eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stare Babice › Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2012/2013 na terenie gminy Stare Babice

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-11-15

Stare Babice: Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2012/2013 na terenie gminy Stare Babice
Numer ogłoszenia: 451688 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 227037 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stare Babice, Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2012/2013 na terenie gminy Stare Babice.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2012/2013 w zakresie: odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskowo - solną, odśnieżania interwencyjnego. 2. Zasady zimowego utrzymania chodników, parkingów : 1) Zasady zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 1 - opis stanu utrzymania chodników: a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) ciąg pieszy posypany na całej szerokości. 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu odpadów śniegu) - 1 kategoria zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 5 godzin, b) języki śnieżne - występuje, c) zaspy - występują do 5 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 1 kategoria zimowego utrzymania: a) gołoledź - do 5 godzin, b) śliskość pośniegowa - do 5 godzin, c) lodowica - do 5 godzin, 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - wszystkie przystanki zaliczone są do 1 kategorii zimowego utrzymania, a prace na nich wykonywane będą w kolejności zgłoszonej przez pracownika Zamawiającego: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 2 - opis stanu utrzymania: a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; 6) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu opadów śniegu) - 2 kategoria zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - występuje do 10 godzin, b) zaspy - występują do 15 godzin, 7) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 2 kategoria zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych -wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 8) Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 3 - opis stanu utrzymania chodników: a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego. 9) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu opadów śniegu) - 3 kategoria zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 24 godzin, b) zaspy - występują do 24 godzin, 10) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 3 kategoria zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 11) Odśnieżanie miejsc trudnodostępnych (parkingi) - opis stanu utrzymania parkingów: a) parking odśnieżony na całej szerokości i długości, b) parking posypany mieszanką piaskową po odśnieżaniu, na całej szerokości i długości; c) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, 12) Utrzymanie zimowe parkingów: a) Wykonawca musi rozpoczynać odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej na parkingach po wykonaniu prac na chodnikach zaliczonych do pierwszej kategorii utrzymania zimowego, lecz nie później niż 3 godziny od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na parkingach itp.) i w chwili, gdy opady się ustabilizują. b) Do odśnieżania parkingów należy używać szczotek mechanicznych i odśnieżarek prowadzonych ręcznie. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z parkingów na jezdnię. 13) Utrzymanie zimowe chodników i przystanków autobusowych. a) Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na chodnikach itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu w/w okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającej. b) Wykonawca będzie realizował prace związane z utrzymaniem chodników i parkingów w poszczególnych kategoriach zgodnie z kolejnością określoną w załączniku nr 3 do wzoru umowy. Pominięcie kolejności i realizowanie prac niezgodnie z zasadą określoną wyżej traktowane będzie, jako wykonanie usługi niezgodnie z zasadami przyjętymi w umowie i naliczone zostaną kary. c) Wykonawca zobowiązany jest dysponować odpowiednią ilością osób do jednoczesnego odśnieżania i zwalczania śliskości na chodnikach i przystankach autobusowych. Wraz z rozpoczęciem prac związanych z zimowym utrzymaniem chodników Wykonawca rozpoczyna prace związane z zimowym utrzymaniem przystanków. W przypadku braku jednoczesnego rozpoczęcia prac na w/w wskazanych elementach Zamawiający będzie traktował to, jako wykonanie usługi niezgodnie z zasadami przyjętymi w umowie i naliczone zostaną kary. d) W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. Zimowe utrzymanie chodników można prowadzić tylko i wyłącznie za pomocą pojazdu przystosowanego do poruszania się po chodnikach z zamontowanym pługiem oraz urządzeniem do posypywania, wjazd cięższym sprzętem może spowodować zniszczenie chodnika i jeżeli powyższe miałoby miejsce wówczas Wykonawca w najbliższym możliwym terminie będzie musiał dokonać naprawy zniszczonej nawierzchni chodnika. e) Śnieg z miejsc oczekiwania pasażerów (zadaszeń, wiat) należy usunąć. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników na jezdnię. 14) Wywóz nadmiaru śniegu z chodników, przystanków autobusowych i parkingów, odbywał się będzie wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego. Miejsce wywozu śniegu znajdowało się będzie na terenie gminy Stare Babice możliwie jak najbliżej terenu wykonywania robót. 15) Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem będą zgłaszane telefoniczne osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy lub za pomocą faksu. Wykonawca będzie podejmował prace bez zwłoki po takim zgłoszeniu. 16) Oprócz chodników, przystanków autobusowych i parkingów wymienionych w załączniku nr 3 i 4 do wzoru umowy będących przedmiotem niniejszej SIWZ Zamawiający może również zgłaszać inne chodniki, przystanki i parkingi nieujęte w wykazie, celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek podjęcia tych robót. 17) Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca. 18) Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: a) Środki chemiczne: a. sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, b. chlorek wapnia techniczny PN-75/0-84127, c. solanka BN-86/6011-07 b) Materiały uszorstniające: a. piasek PN-87/6774-04, b. żużel wielkopiecowy PN-88/B-23004, c) mieszanka piaskowo - solna powinna w swej masie zawierać, co najmniej 40 % zawartości w/w środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. 19) Prace związane z zimowym utrzymaniem chodników, przystanków i parkingów powinny być prowadzone w godzinach nocnych i porannych tak, aby w momencie nasilenia się ruchu pieszego tj. około godziny 700 i 1500, były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku, gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić prace związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych. 20) Zasady odbioru robót przy zimowym utrzymaniu: a) odbiorem objęte są prace wykonywane na ciągach pieszych, przystankach i parkingach, na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającego, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu prac, meldunek powinien zawierać wykaz miejsc, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością, zakres wykonanych prac oraz godziny prowadzenia prac, b) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu oraz ilości rozsypanych środków w ciągu 2 - 3 godzin po wykonaniu prac, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane, c) w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 3. Inne obowiązki Wykonawcy: 1) W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie chodników, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 2) Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów zastępczego zimowego utrzymania z kolejnej wystawionej faktury 3) Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca robót. 4) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 5) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym zimowym utrzymaniem chodników objętych niniejszą umową oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 6) Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 7) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności 4. Wykaz chodników, przystanków i parkingów objętych zimowym utrzymaniem stanowią załączniki nr 3 i 4 do wzoru umowy. 5. Do odbioru, kontroli oraz kontaktowania się z Wykonawcą Zamawiający wyznacza inspektora ds. drogownictwa Henryka Zawadzkiego, a w przypadku jego nieobecności kierownika referatu gospodarki komunalnej Marcina Klimka. 6. Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: 1) Organizacji i wykonywania usługi 2) Zabezpieczenia interesów osób trzecich 3) Ochrony środowiska 4) Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy 5) Organizacji i utrzymywania zaplecza wykonywania prac 6) Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego 7) Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne EKO-BABICE, ul. Kutrzeby 36, 05-082 Stare Babice, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 222222,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 151700,00

  • Oferta z najniższą ceną: 151700,00 / Oferta z najwyższą ceną: 488500,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.