eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przylep › Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci z Gminnego Przedszkola Publicznego z/s w Przylepie przy ul. 22 Lipca 61 oraz dla Oddziałów Przedszkolnychw Zawadzie przy ul. Szkolnej 2, w Raculi przy ul. Głogowskiej 65 oraz w Nowym Kisielinie przy ul. Odrzańskiej 53

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-29

Przylep: Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci z Gminnego Przedszkola Publicznego z/s w Przylepie przy ul. 22 Lipca 61 oraz dla Oddziałów Przedszkolnych: w Zawadzie przy ul. Szkolnej 2, w Raculi przy ul. Głogowskiej 65 oraz w Nowym Kisielinie przy ul. Odrzańskiej 53
Numer ogłoszenia: 440700 - 2011; data zamieszczenia: 29.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminne Przedszkole Publiczne z/s w Przylepie , ul. 22 Lipca 61, 66-015 Przylep, woj. lubuskie, tel. 68 321 16 94.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci z Gminnego Przedszkola Publicznego z/s w Przylepie przy ul. 22 Lipca 61 oraz dla Oddziałów Przedszkolnych: w Zawadzie przy ul. Szkolnej 2, w Raculi przy ul. Głogowskiej 65 oraz w Nowym Kisielinie przy ul. Odrzańskiej 53.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Usługa obejmuje przygotowywanie posiłków i dostarczenie ich do siedziby zamawiającego oraz wydawanie posiłków w każdym dniu roboczym dla około 264 dzieci w wieku od 3 do 6 lat. 2. Zamawiający przewiduje, iż w okresie wykonywania zamówienia ilość posiłków dziennych, które mają być przygotowane, a następnie dostarczone i wydane przez wykonawcę łącznie wyniesie 236.384 sztuk, w tym: - 98 dzieci z Przylepu 332 * 3 *98 = 97608 szt - 80 dzieci z Raculi 332 * 3 *80 = 79680 szt - 46 dzieci z Oddziału w Zawadzie 332 * 3 *46 = 45816 szt - 40 dzieci z Oddziału w Nowym Kiselinie 332 * 1 *40= 13280 szt. Przyjęto, iż zamówienie będzie realizowane w terminie od 1.02.2012 - 15.07 2013 r. tj. 332 dni roboczych. 3. Wymagania jakościowe przedmiotu zamówienia 3.1 Jakość posiłków powinna być zgodna z zasadami racjonalnego żywienia dla poszczególnych grup wiekowych. Wykonawca usług musi przestrzegać przepisów ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. nr 136, poz. 914 ze zm.), Rozporządzenia nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych oraz innych przepisów szczegółowych dotyczących wymagań higienicznych i zdrowotnych żywności. 3.2 Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwem zgodnie z normami HACCAP. Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla dzieci przedszkolnych w wieku 3 do 6 lat. 3.3 Posiłki muszą być wykonywane z naturalnych produktów metodą tradycyjną, nie można używać produktów typu instant oraz gotowych produktów, np. mrożone pierogi, klopsy, gołąbki itp., nie można używać produktów masłopodobnych. 3.4 Wykonawca jest zobowiązany do pobierania i przechowywania próbek podanych posiłków w specjalnie do tego przeznaczonych lodówkach przez okres 72 godzin od upływu dnia podania. Pobór próbek i ich przechowywanie zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 roku w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. nr 80, poz. 545). 3.5 Wykonawca zobowiązany będzie do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb dzieci. 3.6 Posiłki muszą mieć właściwą wartość energetyczną oraz składać się z odpowiednio dobranych produktów minimalnie przetworzonych, o zmniejszonej zawartości soli, z ograniczeniem substancji dodatkowych i barwników. Wartość energetyczna posiłków dziennych powinna wynosić: I Śniadanie - 350-425 kcal II Śniadanie - 140-170 kcal Obiad - 420-510 kcal 3.7 Posiłki muszą spełniać wymogi normy żywienia zbiorowego dla dzieci przedszkolnych. 4. Uzgodnienia jadłospisu 4.1 Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu tygodniowego jadłospisu z 5-dniowym wyprzedzeniem. Po uzgodnieniu i zatwierdzeniu należy wywieszać jadłospis w wyznaczonym miejscu. 4.2 Przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość energetyczną i normy produktów. 4.3 Dzienny posiłek obejmuje: 4.3.1 I śniadanie powinno być wysokokaloryczne i pełnowartościowe. Należy podawać zupy mleczne, potrawy mleczne, kawę zbożową z mlekiem, różne rodzaje pieczywa z masłem, twarogiem, serem żółtym, chudą wędliną, rybą wędzoną, pasty, z szeroką gamą warzyw sezonowych; 4.3.2 II śniadanie powinno być lekkie, ma się składać z soków owocowo-warzywnych, warzyw i owoców, deserów, słodkich bułek, ciasta, ciepłych napojów w okresie późno-jesiennym i zimowym; 4.3.3 obiad jest najbardziej energetycznym posiłkiem w ciągu dnia, powinien składać się z dwóch dań, kompotu, napoju lub deseru. Układając jadłospis należy pamiętać, że jeżeli w skład zupy wchodzą produkty zbożowe, to nie mogą one się powtarzać w drugim daniu. Zupa powinna być przyrządzana na wywarze jarskim lub mięsnym. Drugie danie powinno zawierać pełnowartościowe białko, które znajdziemy w mięsie, rybach, jajach, serach, warto je połączyć z ziemniakami, makaronem itp. Na talerzu z drugim daniem obowiązkowo musi być porcja warzyw gotowanych lub surowych. 4.4 Jadłospis powinien być dostosowany do pory roku. 5. Wydawanie posiłków i zapewnienie wyposażenia. 5.1 Godziny wydawania posiłków zgodnie z ramowym rozkładem dnia, tj.: 5.1.1 GPP w Przylepie - 8.45, 11.45, 14.00. 5.1.2 GPP z/s w Przylepie Oddział w Raculi - 9.00, 11.45, 14.00. 5.1.3 GPP z/s w Przylepie Oddział w Zawadzie - 8.45, 11.45, 14.00. 5.1.4 GPP z/s w Przylepie Oddział w Nowym Kisielinie - 12.00 Wyznaczone godziny mogą ulec zmianie o ? 15 min. 5.1.5 Posiłki nie mogą być dostarczane jednorazowo do przedszkola. 5.2. Transport posiłków powinien być zgodny z wymaganiami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19.12.2002 roku w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu, dozwolonych substancji dodatkowych i innych składników żywności (Dz. U. z 2003 r. Nr 21, poz. 179). 5.3 Wykonawca zapewni zastawę kuchenną oraz wyposażenie kuchenne (tj. lodówki, zmywarki....) w GPP w Przylepie i GPP Oddział w Raculi, natomiast pojemniki jednorazowe w GPP Oddział w Zawadzie oraz GPP Oddział w Nowym Kisielinie na czas trwania umowy. 6. Obowiązki wykonawcy. 6.1 Do obowiązków wykonawcy należy: a) przygotowanie, porcjowanie i wydawanie posiłków na grupy. b) zmywanie i wyparzanie naczyń oraz zabezpieczenie do czasu następnego posiłku. c) zagospodarowanie resztek pokonsumpcyjnych i odpadków we własnym zakresie zgodnie z przepisami o ochronie środowiska. d) zapewnienie środków czystości i sprzątanie pomieszczeń bloku żywieniowego dotyczy GPP z/s w Przylepie oraz GPP Oddział w Raculi. e) comiesięczne rozliczanie wsadu do kotła wg załączonego wzoru do umowy. 6.2 Wykonawca powinien przygotowywać posiłki sam i specjalizować się w żywieniu dzieci w wieku przedszkolnym.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość zamówienia nie przekraczającą kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie wykazania przez Wykonawcę posiadania pozytywnej opinii w sprawie spełnienia wymagań sanitarnych i zdrowotnych do prowadzenia w obiekcie działalności gospodarczej, wydanego przez organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwy dla miejsca przygotowywania posiłków. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie wykazania przez wykonawcę wykonania lub wykonywania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług ciągłych, tj. trwających co najmniej dwa lata, polegających na przygotowywaniu, dostarczaniu i wydawaniu posiłków dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat, o wartości nie mniejszej niż wartość zadania na które Wykonawca składa ofertę. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie wykazania przez wykonawcę posiadania aktualnej decyzji Państwowej Inspekcji Sanitarnej o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wykonawcy (Załącznik Nr 3), iż osoby, którymi dysponuje wykonawca przy przygotowaniu, pakowaniu, przewożeniu i wydawaniu posiłków posiadają aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby oraz oświadczenia, iż osoby są przeszkolone z zakresu przestrzegania zasad Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP). Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ oraz na podstawie posiadania przez Wykonawcę polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 20 tys. zł. W przypadku ofert składanych wspólnie, wszyscy partnerzy musza spełniać warunek sytuacji ekonomiczno-finansowej, tj. przedłożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia o.c. - wraz z załączeniem kopii dowodu opłaty polisy. Ocena spełniania warunku wymaganego od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy; Pozytywna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z warunkami wskazanymi w ust. VI pkt 1.1.1 SIWZ; Decyzja Państwowej Inspekcji Sanitarnej o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gppp.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminne Przedszkole Publiczne w Przylepie, ul. 22 Lipca 61 (sekretariat).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Gminnym Przedszkolu Publicznym w Przylepie, ul. 22 Lipca 61 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków gotowych dla dzieci Gminnego Przedszkola Publicznego z/s w Przylepie przy ul. 22 Lipca 61.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający przewiduje, iż w okresie wykonywania zamówienia ilość posiłków dziennych, które mają być przygotowane, a następnie dostarczone i wydane przez wykonawcę wyniesie: 332 dni* 3 posiłki *98 dzieci = 97608 szt. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Raculi przy ul. Szkolnej 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający przewiduje, iż w okresie wykonywania zamówienia ilość posiłków dziennych, które mają być przygotowane, a następnie dostarczone i wydane przez wykonawcę wyniesie: 332 dni* 3 posiłki *80 dzieci = 79680 szt. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci Gminnego Przedszkola Publicznego - Oddział w Zawadzie przy ul. Głogowskiej 65.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający przewiduje, iż w okresie wykonywania zamówienia ilość posiłków dziennych, które mają być przygotowane, a następnie dostarczone i wydane przez wykonawcę wyniesie: 332 dni* 3 posiłki *46 dzieci = 45816 szt. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie posiłków dla dzieci Gminnego Przedszkola Publicznego - Oddział w Nowym Kisielinie przy ul. Odrzańskiej 53.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający przewiduje, iż w okresie wykonywania zamówienia ilość posiłków dziennych, które mają być przygotowane, a następnie dostarczone i wydane przez wykonawcę wyniesie: 332 dni* 1 posiłek *40 dzieci = 13280 szt. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.