eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › WYKONANIE PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO DO STACJI OCZYSZCZANIA WÓD KOPALNIANYCH W PIEKARACH ŚLĄSKICH

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-17

Bytom: WYKONANIE PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO DO STACJI OCZYSZCZANIA WÓD KOPALNIANYCH W PIEKARACH ŚLĄSKICH
Numer ogłoszenia: 456584 - 2012; data zamieszczenia: 17.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centralna Pompownia BOLKO Spółka. z o. o. , ul. Kruszcowa 4, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2811335, 032 2819167, faks 032 2811335 w. 312.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cpbolko.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: osoba prawna, o której mowa w art.3 ust.1 pkt3 ustawy z dnia 20.01.2004 r Prawo zamówień.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO DO STACJI OCZYSZCZANIA WÓD KOPALNIANYCH W PIEKARACH ŚLĄSKICH.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przyłącza wodociągowego do Stacji Oczyszczania Wód Kopalnianych w Piekarach Śląskich: (CPV: 45231100-6), na podstawie projektu budowlanego nr 54/IX/2012, stanowiącego Załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ oraz przedmiaru robót, stanowiącego Załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert zawierających równoważny przedmiot zamówienia. 2. WYMAGANY TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Wykonanie przyłącza wodociągowego do Stacji Oczyszczania Wód Kopalnianych w Piekarach Śląskich, Wykonawca zrealizuje do dnia 27.12.2012r. 3. WARUNKI PRZEDMIOTOWE. 1. Miejscem wykonania robót budowlanych są działki o nr 1934/36 i 1187/25. 2. Wykonawca w okresie wykonywania przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest w szczególności do : a) zabezpieczenia innych urządzeń infrastruktury, b) zapewnienia dojazdu mieszkańcom nieruchomości zlokalizowanych w obszarze wykonania robót budowlanych, c) zapewnienia dojazdu pojazdów uprzywilejowanych do nieruchomości sąsiednich, d) zgłoszenia zamiaru wykonania przyłącza do Gminy Piekary Śląskie, e) prowadzenia prac w pobliżu urządzeń gazowych pod nadzorem Rozdzielni Gazu w Bytomiu przy ul. Korfantego 30 (koszty nadzoru ponosi Wykonawca, f) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opinią techniczną nr 36/2012, stanowiącą Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ, g) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opinią Gz.6630.114.2012, stanowiącą Załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ, h) ścisłego przestrzegania pozostałych warunków, wymogów itp, określonych w projekcie budowlanym nr 54/IX/2012, i) przejęcia wszelkich obowiązków obciążających Zamawiającego jako Inwestora, wymienionych w projekcie budowlanym nr 54/IX/2012 oraz innych nie wymienionych a wymaganych na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa. 3. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody powstałe w trakcie wykonywania robót budowlanych, w miejscu wykonywania robót budowlanych oraz za skutki ewentualnego naruszenia stanu środowiska. 4. Wykonawca przed złożeniem oferty powinien zapoznać się z warunkami terenowymi i techniczno-organizacyjnymi występującymi u Zamawiającego, po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu Zamawiającemu potrzeby przeprowadzenia wizji lokalnej. 5. Za stan techniczny maszyn pracujących przy realizacji przedmiotu zamówienia, odpowiada wyłącznie Wykonawca. 6. Wykonawca odpowiada przed organami państwowymi: PIP, SANEPID itp. oraz przejmuje wszystkie sprawy będące wynikiem kontroli powyższych instytucji związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 7. Wykonawca odpowiada w trakcie realizacji robót budowlanych za wszelkie skutki związane z naruszeniem przez niego obowiązków wynikających z niniejszej SIWZ, jak również wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w miejscu wykonywani robót budowlanych, a w szczególności wynikające m.in. z: a) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz. U. 11. 163.981. z dn. 5 sierpnia 2011r.) oraz przepisów i aktów wykonawczych do ustawy w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia. b) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. 1994 nr 89 poz. 414 z późn. zm.), c) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2001 nr 62 poz. 627 z późn. zm.), d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. 2003 nr 120 poz. 1126), e) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. 2003 nr 47 poz. 401), f) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 1997 nr 129 poz. 844 z późn. zm.), g) rozporządzenie Ministra Gospodarki z 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. 118, poz 1263 z 2001 r.), h) PN-B-10736:1999 Roboty ziemne - Wykopy otwarte dla przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych - Warunki techniczne wykonania; i) PN-EN 12201-2:2004 Systemy przewodów rurowych z tworzyw sztucznych do przesyłania wody Polietylen (PE) Część 2: Rury. 8. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na przedmiot zamówienia, licząc od daty odbioru końcowego. 9. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania napraw gwarancyjnych, nie później niż 48 godz. licząc od dnia zgłoszenia awarii. 10. Wymienione w ramach gwarancji elementy zostaną objęte nową gwarancją na takich samych zasadach jak przedmiot zamówienia. 11. Wydłuża się okres gwarancji o czas wykonywania napraw gwarancyjnych. 12. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkiej dokumentacji (oprócz dokumentacji przekazanej przez Zamawiającego) oraz dokonania wszelkich formalności związanych z przedmiotem zamówienia, a wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: dokumentacji powykonawczej, zgłoszenia budowy (wykonywania robót budowlanych), uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego, odbioru protokolarnego terenu od Gminy Piekary Śląskie przed rozpoczęciem prac, zgłoszenia terminu rozpoczęcia i zakończenia prac do Gminy Piekary Śląskie, przekazania protokolarnego terenu do Gminy Piekary Śląskie po zakończeniu prac. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do reprezentowania Zamawiającego, w celu wykonania przez Wykonawcę wskazanych powyżej obowiązków..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.11.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Wadium winno być wniesione do dnia 03.12.2012r. do godz. 08:30. 3. Ustala się następującą kwotę wadium: 3 000, 00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto bankowe: Centralna Pompownia /BOLKO/ Sp. z o.o. , Alior Bank S.A., NR KONTA 78 2490 0005 0000 4600 9625 9203 adresując na: Centralna Pompownia /BOLKO/ Sp. z o.o., ul. Kruszcowa 4, 41-902 Bytom jako tytuł wpisać: wadium nr PN/10/2012 na wykonanie przyłącza wodociągowego do Stacji Oczyszczania Wód Kopalnianych w Piekarach Śląskich, Centralnej Pompowni /BOLKO/ Sp. z o.o. w Bytomiu. 6. Wadium wniesione w pieniądzu będzie uznane przez Zamawiającego za wniesione prawidłowo tylko po wpłynięciu żądanej kwoty na wskazane konto w terminie określonym w punkcie 2. 7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy zdeponować u Głównej Księgowej Centralnej Pompowni /Bolko/ Sp. z o.o., Pani Beaty Bartoszek (budynek administracyjny Pumech Orzeł Sp. z o.o., Bytom ul. Siemianowicka 98, II piętro) w formie oryginału dokumentu przed upływem terminu określonego w punkcie 2. 8. Kserokopię dokumentu, o którym mowa w pkt. 7, potwierdzoną /za zgodność z oryginałem/ przez Wykonawcę wraz z datą potwierdzenia przez Zamawiającego, należy załączyć do pozostałych dokumentów ofertowych. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1, la, 2 i 4 Ustawy. 10. Wykonawcy, którzy złożą oferty bez wniesionego wadium będą wykluczeni z postępowania, a ich oferta nie będzie rozpatrywana. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy, w przypadku protestów okolicznych mieszkańców.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cpbolko.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centralna Pompownia /Bolko/ Sp. z o.o. ul. Kruszcowa 4 41-902 Bytom.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2012 godzina 08:30, miejsce: Centralna Pompownia /Bolko/ Sp. z o.o. ul. Kruszcowa 4 41-902 Bytom.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.