eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Nadbudowa budynku administracyjnego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-08

Opole: Nadbudowa budynku administracyjnego
Numer ogłoszenia: 416054 - 2011; data zamieszczenia: 08.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Opole , ul. Groszowicka 10, 45-517 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4540541.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.lasy.gov.pl/web/opole/
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nadbudowa budynku administracyjnego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj modernizacja, remont i nadbudowa jednego piętra, wzmocnienie fundamentów, wybudowanie szybu i montaż dźwigu osobowego w budynku administracyjnym oraz modernizacja budynku magazynowo - biurowego ZOL w zakresie zmiany systemu grzewczego na gazowy z nowym piecem gazowym dwufunkcyjnym i zasobnikiem na cw, modernizacji wjazdów do przyziemia, modernizacja kanalizacji deszczowej, dla potrzeb Nadleśnictwa Opole przy ul. Groszowickiej 10 w Opolu. Zamawiający wymaga, aby wartość całego zadania nie była wyższa niż 2 900 000zł brutto. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisano w programie funkcjonalno użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszej specyfikacji. 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wybuduj pt. Nadbudowa budynku administracyjnego 2. Wykonanie robót budowlano-montażowych w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową z podziałem na trzy etapy; 2.1. ETAP I - modernizacja budynku administracyjnego: wzmocnienie fundamentów, nadbudowa jednego piętra, wybudowanie szybu oraz montaż dźwigu osobowego z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych z uwzględnieniem poniższych elementów opisu Rodzaj dźwigu - osobowy Udźwig - nie mniej niż 800kg Przystanki - 4 przystanki nie przelotowe (wejście od podwórka, I piętro, II piętro, III piętro nadbudowane - końcowy) Zespół napędowy - silnik elektryczny Sterowanie - mikroprocesorowe Kabina - nieprzelotowa, wykonana ze stali nierdzewnej, wyposażona w: - oświetlenie awaryjne akumulatorowe, - listwy przypodłogowe i poręcze ze stali nierdzewnej, - podłoga antypoślizgowa, trudnościeralna, - wyświetlacz elektroniczny w panelu dyspozycji oraz wyświetlacz na każdej kondygnacji, - sygnalizacja dźwiękowa dojazdu kabiny na żądany poziom, - lustro oraz poręcze umiejscowienie do uzgodnienia, - alarm, interkom oraz wentylację elektryczną. Drzwi kabinowe - automatyczne, teleskopowe, z kurtyną świetlną, wykonane ze stali nierdzewnej Drzwi przystankowe - automatyczne, wykonane ze stali nierdzewnej System komunikacji awaryjnej - powinien zapewniać głosowe połączenie kabiny ze służbami, w sytuacjach awaryjnych, powinien działać nie- zależnie od źródeł zasilania dźwigu Układ sterowania - mikroprocesorowy z falownikiem prędkości jazdy, z informacją świetlną i dźwiękową w kabinie o przeciążeniu dźwigu, z układem sprowadzania kabiny do najbliższego poziomu z możliwością otwarcia drzwi/również od strony kabiny w przypadku awaryjnego braku zasilania Zasilanie dźwigu - zgodnie z prawem energetyczny oraz polskimi normami przewidzianymi dla tego rodzaju urządzenia Wykonawca przed zainstalowaniem urządzenia dźwigowego zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu atestów, certyfikatów zgodności, aprobat technicznych, certyfikatów bezpieczeństwa, gwarancji producenta na materiały i urządzenia oraz innych niezbędnych dokumentów. 2.2. ETAP II - modernizacja budynku magazynowo - biurowego w zakresie zmiany systemu grzewczego niektórych pomieszczeń na ogrzewanie gazowe, wykonanie przyłącza gazowego, wybudowanie kotłowni, modernizacja wjazdów do przyziemia budynku 2.3. ETAP III - modernizacja kanalizacji deszczowej, oświetlenia terenu i roboty na zewnątrz obiektów 3. Zakres przedmiotu zamówienia w zakresie dokumentacji projektowej obejmuje: 3.1. Opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej (przed przystąpieniem do opracowania projektu budowlanego) 3.2. Opracowanie projektu budowlanego. Dokumentację należy opracować w 5 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC 3.3. Opracowanie projektów wykonawczych w zakresie określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego z dnia 02.09.2004 (Dz. U. z 2004 nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami) - w następujących branżach: a) architektura i konstrukcja, b) instalacje sanitarne wewnętrzne i zewnętrzne wraz z przyłączami, c) instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne wraz z przyłączami. Ww. dokumentację należy opracować w 5 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC 3.4. Opracowanie przedmiarów robót (oddzielne opracowania z podziałem na branże) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego z dnia 02.09.2004 (Dz. U. z 2004 nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami). Ww. dokumentację należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC. 3.5. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego z dnia 02.09.2004 (Dz. U. z 2004 nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami).Ww. dokumentację należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC. 3.6. Opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego z dnia 02.09.2004 (Dz. U. z 2004 nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami). Ww. dokumentację należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC. 3.7. Opracowanie kosztorysu inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kosztorys należy opracować w 2 egzemplarzach oraz przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na płycie CD (DVD) przeznaczonej do komputerów klasy PC (kosztorysy inwestorskie należy przekazać na osobnym nośniku). 3.8. Dokumentację projektową należy wykonać w zakresie zgodnym z: a) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami), b) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z dnia 08.06.2004r. Nr 130, poz. 1389). 3.9. Uwagi szczegółowe: a) Przed przystąpieniem do opracowania projektu budowlanego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu i Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia koncepcję programowo-przestrzenną. b) Do projektu budowlanego należy dołączyć oświadczenia projektanta o kompletności projektu budowlanego i jego zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i normami, c) Na wszystkie roboty budowlane w opracowanej dokumentacji projektowej należy uzyskać decyzję pozwolenia na budowę, d) Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, projekt budowlany podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. Czas niezbędny na sprawdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego wynosi 30 dni roboczych. 4. Wykonanie robót budowlanych odbędzie się w oparciu o opracowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego projekt budowlany, dla którego została wydana prawomocna decyzja pozwolenia na budowę. 4.1. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii bądź decyzji administracyjnych i technicznych niezbędnych do rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych w ramach niniejszego zamówienia. 5. Opis przedmiotu zamówienia stanowi w ramach niniejszego zamówienia: 5.1. Program Funkcjonalno - Użytkowy 6. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego na etapie realizacji robót budowlanych. 7. Każdy z Wykonawców winien dokonać wizji lokalnej na terenie budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej oraz wykonaniem przyszłych robót budowlanych. Wykonawca winien każdorazowo poinformować Zamawiającego o zamiarze dokonania wizji lokalnej na terenie budowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. 9. Wykonawca zobowiązuje się do zainstalowania dla potrzeb budowy licznika zużycia wody, ścieków i energii oraz ponoszenia kosztów ich zużycia w okresie realizacji robót. 10. Wykonawca dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie zakupione przez Wykonawcę materiały powinny być nowe oraz powinny posiadać zaświadczenia, o jakości lub atesty oraz odpowiadać jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Uwaga: Wskazane w dokumentacji przetargowej nazwy zastosowanych materiałów, urządzeń, znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenie, należy rozumieć jako spełnienie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. 11. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić ofertę obejmującą całość zamówienia, gdyż zamówienie nie zostało podzielone na wyodrębnione części i musi być zrealizowane w całości. 12. Wykonawca udzieli gwarancji na wszystkie prace budowlane zgodnie z deklaracją zawartą w formularzu ofertowym, a na materiały i urządzenia zgodnie z kartą gwarancyjną producenta. Zamawiający wymaga aby użyte materiały i zamontowane urządzenia były w pierwszym gatunku jakościowym z jak najdłuższą gwarancją producenta materiałów i urządzeń. 13. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność opracowanej dokumentacji projektowej oraz przyszłych robót budowlanych z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla niniejszego przedmiotu zamówienia w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, jak również zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, przepisami szczegółowymi i wykonawczymi oraz sztuką budowlaną. b) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. c) Prace budowlane i rzemieślnicze winne być wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i normami. d) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. e) Wszystkie ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania przedmiotu zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. f) Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu na którym były prowadzone prace budowlane..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.22.20.00 - 74.22.20.00 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 71.24.40.00 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta dla całego zadania musi być zabezpieczona wadium w wysokości : 60 000,00 zł ( słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy ). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach, w zależności od wyboru wykonawcy: pieniądzu; wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BGŻ O. Opole nr 26 2030 0045 1110 0000 0043 3130 z adnotacją wadium - Nadbudowa budynku administracyjnego. w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz., 275 , z późn. zm); należy w formie nienaruszonego oryginału złożyć za pokwitowaniem w Nadleśnictwie Opole ul. Groszowicka 10 w Opolu w kasie do dnia 30.12.2011r. godz.: 10:30. 3. Z treści gwarancji, poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska). W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (art.23 ust.1) wadium może być wniesione przez dowolny podmiot. W dokumencie wadialnym (gwarancja, poręczenie) powinno być wyraźnie wskazane, w imieniu jakich podmiotów jest wnoszone 4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 30.12.2011r. godz.: 10:30. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie 30.12.2011r. godz.10:30 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust.4a. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7.pkt.1 niniejszego paragrafu jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Pozostałe warunki dotyczące wadium - zgodnie z art.45 i 46 ustawy PZP.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowano: a). co najmniej dwa zamówienia w systemie zaprojektuj i wybuduj dotyczące budowy lub modernizacji budynków przy czym wartość każdego zamówienia nie może być mniejsza niż 2 000 000,00 zł brutto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. b). minimum dwie dokumentacje projektowe o wartości nie mniejszej niż 30000,00zł brutto obejmującej budowę lub rozbudowę budynków z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki projektowania i prawidłowo ukończone.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi i pracami projektowymi oraz posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie, niezbędne do wykonywania zamówienia, tj. a) Kierownik Zespołu Projektowego: osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej lub odpowiadającymi im równoważnymi uprawnieniami ww. specjalności. Kierownik zespołu projektowego posiadać musi ponadto doświadczenie w zakresie wykonania lub kierowania zespołem projektowym, który opracował: minimum dwie dokumentacje projektowe - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - budynków o kubaturze nie mniejszej niż 800 m3, dla których zostało wydane przewidziane prawem pozwolenie na budowę. b) Kierownik budowy: wykształcenie techniczne budowlane, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im równoważnymi uprawnieniami ww. specjalności. Wymagane minimum dziesięcioletnie doświadczenie, jako kierownik budowy. c) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne w branży sanitarnej, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. d) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. e) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. f) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w § 6.ppkt 1.3. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy w postępowaniu po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Uwaga: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konferencji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zmianami) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. nr 63 poz. 394).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Kierownik Zespołu Projektowego: osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej lub odpowiadającymi im równoważnymi uprawnieniami ww. specjalności. Kierownik zespołu projektowego posiadać musi ponadto doświadczenie w zakresie wykonania lub kierowania zespołem projektowym, który opracował: minimum dwie dokumentacje projektowe - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - budynków o kubaturze nie mniejszej niż 800 m3, dla których zostało wydane przewidziane prawem pozwolenie na budowę. b) Kierownik budowy: wykształcenie techniczne budowlane, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im równoważnymi uprawnieniami ww. specjalności. Wymagane minimum dziesięcioletnie doświadczenie, jako kierownik budowy. c) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne w branży sanitarnej, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. d) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. e) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności. f) W specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane kwalifikacje: wykształcenie techniczne, uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w ust.1 pkt 1.4. wykonawca przedstawi ważną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, ze Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 5 000 000,00 zł., oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, co wykażą informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowej w których wykonawca posiada rachunek, o posiadanych środkach finansowych lub zdolności kredytowej wykonawcy w wysokości minimum 3 000 000,00zł wystawioną nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: W przypadku polisy zawartej na okres krótszy niż termin wykonania zamówienia, wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, będzie zobowiązany do przedłużenia ważności polisy na cały okres realizacji przedmiotu umowy) Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w § 6.ppkt 1.4. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy w postępowaniu po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancje - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy terminu realizacji umowy. Wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie miało wpływu na wysokość ryczałtowej ceny określonej w niniejszej umowie. Termin realizacji umowy ulegnie przesunięciu w wypadku wystąpienia opóźnień wynikających z : przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajku) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywanych robót, wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, wydłużenia czasu oczekiwania na uzyskanie pozwoleń lub decyzji administracyjnych i uzgodnień wymaganych dla wykonania umowy. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie osób wyznaczonych do kontaktów miedzy stronami, Kierownika budowy oraz osób wyznaczonych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych podczas realizacji przedmiotowego zamówienia jeżeli nowo wyznaczone osoby posiadać będą kwalifikacje odpowiadające wymaganiom określonym przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaistniałe zmiany będą wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy. Zgodnie z treścią art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający może dokonać zmiany ceny ryczałtowej określonej w umowie o zamówienie publiczne w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, poprzez jej zwiększenie lub zmniejszenie. Zmiana umowy może w tym zakresie nastąpić na podstawie wytycznych Urzędu Zamówień Publicznych lub innych Instytucji opiniujących sposób wydatkowania pieniędzy pochodzących z budżetu Państwa lub budżetu Unii Europejskiej jak również na podstawie wydawanych w tym zakresie przepisów (aktów) prawa. Wykonawca w powyższym zakresie nie może żądać podwyższenia bez uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne, rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęła by na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia ani na wynik postępowania: - zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy - zmiany dotyczące nazwy, siedziby lub formy organizacyjno-prawnej Wykonawcy w trakcie trwania umowy, nr kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.katowice.lasy.gov.pl/web/opole/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PGLLP Nadleśnictwo Opole ul.Groszowicka 10 45-517 Opole pok. nr 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.12.2011 godzina 10:30, miejsce: PGLLP Nadleśnictwo Opole ul.Groszowicka 10 45-517 Opole pok. nr 12 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.