eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów › Kompleksowa termomodernizacja wraz z przebudową budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego położonego w Łaziskach Górnych przy ul. Staszica 4 .

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-07

Mikołów: Kompleksowa termomodernizacja wraz z przebudową budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego położonego w Łaziskach Górnych przy ul. Staszica 4 .
Numer ogłoszenia: 44132 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa termomodernizacja wraz z przebudową budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego położonego w Łaziskach Górnych przy ul. Staszica 4 ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: kompleksowa termomodernizacja wraz z przebudową budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego położonego w Łaziskach Górnych przy ul. Staszica 4, obejmująca swoim zakresem: -termomodernizację budynku wraz z robotami towarzyszącymi: - wymianę wewnętrznej instalacji c.o., wod.-kan. , wentylacji, klimatyzacji wraz z robotami budowlanymi i towarzyszącymi; - zabezpieczenie ogniochronne przepustów; - wykonanie instalacji solarnej wspomagającej wytwarzanie c.w.u., składającej się z 42 kolektorów słonecznych o łącznej powierzchni 107,94 m2 (łączna powierzchnia czynna 96,6 m2) - część technologiczna, automatyka; - wykonanie nowego węzła wymiennikowego - montaż kompaktowej stacji wymiennika ciepła o mocy 220 kW wraz z robotami dostosowawczymi; - wymiana windy w istniejącym szybie; - Przebudowa budynku i dostosowanie pomieszczeń użytkowanych przez Zakład Pielęgnacyjno -Opiekuńczy - architektura i konstrukcja; - wymiana instalacji elektrycznej. CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU Podstawowe dane budynku powierzchnia zabudowy budynku 1011,6 m2; wysokość budynku 9,17 m kubatura budynku 8900,00 m3 Przedmiotowy budynek zlokalizowany jest w Łaziskach Górnych przy ul. Staszica 4. Ma kształt litery L . Jest to obiekt o dwóch kondygnacjach naziemnych z pełnym podpiwniczeniem. Wykonany został w technologii tradycyjnej- ściany murowane z cegły, stropy gęsto żebrowe Ackermana, dużo elementów żelbetowych monolitycznych. Klatki schodowe ażurowe, żelbetowe, dwuwspornikowe. Stropodach żelbetowy niewentylowany. Konstrukcja budynku jest w dobrym stanie technicznym. Istniejąca stolarka okienne drewniana jednoramowa jest zużyta i nadaje się do wymiany, Drzwi zewnętrzne drewniane płytowe z uwagi na szerokość w świetle ościeżnicy nie spełniają aktualnych wymagań. Drzwi stalowe zewnętrzne również wymagają wymiany. Od zewnątrz budynek posiada elewację wykończoną tynkiem cementowo - wapiennym. Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy zajmuje się osobami wymagającymi opieki całodobowo, a niekwalifikującymi do leczenia szpitalnego. Zakres działalności ZPO normuje Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2009 r., w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych w ramach opieki długoterminowej. Obiekt jest wyposażony w instalacje: wod.-kan.; c.o.; elektryczną; odgromową budynek składa sie z dwóch segmentów: A i B. W segmencie A , na parterze usytuowany jest Środowiskowy Dom Samopomocy. Zajmuje on ok.15% obecnej powierzchni użytkowej całego budynku ( segmentu A i B). W związku z dwoma żródłami finansowania Zamawiający wyodrębnia dwa zakresy. 1.1.Zakres A obejmuje: 1. Wykonanie nowego węzła wymiennikowego, w którym przewiduje się zamontowanie kompaktowej stacji wymiennika ciepła o mocy 220 kW (wymiennik płytowy). Po stronie wysokiego parametru, stacja wyposażona zostanie w: - zawór regulacyjny z siłownikiem elektrycznym, - kołnierzowy filtroodmulnik magnetyczny, - armaturę odcinającą i pomiarową. Stacja wymiennika ciepła zasilać będzie: a) instalację c.o. pomieszczeń Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego, b) instalacje c.o. pomieszczeń terapeutycznych z zburzeniami psychicznymi c) węzeł przygotowania ciepłej wody. Każdy z obiegów wyposażony zostanie w pompę obiegową. Ponadto, na dwóch obiegach, zasilających instalacje c.o., przewiduje się zabudowę zaworów mieszających trójdrogowy z siłownikiem elektrycznym. 2. Wykonanie instalacji solarnej wspomagającej wytwarzanie c.w.u., składającej się z 42 kolektorów słonecznych o łącznej powierzchni 107,94 m2 (łączna powierzchnia czynna 96,6 m2) zamocowanych do konstrukcji wsporczej na dachu budynku, z których czynnik grzewczy doprowadzony będzie do dwóch modułów warstwowego ładowania (urządzenie składające się z płytowego wymiennika ciepła, pomp obiegowych systemu solarnego, armatury i układu sterowania) zamontowanych na zbiornikach warstwowych. W wymiennikowi przewiduje się zamontowanie łącznie ośmiu zbiorników warstwowych o pojemności V=920 dm3 każdy (na trzech z nich przewiduje się montaż modułów świeżej wody użytkowej zasilanych z kompaktowej stacji wymiennika) 3. Wykonanie nowej instalacji c.o. systemu zamkniętego z rur stalowych, wraz z wymianą grzejników stalowych płytowych typu C i oraz grzejniki typu Hygiene (w pomieszczeniach, w których będą przebywali pacjenci). Przewiduje się również wykorzystanie części istniejących grzejników. Na grzejnikach zamontowane zostaną zawory termostatyczne typu AV6P. 4. Wykonanie nowej instalacji c.w.u., wod.-kan., wentylacji, klimatyzacji 5. Docieplenie zewnętrznych przegród budowlanych (współczynniki przenikania ciepła docieplanych przegród dostosowano do wymagań obowiązujących od 1 stycznia 2017 (wg DZ.U. poz 926 z 13 sierpnia 2013 roku) polegające na: ociepleniu ścian zewnętrznych poniżej poziomu terenu, o łącznej powierzchni około 237,8 m2, warstwą styroduru o grubości 14 cm, ociepleniu ścian zewnętrznych powyżej poziomu terenu (oprócz filarków międzyokiennych) oraz podłogi wysuniętej części piętra, o łącznej powierzchni około 1 174,5 m2, warstwą styropianu o grubości 14 cm , ocieplenie stropodachu i stropodachu wejścia o łącznej powierzchni około 975,3 m2 styropapą o grubości 20 cm, ocieplenie podłogi na gruncie w modernizowanych pomieszczeniach w piwnicy styrodurem o grubości 8 cm, wymianie starych okien o łącznej powierzchni około 175,4 m2 na okna, o współczynniku U =1,10 W/m2K, wraz z wymianą parapetów wewnętrznych i zewnętrznych wymianie starych drzwi zewnętrznych o łącznej powierzchni około 20,5 m2 na drzwi, o współczynniku U =1,50 W/m2K. wypełnienie otworów po likwidowanym przeszkleniu budynku o łącznej powierzchni około 10,7 m2, razem z dociepleniem styropianem o grubości 14 cm. 1.2.Zakres B obejmuje: 1.Kompleksową wymianę instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnicą główną zasilania normalnego TGN i zasilania rezerwowego,gwarantowanego TGG, osprzętem instalacjami gniazd wtykowych i komputerowych, oświetleniem zewnętrznym, podstawowym, rezerwowym, ewakuacyjnym, systemem monitorowania opraw oświetlenia awaryjnego, instalacja domofonowa, telefoniczna, przeciwporażeniowa. Wszystkie elementy instalacji elektrycznej szczegółowo opisuje projekt budowlano - wykonawczy, przedmiar robót. 1.2.1Architektura - konstrukcje. Celem projektu jest przebudowa budynku i dostosowanie pomieszczeń użytkowanych przez Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy do Rozporządzenia Ministra Zdrowia. Na parterze segmentu A tego budynku znajduje się Środowiskowy Dom Samopomocy (zajmuje około 15% powierzchni budynku).Piętro segmentu A i parter segmentu B oraz znaczną część piwnic przeznaczono na potrzeby rozszerzenia działalności istniejącego Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego.Projektem budowlanym objęto zaadaptowanie i przebudowę całego piętra, parteru segmentu B oraz całą piwnicę.Niniejsza dokumentację należy rozpatrywać łącznie z projektem dotyczącym docieplenie przegród zewnętrznych oraz projektem zabudowy źródła ciepła i instalacji solarnej. Parter segmentu A użytkuje Środowiskowy Dom Pomocy przeznaczony dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Piętro segmentu A nie jest użytkowane. Część pomieszczeń nie jest użytkowanych. Na piętrze segmentu B znajduje się Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy. Zakład Pielęgnacyjno Opiekuńczy zajmuje się osobami wymagającymi opieki przez cały dzień, a niekwalifikującymi się do leczenia szpitalnego. Zakład funkcjonuje i zajmuje jedno skrzydło piętra budynku.Cały Zakład będzie się składał po modernizacji z trzech modułów (oddziałów) pielęgnacyjnych. Każdy oddział to zespół pomieszczeń zawierający pokoje chorych, pokój pobytu dziennego-jadalnię z kuchenką, brudownik, magazyn podręczny oraz pomieszczenia dla personelu. Przy każdym z projektowanych pokoi chorych przewidziano łazienkę. Dodatkowo w modernizowanym segmencie A na piętrze znajdzie się izolatka, pomieszczenie odwiedzin oraz kaplica. Na parterze segmentu B będzie gabinet lekarski i pomieszczenia administracyjno-biurowe. W piwnicach znajdą się pomieszczenia rehabilitacyjne dla pacjentów Zakładu, pomieszczenia socjalno -szatniowe dla personelu, a także pomocnicze i magazynowe.Prace będą prowadzone w użytkowanym czynnym budynku. W związku iż w obiekcie przebywa 30 pensjonariuszy i personel (24 osób). Wykonawca zobowiązany jest do rozwiązań logistycznych zapewniających ciągłość dostawy ciepłej wody i energii elektrycznej.W projekcie NR 1123.1/07/2013 - ARCHITEKTURA I KONSTRUKCJA pkt 6.9 na stronie 10 - Malowanie - nie uwzględniono malowania powierzchni 150 m2 farbami zmywalnymi szorowalnymi. Powyższe należy uwzględnić w cenie oferty. W przypadku wykładziny homogenicznej PCV typu, TARKETT - w technologii wykonania należy przewidzieć wywinięcie na ścianie min. 20 cm. Pomieszczenia: gabinet lekarski,izolatka,punkty pielęgnacyjne, brudowniki,składziki porządkowe muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26-06-2012 w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012 roku, poz.739), w szczególności zapisy § 3.1 ust 2 , § 21.1 ROZDZIAŁ 4, Załącznik numer 1, punkt II - w szczególności zapisy rozdziału 4, odnoszące się do materiałów stosowanych w całym budynku. Przebudowa budynku będzie podzielona na etapy robót (strefy). 1.2.2. Do dnia 15.06.2014 rok Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następującego zakresu: a)wykonanie robót budowlanych na I piętrze segmentu A w całości oraz wykonanie głównego wejścia do budynku, gabinetu lekarskiego, brudownika na parterze segmentu B. Roboty budowlane muszą obejmować również odpowiednią część robót instalacyjnych umożliwiających prowadzenie działalności medycznej. b) po wykonaniu ww. robót, część pacjentów, przebywająca na I piętrze segmentu B, zostanie przeniesiona na wykończony segment A - I piętro, zwalniając część segmentu B, na której przewidziano wykonanie nowej klatki schodowej. Klatkę tę należy wykonać od piwnic do I piętra, aby umożliwić komunikacje pionową dla wykonywania dalszych robót. Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy będzie prowadził bieżącą działalność i należy przewidzieć rozdział części czynnej (usługi zdrowotne) od części, na której będą prowadzone roboty budowlane. Należy wykonać w odpowiednich miejscach ścianki tymczasowe z płyt gipsowo-kartonowych z listwami uszczelniającymi, zapobiegającymi przed przedostawaniem się pyłu z części remontowanej na część czynną.. 1.2.3. Do dnia 15.08.2014 roku Wykonawca zobowiązany jest wykonać pozostałe roboty budowlane ,wewnętrzne, w tym roboty instalacyjne. 1.2.4. Do dnia 15.09.2014 roku Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie pozostałe roboty budowlane , w tym roboty termomodernizacyjne oraz instalację solarną i wymiennikownię. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobligowany jest do ustalenia z Inwestorem Harmonogramu realizacji prac. Kolorystykę ścian, okładzin ściennych (płytek), PCV i innych materiałów wykończeniowych należy uzgodnić z Inwestorem/Zamawiającym. Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP i Prawa Budowlanego, pod nadzorem uprawnionych osób.Cały obiekt będzie dostosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Dostęp do wszystkich kondygnacji zapewni istniejący dźwig osobowy. Główne wejście do budynku wyposażone jest w pochylnię. Ze względu na stan pacjentów niepełnosprawnych urządzenia w pomieszczeniach sanitarnych będą wyposażone w pochwyty (ubikacje, umywalki, prysznice), oraz stołeczki prysznicowe. W przypadku, gdy z załączonej dokumentacji wynika, iż zastosowano materiały i urządzenia z podaniem konkretnych znaków towarowych, patentów, nazw, pochodzenia to należy je traktować jako przykładowe i Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych przez projektanta, pod warunkiem, że będą one posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych standardów. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne urządzenia , materiały i inne elementy równoważne muszą posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. W przypadku zastosowania materiałów,urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów równoważnych w stosunku do dokumentacji przedmiarowej (opracowanie własne zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość ). Niezłożenie takiego zestawienia oznacza, że wykonawca zastosuje materiały i rozwiązania podane w dokumentacji . Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy, a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie wykonawca. Przy sporządzaniu oferty należy wziąć pod uwagę, że roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie, w związku z tym prowadzone roboty nie mogą przeszkadzać w funkcjonowaniu obiektu. Szczegółowo przedmiot i zakres robót opisany jest w: Zakres A zał. nr 2 do SIWZ - Termomodernizacja budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego docieplenie ścian zewnętrznych - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 3 do SIWZ - Wymiana wewnętrznej instalacji c.o., wod-kan., wentylacji - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, uzupełnienie do projektu, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych); zał. nr 4 do SIWZ - Wykonanie nowego węzła wymiennikowego i instalacji solarnej. Branża instalacyjna - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); Branża budowlana - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); Branża instalacyjna elektryczna - (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych); Zakres B Zał. nr 5 do SIWZ - Branża instalacyjna elektryczna (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych) Zał. nr 6 do SIWZ- Branża architektura - konstrukcje (przedmiar robót, projekt budowlano - wykonawczy - uzupełnienie do projektu, specyfikacje techniczne wykonanie i odbioru robót budowlanych) Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty budowlane na okres minimum 5 lat i rękojmi na okres minimum 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego całości zadania..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 120 000 złotych ( słownie: stodwadzieściatysiecyzłotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 24.02.2014 r. do godz.900. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. 5.Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 24.02.2014 r. do godz.900. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. 6.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.. 7.W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie niepieniężnej, dokumenty je stanowiące powinny być złożone w formie umożliwiającej Zamawiającemu pozostawienie 30% jego wartości na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi. Dopuszcza się przedłożenie zabezpieczenia zarówno w formie jednego dokumentu, w którym rozgraniczone będą wartości i okresy zabezpieczenia na czas realizacji zadania oraz na okres obowiązywania rękojmi jak również złożenie dwóch odrębnych dokumentów. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym, jako Beneficjenta/Zamawiającego należy wpisać : Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Mikołowskiego z siedzibą przy: ul. Żwirki i Wigury 4a 43-190 Mikołów działający w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz: Centrum Zdrowia w Mikołowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: z siedzibą przy: ul. Waryńskiego 2 43-190 Mikołów 8.Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie: - minimum jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji obiektu budowlanego ,o kubaturze minimum 4000 m3 i o wartości roboty budowlanej minimum 1.000.000,00 zł netto ; - minimum jedną robotę budowlaną polegającą na przebudowie lub rozbudowie obiektu budowlanego o wartości roboty budowlanej minimum 1.000.000,00 zł netto ; - minimum jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji solarnej w obiektach budowlanych o wartości robót minimum 400.000,00 netto;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują : - minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno - budowlanej; - minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wielkość średniego rocznego zatrudnienia oraz liczebność personelu kierowniczego u wykonawcy robót budowlanych wynosiła minimum 40 osób;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 3 000 000 PLN. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. II. Inne warunki, które musi spełniać Wykonawca. 1.Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2. Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ; 2) kosztorys ofertowy sporządzony metodą uproszczoną; 3) zestawienie materiałów równoważnych w stosunku do dokumentacji przedmiarowej (opracowanie własne Wykonawcy zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość ), w przypadku gdy Wykonawca zastosuje materiały,urządzenia równoważne opisywanym przez Zamawiającego; 4) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 5) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 6) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swojej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ww ustawy przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wystąpienia: 2.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji umowy w przypadku: 2.1.1 Zmiany spowodowanej warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych. 2.1.2. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 2.1.3. Zmiany związanej z udzieleniem w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, mających wpływ na uzgodniony termin realizacji niniejszej umowy. 2.1.4. Innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2.1.1. - 2.1.4. termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2.2. Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego w formie pisemnej. 2.3 Zmiany w zakresie podwykonawstwa : a) powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w § 8 ust.1 umowy; b) rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji robót; c) zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót. 2.3.1. W przypadku gdy zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu , na którego zasoby wykonawca powoływał się , na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy Prawo Zamówień Publicznych,w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie miniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia 2.4. Pozostałe zmiany: a. zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego w zakresie realizacji zadania wymagają każdorazowej akceptacji Zamawiającego w formie pisemnej, b. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 4. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych . a. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b. zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Mikolowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów;wejście B,parter,Biuro podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym, cena:330 PLN plus koszt wysyłki..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2014 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikolowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów;wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127..

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 25.03.2014.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zarząd Powiatu Mikolowskiego działa w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz: Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o., z siedzibą przy: ul.Waryńskiego 2, 43-190 Mikołów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.