eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wierzbica › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wierzbica

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2014-12-17

Wierzbica: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wierzbica
Numer ogłoszenia: 412880 - 2014; data zamieszczenia: 17.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wierzbica , ul. Włodawska 1, 22-150 Wierzbica, woj. lubelskie, tel. 082 5693266, faks 082 5693222.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wierzbica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór , transport i zagospodarowanie z każdego miejsca bez względu na występujące warunki atmosferyczne wskazanych w opisie zamówienia pełnej masy odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych selektywnie z nieruchomości położonych na terenie Gminy Wierzbica, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm .), oraz aktualnie obowiązującymi aktami wykonawczymi do powyższej ustawy , zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017, przyjętego uchwalą Sejmiku Województwa Lubelskiego nr XXlV/396/2012 z dnia 30.07.2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 , oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Wierzbica . 1.2 Ilość i rodzaj odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania i zagospodarowania w okresie realizacji przedmiotu zamówienia: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne , kod 20 03 01 - odpady mokre ok. 800 Mg, - selektywne odpady komunalne kod 20 01 99 - odpady suche ok. 350 Mg, - selektywne odpady komunalne kod 20 01 02 i 15 01 07 -szkło ok. 200 Mg, - pozostałe odpady - odpady problemowe (m. in. 20 01 13, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 150102 , 170604 , 170604 , 160213 , 150110 ) - wielkogabarytowe (20 03 07), zużyte opony (16 01 03 ) - łącznie ok. 15 Mg 1.3 Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania w ciągu 24 miesięcy wynosi łącznie 1365 Mg ,( powyższe ilości zostały oszacowane na podstawie danych o odebranych odpadach komunalnych w latach lipiec 2013- listopad 2014 r. na terenie Gminy Wierzbica ). Wskazana ilość odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego oraz ilości odpadów wytworzonych przez producentów m.in. w wyniku naturalnych migracji ludności , oddania do użytku budynków mieszkalnych oraz rozpoczęcia działalności przez firmy . W związku z tym może nastąpić zwiększenie lub zmniejszenie ilości odpadów , liczby nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych . W przypadku zwiększenia liczby nieruchomości objętych zbiórką , Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości zgodnie z obowiązującym harmonogramem odbioru . W takich przypadkach wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie oraz roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia . 1.3 RODZAJ I CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH 1) Na terenie zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej obowiązywać będzie system mieszany workowo- pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy . Rodzaj odpadu : a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - odpady mokre - niesegregowane zmieszane - mokre odpady komunalne w zabudowie jednorodzinnej , zagrodowej gromadzone będą w pojemnikach lub workach koloru czarnego . Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę tych odpadów 1 raz w miesiącu . - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w zabudowie wielorodzinnej zbierane będą do pojemników ustawionych w przeznaczonych do tego miejscach ( wyznaczone miejsca na pojemniki). Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę tych odpadów 1 raz w miesiącu . b) Selektywnie zbierane odpady komunalne - selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej zagrodowej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się dwa rodzaje worków: - żółty do gromadzenia odpadów suchych t - zielony na odpady ze szkła . Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do pojemników. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę tych odpadów -1 raz w miesiącu . 2) Na terenie nieruchomości niezamieszkałych obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych. Rodzaj odpadu : a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - odpady mokre - niesegregowane zmieszane - mokre odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych gromadzone będą w pojemnikach lub workach koloru czarnego . Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę tych odpadów 1 raz w miesiącu oraz na dodatkowe zgłoszenie właściciela obiektu . b) Selektywnie zbierane odpady komunalne - selektywna zbiórka odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będzie się odbywać w systemie pojemnikowo - workowym. Wprowadza się dwa rodzaje worków: - żółty do gromadzenia odpadów suchych , - zielony na odpady ze szkła . Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie -1 raz w miesiącu. Zamawiający przewiduje odbiór odpadów komunalnych przez Wykonawcę w innych terminach niż określonych w harmonogramie odbioru odpadów wynikających m.in,; z organizacji imprez masowych , uroczystości kościelnych , likwidację dzikich wysypisk itp. Odbiór odpadów nastąpi po zgłoszeniu przez Zamawiającego w następnym dniu po zgłoszeniu . W takim przypadku wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie oraz roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia . Przewidywana ilość odpadów do odbioru 70Mg . 3) Pozostałe odpady. odpady problemowe (m. in. 20 01 13, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 150102 , 170604 , 170604 , 160213 , 150110 ) - wielkogabarytowe (20 03 07), zużyte opony (16 01 03 ) - łącznie ok. 15 Mg Odpady problemowe gromadzone będą przez mieszkańców w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach . Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - 2 razy w roku . Urządzenia do gromadzenia odpadów a) rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Wierzbica : - pojemniki na odpady komunalne (frakcja mokra) o pojemności: 120 l, 240 l, 1 100 l, 2 200 l, 5 000 l ,7 000 l; - worki foliowe na odpady komunalne (frakcja mokra) worki koloru szarego lub czarnego o pojemności: 110 i 120 l ; - pojemniki przeznaczone na odpady komunalne zbierane selektywnie tj. frakcja sucha oznaczone napisem odpady suche, szkło oznaczone napisem ..szkło o pojemności: 120 I, 240 l,1 100 l, 2 200 l, 5 000 l, 7 000 l; - worki foliowe na odpady komunalne zbierane selektywnie tj. frakcja sucha - worki koloru żółtego . szkło -worki koloru zielonego o pojemności: 120 l ; - kosze uliczne o pojemności 35-70 l oraz stojaki na worki 30-70 l b) charakterystyka worków do zbiórki odpadów: - materiał - folia polietylenowa LDPB. - pojemność - 120 l. kolor - żółty, zielony, czarny, - grubość - worek żółty min. 0.035mm. worek zielony min. 0.06mm . worek czarny min, 0,045mm. - nadruk (dotyczy worków czarnych . żółtych i zielonych)-jednostronny, kolor nadruku czarny, treść zostanie przekazana Wykonawcy w dnia podpisania umowy. Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie w porozumieniu z właścicielami nieruchomości z Wykonawcą. 2. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE : 2.1 miejsca odbioru odpadów : - liczba nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej - ok. 1.200, - liczba nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej i wielolokalowej (spółdzielnie . wspólnoty w m. Wierzbica-Osiedle , Staszyce , Wólka Tarnowska . Pniówno , Busówno ) - 33 obiekty , - liczba nieruchomości niezamieszkałych oraz stanowiące mienie komunalne gminy . obiekty użyteczności publicznej budynki komunalne gminy , szkoły , przedszkole , stołówka . bank . placówki służby zdrowia, apteka , świetlice .dworzec autobusowy , park w m. Wierzbica-Osiedle , ujęcia wody , oczyszczalnia - ok. 23 - liczba budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -ok. 45 - liczba cmentarzy ( Wierzbica-Osiedle , Olchowiec , Syczyn - 3, - liczba koszy ulicznych na terenie gminy - 85 szt. 3. CHARAKTERYSTYKA I OPIS OBSZARU REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA : 3.1. Powierzchnia Gminy Wierzbica wynosi 146,36 km2.W skład gminy wchodzi 20 sołectw: Bakus - Wanda, Busówno, Chylin, Chylin Wielki, Helenów, Kamienna Góra. Karczunek, Kozia Góra. Ochoża , Olchowiec, Olchowiec Kolonia, Pniówno, Syczyn, Święcica. Tarnów, Terenin, Wierzbica. Wierzbica-Osiedle, Władysławów, Wólka Tarnowska . 3.2. Liczba mieszkańców objętych systemem odbierania odpadów komunalnych - ok. 5.400 osób , mieszkańcy zamieszkują w 27 miejscowościach : Bakus - Wanda . Busówno , Busówno- Kolonia , Buza , Chylin , Chylin Mały , Chylin Wielki. Helenów . Kamienna Góra , Karczunek , Kozia Góra , Ochoża . Ochoża Pniaki, Olchowiec , Olchowiec Kolonia . Pniówno , Staszyce , Syczyn , Święcica , Tarnów , Terenin , Werejce . Wierzbica , Wierzbica-Osiedle . Władysławów . Wólka Tarnowska , Wygoda . 3.3. Długość dróg wojewódzkich w Gminie Wierzbica wynosi 13,9 km. Dróg powiatowych na terenie gmin; jest 58,3 km. z tego większość - 43 km - to drogi asfaltowe, zaś 15,3 km stanowią drogi gruntowe nieulepszone. Drogi gminne mają ogólną długość 37,5 km. w tym 4,9 km dróg asfaltowych. 13,9 km dróg betonowych oraz 14 km dróg gruntowych. Drogi wewnętrzne w gminie (dojazdowe do pól, lasów, osiedli mieszkaniowych) mają łączną długość 138 km. Sieć dróg gminnych przedstawia załącznik graficzny nr 8 . 4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu i przedstawiania go Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej w dniu podpisania umowy świadczenia usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych obejmujący poszczególne miejscowości . Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zatwierdzonych harmonogramów z podaniem asortymentu odpadu i dnia ich odbioru do każdej nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów, 2) usługa obejmuje zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o trudnej lokalizacji .W sytuacjach gdy występuje utrudniony dojazd do posesji (w szczególności np. nieprzejezdność , trudne warunki terenowe, pogodowe), lub gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odbiór i transport zgromadzonych odpadów od każdej nieruchomości bez względu na warunki dojazdu, poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów, ponadto nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W takim przypadku odpady komunalne powinny zostać odebrane w ciągu najbliższych 5 dni roboczych, licząc od dnia odbioru ustalonego w harmonogramie, a Zamawiający zostanie o tym poinformowany w ciągu 1 dnia roboczego od zaistniałej sytuacji w formie pisemnej lub elektronicznej. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. W przypadku nieodebrania odpadów od właściciela nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie , Wykonawca zobowiązany jest w uzgodnieniu z właścicielem wskazać nowy termin odbioru i odebrać odpady w ciągu najpóźniej 5 dni roboczych , licząc od dnia odbioru ustalonego w harmonogramie . 3) Wykonawca w dni zbiórki odpadów z danej miejscowości zobowiązany jest do odbierania odpadów z koszy ulicznych usytuowanych na terenie gminy. Ponowne założenie worków na kosze , jak również do uporządkowania terenu w miejscach gromadzenia odpadów (w przypadku zanieczyszczenia terenu w trakcie załadunku odpadów), 4) Wykonawca dostarcza właścicielom nieruchomości nieodpłatnie worki przeznaczone na niesegregowane odpady oraz odpady zbierane w sposób selektywny ( worki koloru szarego lub czarnego , żółte . zielone ). Odbieranie worków napełnionych każdorazowo inicjuje proces przekazania nowych worków, przy zastrzeżeniu sytuacji przekazania właścicielom nieruchomości zestawu worków przy rozpoczęciu świadczenia usług - min. 3 szt . Worki muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wierzbica . 5) Wykonawca zobowiązany jest do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków lub pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i transportu . 6) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania wraz z fakturą za wykonane usługi dowodu potwierdzającego wykonanie tych czynności, tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów oraz kopię rejestru prowadzonego w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 7) Wykonawca zobowiązany jest do kontroli realizacji przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany je odebrać, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu trzech dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację fotograficzna wraz z rejestracją daty i godziny, umożliwiającą identyfikacje odpadów dana nieruchomość . 8) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych dla regionu Chełm wskazanym w .. Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 . 9) Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia musi mieć zawartą umowę z regionalną instalacją przetwarzania odpadów wskazaną dla regionu . 10) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zapewnia dostateczną ilość środków technicznych, sprzętu i pojazdów specjalistycznych zapewniających terminowe i jakościowe wykonanie przedmiotu umowy. 11) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia . 12) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu w terminie zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach sprawozdania dotyczące: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nie przekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem, 13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012 r, poz. 391 z późn. zm.), b) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. z 2013, poz. 122), c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012, poz. 676), d) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. (Dz. U. z 2012, poz. 645), e)Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013. poz. 21 z późn. zm.), f) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2008r., Nr 25, poz. 150 z późn, zm.). g) Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 , poz.1591 z późn. zm.), Zamawiający przywołuje uchwały : a. uchwały nr XXIV-108/2012 Rady Gminy Wierzbica z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wierzbica . 14) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wierzbica Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi tub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania , przekazywać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 15) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz, U z 2012r., poz. 391 ze zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r.. poz. 676)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających opisanych szczegółowo w rozdziale III SIWZ. Zamawiający udzieli takich zamówień w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na usługi objęte przedmiotem zamówienia ponad bieżące zamówienie w okresie objętym umową. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: -15.000 zł. słownie: piętnaście tysięcy 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczością tj. Dz.U. z 2007r. Nr 42 poz.275 , ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu, wpłaca się przelewem na konto Zamawiającego: nr konta: 83 8187 0004 2006 0130 0257 0001 Na przelewie powinien być umieszczony tytuł: ..Wadium na przetarg: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wierzbica. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Wadium można wnieść do dnia, w którym upływa termin składania ofert, ale przed godziną, do której powinny być złożone oferty. Dowód wpłacenia wadium należy dołączyć do oferty (w formie oryginału lub potwierdzonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii), 4.Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w pkt. 2 pkt. b-c do oferty należy dołączyć oryginał. 6.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony z postępowania. 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu. Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • są wpisani do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wierzbica , o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ((Dz. U z 2012 r, poz. 391 z póź.zm), - posiadają zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U z 2010 r. Nr I 85, poz. 1243 z póź.zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawda nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokumenty wymienione w pkt. V. 1.1 . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody, które Wykonawca powinien wykazać spełnianie tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nic spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku określonego w pkt. V. 1.2 - wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, głównych usług wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie , wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ . - określenie usług , których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie - 2 usług odbioru odpadów komunalnych wykonanych lub wykonywanych w sposób ciągły przez okres minimum 24 miesięcy o masie minimum - 650 Mg każda rocznie wraz z poświadczeniem , czy usługi zostały wykonane należycie . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody, które Wykonawca powinien wykazać spełnianie tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nic spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować co najmniej: - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych , - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej , ( pojazd z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów z odpadami ) - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów z pojemników POK 2,2 . wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody, które Wykonawca powinien wykazać spełnianie tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nic spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować co najmniej: - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych , - jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej , ( pojazd z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów z odpadami ) - dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów z pojemników POK 2,2 . wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody, które Wykonawca powinien wykazać spełnianie tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nic spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - w zakresie warunku określonego w pkt. V. 1.4 - wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości, co najmniej 800 000 PLN. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody, które Wykonawca powinien wykazać spełnianie tych warunków zgodnie z formułą spełnia - nic spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    - określenie usług , których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie - 2 usług odbioru odpadów komunalnych wykonanych lub wykonywanych w sposób ciągły przez okres minimum 24 miesięcy o masie minimum - 650 Mg każda rocznie wraz z poświadczeniem , czy usługi zostały wykonane należycie .;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

4. Zmiana postanowień niniejszej Umowy w zakresie odnoszącym się do ceny. terminu i sposobu realizacji, jest dopuszczalna w przypadku: a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa, b) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości c) zmiany wysokości stawek opłaty za korzystanie ze środowiska z tytułu składowania odpadów, o której mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska d) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływającej na zasady lub sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów komunalnych, w szczególności zmiana wysokości poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów komunalnych w postaci: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła lub sposobu jego obliczania określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. Zmiany przepisów prawa wychodzące poza zakres opisany w zdaniu pierwszym, w szczególności zmiany tytułów aktów normatywnych, nie stanowią podstawy do zmiany postanowień Umowy e) dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu zamówienia, ani wysokości wynagrodzenia f) w zakresie zmiany częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości trakcji odbieranych odpadów w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wierzbica . 5. Zmiana postanowień Umowy z przyczyn opisanych w ust. 3 może wpłynąć na zmianę wysokości wynagrodzenia, przy czym zwiększenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy może nastąpić wyłącznie o kwotę nie większą niż wartość wzrostu wysokości kosztów świadczenia usługi udokumentowanych przez Wykonawcę. 6. Nie stanowi podstawy do zmiany Umowy oraz należnego Wykonawcy wynagrodzenia zmiana stawek opłat za przyjęcie odpadów w instalacji przetwarzającej dostarczanej do niej odpady komunalne.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugwierzbica.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wierzbica Wierzbica - Osiedle, ul. Włodawska 1, 22-150 Wierzbica faksem: /0-82/ 569-32-32.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Wierzbica Wierzbica-Osiedle ulica Włodawska 1 22-150 Wierzbica SEKRETARIAT URZĘDU.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.