eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › PRZETARG NIEOGRANICZONY NA OPRACOWANIE MERYTORYCZNE, GRAFICZNE, REDAKCYJNE, SKŁAD, ŁAMANIE, KOREKTĘ, TŁUMACZENIE NA JĘZYK ANGIELSKI, DRUK I PRZYGOTOWANIE FOLDERU W WERSJI PAPIEROWEJ I ELEKTRONICZNEJ W FORMIE E-WYDANIA ORAZ DOSTAWA DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU PN. ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKI KLASTER ENERGETYCZNY - KONTYNUACJA WRAZ Z PRZENIESIENIEM AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO FOLDERU

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-18

Kielce: PRZETARG NIEOGRANICZONY NA OPRACOWANIE MERYTORYCZNE, GRAFICZNE, REDAKCYJNE, SKŁAD, ŁAMANIE, KOREKTĘ, TŁUMACZENIE NA JĘZYK ANGIELSKI, DRUK I PRZYGOTOWANIE FOLDERU W WERSJI PAPIEROWEJ I ELEKTRONICZNEJ W FORMIE E-WYDANIA ORAZ DOSTAWA DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU PN. ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKI KLASTER ENERGETYCZNY - KONTYNUACJA WRAZ Z PRZENIESIENIEM AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO FOLDERU
Numer ogłoszenia: 414532 - 2014; data zamieszczenia: 18.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii sp. z o.o. , al. Solidarności 34, 25-323 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3432910, faks 41 3432912.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.it.kielce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZETARG NIEOGRANICZONY NA OPRACOWANIE MERYTORYCZNE, GRAFICZNE, REDAKCYJNE, SKŁAD, ŁAMANIE, KOREKTĘ, TŁUMACZENIE NA JĘZYK ANGIELSKI, DRUK I PRZYGOTOWANIE FOLDERU W WERSJI PAPIEROWEJ I ELEKTRONICZNEJ W FORMIE E-WYDANIA ORAZ DOSTAWA DO SIEDZIBY ZAMAWIAJĄCEGO W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU PN. ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKI KLASTER ENERGETYCZNY - KONTYNUACJA WRAZ Z PRZENIESIENIEM AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO FOLDERU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1) przygotowanie projektu, opracowanie merytoryczne, graficzne, redakcyjne, skład, łamanie, korekta, tłumaczenie na język angielski, druk i dostawa do siedziby Zamawiającego folderu promującego projekt Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Energetyczny - Kontynuacja 2) przygotowanie wersji elektronicznej folderu - format - e-wydanie - na płycie CD w wersji polskiej i angielskiej, Parametry folderu: Opis Parametry - wersja papierowa Format: Format A4 po złożeniu Okładka Papier: Kreda o gramaturze min. 250 g/m2 Kolor 4+4 Wykończenie: folia mat + lakier offset punktowo, grzbiet prosty, klejony. Środek Ilość stron/ilość egzemplarzy: Liczba stron: 90 (+/- 10 stron) + okładki; Nakład łącznie: 3 000 szt. w tym 2 500 szt. polska wersja językowa, 500 szt. angielska wersja językowa. Kolor 4+4 Papier środek: Kreda o gramaturze min. 170 g/m2 Opis Parametry - wersja elektroniczna w formie e-wydanie Okładka na płytę CD/DVD, środek Format i papier Format A4 bigowany na pół z dodatkowym bigowaniem na grzbiet, papier: Kreda o gramaturze min. 300 g/m2 Kolor 4+4 Wykończenie: folia mat + lakier offset punktowo, grzbiet ok. 3-5 mm Płyta zamocowana za pomocą plastikowego krążka do mocowania płyty CD z taśmą samoprzylepną Nadruk na okładce taki sam jak na folderze w wersji papierowej Płyta CD/DVD: Nagranie folderu w formie e-wydania na płytę CD/DVD , Nadruk na płycie nawiązujący do okładki Ilość egzemplarzy: 2 000 szt. (polska wersja językowa - 1 000 szt. angielska wersja językowa - 1 000 szt.) Opis - wersja papierowa a) Folder winien zawierać: zdjęcia, teksty oraz elementy graficzne; b) Druk dwustronny; c) Łączny nakład: 3 000 egzemplarzy. Dwie wersje językowe: polska 2 500 szt., angielska - 500 szt.; d) Tekst polski winien być przetłumaczony na język angielski przez tłumacza; e) Wykonawca zobowiązany jest wykonać minimum 50 własnych zdjęć do wykorzystania w folderze. Zdjęcia wykonywane będą w siedzibie Lidera oraz u Członków Klastra (których siedziba znajduje się na terenie województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego); f) Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania merytorycznego folderu w następującym układzie: 1) Podstawowe informacje o projekcie Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Energetyczny - Kontynuacja; 2) Informacje na temat dotychczas zrealizowanych działań w ramach Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Energetyczny - Kontynuacja; 3) Krótka, syntetyczna informacja na temat regionu świętokrzyskiego i regionu podkarpackiego; 4) Informacje o Członkach Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Energetyczny - Kontynuacja; g) W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia z Zamawiającym konsultacji w zakresie opracowania graficznego i składu wydawnictwa oraz uzyskania akceptacji ostatecznej wersji folderu (w szczególności: styl szaty graficznej, rodzaj i rozmiar czcionki, kolorystyka itp.); h) Zamawiający ma prawo do ingerencji w opracowanie folderu i wprowadzenie własnych poprawek; i) Folder musi zostać oznaczony zgodnie z zasadami promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej; j) Folder musi mieć oznaczenie: Publikacja bezpłatna; k) Wykonawca przekaże Zamawiającemu ostateczną wersję wydawnictwa zapisaną w programie ogólnodostępnym na elektronicznym nośniku informacji (USB, plik formatu otwartego); l) Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu przed ostatecznym drukiem folderu wydruku próbnego; m) Wykonawca będzie zobowiązany do spakowania folderu w paczki po 20 sztuk i dostarczenie do siedziby Zamawiającego. Opis - wersja elektroniczna w formie e-wydanie - 2 wersje a) Wersja elektroniczna winna być dokładnym odzwierciedleniem wersji papierowej; b) Nagranie folderu w wersji elektronicznej w formie e-wydania na płytę CD/DVD z możliwością automatycznego uruchomienia folderu w formie e-wydania z płyty CD/DVD.; c) Łącznie: 2 000 szt. wersji elektronicznych. Dwie wersje językowe: polska 1000 szt., angielska - 1000 szt.; d) Wersja elektroniczna folderu w formie e-wydania winna zawierać: prostą nawigację tj. powiększenie jednej lub dwóch stron, przeglądanie e-wydania w trybie pełnoekranowym, interaktywny spis treści, odnośniki oraz linki w tekście. Możliwość pobrania e-wydania w formie pliku pdf, możliwość drukowania, zapisywania. e) Każdą płytę należy osobno umieścić w okładce; f) Nadruk na okładce winien być taki sam jak na folderze w wersji papierowej; g) Nadruk na płycie winien być taki sam jak na folderze w wersji papierowej; h) Możliwość zamieszczenia folderu e-wydania na stronie internetowej (format: html/flash) Sposób transportu oraz opakowanie materiałów muszą być odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniami. Za szkody powstałe z winy nienależytego opakowania oraz/transportu winę ponosi Wykonawca. Wykonawca dokonana wyładunek przedmiotu zamówienia w siedzibie Zamawiającego, w miejscu przez niego wskazanym. Dostawa odbywa się na koszt Wykonawcy. Harmonogram realizacji zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnej i terminowej realizacji zamówienia. Termin realizacji: w terminie najpóźniej 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy z wybranym Wykonawcą z uwzględnieniem skrócenia terminu wynikającego z treści wybranej oferty. UWAGI: a) Wszystkie materiały muszą zostać oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. b) Autorskie prawa majątkowe wraz z prawami zależnymi od wszystkich tekstów zatwierdzonych przez Zamawiającego oraz elementów graficznych (zdjęć, rysunków, grafik) przechodzą na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia wskazanego w ofercie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.85.20.00 - Foldery 92.31.22.10 - Usługi świadczone przez autorów 39.29.41.00 - Artykuły informacyjne i promocyjne 79.82.25.00 - Usługi projektów graficznych 79.80.00.00 - Usługi drukowania i powiązane 79.82.30.00 - Usługi drukowania i dostawy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w Rozdziale V niniejszej SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca lub podwykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował: co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu merytorycznym, graficznym, redakcyjnym, składzie, łamaniu, korekcie i przygotowaniu do druku oraz druku folderu (broszury, informatora lub innej publikacji), której objętość wynosiła co najmniej 30 stron, w każdym wypadku z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługi te zostały wykonana oraz załączeniem dowodu, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zgodnie z Rozdziałem V pkt 1 podpunkt 5) należy złożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług z wykorzystaniem załączonego wzoru - Załącznik nr 5 do SIWZ oraz należy dołączyć należy dołączyć dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie (dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie) tj.: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1; Przedstawione Zamawiającemu dokumenty winny dotyczyć wyłącznie usług wskazanych w Załączniku nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 1)-2). Na potwierdzenie należy również złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w Rozdziale V niniejszej SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w Rozdziale V niniejszej SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w Rozdziale V niniejszej SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg zasady spełnia / nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w Rozdziale V niniejszej SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania - 10

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.it.kielce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, al. Solidarności 34, 25 - 323 Kielce.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, al. Solidarności 34, 25 - 323 Kielce, VI piętro - Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Priorytet I Nowoczesna Gospodarka, Działanie I.4 Promocja i współpraca, Komponent Współpraca i Obszar: Tworzenie i Rozwój Klastrów - Projekt pn.: Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Energetyczny - Kontynuacja.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.