eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Usługi ochrony mienia w latach 2014 - 2015. ZP-5/2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-31

Gliwice: Usługi ochrony mienia w latach 2014 - 2015. ZP-5/2014
Numer ogłoszenia: 445198 - 2013; data zamieszczenia: 31.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Techniki Górniczej KOMAG , ul. Pszczyńska 37, 44-101 Gliwice, woj. śląskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.komag.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Techniki Górniczej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi ochrony mienia w latach 2014 - 2015. ZP-5/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania, a następnie zlecenia będą usługi ochrony mienia w latach 2014 - 2015. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający przesłanki z art. 22 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. Wykonawcy, u których ponad 50% zatrudnionych pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, tj. m.in. Zakłady Pracy Chronionej w rozumieniu art. 28 Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 Nr 127 poz. 721 j. t. z późn. zm.) Część 1 Ochrona fizyczna obiektu, osób i mienia, zorganizowana będzie w ramach jednego, całodobowego posterunku w obsadzie jednoosobowej w Gliwicach przy ul. Łużyckiej 16 we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę, w godz. od 6:00-18:00 i od 18:00-6:00 Część 2 Ochrona fizyczna obiektów, osób i mienia, zorganizowana będzie w ramach jednego, całodobowego posterunku w obsadzie jednoosobowej w Mysłowicach przy ul. Powstańców 19a , w dni robocze od godz. 22:00-6:00, w soboty, niedziele i święta całodobowo. Usługa w zakresie ochrony obejmuje: 1) Zapewnienie ochrony mienia i osób przebywających na terenie ochranianego obiektu oraz całodobowe monitorowanie prawidłowości jego funkcjonowania. 2) Skuteczne przeciwdziałanie kradzieżom, włamaniom, napadom, wandalizmowi, dewastacji i innym zakłóceniom spokoju i porządku na terenie ochranianego obiektu. 3) Kontrolę i nadzór nad ruchem interesantów w Zakładzie. Otwieranie i zamykanie bramy wjazdowej-wyjazdowej na-z teren-u Zakładu, podnoszenie i zamykanie zapory - szlabanu sterowanego pilotem w przypadku potrzeby. 4) Sprawdzanie stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz stanu zabezpieczenia przed włamaniem - każdorazowo przed objęciem obowiązków oraz w czasie pełnienia dyżuru zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym. 5) Dokonywanie patroli wewnątrz budynku oraz bieżące sprawdzanie stanu bezpieczeństwa, porządku i mienia. 6) Egzekwowanie przestrzegania obowiązujących w siedzibie zakładu , instrukcji przeciwpożarowych oraz Regulaminu pełnienia służby dostarczonego przez Wykonawcę. 7) Udzielanie niezbędnych informacji będących w kompetencji osoby ochraniającej obiekt osobom przybywającym do Zakładu w celu załatwienia spraw. 8) W przypadku stwierdzenia nieprzewidzianych zdarzeń (np. pożaru, włamania, kradzieży, awarii urządzeń technicznych, zalewania pomieszczeń, naruszenia porządku lub bezpieczeństwa itp.) przedsięwzięcie niezbędnych czynności wraz z próbą zatrzymania sprawcy, powiadomieniem właściwych służb (policji, straży pożarnej i innych), swoich przełożonych, osób funkcyjnych Zamawiającego. 9) Obsługę urządzeń systemu monitoringu znajdującego się w budynku po uprzednim przeszkoleniu. 10) Przechowywanie, wydawanie i przyjmowanie kluczy od pomieszczeń służbowych dla pracowników. Otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych do obiektu. Sprawdzanie i ewentualne zamykanie okien pomieszczeń publicznie dostępnych (ubikacje, korytarze itp.). 11) Kontrolę i nadzór w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego. 12) Informowanie Zamawiającego o wszystkich zauważonych awariach, usterkach zaistniałych w trakcie dyżuru oraz odnotowanie w książce awarii i usterek. 13) Wypełnianie każdorazowo po skończonej służbie książki raportów i odnotowanie w niej wszystkich zaistniałych wydarzeń w trakcie pełnionego dyżuru. 14) Udostępnianie obiektu organom kontrolującym upoważnionym do przeprowadzenia kontroli, po zawiadomieniu Zamawiającego. 15) Znajomość rozmieszczenia i umiejętność obsługi głównych wyłączników prądu, gazu, zaworów wodnych i instalacji ppoż. oraz telefonów alarmowych. 16) Zamawiający ma prawo do niezapowiedzianej kontroli pracownika ochrony i sposobu wykonywania przez Wykonawcę usług ochrony. 17) W uzasadnionych przypadkach (w oparciu o przepisy kodeksu pracy) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądać wymiany pracownika ochrony. 18) Wykonawca zobowiąże swoich pracowników ochrony do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego w czasie obowiązywania umowy i po jej zakończeniu. 19) Wykonawca przyjmuje, że nie ma prawa do udzielania informacji osobom postronnym poza zakresem określonym w pkt. 7. 20) Wykonawca oznakuje obiekt, w którym wykonuje usługę ochrony w formie oraz miejscach zaakceptowanych przez Zamawiającego. 21) Pomieszczenie wyznaczone przez Zamawiającego dla pracowników ochrony jest przeznaczone wyłącznie dla pracowników ochrony. Nie mają prawa przebywać w tym pomieszczeniu inne osoby. 22) Pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do zapoznania się, w terminie 2 dni od dnia objęcia stanowiska z topografią chronionego obiektu - rozkładem pomieszczeń i dróg ewakuacyjnych, lokalizacją poszczególnych pomieszczeń służbowych Zamawiającego, instrukcją bezpieczeństwa pożarowego. 23) Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony posiadali jednolite umundurowanie służbowe wraz z przypiętym w widocznym miejscu identyfikatorem imiennym. Pracowników obowiązuje schludny i czysty wygląd. 24) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić Regulamin pełnienia służby w obiekcie i przedstawić go do akceptacji Zamawiającemu przed przystąpieniem do wykonywania usługi oraz prowadzić książkę raportów. Dodatkowo w Gliwicach - po godz. 16:00 wpuszczanie interesantów do Spółek po uzyskaniu zgody od pracownika zainteresowanej spółki, -w dni robocze o godz. 6:00 otwieranie, a o godz. 18:00 zamykanie bramy wjazdowej z ul. Łużyckiej , natomiast od 18:00-6:00 otwieranie bramy tylko na czas wjazdu lub wyjazdu osób uprawnionych najemców zgodnie z zawartymi umowami, - W celu właściwego nadzoru oraz kontroli pracy pracowników ochrony, Wykonawca wprowadzi Elektroniczny system kontroli obchodów pracowników..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-1, 79.71.40.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta winna być umocowana wadium w wysokości: Część 1 - 2 600,00 zł, Część 2 - 1 400,00 zł Wadium może być wniesione w: - pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego w BRE BANK SA Oddział w Katowicach o numerze 63 1140 1078 0000 3008 3200 1003, z adnotacją WADIUM ZP-5/2014 OCHRONA. Za wadium wpłacone na rachunek bankowy, Zamawiający uznaje jedynie takie, które bank Zamawiającego potwierdzi najpóźniej na jedną godzinę przed terminem otwarcia kopert z ofertami, - oryginałach poręczeń bankowych lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000r. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych lub poręczeń musi być złożone w oryginale. Gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe lub poręczenia winny posiadać ważność od dnia wyznaczonego na dzień złożenia i otwarcia ofert oraz zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego, wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości lub dopuszczonej formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, na podstawie art. 24 ust.2 pkt. 2, a jego oferta zostanie przez Zamawiającego odrzucona. Decyzję w sprawie zwrotu wadium Wykonawcom, których oferty nie zostaną wybrane, Zamawiający przekaże niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. Wadium wybranego Wykonawcy zostaje zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonaniu umowy, o której mowa w pkt. 14 SIWZ. Wybrany Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w jego ofercie, - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Ponadto Wykonawca traci wadium, jeśli nie złoży dokumentów w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego o czym mowa w art. 46 ust. 4 a ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 2

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 2

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 2

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 2

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający akceptuje jedynie polisę ubezpieczeniową lub inny dokument ubezpieczeniowy wraz z dowodem jej/jego opłacenia potwierdzającą(y), że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej i związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 136 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.7)

ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne - należy przedłożyć oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W sprawach nieuregulowanych umową znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych. Na podstawie art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana postanowień umowy może być dokonana w formie pisemnego aneksu i może dotyczyć: a) zmiana nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych; b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy; c) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy. d) zmiana stawki podatku VAT, w przypadku urzędowej zmiany podatku VAT e) wszelkich zmian umowy, o ile konieczność ich wprowadzenia będzie wynikała ze zmian w obowiązujących przepisach prawa. Pozostałe kwestie odnoszące się do Umowy uregulowane są w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.komag.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Techniki Górniczej KOMAG ul. Pszczyńska 37 44 - 101 Gliwice pok. 303.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Instytut Techniki Górniczej KOMAG ul. Pszczyńska 37 44 - 101 Gliwice pok. 303.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ochrona w Gliwicach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ochrona fizyczna obiektu, osób i mienia, zorganizowana będzie w ramach jednego, całodobowego posterunku w obsadzie jednoosobowej w Gliwicach przy ul. Łużyckiej 16 we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę, w godz. od 6:00-18:00 i od 18:00-6:00.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.40.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ochrona w Mysłowicach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ochrona fizyczna obiektów, osób i mienia, zorganizowana będzie w ramach jednego, całodobowego posterunku w obsadzie jednoosobowej w Mysłowicach przy ul. Powstańców 19a , w dni robocze od godz. 22:00-6:00, w soboty, niedziele i święta całodobowo..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 79.71.40.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.