Lisewo: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Lisewo drugi etap
Numer ogłoszenia: 412360 - 2014; data zamieszczenia: 17.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lisewo , ul. Chełmińska 2, 86-230 Lisewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6768614, faks 56 6768965.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Lisewo drugi etap.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków zgodnych z normą PN-EN 12566-1 z drenażem rozsączającym na terenie gminy Lisewo: II etap obejmujący miejscowości: Lisewo, Malankowo, Mgoszcz, Pniewite, Piątkowo, Strucfoń, Tytlewo, Wierzbowo - 62 sztuk oraz 1 sztuki oczyszczalni ścieków zgodnej z normą PN-EN 12566-3 w miejscowości Mgoszcz. 2.1. Zadanie inwestycyjne, które będzie realizowane, zostało określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, projekcie budowlanym, przedmiarze robót (zwanych dalej dokumentacją) stanowiących załączniki do SIWZ oraz zapisami w niniejszej SIWZ. 2.2. Wszelkie użyte nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia prosimy traktować jako informację przykładową. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów i rozwiązań równoważnych, co do ich jakości i docelowego przeznaczenia, oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od określonego w dokumentacji produktu. 2.3 Zastosowanie produktów równoważnych. Jako równoważne Zamawiający uzna produkty spełniające następujące parametry: W stosunku do oczyszczalni oznakowanych CE zgodnie z PN-EN 12566-1: - oczyszczalnię w postaci cylindrycznego monolitycznego osadnika wykonanego ze zbrojonego laminatu poliestrowo - szklanego lub PE, PEHD z podziałem na trzy komory, z których I-sza komora stanowi połowę objętości całego osadnika a II - a i III - a - równo po ? objętości zbiornika- układ 2:1:1; - osadnik nie może posiadać żadnych dodatkowych filtrów na wlocie czy wylocie ścieków; - osadniki powinny odpowiadać pojemnościom opisanym w dokumentacji dla zapewnienia optymalnych warunki pracy przy założonym czasie przetrzymania i wywozu osadów; W stosunku do oczyszczalni oznakowanej CE zgodnie z PN-EN 12566-3: Oczyszczalnia powinna składać się z: - Osadnika wstępnego o pojemności 4,0 m3 pełniącego rolę komory oczyszczania beztlenowego, w której gromadzi się osad wstępny i nadmierny - Komory złoża biologicznego o pojemności 2,5 m3, w której zachodzi główny proces oczyszczania w formie tlenowej - Osadnika wtórnego o pojemności 1,5 m3 służącego do gromadzenia osadu nadmiernego. W komorze tej powinna znajdować się pompa typu PM zapewniająca transport osadu nadmiernego do pierwszej komory skąd wraz z osadem wstępnym zostanie usunięty. Pompa musi być zbudowana z elementów całkowicie odpornych na korozję. Całość oczyszczalni powinna znajdować się w jednym monolitycznym zbiorniku wykonanym z żywicy poliestrowej wzmocnionej włóknem szklanym lub PE, PEHD o całkowitej pojemności 8 m3 oraz posiadać: - dmuchawa o mocy 160 Watt o wydajności 10,5 m3/h; - dyfuzor drobno pęcherzykowy wykonany z PVC - pompa typu PM (mamutowa) Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentów wystawionych przez producentów zawierających opisy techniczne i technologiczne, rysunki oraz schematy proponowanych rozwiązań potwierdzające spełnienie wymagań określonych w SIWZ, STWiOR i projekcie budowlanym. 2.4 Wykonawcy zobowiązani będą do: zapewnienia materiałów niezbędnych do prowadzenia robót wraz z ich transportem, organizacji i utrzymania zaplecza technicznego w czasie budowy, pełnej obsługi geodezyjnej oraz inwentaryzacji powykonawczej, przekazania użytkownikowi 1 litra preparatu na bazie efektywnych mikroorganizmów celem usprawnienia rozruchu oraz zwiększenia efektywności pracy przydomowej oczyszczalni ścieków, Zamawiający wymaga od Wykonawcy przeprowadzenia szkolenia dla użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków. Szkolenie odbywać będzie się wg następujących zasad a) przed rozpoczęciem robót budowlanych ogólne spotkanie z użytkownikami na którym Wykonawca zapozna mieszkańców z zasadami działania i instrukcją obsługi oczyszczalni . Każdy z uczestników szkolenia otrzyma od Wykonawcy opis działania i instrukcje obsługi oczyszczalni, b) po zakończeniu budowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów dotyczących zasad eksploatacji oczyszczalni oraz protokoły odbioru od użytkowników oczyszczalni potwierdzające prawidłowość realizacji zadania sporządzone w porozumieniu z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru, Wykonawca umożliwi użytkownikom przydomowych oczyszczalni udział w: a) w odbiorze robót zanikających i ulegających zakryciu b) w odbiorze ostatecznym . pozostawienie placu budowy w należytym porządku, udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres 36 miesięcy 2.5 Wymagania jakościowe i materiałowe: występujące w dokumentacji nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla wykonawców wiążące ale powinni uwzględnić możliwość zapewnienia jednolitej obsługi technicznej zamontowanych urządzeń Zamawiającego, dopuszcza się składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej , pod warunkiem, że ich parametry nie będą gorsze niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej i spełniają wymagania określone w pkt. 2.3 SIWZ. w przypadku oferty z materiałami równoważnymi Wykonawca zobowiązany jest do wskazania udokumentowania ich równoważności tj. wykazania, iż nie będą one gorszej jakości od tych wskazanych przez projektanta, będą posiadały te same parametry techniczne oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do tych samych parametrów technicznych oraz atesty i dopuszczenia do stosowania. Wykonawca na zaoferowane przydomowe oczyszczalnie ścieków jest zobowiązany dołączyć do oferty deklarację zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz PN-EN 12566-1 oraz posiadać znak CE potwierdzony raportem/ protokołem/ sprawozdaniem badawczym z wstępnego badania zgodności typu wyrobu wraz z załącznikami (jeżeli występują) przeprowadzone przez Laboratorium Notyfikowane..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.24.21 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.26.26.40 - Roboty w zakresie poprawy stanu środowiska naturalnego 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.25.56.00 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać iż dysponuje co bajmniej jedną osobą na stanowisku kierownika budowy, posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy sieci wodociągowych i kanalizacyjnych niezbędne do realizacji zadania objętego przedmiotem umowy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał z należytą starannością minimum 1 robotę budowlaną, polegającą na budowie minimum 40 przydomowych oczyszczalni ścieków o wartości minimum 300 tys. zł. a ponadto, że zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświdczenie, że osoby które będą uczstniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświdczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zdolnej do wykonania zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - gwarancja powyżej 36 miesięcy - 5
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lisewo.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Lisewo, ul. Chełmińska 2, 86 - 230 Lisewo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Gmina Lisewo, ul. Chełmińska 2, 86 - 230 Lisewo, pokój nr 12 - sekretariat Gminy Lisewo.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 03.02.2015.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa parkingu dla samochodów ciężarowych"
- Przebudowa układu komunikacyjnego na terenie Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej w Pyskowicach, 44-120 Pyskowice, ul. Kard. Wyszyńskiego 37
- Termomodernizacja budynku Publicznego Przedszkola Samorządowego (PPS) w Łuszczanowicach
- Budowa placu zabaw przy szkole w Grojcu - etap II
- Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Białopole
- Rozbudowa i przebudowa ulicy Hołcyna w Brennej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.