Kalisz: Remont 10 lokali mieszkalnych (pustostanów) administrowanych przez MZBM w Kaliszu, w podziale na 7 części
Numer ogłoszenia: 44865 - 2016; data zamieszczenia: 21.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych , ul. Dobrzecka 18, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 598 55 00, faks 62 598 55 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład Budżetowy Gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont 10 lokali mieszkalnych (pustostanów) administrowanych przez MZBM w Kaliszu, w podziale na 7 części.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest remont 10 lokali mieszkalnych (pustostanów), administrowanych przez MZBM w Kaliszu, w podziale na 7 części: Część 1: (2 lokale) Remont lokalu nr 2 w budynku przy ul. Hożej 1 i remont lokalu nr 4 w budynku przy ul. Hożej 4. Część 2: (1 lokal) Remont lokalu nr 11 w budynku mieszkalnym przy ul. Piskorzewie 17. Część 3: (2 lokale) Remont lokali nr 4 i 18 w budynku mieszkalnym przy Al. Wojska Polskiego 130. Część 4: (1 lokal) Remont lokalu nr 5 w budynku mieszkalnym przy ul. Lipowej 2. Część 5: (1 lokal) Remont lokalu nr 30 w budynku mieszkalnym przy ul. Czaszkowskiej 4. Część 6: (2 lokale) Remont lokali mieszkalnych nr 26 i 29 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 19. Część 7: (1 lokal) Remont lokalu nr 21 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 21. Zakres prac obejmuje między innymi : a) roboty tynkarsko-malarskie we wszystkich lokalach. b) wymianę stolarki okiennej w lokalizacjach: ul. Lipowa 2/5, Al. Wojska Polskiego 130/18, Al. Wojska Polskiego130/4, ul. Hoża 1/2 , ul. Złota 21/21, ul. Złota 19/26, ul. Złota 19/29, c) wymianę stolarki drzwiowej w lokalizacjach: ul. Lipowa 2/5, Al. Wojska Polskiego 130/18, Al. Wojska Polskiego 130/4, ul. Piskorzewie 17/11, ul. Hoża 1/2, ul. Hoża 4/4 , ul. Złota 21/21, ul. Złota 19/26, ul. Złota 19/29, d) remont podłóg w lokalizacjach: ul. Lipowa 2/5, ul. Czaszkowska 4/30, Al. Wojska Polskiego 130/18, Al. Wojska Polskiego130/4, ul. Piskorzewie 17/11, ul. Hoża 1/2, ul. Hoża 4/4 , ul. Złota 21/21, ul. Złota 19/26, ul. Złota 19/29, e) roboty zduńskie w lokalizacjach: ul. Czaszkowska 4/30, Al. Wojska Polskiego 130/18, Al. Wojska Polskiego 130/4, ul. Piskorzewie 17/11, ul. Hoża 1/2 , ul. Złota 21/21, f) roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne we wszystkich lokalach g) roboty instalacyjne gazowe w lokalizacjach: ul. Piskorzewie 17/11, ul. Hoża 1/2, ul. Hoża 4/4 , ul. Złota 21/21, ul. Złota 19/26, ul. Złota 19/29, h) roboty instalacyjne elektryczne we wszystkich lokalach, i) wywóz i utylizację materiałów z remontu, uprzątnięcie terenu prac we wszystkich lokalach 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SIWZ : a) przedmiary robót - dla każdego lokalu osobno, b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - łącznie dla wszystkich lokali. 3. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest również do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania terenu prac oraz innych czynności wynikających z umowy, której wzór stanowi załącznik do SIWZ. W przypadku gdy zakres robót obejmuje instalację gazową, protokół próby szczelności instalacji gazu winien być podpisany przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 40.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w określonych poniżej wysokościach, dla poszczególnych części : dla części 1: 750zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych), dla części 2: 250 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt złotych), dla części 3: 940 zł (słownie: dziewięćset czterdzieści złotych), dla części 4: 420 zł (słownie: czterysta dwadzieścia złotych), dla części 5: 400 zł (słownie: czterysta złotych), dla części 6: 800 zł (słownie: osiem set złotych) dla części 7: 220 zł (słownie: dwieście dwadzieścia złotych). 2. Szczegółowe warunki wnoszenia wadium zostały określone w SIWZ.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 6.1.1. SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 6.1.1. SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 6.1.1. SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 6.1.1. SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 6.1.1. SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. wypełniony i podpisany `Formularz ofertowy`, którego wzór (wymagany zakres informacji) stanowi załącznik do SIWZ, który należy złożyć w oryginale 2. kosztorys ofertowy, sporządzony oddzielnie dla każdej części zamówienia (oraz w podziale na poszczególne lokale-część 1, 3 i 6) na które zostanie złożona oferta, opracowany zalecaną metodą kalkulacji uproszczonej, 3. stawkę roboczogodziny, narzuty procentowe, które zostały przyjęte do wyceny robót, 4. zestawienie M(materiałów) i S(sprzętu) wraz z ich cenami jednostkowymi. Informacje o których mowa w pkt. 10.2.3. SIWZ i 10.2.4. SIWZ mogą zostać zawarte w kosztorysie ofertowym. 5. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (art. 23 ust. 2 ustawy). Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin wykonania - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Katalog dopuszczalnych zmian umowy został określony w projekcie umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mzbm.kalisz.pl, zakładka ogłoszenia-zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kalisz, ul. Dobrzecka 18 (I piętro pok. nr 105) druk bezpłatny lub za zaliczeniem pocztowym (przesyłka pobraniowa)- koszt przesyłki pokrywa Wykonawca.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2016 godzina 12:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: Kalisz, ul. Dobrzecka 18 (parter-Biuro Obsługi Interesantów-Biuro podawcze).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania nastąpi na podstawie danych (informacji) zawartych w dokumentach i oświadczeniach, do których złożenia zobowiązany jest Wykonawca, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy oraz art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy Pzp. natomiast spełnianie warunków wskazanych w art.22 ust.1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny został zamieszczony w pkt.III.3 niniejszego ogłoszenia, Wykonawcy wykazuje łącznie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont lokalu nr 2 w budynku przy ul. Hożej 1 i remont lokalu nr 4 w budynku przy ul. Hożej 4.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokalu nr 2 w budynku przy ul. Hożej 1 i remont lokalu nr 4 w budynku przy ul. Hożej 4, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont lokalu nr 11 w budynku mieszkalnym przy ul. Piskorzewie 17.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokalu nr 11 w budynku mieszkalnym przy ul. Piskorzewie 17, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 25.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Remont lokali nr 4 i 18 w budynku mieszkalnym przy Al. Wojska Polskiego 130.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokali nr 4 i 18 w budynku mieszkalnym przy Al. Wojska Polskiego 130, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 40.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont lokalu nr 5 w budynku mieszkalnym przy ul. Lipowej 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokalu nr 5 w budynku mieszkalnym przy ul. Lipowej 2, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Remont lokalu nr 30 w budynku mieszkalnym przy ul. Czaszkowskiej 4.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokalu nr 30 w budynku mieszkalnym przy ul. Czaszkowskiej 4, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 25.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Remont lokali mieszkalnych nr 26 i 29 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 19.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokali mieszkalnych nr 26 i 29 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 19, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Remont lokalu nr 21 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 21.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont lokalu nr 21 w budynku mieszkalnym przy ul. Złotej 21, zgodnie z opisem zawartym w pkt II.1.4) ogłoszenia..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.26.26.30-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 25.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. Termin wykonania - 5
INNE PRZETARGI Z KALISZA
- Wykonanie usługi cateringu podczas pikniku integracyjnego w dniu 17.05.2024 r. przy ulicy Poznańskiej 201-205 w Kaliszu
- Kompleksowa organizacja spotkań Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji
- Dostawa pakietów konferencyjnych dla uczestników IV Światowej Konferencji Zdrowia Rodziny
- Dostawa i wdrożenie systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych na salach podlegających modernizacji w sądach okręgu kaliskiego
- Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia na osiedlu Sulisławice w Kaliszu
- Dostawa odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej dla Związku Komunalnego Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina"
więcej: przetargi w Kaliszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej Nr 31 im. Janusza Korczaka w Białymstoku
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1845R Szebnie - Chrząstówka - Przybówka w km 1+960 - 2+000 wraz z rozbiórką mostu i wykonaniem przepustu w km 1+979 na potoku Szebnianka w miejscowości Chrząstówka
- TR.262.1.2024 . Modernizacja budynku L - etap IV (...) polegające na wykonaniu przyłączy elektroenergetycznych (...) z budynku stacji transformatorowej 9001946 do budynku "L"'
- Zaprojektowanie i wykonanie wymiany układów klimatyzacji VRF w Ośrodku Szkoleniowym NBP w Zalesiu Górnym
- "Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. >>Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w branży logistycznej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie<<"
więcej: Wznoszenie pieców »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.