eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówieniaŁącznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00, polegające na wykonaniu zakresu prac wynikającego z programu naprawczego obiektu MA 8



Ogłoszenie z dnia 2010-12-17

Wrocław: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówienia: Łącznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00, polegające na wykonaniu zakresu prac wynikającego z programu naprawczego obiektu MA 8
Numer ogłoszenia: 413284 - 2010; data zamieszczenia: 17.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3347370, faks 071 334 73 63, 367 17 69.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówienia: Łącznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00, polegające na wykonaniu zakresu prac wynikającego z programu naprawczego obiektu MA 8.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówienia: Łącznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00, polegające na wykonaniu zakresu prac wynikającego z programu naprawczego obiektu MA 8.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.10 - Roboty w zakresie budowy autostrad .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Roboty dodatkowe w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. Zaprojektowanie i zbudowanie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, Część 1 zamówienia: Łącznik Kobierzyce od km 0+000,00 do km 2+489,45 oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500,00, polegające na wykonaniu zakresu prac wynikającego z programu naprawczego obiektu MA 8

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.12.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Budimex SA, Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 5885306,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 5349699,00

  • Oferta z najniższą ceną: 5349699,00 / Oferta z najwyższą ceną: 5349699,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku rozstrzygniętego przetargu ograniczonego pn. -Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia, GDDKiA Oddział Wrocław zawarł w dniu 6 października 2008 r. umowę na realizację przedmiotowego zadania dla części 1. Postanowienia Umowy zobowiązują Wykonawcę do opracowania na podstawie otrzymanego od Zamawiającego Programu Funkcjonalno - Użytkowego (Projektu Budowlanego), projektu wykonawczego i realizację na jego podstawie robót budowlanych. Do przetargu Wykonawcy wyceniali zakres robót wskazany w przekazanym przez Zamawiającego przedmiarze robót. Strony ustaliły w umowie, iż obowiązującą formą rozliczania jest wynagrodzenie kosztorysowe. Zakres robót do wykonania obejmuje budowę obiektu drogowego MA8. Opracowanie projektu budowlanego poprzedzało rozpoznanie podłoża gruntowego przez projektanta, poprzez wykonanie odwiertów wraz z opracowaniem przekrojów geologiczno - inżynierskich w miejscach docelowych podpór. Most został zaliczony do drugiej kategorii geotechnicznej. Z uwagi na poziom wód gruntowych fundamenty podpór nr 1 i 2 miały być wykonane w wykopach zabezpieczonych technologicznymi ścianki szczelnymi. Ścianki po wykonaniu izolacji fundamentów były przewidziane do usunięcia. Projekt przewidywał bezpośrednie posadowienie obiektu. W trakcie wykonywania robót wykończeniowych na obiekcie MA8, po skierowaniu ruchu technologicznego po jezdni prawej, zaobserwowano osiadania i przemieszczenia poprzeczne fundamentów podpory P1 i P2, przekraczające dopuszczalne odchyłki. Przyczółek nr 2 osiadł w całości o ponad 40 mm a jego część wschodnia osiadła o 112 mm. Uległ on również przemieszczeniu o maksymalnie 127 mm - część wschodnia. Ponadto przyczółek uległ pochyleniu oraz nastąpiło odkształcenie dylatacji. Przemieszczeniom uległa również podpora nr 1 w znacznie mniejszym stopniu. Późniejsze pomiary geodezyjne wykazywały dynamikę w zmianach wartości przemieszczeń zarówno w osiach X i Y jaki i H poszczególnych punktów pomiarowych zlokalizowanych na przyczółkach obiektu. Roboty zostały wstrzymane. Zamawiający zlecił niezależnemu podmiotowi - Politechnice Warszawskiej - Instytutowi Dróg i Mostów opracowanie ekspertyzy mającej na celu stwierdzenie prawidłowości przyjętych rozwiązań projektowych obiektu MA-8 w ciągu AOW A8 oraz na etapie wykonywania prac związanych z budową obiektu. Zdaniem autorów ekspertyzy główną przyczyną utraty stateczności przyczółków, w szczególności przyczółka nr 2, jest zmiana właściwości gruntów tj. iłów spowodowana zmianą stosunków wodnych w rejonie obiektu. Projektant opracował Program naprawczy obiektu. Program zakłada realizację robót w 6 fazach: 1.Odkopanie przodu stopy fundamentowej 2.Wykonanie palisady z pali jet-grouting o średnicy 500 mm, długości 8,0 m w odległości 1,00 m od stopy fundamentowej, co drugi pal zbrojony kształtownikiem HEB 200 długości 6 m 3.Etapowe wybieranie odcinkami 3,00 m gruntu znajdującego się przed przyczółkiem z jednoczesnym zalaniem betonem niekonstrukcyjnym B15 przestrzeni między palami a stopą fundamentową 4.Iniekcja podstawy fundamentu polegająca na wierceniu ukośnych otworów fi 50w rozstawie co 1,5 m 5.Zasypanie fundamentu do poziomu terenu gruntem spoistym, nieprzepuszczalnym, jednocześnie należy prowadzić zasypki za przyczółkiem 6.Korekta konstrukcji Jednoznaczne ustalenie przyczyny osiadania obiektu, na obecnym etapie nie jest możliwe. Zamawiający zamierzając udzielić niniejszego zamówienia, przyjmuje na chwilę obecną za najbardziej wiarygodne i uzasadnione stanowisko autora ekspertyzy. Jednocześnie zamawiający podejmie dalsze działania mające na celu potwierdzenie powyższego założenia lub ustalenie innej przyczyny osiadania obiektu. Stosownie do wyników tych ustaleń, zamawiający podejmie odpowiednie dalsze kroki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi subklauzulą 17.3 Zagrożenia stanowiące ryzyko Zamawiającego - subklauzula 17.3 Warunków - działania sił natury stanowią ryzyko leżące po stronie zamawiającego. Konieczność wykonania robót, poza koniecznością zapobieżenia katastrofie budowlanej, uzasadniona jest zbliżającymi się warunkami zimowymi, które będą uniemożliwiały wykonanie prac naprawczych. Wykonanie dodatkowego zakresu robót: - nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego, - nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, - jest niezbędne do prawidłowego wykonania zadania podstawowego - wykonanie robót dodatkowych warunkuje wykonanie robót podstawowych, - jest konieczne do wykonania na skutek niemożliwej wcześniej do przewidzenia sytuacji, - warunkuje wykonanie podstawowego zakresu robót. Ponieważ roboty, które realizowane będą zgodnie z umową podstawową są w ścisły sposób (technologicznie) powiązane z elementami, które będą realizowane w ramach umowy dodatkowej nie ma możliwości, aby roboty dodatkowe realizował inny wykonawca.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.