eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żukowo › Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją wykonania parkingu przy OSP w Skrzeszewie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-03

Żukowo: Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją wykonania parkingu przy OSP w Skrzeszewie
Numer ogłoszenia: 46302 - 2015; data zamieszczenia: 03.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żukowo , ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo, woj. pomorskie, tel. +48 58 6858300, faks +48 58 6858300.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zukowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją wykonania parkingu przy OSP w Skrzeszewie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją wykonania parkingu przy OSP w Skrzeszewie. Nadzór inwestorski obejmuje branże: 1) drogową, 2) sanitarną. Zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim: 1) budowa parkingu z kostki betonowej o gr. 8 cm koloru grafitowego, kostki betonowej o gr. 8 cm koloru czerwonego, kostki betonowej o gr. 6 cm koloru szarego - łączna powierzchnia terenów utwardzonych wynosi ok. 820 m2; 2) budowa kanalizacji deszczowej z rur PVC O 200 mm, PVC O 315 mm, PVC O 160 mm (4 przykanaliki) - o łącznej długości ok. 152 m.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1. Zamawiający może udzielić wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, czyli pełnieniu nadzoru inwestorskiego podczas a) realizacji robót budowlanych obejmujących budowę nawierzchni drogowych (drogi, parkingi, chodniki, ścieżki rowerowe, place manewrowe itp.), b) przeglądów gwarancyjnych wykonanych robót budowlanych w ramach zamówienia podstawowego związanego z wykonaniem parkingu przy OSP w Skrzeszewie. 2. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może być wyższa niż 50% wartości zamówienia podstawowego. 3. Wynagrodzenie za usługi objęte zamówieniami uzupełniającymi będzie ustalane w trakcie negocjacji z wykonawcą. 4. Podstawą do realizacji zamówienia uzupełniającego będzie odrębna umowa, która będzie określała m.in. zakres zamówienia, termin realizacji, wysokość wynagrodzenia wykonawcy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 97.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia, rozumianej jako zasób umiejętności, praktykę i wprawę, wyrażające się w wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jako strona umowy (kontraktu) co najmniej dwóch zamówień polegających na świadczeniu usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego (wielobranżowego, tj. obejmującego co najmniej branżę sanitarną i drogową) na budowie / przebudowie / rozbudowie nawierzchni drogowej z użyciem elementów rozbieralnych wraz z budową / rozbudową sieci kanalizacji / sieci wodociągowej, w tym co najmniej jedno o wartości robót nie niższej niż 90.000,00 PLN netto. Pod pojęciem >budowa / rozbudowa sieci< należy rozumieć wykonywanie nowej sieci (z przyłączami / bez przyłączy) w określonym miejscu. Kanalizacja - system kolektorów służący do odprowadzania ścieków sanitarnych (kanalizacja sanitarna), deszczowych (kanalizacja deszczowa) lub sanitarnych i deszczowych (kanalizacja ogólnospławna). Pod pojęciem >elementy rozbieralne< należy rozumieć płyty JOMB, płyty drogowe, kostka betonowa, kostka kamienna, płyty chodnikowe, inne elementy prefabrykowane. Pod pojęciem >nawierzchni drogowej< należy rozumieć nawierzchnie ulic, dróg, parkingów, placów manewrowych, chodników, ścieżek rowerowych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował a) inspektorem nadzoru - posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie dróg lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - legitymującym się co najmniej 5-cio letnim doświadczeniem zawodowym po wydaniu uprawnień w kierowaniu robotami budowlanymi / nadzorowaniu robót, - legitymującym się doświadczeniem w nadzorowaniu robót / kierowaniu robotami co najmniej jednego zamówienia obejmującego budowę / przebudowę / rozbudowę nawierzchni drogowej z użyciem elementów rozbieralnych w ramach tego zamówienia; b) inspektorem nadzoru - posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie branży sanitarnej w zakresie sieci wodociągowych / kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - legitymującym się co najmniej 5-cio letnim doświadczeniem zawodowym po wydaniu uprawnień w kierowaniu robotami budowlanymi / nadzorowaniu robót. Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) w związku z ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 768). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.). Inspektorzy nadzoru muszą być zrzeszeni we właściwych branżowo izbach samorządu zawodowego zgodnie ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650 oraz z 2014 r. poz. 768).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli wykonawca wskazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, będzie polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b cyt. ustawy, podmiot ten musi uczestniczyć w realizacji zamówienia w takim zakresie zamówienia, dla której wykonawca polega na jego zasobach. Nie można przekazać, ani zobowiązać się do udzielenia doświadczenia bez osobistego udziału udzielającego tych zasobów w realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania tych podmiotów (nazwy i adresy) jako podwykonawców na formularzu OFERTA. 2.Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów to składa w formie pisemnej zobowiązanie innego podmiotu, które w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości określi: 1) kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, 2) nazwę, dane adresowe innego podmiotu, 3) zakres zobowiązania innego podmiotu (jakie zasoby udostępnia), 4) przedmiot zobowiązania (czego dokładnie zobowiązanie dotyczy), 5) w jaki sposób zobowiązanie będzie realizowane: w jaki sposób konkretne zasoby będą udostępnione i wykorzystywane przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, w jakim okresie czasu itp., 6) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. Zamawiający musi znać treść łączącego inny podmiot i wykonawcę stosunku zobowiązaniowego, wynikających z niego praw i obowiązków, aby móc dokonać analizy i oceny rzeczywistego i realnego udostępnienia oraz korzystania z zasobów podczas realizacji zamówienia. Podmiot udostępniający zasoby składa wraz z zobowiązaniem oświadczenie, iż odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia deklarowanych zasobów podczas realizacji zamówienia. W celu wykazania przez wykonawcę dysponowania zasobami innego podmiotu wykonawca może przedstawić jedną z umów nazwanych, regulowanych postanowieniami Kodeksu Cywilnego jak i oświadczenia woli innego podmiotu. Jeżeli przedmiotem udostępnienia będą wiedza i doświadczenie to zobowiązanie powinno wprost wskazywać na jednoczesne uczestnictwo udostępniającego w realizacji zamówienia i określeniu charakteru tego uczestnictwa. Zobowiązanie musi być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu innego podmiotu (podpisy czytelne, a w przypadku kiedy podpisy są nieczytelne - opatrzone pieczątkami imiennymi). Do pisemnego zobowiązania należy dołączyć: 1) dokument, z którego będzie wynikało, kto jest upoważniony do składania oświadczeń woli w imieniu innego podmiotu, a jeżeli podmioty te będą uczestniczyły w realizacji w realizacji zamówienia (podwykonawstwo): 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (OŚWIADCZENIE NR 3); 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wszystkie zobowiązania należy składać w oryginale. Dokumenty innych podmiotów podpisują osoby upoważnione do reprezentowania tych podmiotów. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je oświadczeniem, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożonym przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Oświadczenie powinno być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Powyższe ma zastosowanie odpowiednio do innych podmiotów. 4. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego: 1) oferta powinna zawierać pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, 2) każdy z wykonawców zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów / oświadczeń potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych, 3) każdy z wykonawców składa INFORMACJĘ NR 1 w zakresie przynależności do grupy kapitałowej lub braku przynależności do grupy kapitałowej. 5. Jeżeli oferta wykonawców tworzących konsorcjum i ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 6. Jeżeli inaczej uregulowano zasady współpracy i reprezentacji przedsiębiorców w spółce cywilnej, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania przedsiębiorców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta spółki cywilnej zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy spółki cywilnej. 7. Upoważnienie do podpisania oferty (pełnomocnictwo) winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo w swojej treści winno jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 8. OŚWIADCZENIE NR 1, INFORMACJĘ NR 1 należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 9. Wszystkie oświadczenia oraz inne załączniki do oferty winny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela / przedstawicieli wykonawcy. Wszystkie dokumenty (z zastrzeżeniem punktu 7 i punktu 8) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy - na każdej zapisanej stronie poświadczonego dokumentu. Oświadczenia oraz załączniki dotyczące podmiotów udostępniających zasoby podpisują odpowiednio osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu tych podmiotów. 10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących danego wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez tego wykonawcę lub pełnomocnika.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Jakość - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie. 2. Zakazane są zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z wyjątkiem zmian o których mowa w ust. 3. 3. Zmiany w umowie mogą dotyczyć: 1) terminu wykonania zamówienia, 2) wysokości wynagrodzenia Inspektora Nadzoru, 3) udziału osób - inspektorów nadzoru. 4. Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku: 1) przerwy w realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich i z przyczyn niezawinionych przez Inspektora Nadzoru, 2) konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień i decyzji administracyjnych, 3) przedłużania odbiorów przez innych gestorów sieci i urządzeń z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę robót budowlanych, Inspektora Nadzoru, Zamawiającego, 4) utrudniania przez właścicieli nieruchomości dostępu do nieruchomości, 5) konieczności wykonania prac / robót dodatkowych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia objętego nadzorem inwestorskim, a których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty, 6) rezygnacji z realizacji części zamówienia, 7) czasowego wstrzymania prac / robót budowlanych. 5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Inspektora Nadzoru może nastąpić w przypadku: 1) zmiany ustawowej stawki podatku VAT, 2) odstąpienia (rezygnacji) od części zamówienia, 3) bezpośrednich płatności wynagrodzenia Podwykonawcom. 6. Zmiana osób - inspektorów nadzoru może nastąpić w przypadku: 1) zdarzeń losowych niezależnych od Inspektora Nadzoru, 2) konieczności czasowego zastępstwa branżowego inspektora nadzoru (np. w sytuacji choroby, wyjazdu, urlopu itp.), 2) utraty uprawnień przez wskazane przez Inspektora Nadzoru osoby, 3) wykreślenia osób z listy członków branżowej izby samorządu zawodowego. 7. W przypadku zmiany osób Inspektor Nadzoru winien podać Zamawiającemu osoby, które będą świadczyły usługi nadzoru spośród osób wykazanych w ofercie lub wskazać nowe osoby o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zostały wskazane w ofercie Inspektora Nadzoru i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Poza przypadkami określonymi w poprzedzających paragrafach umowy i ust. 3, zmiany umowy mogą wystąpić w następujących przypadkach: 1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron umowy, 2) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w niniejszej umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej umowy w celu jednoznacznej interpretacji zapisów przez strony umowy, 3) wystąpią przyczyny niezależne od stron umowy, które będą skutkowały koniecznością zastosowania innych rozwiązań, gdy zastosowanie rozwiązań przewidzianych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia, 4) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia, 5) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, 6) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego zgodnie z obowiązującym przepisami prawa budowlanego, 7) wystąpią środki ochrony prawnej w postępowaniu o zamówienie publiczne uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie wskazanym w postępowaniu. 9. Zmiany o których mowa w ust. 8 mogą skutkować zmianą terminu wykonania zamówienia. 10. Warunki dokonywania zmian: 1) inicjowania zmian na pisemny wniosek Inspektora Nadzoru lub Zamawiającego, 2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia, 3) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany, 11.Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.: 1) zmianę koordynatora ze strony Zamawiającego, 2) zmianę rachunku bankowego, 3) zmiany teleadresowe i związane z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy, 4) zmiany będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy. 12.Strony zobowiązane są do powiadomienia na piśmie o zmianach o których mowa w ust. 11.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zukowo.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Żukowo, ul.Gdańska 52, 83-330 Żukowo; Referat Zamówień Publicznych. Cena specyfikacji w wersji papierowej - 50,00 PLN.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2015 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Żukowo, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo; pok. nr 3 - Biuro Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.