eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie modernizacji oprogramowania sterującego związanej z usuwaniem skutków awarii, które wystąpiły podczas uruchomienia stanowisk badawczych w Laboratorium Badania Łożysk

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-02-07

Warszawa: Wykonanie modernizacji oprogramowania sterującego związanej z usuwaniem skutków awarii, które wystąpiły podczas uruchomienia stanowisk badawczych w Laboratorium Badania Łożysk
Numer ogłoszenia: 45090 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 26622 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Lotnictwa, al. Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8460011, faks 022 8466567.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie modernizacji oprogramowania sterującego związanej z usuwaniem skutków awarii, które wystąpiły podczas uruchomienia stanowisk badawczych w Laboratorium Badania Łożysk.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dodanie obliczania prędkości kosza z wykorzystaniem obliczeń FFT, Dodanie liczników blokujących start niektórych elementów (kasowanych w interfejsu użytkownika), Dodanie liczników do kanałów cyfrowych, powodujących opóźnienie czasowe do wykrywania alarmów, Dodanie logowanie przed rozpoczęciem trybu serwisowego, Rozbudowa raportu generowanego przed próbą, Dodanie dla operatora możliwości wyboru alarmu zatrzymującego próbę, Dodanie możliwości wysyłania komunikaty tekstowego SMS na telefony zdefiniowanych osób, w przypadku awaryjnego zatrzymania stanowiska, Dostarczenie modemu GSM z okablowaniem, Zmianie interfejsu Drive System oraz maszynie stanów Drive w związku z planowaną zmianą w sposobie chłodzenia silnika oraz przebudowy wrzeciona, Dodanie pomiaru masowego na wiaderku w trybie serwisowym, Dodanie mechanizmu badania czasu pracy urządzeń na stanowisku..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.02.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • VERITECH Sp. z o.o., ul. 1 Maja 21/3, 41-706 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 120000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 120000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 120000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 120000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a ustawy Pzp zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Laboratorium Badania Łożysk Instytutu Lotnictwa w Warszawie prowadzi działalność badawczą w zakresie testowania łożysk i systemów dystrybucji oleju wykorzystywanych w lotniczych silnikach odrzutowych. Do tego celu wykorzystuje zaprojektowane samodzielnie, wysoce wyspecjalizowane i dostosowane do wymagań testów dwa stanowiska badawcze, których system automatycznego sterowania i akwizycji danych powstał w oparciu o platformę sprzętową National Instruments oraz dedykowane oprogramowanie stworzone i dostarczone przez firmę Veritech. Firma Veritech opracowała, dostarczyła i uruchomiła oprogramowanie na dwóch stanowiskach badawczych w Instytucie Lotnictwa. Jest to oprogramowanie prototypowe, które powstało przy współpracy inżynierów Instytutu Lotnictwa (projektujących i nadzorujących budowę stanowisk) oraz inżynierów firmy Veritech tworzących oprogramowanie sterująco - akwizycyjne. Oprogramowanie powstałe w wyniku współpracy jest oprogramowaniem bardzo złożonym i skomplikowanym. Firma Veritech, jako jedyna na rynku, była w stanie z powodzeniem podjąć się tak złożonego zadania programistycznego. Inżynierowie firmy Veritech pisząc oprogramowanie sterująco - akwizycyjne do stanowiska badawczego zapoznali się ze stanowiskiem i jego funkcjonowaniem. Jest to jedyny zespół programistów, który przy takiej złożoności kodu może z powodzeniem wprowadzać poprawki i zmiany w funkcjonowaniu oprogramowania. Na etapie uruchomienia stanowisk badawczych oraz ich pracy doszło do pięciu awarii, które wymagają zaangażowania pracy firmy programistycznej. Wszystkie poniżej opisane przypadki uniemożliwiają Efektywne prowadzenie badań i muszą być usunięte lub skorygowane przez inżynierów znających kod programu i funkcjonowanie stanowiska. 1.Awaria - Urwanie się wału wrzeciona na etapie uruchomia pierwszego testu. W czerwcu 2013 roku, podczas uruchomienia testu na pierwszym stanowisku badawczym, awarii uległ wał wrzeciona, na którym zainstalowana była głowica testowa. W wyniku wykonanej analizy zdarzenia jako przyczynę wskazano błędną konstrukcję zastosowanego wrzeciona. Podjęto decyzję o potrzebie zaprojektowania nowego wrzeciona o nowej konstrukcji wymagającej innego sposobu smarowania łożysk i oczujnikowania. W związku z tym, pojawiła się niemożliwa do zaplanowania wcześniej konieczność wprowadzenia zmian z programie sterującym. Prace może wykonać jedynie firma Veritech jako twórca oprogramowania sterującego stanowiskiem badawczym. Całkowite opóźnienie wynikłe z zaistniałej sytuacji to 7 miesięcy. Firma Veritech wprowadzi w tym celu obsługę sprzętową ośmiu dodatkowych sygnałów pomiarowych wraz z wykrywaniem progów alarmowych oraz zmiany interfejsu operatora polegające na wizualizacji stanu wrzeciona oraz wartości mierzonych. Przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz planowane testy uruchomieniowe w Instytucie Lotnictwa łącznie zajmą 3 dni robocze przy udziale jednego inżyniera. 2.Modyfikacja napędu głównego wynikająca ze zobowiązań umownych dostawcy zewnętrznego.Na początku lipca 2013 roku, producent napędu głównego zobowiązał się odebrać z ILOT i zmodyfikować napęd główny stanowiska, w celu spełnienia wymagań określonych przez ILOT w złożonym wcześniej zamówieniu. Napęd pierwotnie dostarczony przez dostawcę mógł pracować z maksymalną prędkością 22 000 obr/min, natomiast w zamówieniu jako prędkość maksymalną określono 29 000 obr/min. Efektem prac modernizacyjnych producenta z USA było zainstalowanie na silniku dodatkowego układu chłodzenia wału cieczą. Nieprzewidziana wcześniej zmiana, o której ostatecznym kształcie ILOT został poinformowany około połowy września, za skutkowała koniecznością wprowadzenia zmian do programu sterującego. Prace może wykonać jedynie twórca oprogramowania - firma Veritech. W tym celu dodana zostanie obsługa sprzętowa dwóch kanałów pomiarowych wraz z wykrywaniem progów alarmowych, rozbudowa logiki sterującej o sprawdzanie stanu układu chłodzenia wału silnika podczas rozruchu oraz modyfikacja interfejsu operatora o wizualizację wartości mierzonych i stanu układu chłodzenia. Przygotowanie modyfikacji kodu, testy nowej wersji oprogramowania oraz planowane testy uruchomieniowe w Instytucie Lotnictwa łącznie zajmą 4 dni robocze przy udziale jednego inżyniera. 3.Awaria karty sieciowej kontrolera National Instruments Awaria karty sieciowej kontrolera National Instruments wiązała się z 3 dniowym przestojem w prowadzeniu testu i pracą inżynierów Veritech lokalnie w ILOT przy testach komunikacji sieciowej i obciążenia procesora oraz w siedzibie firmy Veritech w Krakowie przy diagnostyce niedziałającej karty. Wykrycie przyczyn awarii wymaga stworzenia symulatora wymiany danych wraz z monitorem obciążenia kontrolera. Prace muszą być przeprowadzone na terenie Instytutu Lotnictwa i w siedzibie firmy Veritech, zajmą łącznie ok 4 dni robocze przy udziale dwóch inżynierów. 4.Awaria kontrolera National Instruments i w efekcie zniszczenie obiektu testowego.Zaistniała awaria była wyjątkowo poważna w skutkach, gdyż zniszczeniu uległ jedyny dostępny na świecie obiekt testowy. Szczegółowego raportu dotyczącego przyczyn zdarzenia zażądał Klient będący równocześnie właścicielem zniszczonego łożyska. Awaria wiązała się z trzytygodniowym przestojem, podczas którego inżynierowie firmy Veritech uczestniczyli w diagnozowaniu zaistniałej sytuacji na miejscu w Warszawie oraz w Krakowie. Konieczne okazało się wprowadzenie modyfikacji w oprogramowaniu w celu poprawienia algorytmów diagnostycznych i interakcji z systemem bezpieczeństwa. Inżynierowie firmy Veritech wezmą udział w kilkudniowych testach pracy maszyny po usunięciu przyczyn awarii. Wykonane będą symulacje zatrzymań awaryjnych i kompleksowo sprawdzona stabilność i pewność działania systemu, który programowali. Czas poświęcony na zdiagnozowanie i usunięcie przyczyn awarii a następnie testy oraz ponowne uruchomienie maszyny to 2 tygodnie. 5.Awaria wymiany danych pomiędzy kontrolerami National Instruments W diagnozowanie przyczyn awarii, wymianę wadliwych elementów i testy poprawności działania po ponownym uruchomieniu zaangażowani byli i będą inżynierowie firmy Veritech jako osoby najbardziej kompetentne i znające stworzone przez siebie oprogramowanie. W tym celu przetestowana będzie stabilność pracy każdego z kilkunastu modułów fizycznych sterownika, liczne wymiany modułów w celu porównania parametrów pracy. Przeprowadzone będą również symulacje działania maszyny mające na celu odtworzenie zdarzenia awarii wymiany danych. Programiści firmy Veritech dogłębnie zbadają kod programu w celu zlokalizowania przyczyn awarii. Przytoczonych powyżej przypadków awarii nie dało się w żaden sposób przewidzieć i zaplanować na etapie podpisywania umów z firmą Veritech i uzgadniania zakresu prac. Inżynierowie Veritech są niezbędni do usunięcia przyczyn zaistniałych awarii i podjęcia kroków zmierzających do zapobiegnięcia wystąpieniu podobnych w przyszłości. Są także niezastąpieni przy wprowadzaniu opisanych powyżej wymaganych modyfikacji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.