eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › całodobowa ochrona osób i mienia Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu w obiektach położonych we Wrocławiu przy ul. Stacyjnej 10 i 10A, w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 15, w Jeleniej Górze przy ul. Okopowej 6 i w Legnicy przy ul. Marcinkowskiego 1-3 wraz z terenami przyległymi, monitoring systemów alarmowych w/w obiektów, uruchamianie grup interwencyjnych oraz aktualizacja planów ochrony dla wszystkich obiektów Zamawiającego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-12

Wrocław: całodobowa ochrona osób i mienia Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu w obiektach położonych we Wrocławiu przy ul. Stacyjnej 10 i 10A, w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 15, w Jeleniej Górze przy ul. Okopowej 6 i w Legnicy przy ul. Marcinkowskiego 1-3 wraz z terenami przyległymi, monitoring systemów alarmowych w/w obiektów, uruchamianie grup interwencyjnych oraz aktualizacja planów ochrony dla wszystkich obiektów Zamawiającego
Numer ogłoszenia: 445000 - 2012; data zamieszczenia: 12.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Kontroli Skarbowej we Wrocławiu , ul. Stacyjna 10, 53-613 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3583943, faks 071 3583943.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uks.wroclaw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: inna jednostka kontroli skarbowej..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: całodobowa ochrona osób i mienia Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu w obiektach położonych we Wrocławiu przy ul. Stacyjnej 10 i 10A, w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 15, w Jeleniej Górze przy ul. Okopowej 6 i w Legnicy przy ul. Marcinkowskiego 1-3 wraz z terenami przyległymi, monitoring systemów alarmowych w/w obiektów, uruchamianie grup interwencyjnych oraz aktualizacja planów ochrony dla wszystkich obiektów Zamawiającego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona osób i mienia Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu w obiektach położonych we Wrocławiu przy ul. Stacyjnej 10 i 10A, w Wałbrzychu przy ul. Ogrodowej 15, w Jeleniej Górze przy ul. Okopowej 6 i w Legnicy przy ul. Marcinkowskiego 1-3 wraz z terenami przyległymi, monitoring systemów alarmowych w/w obiektów, uruchamianie grup interwencyjnych oraz aktualizacja planów ochrony dla wszystkich obiektów Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. nr 145 poz. 1221 ze zm.) - koncesja musi być wystawiona na Wykonawcę; b) posiadają pozwolenie na broń na okaziciela zwane świadectwem broni wydane przez właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy komendanta wojewódzkiego Policji - pozwolenie musi być wystawione na Wykonawcę. Zamawiający uzna ww warunek za spełniony w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w ppkt 10.2.2. i 10.2.10. SIWZ - zgodnie z treścią załączników nr 5 i nr 6 oraz dokumentu wymienionego w ppkt 10.2.1. SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zrealizowali lub realizują w ostatnich trzech latach, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi ochrony mienia lub ochrony osób albo ochrony osób i mienia - każda o wartości odpowiadającej co najmniej cenie brutto zaoferowanej w niniejszym postępowaniu. Zamawiający uzna ww warunek za spełniony w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w ppkt 10.2.10. SIWZ - zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SIWZ oraz dokumentu wymienionego w ppkt 10.2.3. SIWZ zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ. Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p., zamierza polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnej wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) wyposażą osoby, kóre będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia przedmiotu zamówienia na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy, pełniąc służbę w trybie dwuzmianowym - 12 godzinnym, zgodnie z zatwierdzonym planem ochrony i że na zmianie w bezprzewodową łączność telefoniczną, latarkę, paralizator elektryczny o średniej wartości prądu w obwodzie przekraczającym 10 mA, w środki przymusu bezpośredniego w postaci kajdanek i pałki wielofunkcyjnej TONFA. b)sprawują monitoring systemów alarmowych SSWiN Zamawiającego przy użyciu łącza komutowanego i modułu radiowego lub GSM GPRS i posiadam dopuszczenie do jego realizacji; c)posiadają/lub będą posiadać urządzenia do przechowywania paralizatorów elektrycznych o średniej wartości prądu w obwodzie przekraczającym 10 mA, spełniające wymagania przewidziane przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz. U. nr 245, poz. 1462) i wyposażą w te urządzenia obiekty Zamawiającego we Wrocławiu, Wałbrzychu, Jeleniej Górze oraz Legnicy; d) dysponują lub będą dysponować własnymi grupami interwencyjnymi na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy, w skład których wchodzą/ będą wchodzić pracownicy ochrony fizycznej I lub II stopnia posiadający pozwolenie na broń, wyposażonymi w samochody, bezprzewodową łączność telefoniczną, w broń palną oraz w środki przymusu bezpośredniego w postaci kajdanek i pałki wielofunkcyjnej TONFA, które mogą podjąć interwencję w razie otrzymania sygnału włamania w czasie maksymalnie 15 minut i/lub powierzą wykonanie przedmiotu zamówienia w części dotyczącej uruchomienia grup interwencyjnych na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy podwykonawcom spełniającym wyżej wskazane warunki. Zamawiający uzna ww warunek za spełniony w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w ppkt 10.2.5.,10.2.6, 10.2.7.,10.2.8 i 10.2.10. SIWZ - zgodnie z treścią załączników nr 5 i nr 6 do SIWZ . Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p., zamierza polegać na potencjale technicznym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji potencjału technicznego do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) dysponują lub będą dysponować co najmniej czteroma osobami, które będą sprawować nadzór nad osobami uczestniczącymi w wykonywaniu przedmiotu zamówienia na terenie miast Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy, posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej II stopnia; b) dysponują/lub będą dysponować osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej I i lub II stopnia oraz pozwolenie na broń, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy, pełniąc służbę w trybie dwuzmianowym - 12 godzinnym, zgodnie z zatwierdzonym planem ochrony i zostaną wyposażone na zmianie w bezprzewodową łączność telefoniczną, latarkę, paralizator elektryczny o średniej wartości prądu w obwodzie przekraczającym 10 mA, w środki przymusu bezpośredniego w postaci kajdanek i pałki wielofunkcyjnej TONFA; c) dysponują lub będą dysponować własnymi grupami interwencyjnymi na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy, w skład których wchodzą/ będą wchodzić pracownicy ochrony fizycznej I lub II stopnia posiadający pozwolenie na broń, wyposażonymi w samochody, bezprzewodową łączność telefoniczną, w broń palną oraz w środki przymusu bezpośredniego w postaci kajdanek i pałki wielofunkcyjnej TONFA, które mogą podjąć interwencję w razie otrzymania sygnału włamania w czasie maksymalnie 15 minut i/lub powierzą wykonanie przedmiotu zamówienia w części dotyczącej uruchomienia grup interwencyjnych na terenie miasta Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy podwykonawcom spełniającym wyżej wskazane warunki. Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w ppkt 10.2.5., 10.2.8. i 10.2.10. SIWZ - zgodnie z treścią załączników nr 5 i nr 6 do SIWZ oraz dokumentu wymienionego w ppkt 10.2.4. SIWZ- zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ. Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p., zamierza polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają aktualną, opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument (umowę ubezpieczenia) potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę odpowiadającą co najmniej cenie składanej oferty. Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony w przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w ppkt 10.2.10. SIWZ - zgodnie z treścią załącznika nr 6 oraz dokumentu wymienionego w ppkt 10.2.9. SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uks.wroclaw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Kontroli Skarbowej we Wrocławiu ul. Stacyjna 10, 53-613 Wrocław pok. nr 3.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Kontroli Skarbowej we Wrocławiu ul. Stacyjna 10, 53-613 Wrocław pok. nr 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.