eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Wykonanie zamówień uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pn.Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód).

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-12-13

Wrocław: Wykonanie zamówień uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód).
Numer ogłoszenia: 423916 - 2011; data zamieszczenia: 13.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 378048 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówień uzupełniających w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód)..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie zamówień uzupełniających, polegających na: 1. zaprojektowaniu i wykonaniu ekranów przeciwolśnieniowych - zwiększenie wysokości oraz długości ekranów na części obiektów inżynierskich; 2. zaprojektowaniu i wykonaniu poszerzenia półek w przepustach pełniących funkcję przejść dla zwierząt; 3. zaprojektowaniu i wykonaniu płotków naprowadzających zwierzęta do przepustów P19 i P20; 4. zaprojektowaniu i wykonaniu elementów odwodnienia drogi zabezpieczających migrację płazów w rejonie MOP-u Syców. Zamówienie realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 90.72.00.00 - Ochrona środowiska 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.11.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Skanska S.A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 7199474,75 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 8364000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 8364000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 8364000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku rozstrzygniętego przetargu ograniczonego GDDKiA Oddział Wrocław zawarła w dniu 5 listopada 2009 r. z wykonawcą Skanska S.A. umowę, której przedmiotem jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi S-8 - Budowa drogi ekspresowej S-8 na odcinku Wrocław (Psie Pole) - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód). Realizacja przedmiotu zamówienia polega na: a) opracowaniu dokumentacji projektowej zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno - Użytkowego według obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę; b) opracowaniu Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego; c) uzyskaniu niezbędnych uzgodnień i pozwoleń z i od instytucji zewnętrznych; d) wybudowaniu drogi S-8 Wrocław - Psie Pole - Syców etap II - Oleśnica (węzeł Cieśle) - Syców (węzeł Syców Wschód). Zamawiający wskazał w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU), jako materiał wyjściowy do projektowania w zakresie ochrony środowiska, postanowienia dwóch decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Wymagania zawarte są w dwóch decyzjach (zwane w dalszej treści decyzjami pierwotnymi): -Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu z dnia 30 grudnia 2008 znak: RDOŚ-02-WOOŚ-6613-1/14/08ama; -Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu z dnia 4 marca 2009 r. znak: RDOŚ-02-WOOŚ-6613-1/14/8/08/09ama. W oparciu o wytyczne i wymogi zawarte w ww. decyzjach Wykonawca opracował projekt budowlany. Po jego opracowaniu, a przed uzyskaniem decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenie na budowę, na wniosek inwestora została przeprowadzona ponowna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko. W jej rezultacie wydane zostało postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu z dnia 8 kwietnia 2011 r., znak: WOOŚ.4242.33.2011.KC6 - zwane w dalszej treści jako postanowienie RDOŚ. Możliwość przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, przed wydaniem decyzji pozwolenia na budowę, przewidziana jest w postanowieniach ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - art. 88 ustawy . Postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu z dnia 8 kwietnia 2011 r., zawiera szereg nowych warunków realizacji inwestycji, które nie były zawarte w pierwotnych decyzjach. Aby wypełnić warunki zawarte w nowym postanowieniu, niezbędne jest wykonanie zwiększonego zakresu prac, co skutkuje zwiększeniem wartości inwestycji. Należy podkreślić, iż z punktu widzenia zakresu prac jaki jest konieczny do wykonania, ww. prace są pracami, których rodzaj jest ujęty w pierwotnym zakresie zamówienia. Poniżej wskazuję opis prac koniecznych do wykonania, dla realizacji których zamawiający zamierza udzielić niniejszego zamówienia uzupełniającego. Wykonanie ekranów przeciwolśnieniowych - zwiększenie wysokości oraz długości ekranów na części obiektów inżynierskich Postanowienie RDOŚ w punkcie : -I.9b określa, że na długości nie mniejszej niż 50 m od końców mostów po obu zewnętrznych stronach drogi należy zainstalować ekrany przeciwolśnieniowe o wysokości nie mniejszej niż 2,0m. Dotyczy to obiektów inżynierskich MS-3, MS-4, MS-8 i MS-10. Przyjęto wysokość ekranu 2,5m w celu zachowania tego samego poziomu górnej krawędzi ekranu na obiekcie i na skarpie; -I.5a określa dla przejścia PZ6 wysokość osłon nie mniejszą niż 3m od powierzchni terenu; w zamówieniu podstawowym wymagano wykonania ekranów przeciwolśnieniowych o wysokości 2m; dla obiektu PZ6 należy zwiększyć wysokość osłony o 1m na całej jej długości; -I.5 zmienia dla przejścia PZ6 pochylenie podejścia na obiekt z 15% wymaganego zapisami p. III.3.3 DŚ na 10%; skutkuje to korektą podejścia na obiekt i w celu zachowania wymogu uzyskania szerokości przejścia min. 50m zastosowania wydłużenia ekranów przeciwolśnieniowych o wysokości 3m na dodatkowej długości z obu stron obiektu - łącznie 64m; -I.18 stawia wymóg zastosowania nad przepustami P5, P6 i PG18 osłon przeciwolśnieniowych o wysokości porównywalnej z wysokością względną ekranów po drugiej stronie drogi. Wykonanie ekranów przeciwolśnieniowych jest powtórzeniem tego samego asortymentu, który był przewidywany w zamówieniu podstawowym. Był on wymieniony w wymaganiach Zamawiającego: -w Decyzji Środowiskowej w część III punkt 4 ; -w PFU - str. 10, 29, 31, 32, 97, 99. Poszerzenie półek w przepustach pełniących funkcję przejść dla zwierząt Postanowienie RDOŚ w punkcie : -I.11 przywołując przepusty pełniące funkcję przejść dla małych i średnich zwierząt, a które były wymienione w decyzjach pierwotnych, stawia wymóg dodatkowego wykonania dojść, o nachyleniu 1:1,5, do półek w przepustach celem zapewnienia połączenia półki z terenem po obu stronach przepustów; przyjęto długość dojścia do półki 3,0 m, co daje dla każdego przepustu dojście o łącznej długości 12,0 m; -I.12 określa minimalną wysokość półki mierzoną od stropu - 0,5 m; wymóg ten skutkuje koniecznością poszerzenia półek pierwotnie określonych przez Zamawiającego w zamówieniu podstawowym, które wskazywało wykonanie w przepuście o przekroju eliptycznym półki o szerokości 0,5m; obecnie, w celu zachowania min. wysokości do stropu 0,5m półki muszą mieć szerokość 0,75 m; dodatkowo zapisy punktu narzucają konieczność wysypania półek i dojść wyrównaną ziemią, piaskiem lub kruszywem mineralnym; założono grubość materiału do przysypania półek 5 cm; Wykonanie półek o większej szerokości jest powtórzeniem tego samego asortymentu, który był przewidywany w zamówieniu podstawowym. Był on wymieniony w wymaganiach Zamawiającego: -W Decyzji Środowiskowej w część III punkt 5 i 6; -w PFU - str. 10, 37. Wykonanie płotków naprowadzających zwierzęta do przepustów P19 i P20 Postanowienie RDOŚ w punkcie I.16 wprowadza obowiązek zastosowania ogrodzenia naprowadzającego zwierzęta do przepustów P19 i P20 (po zewnętrznym obrysie MOP-u Syców) o łącznej długości 750 m. Równocześnie, w ramach pełnienia funkcji Inżyniera, Inspektor nadzoru herpetologicznego po przeprowadzeniu wizji w terenie stwierdził konieczność objęcia płotkami naprowadzającymi całość siedlisk podmokłych przy MOP-ie Syców co będzie uniemożliwiało wchodzenie płazów na teren MOP-u i drogi S-8. W związku z tym konieczne jest ustawienie płotków o długości 1400m. Wykonanie płotków naprowadzających jest powtórzeniem tego samego asortymentu, który był przewidywany w zamówieniu podstawowym. Był on wymieniony w wymaganiach Zamawiającego: -w Decyzji Środowiskowej w część III punkt 6; -w PFU - str. 10. Wykonanie elementów odwodnienia drogi zabezpieczających migrację płazów w rejonie MOP-u Syców Postanowienie RDOŚ w punkcie I.16 wprowadza obowiązek zastosowania ogrodzenia naprowadzającego zwierzęta do przepustów P19 i P20 (po zewnętrznym obrysie MOP-u Syców). W uzasadnieniu postanowienia, w treści odnoszącej się do p. I.16 - str. 29, podaje się informacje o zinwentaryzowaniu w rejonie planowanej budowy MOP-u Syców miejsc rozrodu i żerowania płazów. Równocześnie w ramach pełnienia funkcji Inżyniera Inspektor nadzoru herpetologicznego po przeprowadzeniu wizji w terenie, w celu uzyskania efektu prawidłowego zabezpieczenia migracji płazów, stwierdził konieczność dodatkowego wykonania naprowadzenia płazów z przepustu P19 do P20, w taki sposób aby uniemożliwić wejście płazów na teren MOP-u. Szczegółowe zalecenia i sposób realizacji jest przedstawiony w opinii Inżyniera pismo nr 9152/EII/1468/10/2011/II.26/KK/LG z 27.10.2011r. Stanowisko Inżyniera zostało potwierdzone przez Wydział Ochrony Środowiska tut. Oddziału - pismo z dnia 03.11.2011r. Wykonanie odpowiednich zabezpieczeń migracji płazów zaplanowano poprzez zastosowanie korytek odwodnieniowych stosowanych do umocnienia rowów. Takie rozwiązanie jest powtórzeniem tego samego asortymentu, który był przewidywany w zamówieniu podstawowym. Na etapie zamówienia podstawowego określono wymagania dotyczące wykonania odwodnienia drogi - w PFU str. 6, 99. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający rozpoczął procedurę zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wykorzystując przewidzianą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz ogłoszeniu o zamówieniu, instytucję zamówień uzupełniających. Poniżej wskazane zostały okoliczności świadczące o spełnieniu przesłanek umożliwiających udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki - zamówienia uzupełniającego: 1. nie upłynął okres 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego - zamówienie podstawowe udzielone zostało wykonawcy w dniu 5 listopada 2009 r.; 2. zamówienie udzielane jest dotychczasowemu wykonawcy usług i robót - Skanska S.A.; 3. zamówienie uzupełniające nie stanowi więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego - wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 867 547 401,00 zł netto, szacowana przez zamawiającego wartość zamówienia uzupełniającego wynosi 7 199 474,75 zł co stanowi 0,83 % wartości zamówienia podstawowego; 4. polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i jest zgodnie z zamówieniem podstawowym - dotyczy takich samych usług i robót jak zamówienie podstawowe - szczegółowy opis zawarty powyżej; 5. zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego, było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. Zamówienia uzupełniające były przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego - Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu, jak i w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: - ogłoszenie o zamówieniu - strona 6 - sekcja VI ust. 3: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP; - SIWZ - strona 4 - Tom I rozdział 1 ust. 5.2. - Zamawiający przewiduje możliwość udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości realizowanego zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. Podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. Nr 113, poz. 759 ze zm.), o treści: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.