eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w obiektach oświatowych w Bielsku-Białej (MOS, P29, SP37, SP 31, I LO, P43)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-21

Bielsko-Biała: Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w obiektach oświatowych w Bielsku-Białej (MOS, P29, SP37, SP 31, I LO, P43)
Numer ogłoszenia: 44545 - 2016; data zamieszczenia: 21.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Bielsku-Białej , plac Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 033 4971497, faks 033 4971786, 8227539.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bielsko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w obiektach oświatowych w Bielsku-Białej (MOS, P29, SP37, SP 31, I LO, P43).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w obiektach oświatowych w Bielsku-Białej (MOS, P29, SP37, SP 31, I LO, P43) Część nr 1: Wymiana stolarki okiennej PCV i stolarki drzwiowej wewnętrznej Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, ul. Starobielska 9 w Bielsku-Białej Część nr 2: Wymiana drzwi garażowo-magazynowych Przedszkole nr 29, ul. Grotgera 8 w Bielsku-Białej; Część nr 3: Wymiana stolarki okiennej PCV Szkoła Podstawowa nr 37 ul. Doliny Miętusiej 5 w Bielsku-Białej Część nr 4: Wymiana stolarki okiennej PVC Szkoła Podstawowa nr 31 ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej; Część nr 5: Wymiana stolarki okiennej drewnianej I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika, ul. Listopadowa 70 w Bielsku-Białej; Przedszkole nr 43, ul. Wyzwolenia 319 w Bielsku-Białej; Część nr 6: Wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej Szkoła Podstawowa nr 31 ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej;.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Dla Części 3 i 4 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających (w oparciu o art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych) o łącznej wartości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy robót w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, jaki obejmuje zamówienie podstawowe, tj: robót polegających na wymianie stolarki okiennej w obiekcie.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie przewiduje się wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • WSZYSTKIE CZĘŚCI Zamawiający nie wprowadza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku: - na podstawie oświadczenia wykonawcy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • WSZYSTKIE CZĘŚCI Zamawiający nie wprowadza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku: - na podstawie oświadczenia wykonawcy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • WSZYSTKIE CZĘŚCI Zamawiający nie wprowadza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku: - na podstawie oświadczenia wykonawcy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • CZĘŚĆ nr 5 Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku: Dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (do kierowania robotami, w szczególności kierownikiem robót posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych lub zaświadczenie stwierdzające kwalifikacje do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz.U. nr 165 poz. 987); Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku: - na podstawie dokumentów i oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, CZĘŚĆ nr 1,2,3,4,6 Zamawiający nie wprowadza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku: - na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • WSZYSTKIE CZĘŚCI Zamawiający nie wprowadza szczegółowych wymagań w tym zakresie. Sposób dokonywania oceny spełnienie warunku: - na podstawie oświadczenia wykonawcy, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia w celu udowodnienia, iż wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia - w przypadku, gdy wykonawca wskaże, że będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów (art. 26 ust. 2b. ustawy Pzp). Uwaga: zobowiązanie, o którym mowa powyżej, powinno określać w szczególności zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. 2. Dokumenty określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, a jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo ( w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie), określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( np. spółka cywilna, konsorcjum) - pełnomocnictwo (w oryginale), określające zakres umocowania, podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o to zamówienie. 3. Oświadczenie Wykonawcy o: - związaniu ofertą przez okres 30 dni; - zdobyciu informacji koniecznych do sporządzenia oferty; - zapoznaniu się z warunkami przetargu zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz załącznikami i przyjęciu tych warunków bez zastrzeżeń; - zobowiązaniu się do zawarcia umowy na warunkach określonych we wzorze umowy; - wykonaniu robót przy pomocy podwykonawców lub siłami własnymi - w przypadku realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. 4. Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (w przypadku realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Okres gwarancji - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach: a) co do terminu zakończenia zamówienia, który może być przedłużony wskutek: 1) wystąpienia zdarzeń siły wyższej; 2) wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający; b) co do nieistotnych postanowień umowy; c) co do istotnych postanowień umowy, z ważnych powodów, a w szczególności o ile jest ona konieczna i wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.um.bielsko.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Inwestycji, Plac Ratuszowy 7, 43-300 Bielsko-Biała, I piętro pok. nr 13 (koszt w wersji papierowej - 15, 00 zł brutto).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Pl. Ratuszowy nr 7 - piętro I, pok. nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wymiana stolarki okiennej PCV i stolarki drzwiowej wewnętrznej Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, ul. Starobielska 9 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana stolarki okiennej PCV i stolarki drzwiowej wewnętrznej Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, ul. Starobielska 9 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe (w szczególności wykucie ościeżnic z muru, rozebranie obróbek blacharskich) ; - roboty budowlane (w szczególności montaż okien i drzwi, parapetów, wykonanie tynków, gruntowanie podłoży, malowanie); - wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 16.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wymiana drzwi garażowo-magazynowych Przedszkole nr 29, ul. Grotgera 8 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana drzwi garażowo-magazynowych Przedszkole nr 29, ul. Grotgera 8 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe ; - roboty budowlane (w szczególności montaż drzwi aluminiowych, uzupełnienie ubytków, wykonanie tynków, malowanie); wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wymiana stolarki okiennej PCV Szkoła Podstawowa nr 37 ul. Doliny Miętusiej 5 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana stolarki okiennej PCV Szkoła Podstawowa nr 37 ul. Doliny Miętusiej 5 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe (w szczególności wykucie ościeżnic z muru, rozebranie obróbek blacharskich) ; - roboty budowlane (w szczególności montaż okien, parapetów, uzupełnienie ubytków, wykonanie tynków, malowanie); wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wymiana stolarki okiennej na PVC - Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana stolarki okiennej na PVC - Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe (w szczególności wykucie ościeżnic z muru, rozebranie obróbek blacharskich) ; - roboty budowlane (w szczególności montaż okien, parapetów, uzupełnienie ubytków, wykonanie tynków, malowanie); wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wymiana stolarki okiennej drewnianej I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika, ul. Listopadowa 70 w Bielsku-Białej oraz Przedszkole nr 43, ul. Wyzwolenia 319 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana stolarki okiennej drewnianej I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika, ul. Listopadowa 70 w Bielsku-Białej oraz Przedszkole nr 43, ul. Wyzwolenia 319 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe (w szczególności wykucie ościeżnic z muru, rozebranie obróbek blacharskich) ; - roboty budowlane (w szczególności montaż okien, parapetów, uzupełnienie ubytków, wykonanie tynków, malowanie); - wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej Szkoła Podstawowa nr 31 ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej Szkoła Podstawowa nr 31 ul. Zapłocie Duże 1 w Bielsku-Białej obejmująca w szczególności: - roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, demontażowe; - roboty budowlane (w szczególności montaż drzwi wewnętrznych, uzupełnienie ubytków, wykonanie tynków, malowanie); wywóz gruzu, odpadów, a także systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót oraz uporządkowanie terenu robót najpóźniej w dniu odbioru przedmiotu umowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.42.11.00-5, 45.11.00.00-1, 45.40.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.08.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. Okres gwarancji - 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.