eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leszno › Przebudowa ciągu komunikacyjnego ulic Niepodległości i Mickiewicza w Lesznie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-30

Leszno: Przebudowa ciągu komunikacyjnego ulic Niepodległości i Mickiewicza w Lesznie
Numer ogłoszenia: 44123 - 2015; data zamieszczenia: 30.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna , ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 65 5298100, faks 65 5298131.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leszno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ciągu komunikacyjnego ulic Niepodległości i Mickiewicza w Lesznie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ulic Niepodległości i Mickiewicza w Lesznie wraz z infrastrukturą techniczną. Podstawą realizacji zadań jest dokumentacja techniczna załączona do SIWZ. Inwestycja z podziałem na poszczególne rodzaje prac ( branż) będzie realizowana przez następujące podmioty: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna, ul. K. Karasia 15, 64-100 Leszno; Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. , ul. Lipowa 76A, 64-100 Leszno; W zakres prac do wykonania wchodzi przede wszystkim: 1.1. W zakresie zlecanym przez Miasto Leszno: Ul. Mickiewicza: 1)na Rondzie Kombatantów wymiana górnej warstwy bitumicznej jezdni, przebudowa chodników, poszerzenie przejść dla pieszych o przejazdy rowerowe, wycinka drzew, 2)na odcinku od Ronda Solidarności do Ronda Kombatantów (ODCINEK I) : wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni, przełożenie nawierzchni chodników i przebudowę w miejscach tego wymagających, budowę nowej zatoki autobusowej po stronie zachodniej i przebudowę zatoki po stronie wschodniej, budowę nowych barier siatkowych w pasie rozdziału, wycinkę drzew, 3)na odcinku od Ronda Kombatantów do Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego (ODCINEK II): wymianę górnej warstwy bitumicznej jezdni a w rejonie skrzyżowania z Alejami Marszałka Józefa Piłsudskiego wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni, budowę chodnika po stronie wschodniej i przełożenie nawierzchni chodnika po stronie zachodniej, budowę nowych barier siatkowych, wycinkę drzew. Ul. Niepodległości: 4)budowa małego ronda na skrzyżowaniu ulicy Niepodległości z ulicami Grunwaldzką i Studzienną, 5)na odcinku od Al. Konstytucji 3 Maja do ul. Grunwaldzkiej (ODCINEK I): wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni, przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej i oświetlenia, przebudowa istniejącej zatoki autobusowej po stronie południowej oraz wybudowanie nowej zatoki autobusowej po stronie północnej a także przebudowa nawierzchni chodników, 6)na odcinku od ul. Grunwaldzkiej do Ronda Solidarności (ODCINEK II) wymiana górnej warstwy bitumicznej, przebudowa istniejącego oświetlenia i naprawa nawierzchni chodnika w miejscach tego wymagających. Na obu ulicach należy przebudować oświetlenie uliczne, kanalizację deszczową oraz usunąć istniejące w nich kolizje tj. z siecią telekomunikacyjną i gazową. 1.2. W zakresie zlecanym przez MPWiK Sp. z o.o.: W ramach prowadzonych prac Wykonawca zrealizuje: 1)w ul. Mickiewicza a)przebudowę sieci wodociągowej magistralnej przy zastosowaniu rur wykonanych z żeliwa sferoidalnego o średnicy DN 400, PN 16, o łącznej długości ca 73,5 m: -przebiegającej prostopadle pod ul. A. Mickiewicza w kierunku ul. Studziennej, -w kierunku al. J. Słowackiego. b)przebudowę sieci wodociągowej rozdzielczej w rejonie Ronda Kombatantów w kierunku ul. Opalińskich przy zastosowaniu z rur PE 100, SDR 17 o średnicy DN 110, o łącznej długości ca 45,0 m. UWAGA 1 Połączenia w węzłach łączących nową sieć z istniejącymi urządzeniami wykonać należy przy zastosowaniu kształtek- m. in. trójników- zgrzewanych doczołowo. c)przebudowę czynnej sieci kanalizacji ogólnospławnej w ul. A Mickiewicza na odcinku od ul. Piłsudskiego do Ronda Solidarności metodą wykopową przy zastosowaniu rur o średnicy DN 1500, w systemie CFW- GRP ze spocznikiem o średnicy DN 1000 wykonanym z żywic poliestrowych, o łącznej długości ca 873,5 m. d)przebudowę sieci podłączonych do nowobudowanego kolektora DN 1500 przy zastosowaniu rur w systemie CFW- GRP w poniższym zakresie średnic: -DN 600 przebiegającej prostopadle pod ul. A. Mickiewicza na wysokości PWSZ, o długości ca 25,0 m. - DN 1200 biegnącą w kierunku al. J. Słowackiego, o długości ca 25,5 m. UWAGA 2 Na przebudowanej sieci kanalizacji ogólnospławnej należy zastosować studnie rewizyjne składające się z rury przewodowej GRP z żywicy poliestrowej wzmocnionej włóknem szklanym, połączonych z pionowym odcinkiem rury wznoszącej (kominowej) DN 1000 wykonanej z GRP z żywicy poliestrowej wraz z drabinką złazową i spocznikami. Studnie zwieńczyć płytą odciążającą wraz z pierścieniami odciążającymi i włazem typu ciężkiego z wypełnieniem betonowym. Pozostałe kanały (DN 250- DN 315), a także przykanaliki (DN 200) wykonać należy z rur PVC litych, o sztywności obwodowej 8 kN_m2 (wg ISO). UWAGA 3 Istniejące sieci wodociągowe magistralne Dn400 przewidziane do likwidacji należy odłączyć, trwale zaślepić, wypełnić pianobetonem i pozostawić w gruncie. Elementy, które zostaną zdemontowane (zasuwy, hydranty, skrzynki uliczne, etc.) należy protokolarnie w obecności Inspektora Nadzoru przekazać do MPWiK Sp. z o.o. 2)w ul. Niepodległości a)przebudowę sieci wodociągowej na odcinku od projektowanego ronda w kierunku Al. Konstytucji 3 Maja, do wysokości stacji trafo przy budynku nr 72, przy zastosowaniu rur PE 100, SDR 17, łączonych poprzez zgrzewanie doczołowe w zakresie średnic DN 160-250, o łącznej długości ca 316,5 m, b)przebudowę sieci wodociągowej w ul. Studziennej, przy zastosowaniu rur PE 100 SDR 17 łączonych poprzez zgrzewanie doczołowe o średnicy DN 225, o łącznej długości ca 28,0 m, c)przebudowę sieci wodociągowej w ul. Grunwaldzkiej, przy zastosowaniu rur PE 100 SDR 17 łączonych poprzez zgrzewanie doczołowe o średnicy DN 160, o łącznej długości ca 23,5 m, d)przebudowę istniejących przyłączy wodociągowych do granicy posesji, przy zastosowaniu rur PE 100, SDR 17 w zakresie średnic DN 40-110, o łącznej długości ca 99,5 m, e)przebudowę istniejącej sieci kanalizacji ogólnospławnej w ul. Niepodległości, na odcinku od studni So1 do So11, metodą bezwykopową- rękawem nasączonym żywicą epoksydową, odpowiednio dla średnic DN 800_550, DN 750_500, DN 500, o łącznej długości ca 400,3 m. UWAGA 3 Moduł sprężystości wykładziny (krótkotrwały) co najmniej E>2100 N_mm2_. Sztywność obwodowa rękawa nie mniejsza niż 2,0 kN_m2. Powierzchnie wewnętrzne i zewnętrzne rękawa powinny być gładkie, pozbawione wad w postaci niejednorodności i wtrąceń ciał obcych, końce rękawa powinny być obcięte równo i prostopadle do osi. Nie dopuszcza się odbioru rękawa, który będzie posiadał zmarszczenia lub fałdy. W takim przypadku Wykonawca będzie zmuszony na własny koszt usunąć całość rękawa i zainstalować nowy. Rękaw musi być nasączony dwukomponentową żywicą epoksydową przy pomocy dynamicznego układu wtłaczającego i mieszania komponentów. Szczelność kanału 100%. Rękaw powinien posiadać zdolność do przenoszenia obciążeń gruntu, obciążeń hydrostatycznych oraz obciążeń eksploatacyjnych. Zamawiający wymaga zastosowania żywic bezskurczowych - w wypadku stwierdzenia skurczu Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia rękawa i do ponownego jego montażu przy użyciu żywic bezskurczowych. Przed położeniem rękawa kanał należy wyczyścić oraz poddać frezowaniu. Należy precyzyjnie zeszlifować wystające przyłącza oraz wrośnięte korzenie. Na przyłączach należy zastosować kształtki kapeluszowe. UWAGA 4 Studnie rewizyjne należy poddać renowacji obejmującej: -wymianę włazu na nowy z wypełnieniem betonowym D400, -uzupełnienie brakujących oraz wymianę skorodowanych stopni złazowych, -czyszczenie wewnętrznej powierzchni studni za pomocą specjalnych mineralnych (cementowych) modyfikowanych zapraw naprawczych XA3, zbrojonych włóknem szklanym, odpornych na wilgoć i na środowisko agresywne, -uzupełnienie ubytków w ścianach studni po usunięciu stopni złazowych i w spoinach, -uformowanie kinet i spoczników w studniach, f)przebudowę sieci kanalizacji ogólnospławnej w ul. Niepodległości, w ul. Studziennej oraz w ul. Grunwaldzkiej przy zastosowaniu rur PVC litych, o sztywności obwodowej SN 8kN_m2 (wg ISO) ), z kielichem rury fabrycznie wyposażonym w uszczelkę składającą się z pierścienia mocującego i pierścienia uszczelniającego, w zakresie średnic DN 315- 450 o łącznej długości ca 169,0 m. Na przebudowanej sieci należy zastosować studnie o średnicy wewnętrznej DN 1000 z betonu C35_45, g)przebudowę przyłącza kanalizacji sanitarnej do nieruchomości przy ul. Grunwaldzkiej 62 o łącznej długości ca 10,5 m przy zastosowaniu rur PVC litych o sztywności obwodowej SN 8kN_m2), z kielichem rury fabrycznie wyposażonym w uszczelkę składającą się z pierścienia mocującego i pierścienia uszczelniającego (wg ISO), DN 200. UWAGA 5 Istniejące sieci wodociągowe przewidziane do likwidacji należy odłączyć, trwale zaślepić, i pozostawić w gruncie. Elementy, które zostaną zdemontowane (rurociągi, zasuwy, hydranty, skrzynki uliczne, etc.) należy protokolarnie w obecności Inspektora nadzoru przekazać do MPWiK Sp. z o.o. Koszty, jakie ponosi MPWiK -Sprawdzenie wydajności hydrantów- badanie przeprowadza MPWiK po zgłoszeniu Wykonawcy gotowości do realizacji prób. -Wykonanie pierwszej inspekcji CCTV. -Obsługa geodezyjna. Zastrzega się konieczność utrzymania stałego, prawidłowego funkcjonowania przebudowywanej infrastruktury. Roboty poszczególnych branż należy wykonać zgodnie ze sporządzonymi dokumentacjami technicznymi oraz zakresem robót przedstawionym w załączonych do SIWZ kosztorysach ofertowych. 2.Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania jest opisany w projektach budowlano-wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i orientacyjnych kosztorysach. Wymienione dokumentacje są załącznikami SIWZ i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.leszno.pl oraz są dostępne w Biurze Projektów Unijnych przy ulicy Księcia Józefa Poniatowskiego 11, 64-100 Leszno.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.12.20 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 200.000,00 zł, słownie: dwieście tysięcy złotych 00_100. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0_Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną _za zgodność z oryginałem_ należy dołączyć do oferty. 4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginałów odpowiednich dokumentów w ofercie lub w kasie Urzędu Miasta Leszna przy ul. Karasia 15. W przypadku złożenia oryginału w_w dokumentu w kasie Urzędu Miasta Leszna należy dołączyć do oferty kserokopię poświadczoną _za zgodność z oryginałem_ wraz z pokwitowaniem złożenia oryginału w kasie Urzędu Miasta Leszna. 5.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w rozdziale 11 ust.1 SIWZ. 7.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13. 10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia wykonania umowy. 11.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 16.Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy). Ocena spełniania w_w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w_w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował jako główny wykonawca lub członek konsorcjum: a) co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu przebudowy ulicy min. klasy Z o wartości robót minimum 5.000.000,00 złotych brutto i przy realizacji której występowała przebudowa co najmniej dwóch elementów infrastruktury towarzyszącej (czyli dwa spośród następujących elementów: sieć wodociągowa, kanalizacyjna, oświetlenie, sieć elektroenergetyczna, sieć gazowa, sieć telekomunikacyjna), a ponadto: dla branży wod.-kan.: b)minimum dwóch niezależnych robót budowlanych (inwestycji), których przedmiotem była budowa sieci kanalizacyjnej o długości, co najmniej 200 mb i średnicy, co najmniej DN 600 mm dla każdej z robót, c)minimum dwóch niezależnych robót budowlanych (inwestycji), których przedmiotem była budowa sieci wodociągowej o długości, co najmniej 200 mb i średnicy, co najmniej DN 280 mm dla każdej z robót, d)minimum dwóch niezależnych prac (inwestycji) związanych z bezwykopową renowacją kanałów kanalizacyjnych metodą rękawa z żywic epoksydowych o kształcie jajowym, o długości co najmniej 100 mb wraz z przepięciem przyłączy oraz wpustów za pomocą kształtek kapeluszowych.Ocena spełniania w_w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w_w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy). Ocena spełniania w_w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w_w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży drogowej, min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży sanitarnej w zakresie sieci wod-kan, min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży sanitarnej w zakresie sieci gazowych oraz min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży elektrycznej w zakresie sieci elektroenergetycznych, min. 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami branży telekomunikacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych. Osoby te muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013r, poz. 1409 ze zm.) lub równoważne uprawnienia uzyskane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dla poszczególnych branż i - jeżeli jest to wymagane - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Ocena spełniania w_w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w_w warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:sytuacji ekonomicznej i finansowej (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca: a) dysponuje kwotą (środki własne lub zdolność kredytowa) w wysokości 2.000.000,00 zł ( słownie: dwa miliony złotych 00_100) b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia nie może być niższa niż 2.000.000,00 zł ( słownie: dwa miliony złotych 00_100) Ocena spełniania w_w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w_w warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a)wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), wraz z wypełnionymi kosztorysami ofertowymi (załącznik nr 11 do SIWZ), b)oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców (załącznik nr 8 do SIWZ, lit. a/b). Niezałączenie do oferty przedmiotowego oświadczenia równoważne jest z wykonywaniem zamówienia przez Wykonawcę samodzielnie. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdz. 10 ust. 2 i 3 odpowiednio do złożonego oświadczenia; c)jeżeli Wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków wówczas Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia poprzez złożenie pisemnego zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (na zasadach opisanych w rozdziale 6 ust.1 pkt 2 SIWZ) d)dowód wniesienia wadium;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania robót - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartych umów w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że będą to zmiany wynikające z następujących przesłanek: -wystąpienia istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, -wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, -wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót -wystąpienie robót nieprzewidzianych projektem budowlanym, a od których wykonania jest uzależnione wykonanie zamówienia podstawowego, niebędących odrębnym zamówieniem, -wystąpienia siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, -z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, -przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy, -zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych w umowie, -dostosowanie umowy do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i które weszły w życie po podpisaniu umowy, w tym zmiana stawki podatku VAT, -wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy robót, -zmiana podwykonawcy w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, konieczne będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowym podwykonawcą, który będzie realizować część lub cały zakres powierzony uprzednio innym podwykonawcom. Jeśli zmiana lub rezygnacja podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w chwili wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, -zmiana osoby wyznaczonej na stanowisko Kierownika Budowy w trakcie realizacji umowy, po wcześniejszym przedstawieniu Zamawiającemu przez Wykonawcę pisemnej informacji o proponowanej zmianie oraz wyrażeniu pisemnej zgody przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy gdy doświadczenie zawodowe proponowanej osoby będzie takie samo lub wyższe od doświadczenia wymaganego w warunkach udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. 5 ust. 1 pkt 3) SIWZ. -zajdą inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji - Biuro Projektów Unijnych ul. Księcia Józefa Poniatowskiego nr 11 64-100 Leszno tel. i fax. 65 520 62 16 e-mail : bpu@leszno.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji - Biuro Projektów Unijnych ul. Księcia Józefa Poniatowskiego nr 11 64-100 Leszno.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.