eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnice › Wybór rzeczoznawcy majątkowego - Skarb Państwa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-14

Chojnice: Wybór rzeczoznawcy majątkowego - Skarb Państwa
Numer ogłoszenia: 428660 - 2009; data zamieszczenia: 14.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Chojnicach , ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3966500, 3966533, faks 052 3966503.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór rzeczoznawcy majątkowego - Skarb Państwa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wycena w formie operatu szacunkowego: nieruchomości niezabudowanych, wyceny budynków i zabudowań, wyceny drobnych obiektów budowlanych, wyceny trwałych składników roślinnych, wyceny lokali mieszkalnych i użytkowych, inwentaryzacji budowlanej, analizy / ustalenie/ czynszu dzierżawnego za nieruchomość gruntową i zabudowaną, analizy/ ustalenie/ czynszu za najem lokalu użytkowego, wyceny ruchomości, służebności gruntowej. 2. Szczegółowy zakres usług i termin wykonania od dnia dokonania zlecenia: 1) Wycena nieruchomości niezabudowanej (grunt); Ilość: 150 działek; Termin wykonania: 1 działka - 4 dni, 2 działki - 4 działki - 7 dni, 5 działek i więcej - 10 dni. 2) Wycena budynków i zabudowań; Ilość: 5 budynków (łącznie ca 2000m2). Termin wykonania: do 500m2 - 7 dni, powyżej 500m2 - 10 dni. 3) Wycena drobnych obiektów budowlanych (np. ogrodzenia itp.);Ilość: 5 obiektów; Termin wykonania: 1 - 3 obiektów - 4 dni, powyżej 3 obiektów - 7 dni. 4) Wycena trwałych składników roślinnych; Ilość: 10 składników; Termin wykonania: 1 - 5 składników - 4 dni, powyżej 5 składników - 7 dni, park - 10 dni. 5) Wycena lokali mieszkalnych; Ilość: 5 lokali; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 - 5 lokali - 10 dni. 6) Wycena lokali użytkowych; Ilość: 3 lokale; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 - 3 lokali - 10 dni. 7) Inwentaryzacja budowlana; Ilość: 1000m2; Termin wykonania: do 500m2 - 10 dni, powyżej 500m2 - 14 dni 8) Analiza do ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego za nieruchomość gruntową; Ilość: 4 nieruchomości; Termin wykonania: 7 dni 9) Analiza do ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego za nieruchomość zabudowaną; Ilość: 4 nieruchomości; Termin wykonania: 10 dni. 10) Analiza do ustalenia wysokości czynszu za najem lokalu użytkowego; Ilość: 4 lokale; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 i więcej lokali - 10 dni 11) Wycena ruchomości; Ilość: 20 szt.; Termin wykonania: do 10 sztuk - 5 dni, powyżej 10 sztuk - 10 dni. 12) Służebność gruntowa; Ilość: 5 działek; Termin wykonania: 1 działka - 4 dni, 2 działki - 5 działek - 7 dni. 3. Zamawiający, po wyborze oferty, udostępni do wglądu oraz możliwości dokonywania kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumenty, będące w jego posiadaniu, w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia / wypisy z ewidencji gruntów i mapy do celów opiniodawczych, odpisy z ksiąg wieczystych, zaświadczenia o samodzielności lokalu / oraz udzieli informacji: 1. kto jest właścicielem nieruchomości, ewentualnie kto jest posiadaczem nieruchomości lub jej części, 2. jakie prawa rzeczowe / np. użytkowanie wieczyste, użytkowanie, służebności/ lub zobowiązania / najem, dzierżawa, dożywocie/ obciążają nieruchomość, 3. co wchodzi w skład nieruchomości, gdzie jest ona położona, jej oznaczenie i powierzchnię, jaki jest jej charakter prawny. Ewentualnie inne materiały niezbędne do sporządzenia operatów szacunkowych Wykonawca uzyskuje we własnym zakresie i na własny koszt / np. informacje wynikające z planu zagospodarowania przestrzennego/ i inne niezbędne do jego sporządzenia. Obliczenia kubatury budynku dokonuje się zgodnie z właściwymi normami. W przypadku potrzeby ustalenia kubatury lokalu stanowiącego część budynku wykonawca określa ją, uwzględniając proporcję powierzchni lokalu do powierzchni budynku, zgodnie z ustawą o własności lokali. Wyceny należy sporządzić w formie pisemnej - operatu szacunkowego 1 egzemplarz i wyciąg z operatu szacunkowego, w plastikowej teczce zawieszkowej, a w przypadku inwentaryzacji budowlanej dodatkowo na nośniku elektronicznym / np. dyskietka/. Operat szacunkowy musi być sporządzony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości. 4. Wycena nieruchomości: W operacie szacunkowym należy zamieścić opis nieruchomości z uwzględnieniem jej stanu technicznego i użytkowego. Sporządzenie opisu nieruchomości powinno być każdorazowo poprzedzone oględzinami i badaniem stanu nieruchomości. W ramach opisu nieruchomości należy określić i scharakteryzować w szczególności: -rodzaj, charakter i cechy nieruchomości stanowiącej przedmiot wyceny, -lokalizację i czynniki środowiskowe, -stan i stopień wyposażenia w urządzenia infrastruktury technicznej, -stan zagospodarowania otoczenia nieruchomości, -stan usług, zaplecza bytowego i komunikacji w miejscu położenia nieruchomości, -stan i dotychczasowy sposób użytkowania i zagospodarowania nieruchomością. W stosunku do budynków i urządzeń trwale z gruntem związanych i innych części składowych gruntu należy określić co najmniej: -rodzaj i przeznaczenie obiektu, -parametry techniczno - użytkowe, -wiek obiektów, -rodzaj konstrukcji i wykończenia, -sposób i warunki użytkowania oraz utrzymania, w tym dotychczasową gospodarkę remontowo - zapobiegawczą, -zgodność wzniesienia budynków z przepisami prawa budowlanego, -stan techniczny i stopień zużycia, -możliwości i warunki dalszej eksploatacji, -sposób użytkowania w stosunku do ustaleń wynikających z planu miejscowego. Szczegółowość w/w danych powinna wynikać z rodzaju nieruchomości i być dostosowana do potrzeb przyjętego w operacie podejścia oraz metody i techniki szacowania nieruchomości. 5. Wyceny winny być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, a co najmniej wymogami określonymi w szczególności w: 1/ Ustawie z dnia 21-08-1997 r. o gospodarce nieruchomościami /j. t. Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm./, 2/ Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21-09-2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego /Dz. U. Nr 207, poz. 2109 ze zm./, 3/ Standardach Zawodowych Rzeczoznawców Majątkowych - Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, 4/ Ustawie z dnia 24-06-1994 r. o własności lokali / Dz. U z 2000 r. nr 80, poz. 903 ze zm./. 6. Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w postępowaniu odwoławczym przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym bądź sądem powszechnym, a dotyczącym przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00 - Usługi w zakresie nieruchomości .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: A/ O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który: 1) Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje poten?cjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. 2.1. Wykonawca musi wykazać, że wykonał należycie co najmniej 5 operatów szacunkowych zawierających co najmniej 25 wycen łącznie ( w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) o wartości realizacji umowy łącznie minimum 25.000 zł brutto. 2.2. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. co najmniej 1 rzeczoznawcą majątkowym. 3) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wy?konanie zamówienia, tj. 3.1. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 25.000 euro. 4) Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. B/ Każdy uczestnik wspólnej oferty musi spełniać warunek określony w pkt A ppkt 1) i ppkt 4). Przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A/ Oświadczenia i dokumenty wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełniania warunków: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu / art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wg wzoru określonego w załączniku Nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 3. Dokument stwierdzający, że osoba/-y/ które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia zawodowe rzeczoznawcy majątkowego / zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm./. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego wykonawcę, który dysponuje w/w osobami. 4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, / jak w pkt 3/ a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do siwz. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 5. Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 6. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu co najmniej 5 operatów szacunkowych zawierających co najmniej 25 wycen łącznie o wartości realizacji umowy łącznie minimum 22.500 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 7. Polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, z tytułu wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego potwierdzający, / zgodnie z rozporządzeniem MF z dnia 21.09.2004 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej rzeczoznawcy majątkowego - Dz. U. Nr 207, poz. 2112/na kwotę minimum 25.000 euro. Każdy rzeczoznawca musi być ubezpieczony na minimalną sumę ubezpieczenia. Uwagi: - w/w dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznej kopii dokumentów powinny być one oparzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, - w przypadku składania kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem należy stosować uregulowania zawarte w dziale 15 pkt 5 i 7 siwz, - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm./..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2009 godzina 09:00, miejsce: Biuro Podawcze Starostwa Powiatowego w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.