eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rytro › Remont dróg gminnych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-02

Rytro: Remont dróg gminnych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych
Numer ogłoszenia: 45430 - 2015; data zamieszczenia: 02.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Rytro , 265, 33-343 Rytro, woj. małopolskie, tel. 018 446 90 40, faks 018 446 90 40.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rytro.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont dróg gminnych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont dróg gminnych w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych. 2. Zadania realizowane w ramach Promesy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. 3. W ramach przedmiotu zamówienia realizowane będą następujące zadania: 3.1. Remont drogi gminnej Rytro - Połom Niżna - Dominików 294117K w Rytrze w km od 0+000 do 0+380, od 0+430 do 1+254. Zakres prac obejmuje: - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 4.00 m, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 1405.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 1405.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 140.50 t, - Nawierzchnie z mieszanek min.-bitum. asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 1405.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm - uzupełnienie poboczy - 228.00 m2, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 2559.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 2559.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 191.93 t, - Nawierzchnie z mieszanek min.-bitum. asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 2559.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm-uzupełnienie poboczy - 434.40 m2, - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 3.50 m, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 350.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 350.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 7.50 t, - Nawierzchnie z mieszanek min.-bitum. asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 350.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm-uzupełnienie poboczy - 60.00 m2. 3.2. Remont drogi gminnej Rytro - Potok Kordowiec 294131K w Rytrze i Obłazach Ryterskich w km od 0+025 do 0+272, od 0+410 do 0+613, od 1+390 do 1+502, od 1+572 do 1+602, od 1+850 do 2+231 wraz z remontem przepustu w km 1+602. Zakres prac obejmuje: - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 3.00 m, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 234.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 234.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 7.80 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 234.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości - po zagęszczeniu 10 cm - uzupełnienie poboczy - 46.80 m2, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 507.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 507.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 12.68 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 507.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm - uzupełnienie poboczy - 101.40 m2, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 609.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 609.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 15.23 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa krotność = 1.25 - 609.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm-uzupełnienie poboczy - 121.80 m2, - Wykopy liniowe lub jamiste o głębokości do 1,5 m ze skarpami o szer. dna do 1,5 m w gruncie kat. IV - 33.60 m3, - Rozebranie ścian betonowych o grubości do 20 cm-SKUCIE BETONU - 8.96 m3, - Budowle betonowe podbetonowanie muru oporowego - 45.40 m3 miesz., - Wykonanie nadwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu - kamień śr. min 80 cm - 9.60 m3, - Wiercenie otworów w istniejącej konstrukcji i osadzenie kotew z prętów na żywicy - 2016.00 szt. - Deskowanie tradycyjne - podpory masywne, ściany oporowe i ściany maskujące o wysokości do 4 m - 168.00 m2, - Przygotowanie zbrojenia na budowie - zbrojenie płaszcza - 1.21 t, - Montaż zbrojenia - zbrojenie płaszcza - 1.21 t, - Betonowanie przy użyciu pompy na samochodzie - płaszcz żelbetowy - beton C25/30 - 33.60 m3, - Wykopy oraz przekopy o głęb. do 3.0 m wyk. na odkład koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0.25 - 0.60 m3 w gr. kat. III-IV wraz z wbudowaniem - 30.00 m3, - Mechaniczne odspojenie skał w wykopach i przekopach kat. gr. VII - 36.00 m3, - Wykonanie gabionów kamiennych z prętów stalowych - 108.00 m3, - Wykonanie koszy z siatki stalowej bez wyprawy - 45.00 m3, - Budowle betonowe - obetonowanie gabionów - 16.20 m3 miesz., - Wykonanie nadwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu - kamień śr. min 80 cm - 9.60 m3, - Budowle betonowe przelanie betonem kamienia 20% objętości kamienia - beton B-30 - 1.92 m3 miesz., - Analogia - Uzupełnienie korpusu drogi i skarpy - materiał pospółka wykonawcy - 90.00 m3, - Rozebranie przepustów rurowych - rury betonowe o śr. 60 cm analogia fi 80, krotność = 1.33 - 8 m, - Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat. III-IV z transp.urobku na odl.do 1 km sam. samowyład. - 11.76 m3, - Przepusty rurowe - ławy fundamentowe betonowe - 1.28 m3, - Części przelotowe prefabrykowanych przepustów drogowych rurowych jednootworowych z rur o śr. 80 cm, z rur HDPE Dn 800mm - 8.00m, - Obudowy wlotów (wylotów) prefabrykowanych przepustów drogowych rurowych - 3.98 m3, - Uzupełnienie ubytków za przepustem - 2.02 m3, - Zagęszczenie nasypów ubijakami mechanicznymi - 2.02 m3, - Warstwa dolna podbudowy z kruszyw naturalnych gr. 30 cm - 16.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15 cm - 16.00 m2, - Wykonanie nadwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu - kamień śr. min 80 cm - 14.40 m3, - Budowle betonowe przelanie betonem kamienia 20% objętości kamienia - beton B-30 - 2.80 m3 miesz., - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 3.00 m, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 1143.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 1143.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 28.58 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 1143.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm-uzupełnienie poboczy - 228.60 m2. 3.3. Remont drogi gminnej Potok Kordowiec - Mikołaska 294111K w Rytrze w km od 0+000 do 0+390, od 0+440 do 0+655 wraz z remontem przepustu w km 0+090. Zakres prac obejmuje: - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 3.20 m, - Koryta wykonywane mechanicznie gł. 30 cm w gruncie kat. II-VI analogia gr 40 cm, krotność = 1.34 - 432.00 m2, - Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40 m3 w gr.kat. I-III żwiru uprzednio zmagazynowanego w hałdach z transportem urobku na odległość do 1 km samochodami samowyładowczymi - 172.80 m3, - Profilowanie i zagęszczanie podłoża wykonywane mechanicznie w gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 384.00 m2, - Warstwa dolna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 25 cm - 432.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 432.00 m2, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 1248.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 1248.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką minerano-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 29.25 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 1248.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm - uzupełnienie poboczy - 234.00 m2, - Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. do 5 cm - 3.20 m, - Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 688.00 m2, - Skropienie asfaltem nawierzchni drogowych - 688.00 m2, - Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką minerano-bitumiczną asfaltową mechaniczne - 16.13 t, - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa ścieralna) masa grysowa, krotność = 1.25 - 688.00 m2, - Warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych o grubości po zagęszczeniu 10 cm-uzupełnienie poboczy - 129.00 m2, - Wykopy liniowe lub jamiste o głębokości do 1,5 m ze skarpami o szer. dna do 1,5 m w gruncie kat. IV - 7.68 m3, - Rozebranie ław, stóp i fundamentów - 3.60 m3, - Załadowanie gruzu koparko-ładowarką - 11.28 m3, - Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km - 11.28 m3, - Budowle betonowe - 18.82 m3 miesz., - Przygotowanie zbrojenia na budowie - 0.33 t, - Montaż zbrojenia - 0.33 t, - Wykopy oraz przekopy o głęb. do 3.0 m wyk. na odkład koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0.25 - 0.60 m3 w gr.kat. III-IV wraz z wbudowaniem - 16.00 m3, - Wykonanie nadwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu - kamień śr. min 80 cm - 19.20 m3, - Budowle betonowe przelanie betonem kamienia 30% objętości kamienia - beton B-30 - 3.84 m3 miesz. 4. Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót stanowiący załącznik nr 8.1, 8.2 i 8.3 do SIWZ oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 9 do SIWZ. 5. Przedmiotowe zamówienie należy zrealizować (wykonać) zgodnie z założeniami określonymi w SIWZ, STWiORB, należytą starannością, aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi i standardami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której ogólne warunki zostały zawarte w Rozdziale 32 SIWZ. 6. Drogi planowane do remontu w ramach przedmiotu zamówienia zlokalizowane są w trudnym terenie górskim. W celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający zaleca dokonania przez wykonawcę wizji lokalnej w terenie. 7. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest: 7.1. wykonać i utrzymać na swój koszt oświetlenie placu budowy, zapewnić ochronę znajdującego się na terenie budowy mienia oraz zapewnić warunki bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie budowy oraz użytkownikom dróg, oznakować i zabezpieczyć miejsca robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, zapewnić bezpieczne przejście dla pieszych a także dojazd dla pojazdów służb ratunkowych (pogotowie ratunkowe, straż pożarna itp.), a po zakończeniu prac usunąć z budowy zaplecze w terminie 5 dni oraz wszystkie materiały i uporządkować teren. 7.2. wykonać dodatkowe usługi: wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowania placu budowy, zaplecza budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, ogrodzenie tymczasowe, dozorowanie budowy itp.). 8. Miejsce realizacji zamówienia: m. Rytro i Obłazy Ryterskie, Gmina Rytro, woj. małopolskie. 9. Zasady organizacji ruchu w związku z prowadzonymi robotami w szczególności w okresie wzmożonego ruchu: 9.1. minimalizowanie całkowitego czasu prowadzenia robót, 9.2. minimalizowanie długości odcinków wyłączonych z ruchu, 9.3. zapewnienie takiej organizacji robót, która umożliwiałaby minimalizowanie, a nawet przerywanie robót w dniach weekendowych, 9.4. oznakowanie robót przy użyciu kompletnego oznakowania pionowego i poziomego o parametrach funkcjonalnych, o wymiarach i parametrach technicznych zgodnych z rozporządzeniem (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 170, poz. 1393 z późn. zm.) lub wyższych, 9.5. ustawianie znaków ostrzegawczych i informacyjnych, szczególnie o zawężeniach przekroju drogi i objazdach możliwie najdalej prowadzonych robót, 9.6. szczególnie staranne i kompletne wykonanie zabezpieczeń równoległych do osi drogi krawędzi robót, 9.7. stosowanie do oznakowania znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego o bezpiecznych konstrukcjach z materiałów lekkich i bezpiecznych dla kierujących pojazdami w przypadku najechania na nie. Zamawiający poleca, aby prace przy realizacji zamówienia trwały od świtu do zmierzchu. Wykonawcę obciążają wszelkie obowiązki i koszty wynikające z przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi spełniać następujące warunki: - przedstawić wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, aby wykazać się wykonaniem robót polegających na budowie, przebudowie, remoncie drogi w ilości i zakresie nie mniejszym niż: nawierzchnie asfaltowe - 8.500 m2. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi spełniać następujące warunki: - dysponować osobami posiadającymi aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz przedstawić aktualne dokumenty potwierdzające przynależność kierownika do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób posiadających wyżej wymienione uprawnienia: min. 1 osoba posiadająca uprawnienia drogowe bez ograniczeń. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 900.000,00 zł. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków zawartych w art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - sporządzone przed upływem terminu składania ofert wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu. 2. Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom - pkt. 4 załącznika nr 1.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - gwarancja udzielona przez wykonawcę - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach: - jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, - gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, - wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, - jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, - wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 3. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach: - konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, - konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 PrBud, - wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, - wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, - konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, - wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, - wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 4. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy odpowiednio w przypadkach określonych w pkt 3. 5. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu. 6. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do przedłużenia terminu zakończenia robót na podstawie pkt 2, zmiany w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy na podstawie pkt 3 lub zmiany wynagrodzenia na podstawie pkt 5 lub zmiany Umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej Umowie, zobowiązany jest do przekazania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 7. Wniosek, o którym mowa w pkt 6 powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 30 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w pkt 6, wszelkich innych dokumentów wymaganych Umową, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady określone w § 6 ust. 2.1, i informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany. 9. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. 10. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w pkt 6 Inspektor nadzoru inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności, do kontroli dokumentacji, o której mowa w pkt 9 i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bieżącej uzasadniającej żądanie zmiany. 11. Wykonawca jest zobowiązany do okazania do wglądu Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w pkt 9 i przedłożenia na żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego jej kopii. 12. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt 6 wraz z propozycją wyceny robót i informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany Umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i przekazania go Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany. 13. W terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 14. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności. 15. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: - danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, - danych teleadresowych, - danych rejestrowych, - będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. 16. Przedmiotem odbioru końcowego będzie całość przedmiotu umowy. 17. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy odbędzie się fakturą końcową za wykonane roboty, na podstawie protokołu odbioru wykonanych elementów (robót). 18. Zapłata faktury złożonej przez Wykonawcę za roboty wykonane przez podwykonawców nastąpi po dostarczeniu dowodu zapłaty tych faktur przez generalnego wykonawcę. 19. Termin zapłaty faktury Wykonawcy będzie wynosić do 30 dni, licząc od dnia dostarczenia Zamawiającemu faktury wraz z protokołem odbioru. 20. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu płatności do czasu otrzymania środków finansowych MAiC na realizację przedmiotowego zadania. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rytro.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rytro, 33-343 Rytro 265.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Rytro 33-343 Rytro 265 pokój nr 1 (sekretariat - dziennik podawczy).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.