eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda Śląska › Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego szkoleń zawodowych na rzecz Beneficjentów Ostatecznych projektu pn. Od zrozumienia do zatrudnienia - wsparcie osób niepełnosprawnych



Ogłoszenie z dnia 2011-03-11

Ruda Śląska: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego szkoleń zawodowych na rzecz Beneficjentów Ostatecznych projektu pn. Od zrozumienia do zatrudnienia - wsparcie osób niepełnosprawnych
Numer ogłoszenia: 41830 - 2011; data zamieszczenia: 11.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rudzka Agencja Rozwoju "INWESTOR" Sp. z o. o., ul. Wolności 6, 41-700 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 0-32 2487786, 2436931, faks 0-32 2487786.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego szkoleń zawodowych na rzecz Beneficjentów Ostatecznych projektu pn. Od zrozumienia do zatrudnienia - wsparcie osób niepełnosprawnych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie na rzecz Zamawiającego szkoleń zawodowych na rzecz 90 Beneficjentów Ostatecznych projektu pn. Od zrozumienia do zatrudnienia - wsparcie osób niepełnosprawnych. 2.Szkolenia zawodowe obejmują w szczególności następującą tematykę: Kurs fotograficzny, Kurs florystyczny z elementami decupage, Kurs kosmetyczny, Kurs Magazynier, hurtownik z obsługą kasy fiskalnej, Kurs obsługi komputera poziom zaawansowany i średniozaawansowany..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Od zrozumienia do zatrudnienia - wsparcie osób niepełnosprawnych - Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.10.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • COMA Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Artur Łopata, ul. Oświęcimska 11 A, 41-902 Bytom, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 252000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 252000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 252000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 252000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art.5 ust.1 ustawy Pzp do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art.2a ustawy nie stosuje się m.in. przepisów ustawy dotyczących zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy. Jednocześnie z art.5 ust.1a wynika, iż w przypadku tych zamówień zamawiający może wszcząć postępowanie m.in. w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1, w szczególności jeśli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z 4 wymienionych w tym przepisie okoliczności. Z uzasadnienia do projektu ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr 2310 opublikowany na stronie internetowej Sejmu), a także z komentarzy do wspomnianego powyżej przepisu wynika, iż różnica z dotychczasowym stanem prawnym w w/w zakresie sprowadza się wyłącznie do wprowadzenia wymogu uzasadnienia wyboru trybu niekonkurencyjnego dla zamówień na usługi niepriorytetowe, a podstawą zastosowania tego przepisu mogą być zarówno okoliczności wprost wskazane w tym przepisie, jak również inne obiektywne okoliczności uzasadniające jego zastosowanie. Jak wynika z Załącznika nr 2 numer kategorii 24 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. Nr 12, poz. 68) usługi edukacyjne i szkoleniowe (za wyjątkiem wyszczególnionych numerami CPV podanymi w tej kategorii tj. dotyczącymi usług szkolenia i kursów komputerowych) są usługami o charakterze niepriorytetowym, a więc mogą znaleźć zastosowanie do szkoleń przewidzianych w ramach niniejszego projektu. Celem realizowanego projektu jest przeciwstawienie się stygmatyzacji i dyskryminacji osób chorych na schizofrenię i inne zaburzenia psychiczne poprzez realizacje programu rehabilitacyjnego przygotowującego beneficjentów - jako przyszłych pracowników- na wejście na rynek pracy. Perspektywa realnej pracy wpływa na zaangażowanie i pobudza możliwości rozwojowe osób po kryzysach psychicznych uczestniczących w rehabilitacji. Z założeń projektu wynika, iż jest on skierowany do osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi Człowiek, który leczył się z powodu zaburzeń psychicznych może nie tylko wrócić do społeczeństwa i efektywnie pracować ale może być, przy sprzyjających warunkach lepszym pracownikiem niż ktoś, kto funkcjonuje jako zdrowy psychicznie ale jego stosunek do pracy jest pozbawiony zaangażowania i szacunku. Dlatego mając na uwadze powyższe specyficzne uwarunkowania co do grupy odbiorów tych usług z uwagi na to, iż będzie to trudna grupa, wymagająca określonego podejścia w celu spowodowania jak najlepszego przyswojenia przez nią przekazywanych treści, co będzie wymagało takiego autorskiego zaangażowania ze strony prowadzących szkolenia dla osiągnięcia zamierzonych celów projektu, wskazane jest, aby usługi te były przez wykonawcę, który ma odpowiednie zaplecze i kadrę do przeprowadzenia tych szkoleń. Tylko pod takimi warunkami realizacja w/w projektu się powiedzie i zostanie uzyskany zakładany cel projektu. Zastosowanie trybu konkurencyjnego może bowiem wyłonić wykonawcę, który co prawda będzie spełniał kryteria formalne, ale z uwagi na specyfikę grupy odbiorców nie uzyska zakładanych efektów i w konsekwencji, świadczona usługa nie spełni kryteriów jakościowych dla faktycznego wspomożenia tych osób w zakresie podniesienia ich wykształcenia. Tym samym zaangażowane środki publiczne nie zostaną wydane w sposób celowy, racjonalny, czy jak najbardziej efektywny /art.5ust.1a pkt.1 ustawy Pzp/. Dlatego zważając na współpracę z wykonawcami posiadają odpowiednie zaplecze kadrowo-techniczne niezbędne z pracą z trudnym odbiorcą rekomenduje się stosowanie powyższego trybu w celu wyłonienia wykonawcy dającego gwarancję realizacji jak najwyższej jakości usług szkoleniowych i aktywnego zaangażowania słuchaczy w celu uzyskania jak najlepszego efektu w/w projektu. Pozwoli to uniknąć wydatkowania środków publicznych za realizację usługi, co do której nie ma gwarancji że osiągnie zakładane cele projektu i w konsekwencji, że wydatkowane środki spełnią kryterium ich celowego i racjonalnego wydania za właściwie zrealizowaną usługę. Dla sprawności realizacji całego projektu w związku z w/w jego specyfiką proponuje się również zgodnie z art.5 ust.2 ustawy Pzp zastosowanie wspomnianego trybu także w odniesieniu do szkoleń komputerowych albowiem ich wartościowy udział jest dużo niższy w danym zamówieniu niż wartości przedmiotu zamówienia obejmującego pozostałe usługi szkoleniowo - edukacyjne i wynosi 252 000,00 zł. w stosunku do kwoty 75 000,00 zł., gdy chodzi o pozostałe niepriorytetowe usługi edukacyjno - szkoleniowe.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.