Głubczyce: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z gminy Głubczyce
Numer ogłoszenia: 44158 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głubczyce, ul. Niepodległości 14/16, 48-100 Głubczyce, woj. opolskie, tel. 077 4853021 w. 230, faks 077 4852416.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z gminy Głubczyce.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z gminy Głubczyce.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
USŁUGI KOMUNALNE SP. Z O.O. W GŁUBCZYCACH
jakie przetargi wygrała firma
USŁUGI KOMUNALNE SP. Z O.O. W GŁUBCZYCACH
- Usługi Komunalne Spółka z o.o., ul.Pocztowa 8, 48-100 Głubczyce, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 728520,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 780749,28
Oferta z najniższą ceną: 780749,28 / Oferta z najwyższą ceną: 780749,28
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Konieczność wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iż ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c ustawy z dnia 13 września 1996 r. tj. (Dz.U. z 2013 poz. 228), zwaną w dalszej treści ustawą UCiPwG, nałożył na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości którzy zamieszkują na terenie gminy, z jednoczesną możliwością ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, możliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Przetarg nieograniczony na świadczenie w/w usług w roku 2014 został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 30.10.2013r. z terminem otwarcia ofert na 09.12.2013 r. W postępowaniu tym zostały złożone trzy oferty, wykonawca, który złożył ofertę z najniższą ceną został wykluczony z postępowania ponieważ nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu, a oferta została odrzucona. Pozostałe dwie oferty przekraczały kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym postępowanie zostało unieważnione. W zaistniałej sytuacji, nie jest możliwe rozstrzygniecie przetargu, do którego został zobligowany Zamawiający na podstawie art. 6d ustawy UCiPwG, w terminie do dnia 1 stycznia 2014 r. W związku z powyższym, celem realizacji obowiązku ustawowego, zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego i prawnego mieszkańców Gminy Głubczyce, zasadnym jest dokonanie wyboru tymczasowego wykonawcy na okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 30 kwietnia 2014 r., w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze względu na wyjątkowa sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia dla zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego mieszkańców Gminy Głubczyce. Z uwagi na brak możliwości zachowania ustawowych terminów określonych dla przetargu nieograniczonego o którym mowa w ustawie Pzp. zamówienie zostało udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z gminy Głubczyce tj. firmie Usługi Komunalne Spółka z o.o., ul.Pocztowa 8, 48-100 Głubczyce. Zamówienie obejmuje świadczenie usług w okresie czterech miesięcy do czasu wyboru w przetargu nieograniczonym nowego wykonawcy usług. Wybór dotychczasowego wykonawcy usługi uzasadniony jest tym, że zna on już specyfikę zamówienia, ma opracowany harmonogram i system odbioru odpadów z terenu miasta, w związku z tym nie będzie musiał dokonywać dodatkowych czynności koniecznych do rozpoczęcia realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie. Pozwoli to na zachowanie ciągłości odbioru odpadów komunalnych z gminy Głubczyce.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZAGOSPODAROWANIE W ROKU 2024, SELEKTYWNIE ZBIERANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH WIELKOGABARYTOWYCH O KODZIE 20 03 07
- Odbiór i dalsze zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych ( kod odpadu 20 03 07 ) z Instalacji Komunalnej w Woli Pawłowskiej
- Świadczenie usług w zakresie wywozu i utylizacji niebezpiecznych odpadów wraz z dzierżawą kontenerów w PPZOZ w Rydułtowach i Wodzisławiu Śląskim z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim
- Wywóz odpadów komunalnych
- Wykonanie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów wytwarzanych na terenie Zakładu Karnego w Krzywańcu
- Remont instalacji elektrycznych i teletechnicznych w budynku Sądu Rejonowego w Wałbrzychu przy ul. Słowackiego 11
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.