eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leszno › Przebudowa ulicy Bolesława Chrobrego w Lesznie wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-30

Leszno: Przebudowa ulicy Bolesława Chrobrego w Lesznie wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Numer ogłoszenia: 44289 - 2015; data zamieszczenia: 30.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna , ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 65 5298100, faks 65 5298131.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leszno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy Bolesława Chrobrego w Lesznie wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa ulicy Bolesława Chrobrego w Lesznie wraz z infrastrukturą towarzyszącą 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ulicy Bolesława Chrobrego w Lesznie wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Podstawą realizacji zadań są projekty budowlane załączone do niniejszej SIWZ. Inwestycja z podziałem na poszczególne rodzaje prac (branż) będzie realizowana przez następujące podmioty: A) Miasto Leszno Urząd Miasta Leszna ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno B) Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Lipowa 76A, 64-100 Leszno C) Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. ul. M. Kasprzaka 25, 01-224 Warszawa Oddział w Poznaniu ul. Grobla 15, 61-859 Poznań W zakres prac do wykonania wchodzi przede wszystkim: 1) W zakresie zlecanym przez Miasto Leszno: Zakres przebudowy obejmuje rozebranie istniejącej nawierzchni jezdni i chodników oraz budowę nowej jezdni asfaltowej oraz chodników i miejsc postojowych. Ulica ma długość 534,14 mb licząc od skrzyżowania osi tej ulicy z jezdnią Al. Jana Pawła II do skrzyżowania z jezdnią ulicy Niepodległości. Projektuje się drogę o następujących parametrach: - droga klasy Z, - prędkość projektowa - 40 km na godzinę - obciążenie ruchem - ruch KR 2 - szerokość jezdni - 7 m - szerokość pasów zieleni - zmienna do 4,5 m - szerokość chodników - zmienna - długość chodników - ok. 1070 m - miejsca postojowe usytuowane poprzecznie (długość 4,5 m) oraz podłużnie - szerokość miejsc postojowych - 2,5 m oraz 3,6 m dla inwalidów - spadek poprzeczny jezdni - 2 procent - spadek poprzeczny chodników i miejsc postojowych - 1,5 procent W ramach zadania przebudowane zostaną 4 skrzyżowania ulicy Bolesława Chrobrego z następującymi ulicami: - Pl. Jana Amosa Komeńskiego, - ul. Szkolną, - ul. Świętojańską, - ul. Bracką i Krótką (wyniesione skrzyżowanie z ciągiem pieszo-rowerowym). Do prawidłowego odwodnienia ulicy i skrzyżowań planuje się wybudowanie wpustów ulicznych, z podłączeniem ich do remontowanej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie sieci kanalizacji ogólnospławnej. Ponadto należy przebudować oświetlenie uliczne oraz usunąć istniejące kolizje z siecią elektroenergetyczną. W ramach zadania należy również usunąć istniejącą zieleń (w tym wycinka drzew) oraz zagospodarować nowe tereny zielone i wykonać elementy małej architektury zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją. 2) W zakresie zlecanym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z przebudową sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami wodociągowymi do granicy posesji, a także przebudową i miejscowymi naprawami sieci kanalizacji ogólnospławnej wraz z przebudową przyłączy do granicy posesji lub ich likwidacją, w ul. Bolesława Chrobrego w Lesznie. W ramach prowadzonych prac Wykonawca zrealizuje: a) przebudowę sieci wodociągowej rozdzielczej: - wykonanej z rur PVC o średnicy zewnętrznej DN 110 mm SDR26 (PN10), długości około 53,35 mb - wykonanej z rur PVC o średnicy zewnętrznej DN 160 mm SDR26 (PN10), długości około 570,18 mb. UWAGA 1: Połączenia w węzłach wykonać należy przy zastosowaniu kształtek żeliwnych klasy Jafar, Hawle, AVK. b) przebudowę przyłączy wodociągowych do granicy posesji przy zastosowaniu rur PE (PN 10): - o średnicy 40 mm- 33 szt. o łącznej długości ca 310 mb, - o średnicy 63 mm- 8 szt. o łącznej długości ca 84 mb c) przebudowę czynnej sieci kanalizacji ogólnospławnej z rur PCV litych, o sztywności obwodowej SN 8kN na m2 (wg ISO), z kielichem rury fabrycznie wyposażonym w uszczelkę składającą się z pierścienia mocującego i pierścienia uszczelniającego, na odcinakach: - od ul. Niepodległości do ul. Brackiej - DN 500 o łącznej długości 133,45 mb, - od wjazdu do Gimnazjum nr 1 (Studnia S10) do ul. Świętokrzyskiej- DN 315 o łącznej długości 36,5 mb. UWAGA 2: Na przebudowywanej sieci należy wymienić jedną studnię rewizyjną (S2): DN 1000 z betonu C35_45, szczelną z kręgów betonowych wyposażonych fabrycznie w stopnie złazowe, z dennicą monolityczną wraz z odpowiednio ukształtowaną kinetą (kineta wraz z kręgiem dennym stanowi jeden element). d) przebudowę odcinków sieci kanalizacji ogólnospławnej realizowaną z rur PCV litych, o sztywności obwodowej SN 8kN na m2 (wg ISO) w granicach zakresu prac drogowych na skrzyżowaniach z: - ul. Bracką, Krótką, Wróblewskiego o średnicy DN 315, - ul. Świętojańską, pl. Komeńskiego o średnicy DN 200, - ul. Szkolną o średnicy DN 350. e) przebudowę przyłączy kanalizacji ogólnospławnej do granicy posesji wykonanych z rur PCV litych, o sztywności obwodowej SN 8kN/m2 (wg ISO) w zakresach średnic DN 160 oraz DN 200, UWAGA 3: Przyłącza kanalizacji ogólnospławnej sprawdzane będą na budowie i decyzja dot. przebudowy lub likwidacji danego przyłącza podejmowana będzie przez Inspektora nadzoru (powoływanego przez MPWiK), Kierownika budowy oraz przedstawiciela MPWiK. f) punktowe naprawy sieci kanalizacji ogólnospławnej przy użyciu krótkich rękawów tzw. packerów (wykonanych z mat szklanych grubości min. 6,0 mm o min. granulacie szkła 1460 g na m2 nasączonych żywicą poliuretanową, hermetycznie utwardzanej przy pomocy utwardzacza), g) renowację 11 studni rewizyjnych (S1, S3-S11, K1) przy użyciu chemii budowlanej wraz z wymianą stopni złazowych oraz włazów żeliwnych typu ciężkiego UWAGA 4: Spółka sugeruje wykonanie prac związanych z przebudową sieci kanalizacji ogólnospławnej realizowanej metodą bezwykopową podczas prac prowadzonych na sieci kanalizacji ogólnospławnej metodą wykopową, z zastrzeżeniem takiej organizacji prac, aby zapewnić dojazd do posesji. Podstawą realizacji zadań są uzgodnione przez MPWiK Sp. z o. o. projekty: - budowlany sieci wodociągowej wraz z przyłączami wodociągowymi oraz projekt przebudowy przyłączy kanalizacyjnych (dostarczony Wykonawcy przez Urząd Miasta Leszna), - uproszczona dokumentacja projektowa przebudowy sieci kanalizacji ogólnospławnej wraz z przyłączami (dostarczona Wykonawcy przez MPWiK sp. z o. o.). Koszty, jakie ponosi MPWiK Sp. z o.o.: - Sprawdzenie wydajności hydrantów- badanie przeprowadza MPWiK Sp. z o.o. po zgłoszeniu Wykonawcy gotowości do realizacji prób. - Wykonanie pierwszej inspekcji CCTV. - Obsługa geodezyjna oraz nadzór inwestorski. 3) W zakresie zlecanym przez Polską Spółkę Gazownictwa sp. z o.o.: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z budową (wymianą) sieci gazowej n_c wraz z przyłączami. Zakres zadania obejmuje: - budowę (wymianę) sieci gazowej n_c Dz180 z PE100 szeregu SDR17,6 po trasie istniejącego gazociągu DN150 z rur stalowych, - budowę (wymianę) 21 przyłączy gazowych Dz63 z PE80 szeregu SDR 11 Przebudowę gazociągów należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w Polskiej Spółce Gazownictwa instrukcjami w zakresie organizacji i wykonywania prac gazoniebezpiecznych i niebezpiecznych, stanowiącymi załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ. Zastrzega się konieczność utrzymania stałego, prawidłowego funkcjonowania przebudowywanej infrastruktury. 3. Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w dokumentacji projektowej (w tym w projektach budowlano-wykonawczych), specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i orientacyjnych przedmiarach robót. Wymienione dokumentacje są załącznikami SIWZ i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.leszno.pl oraz są dostępne w Biurze Projektów Unijnych przy ulicy Księcia Józefa Poniatowskiego 11 w Lesznie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.12.20 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów 45.23.12.21 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilających .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 120 000,00 zł, słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginałów odpowiednich dokumentów w ofercie lub w kasie Urzędu Miasta Leszna przy ul. Karasia 15. W przypadku złożenia oryginału ww dokumentu w kasie Urzędu Miasta Leszna należy dołączyć do oferty kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem wraz z pokwitowaniem złożenia oryginału w kasie Urzędu Miasta Leszna. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w rozdziale 11 ust. 1 SIWZ. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 16. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował jako główny wykonawca lub członek konsorcjum: a) co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu przebudowy ulicy min. klasy Z o wartości robót minimum 4.000.000 złotych brutto i przy realizacji której występowała przebudowa co najmniej dwóch elementów infrastruktury towarzyszącej (czyli dwa spośród następujących elementów: sieć wodociągowa, kanalizacyjna, oświetlenie, sieć elektroenergetyczna, sieć gazowa) a ponadto: - dla branży sanitarnej - wod.-kan.: b) minimum dwóch niezależnych robót budowlanych (inwestycji), których przedmiotem była budowa sieci kanalizacyjnej o długości, co najmniej 100 mb i średnicy, co najmniej DN 300 mm dla każdej z robót, c) minimum dwóch niezależnych robót budowlanych (inwestycji), których przedmiotem była budowa sieci wodociągowej o długości, co najmniej 200 mb i średnicy, co najmniej DN 160 mm dla każdej z robót, d) minimum trzech niezależnych prac (inwestycji) związanych z bezwykopową renowacją kanałów metodą krótkiego rękawa, typu Packer, o kształcie jajowym, wykonanych z mat szklanych grubości min. 6,0 mm o min. granulacie szkła 1460 g_m2 nasączonych żywicą poliuretanową, hermetycznie utwardzanej przy pomocy utwardzacza. - dla branży sanitarnej - gazowej : e) minimum jedno zadanie polegające na modernizacji/budowie gazociągu wraz z przyłączami w ramach jednego zadania minimalnej średnicy gazociągu DN160 oraz minimalnej jego długości 500m. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował: a) min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży drogowej, b) min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych c) min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży elektrycznej w zakresie sieci elektroenergetycznych d) min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń e) min. 1 osobą z uprawnieniami spawalniczymi zgodnie z normą PN-EN 287_1: metoda spawania 111 T, BW lub równoważne, f) min. 2 osobami z uprawnieniami do zgrzewania rur PE. Osoby wymienione w pkt a) - d) muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013r, poz. 1409 ze zm.) lub równoważne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dla poszczególnych branż i - jeżeli jest to wymagane - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: a) dysponuje kwotą (środki własne lub zdolność kredytowa) w wysokości 2.000.000,00 zł b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia nie może być niższa niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych) Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Oświadczenie, że wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność prawną i pokryje szkody w przypadku podania nieprawdziwych informacji w związku z prowadzonym postępowaniem (załącznik nr 1 do SIWZ, pkt II.6.) b) oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców (załącznik nr 8 do SIWZ, lit. a i b). Niezałączenie do oferty przedmiotowego oświadczenia równoważne jest z wykonywaniem zamówienia przez Wykonawcę samodzielnie. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdz. 10 ust. 2 i 3 odpowiednio do złożonego oświadczenia; c) jeżeli Wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków wówczas Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia poprzez złożenie pisemnego zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (na zasadach opisanych w rozdziale 6 ust. 1 pkt 2 SIWZ) d) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie, zawierającą zobowiązanie do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności konsorcjantów wobec Zamawiającego w całym okresie wykonania umowy oraz realizacji zobowiązań gwarancyjnych (w tym umowę spółki cywilnej) e) dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania robót - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartych umów w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że będą to zmiany wynikające z następujących przesłanek: - wystąpienia istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, - wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez zamawiającego lub wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, - wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, niebędących odrębnym zamówieniem, - wystąpienie robót nieprzewidzianych projektem budowlanym, a od których wykonania jest uzależnione wykonanie zamówienia podstawowego, niebędących odrębnym zamówieniem, - wystąpienia siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, - przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy, - zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych w umowie, - dostosowanie umowy do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i które weszły w życie po podpisaniu umowy, w tym zmiana stawki podatku VAT - wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy robót, - zmiana podwykonawcy w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, konieczne będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez wykonawcę nowym podwykonawcą, który będzie realizować część lub cały zakres powierzony uprzednio innym podwykonawcom. Jeśli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w chwili wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, - zmiana osoby wyznaczonej na stanowisko Kierownika Budowy w trakcie realizacji umowy, po wcześniejszym przedstawieniu Zamawiającemu przez Wykonawcę pisemnej informacji o proponowanej zmianie oraz wyrażeniu pisemnej zgody przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy gdy doświadczenie zawodowe proponowanej osoby będzie takie samo lub wyższe od doświadczenia wymaganego w warunkach udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. 5 ust. 1 pkt 3 SIWZ. - zajdą inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. a ponadto dla umowy z MPWiK Sp. z o.o.: - jeżeli na etapie wykonywania prac związanych z przebudową sieci kanalizacji ogólnospławnej realizowanej metoda bezwykopową, wystąpią przeszkody techniczne (w szczególności wynikające z aktualnego stanu kanalizacji ogólnospławnej na odcinku realizowanym metodą bezwykopową) niezależne od Wykonawcy oraz Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy na podstawie dokumentacji, którą dysponował Zamawiający i które uniemożliwiają albo znacząco utrudniają realizację wskazanego zakresu prac w sposób zgodny z dokumentacją projektową. W przypadku takim dopuszcza się zmianę technologii wykonywanych robót lub zmianę zakresu robót w części dotyczącej przebudowy sieci kanalizacji ogólnospławnej metodą bezwykopową, lub wyłączenie całego powyższego zakresu z umowy (wraz z odpowiednim podwyższeniem lub obniżeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy za wskazany zakres prac).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji - Biuro Projektów Unijnych ul. Księcia Józefa Poniatowskiego nr 11 64-100 Leszno tel. i fax. 65 520 62 16 e-mail : bpu@leszno.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji - Biuro Projektów Unijnych ul. Księcia Józefa Poniatowskiego nr 11 64-100 Leszno.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.