eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Dotyczy zamówienia na świadczenie powszechnych usług pocztowych



Ogłoszenie z dnia 2010-12-21

Gdynia: Dotyczy zamówienia na świadczenie powszechnych usług pocztowych
Numer ogłoszenia: 415436 - 2010; data zamieszczenia: 21.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni, ul. Władysława IV 2/4, 81-353 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6902200, faks 058 6902300.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dotyczy zamówienia na świadczenie powszechnych usług pocztowych.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dotyczy zamówienia na świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym tj. usług polegających w szczególności na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek listowych na rzecz Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni, ul. Władysława IV 2/4..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.12.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A., ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 475000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 475000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 475000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 475000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 litera a ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), zwanej dalej Ustawą, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych o charakterze powszechnym: będących usługami zastrzeżonymi, w odniesieniu do których granica wagowa wynosi 50 g., polegających na: przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym: przesyłek listowych ekonomicznych nierejestrowanych, przesyłek listowych ekonomicznych rejestrowanych, przesyłek listowych ekonomicznych rejestrowanych z usługą komplementarną ZPO; w zakresie odbierania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych przesyłek o wadze powyżej 50 g, tj.: przesyłek listowych nierejestrowanych do 2.000 g, przesyłek listowych rejestrowanych do 2.000 g, przesyłek listowych rejestrowanych do 2.000 g z usługą komplementarną ZPO, w zakresie zwrotu przesyłek listowych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego też w przypadku niniejszego postępowania zachodzi przesłanka do uznania, iż składa się ono z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 Ustawy w związku z art. 6a Ustawy. W art. 6a Ustawy ustawodawca pozwala Zamawiającemu w przypadku zamówień udzielanych w częściach na zastosowanie przepisów właściwych dla danej części zamówienia (dla jej wartości), w sytuacji, gdy wartość danej części nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 80 000 euro dla usług i pod warunkiem, że łączna wartość tych części nie wynosi więcej niż 20% wartości zamówienia. W przypadku niniejszego postępowania zachodzą obie w/w przesłanki, bowiem udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych wynosi ok. 2,0 % w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych, która nie przekroczy kwoty, o której mowa w art. 11 ust. 8 Ustawy. Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 Ustawy nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Za objęciem niniejszym zamówieniem zarówno świadczenia usług zastrzeżonych, jak i niezastrzeżonych przemawia również fakt, iż z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie oddzielnych umów, biorąc pod uwagę niewielką ilość przesyłek niezastrzeżonych spowodowałoby dwukrotne zwiększenie nakładu i czasu pracy pracowników kancelarii Urzędu, co mogłoby wiązać się z opóźnieniami w ekspedycji korespondencji Urzędu. Ponadto przepisy prawa przyznają szczególne znaczenie usługom świadczonym przez Pocztę Polską. I tak, na mocy art. 57 § 5 pkt 2 kpa, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Stosownie do tego wyróżnienia, jeżeli chodzi o zachowanie terminu przez organ administracji publicznej (Urząd Skarbowy w postępowaniu egzekucyjnym), to dla zachowania terminu niezbędne jest nadanie pisma w polskim urzędzie pocztowym. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo przepisy art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego (stosownie do art. 45 ustawy Prawo pocztowe, moc dokumentu urzędowego ma wyłącznie potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowej wydane przez placówkę Poczty Polskiej). Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo pocztowe, dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i zagranicy, czy też nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co jednocześnie wyklucza w takiej sytuacji konkurencję pomiędzy operatorami pocztowymi a operatorem publicznym, uzasadnione jest udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a Ustawy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.