznakować słupkami betonowymi po obu stronach. Skrzyżowanie projektowanego rurociągu tłocznego z rurociągiem naftowym wysokiego ciśnienia i kablem światłowodowym PERN Przyjaźń SA W miejscu skrzyżowania projektowanego rurociągu tłocznego z rurociągiem naftowym i kablem światłowodowym, rurociąg ułożyć w rurze stalowej osłonowej o średnicy 194/8mm w izolacji z PE. Rurę przewodową wprowadzić do rury ochronnej przy pomocy opasek dystansowych zamontowanych co 0,5m. Roboty w strefie bezpieczeństwa rurociągu naftowego (w odległości 20m od osi rurociągu) wykonywać w obecności służb eksploatacyjnychWykonawca jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się z dokumentacją przetargową i projektową - oryginał projektu budowlanego znajduje się do wglądu w Referacie Inwestycji - pokój nr 202, II piętro. Całkowity zakres opracowania zawarty został w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót jako materiale pomocniczym. Wszędzie tam, gdzie przy opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentacji, powołane są normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, bądź wskazane są znaki towarowe, parametry lub źródła pochodzenia (nazwy producentów lub urządzeń), postanowienia te należy traktować jako przykładowe, a Wykonawca ma każdorazowo prawo zastosowania rozwiązania równoważnego z zastrzeżeniem, iż zaproponowane rozwiązania równoważne muszą spełniać co najmniej założenia projektowe. Gmina Gniew posiada pozwolenie na budowę przedmiotowej inwestycji wydane przez Starostę Tczewskiego..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.11 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 80 000 zł, (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem do banku: 11 8346 0005 0000 0231 2000 0003 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4. Potwierdzoną kopie dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt.2b) do 2e), musi zawierać następujące elementy: f) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, g) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, h) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji_tj. Gminę Gniew. i) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, j) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, k) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, l) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, m) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, n) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 8. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) W celu potwierdzenia spełniana warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca składa wraz z ofertą wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie obiektów liniowych o wartości netto minimum 1.000.000 zł w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. 2) W przypadku, gdy w wykazie, o którym mowa w ppkt 1) zostaną wykazane roboty budowlane obejmujące swoim zakresem roboty budowlane określone w opisie sposobu oceny spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia oraz inne roboty budowlane, w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca wskazuje wartość wykonanych robót budowlanych określonych w opisie sposobu oceny spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia 3) Dowodami, o których mowa w ppkt 2) są: a) poświadczenie, b) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 3) lit. a). 4) Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w ppkt 3 lit. a), może przedkładać dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 5) W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.1., zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 6.1.2. i 6.1.2. 6) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa odpowiednio w pkt 1.1. ppk 3., budzą wątpliwości zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca składa wraz z ofertą: a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ, b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca składa wraz z ofertą informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca dysponuje środkami finansowymi w wysokości co najmniej 0,3 mln zł (trzysta tysięcy złotych) lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 0,3 mln zł (trzysta tysięcy złotych) - informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę równą lub większą niż 0,3 mln zł, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 0,2 mln zł (dwieście tysięcy złotych) - opłacona polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą jak 0,2 mln zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem okoliczności zawartych w umowie. 2. Wszelkie istotne zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. 3. Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, jako oferta najkorzystniejsza, jest możliwa w przypadku: a) siły wyższej, w tym w szczególności działania na terenie budowy: amunicji wojskowej, materiałów wybuchowych, fal ciśnieniowych, działania sił natury, b) ujawnienia niezinwentaryzowanych obiektów lub sieci, oraz innych zdarzeń, które mogą utrudniać lub uniemożliwiać wykonanie robót lub wymagać przeprojetowania robót i/lub uzyskania nowych uzgodnień i decyzji administracyjnych. c) działania organów administracji publicznej, organów władzy lub wymiaru sprawiedliwości, które uniemożliwiają zgodne z prawem wykonywanie zobowiązań umownych, zwłaszcza robót budowlanych, jeżeli zostały one podjęte przez te podmioty, ale nie na skutek działań Wykonawcy lub Zamawiającego, d) zmiany w trakcie obowiązywania umowy stawek podatku VAT, e) zmiany przepisów prawa i/lub norm, których zastosowanie jest niezbędne dla wykonywanego przedmiotu umowy, f) zmiany warunków dofinansowania zmieniającego terminy i zasady realizacji inwestycji, g) zmiany kolejności wykonania elementów zamówienia (dotyczy robót budowlanych), 4. Zmiana terminu jest możliwa w przypadku zaistnienia zdarzeń jak opisano w ust. 3 lit. a), b) c) i e). Zmiana wynagrodzenia jest możliwa w przypadku zaistnienia zdarzeń jak opisano w ust. 3 lit. a), b), d), e) i f). 5. Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy są możliwe jedynie na warunkach opisanych w § 8. 6. Zmiana podwykonawców jest możliwa na warunkach opisanych w § 17. 7. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 8. Wykonawca jest uprawniony do wnioskowania o zmianę umowy w zakresie przedłużenia terminów wykonania zobowiązań umownych, na których zachowanie miały wpływ wystąpienie siły wyższej lub zdarzenia opisane powyżej w ust. 3 o czas, w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe wykonywanie umowy i na który - w ich wyniku - jej wykonanie zostało przerwane. Jednakże termin zakończenia robót budowlanych (wliczając uprzednie przeprowadzenie odbioru końcowego, zawiadomienie o zakończeniu budowy właściwe organy, jeżeli obowiązek taki wynika z obowiązujących przepisów prawa, uzyskania pozwolenia na użytkowanie, przeszkolenie pracowników Zamawiającego) nie może przekroczyć daty 20 września 2015r. 9. Zmiany mogą być zaproponowane przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy/ Zamawiającego, w razie przyjęcia, pozwolą skrócić okres realizacji umowy, lub obniżą koszty realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego. 10. Zmiany mogą być zaproponowane przez złożenie pisemnej propozycji zmian, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian do umowy wynika ze zmiany prawa powszechnie obowiązującego, na terenie Rzeczpospolitej Polskiej np. prawa podatkowego, decyzji krajowych lub zagranicznych instytucji zarządzających i monitorujących realizację Przedsięwzięcia, lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 11. Nie stanowi zmiany umowy zmiana danych teleadresowych oraz zmiana osób reprezentujących Strony. 12. Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązań zamiennych, jednakże muszą być spełnione warunki z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Rozwiązania zamienne nie mogą wykraczać poza przedmiot zamówienia, powinny ulepszać realizowane zamówienie, usprawniać proces budowy, bądź zamieniać prace i nakłady w danej kategorii CPV. Podstawą wykonania rozwiązań zamiennych będzie protokół konieczności rozwiązań zamiennych zatwierdzony przez: Zamawiającego, Inspektora nadzoru, Wykonawcę, wraz z wyliczeniem wartości rozwiązań zamiennych na podstawie sporządzonego kosztorysu lub kalkulacji robót.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gniew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Gniew, Plac Grunwaldzki 1. 83-140 Gniew, pokój 202.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Gniew, Plac Grunwaldzki 1. 83-140 Gniew, pokój nr 101 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.