eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kleszczów › Dostawa zestawu maszyn do pielęgnacji i utrzymania murawy boisk szkolnych oraz zestawu do zimowego utrzymania dróg i chodników osiedlowych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-24

Kleszczów: Dostawa zestawu maszyn do pielęgnacji i utrzymania murawy boisk szkolnych oraz zestawu do zimowego utrzymania dróg i chodników osiedlowych.
Numer ogłoszenia: 41190 - 2016; data zamieszczenia: 24.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kleszczów , ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów, woj. łódzkie, tel. (044) 731 31 10, faks (044 ) 731 31 30.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa zestawu maszyn do pielęgnacji i utrzymania murawy boisk szkolnych oraz zestawu do zimowego utrzymania dróg i chodników osiedlowych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych (wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2015 r.), pochodzących z seryjnej produkcji, spełniających wymogi krajowych standardów bezpieczeństwa urządzeń do miejscowości Kleszczów, woj. łódzkie i przeprowadzenie szkolenia w miejscu dostawy dla minimum 2 pracowników wyznaczonych do obsługi urządzenia w zakresie bezpieczeństwa pracy, obsługi i konserwacji. 2. Wykonawca dostarczy sprzęt o parametrach technicznych zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia oraz wszystkimi innymi warunkami opisanymi w zamówieniu. 3. Parametry określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (dodatek nr 1, 2, 3, 4 do SIWZ) stanowią wymagania graniczne (odcinające), których niespełnienie będzie skutkowało odrzuceniem oferty. 4. Wymagania, o których mowa w dodatku nr 1, 2, 3, 4 oraz w dodatku nr 1a, 2a, 3a, 4a do SIWZ będą sprawdzane wg zapisów DTR i innych dostarczonych dokumentów poprzez sprawdzenie oznaczeń podzespołów i zweryfikowanie danych. Wykonawca dostarczy wraz z przedmiotem zamówienia oryginalną instrukcję obsługi lub DTR w języku polskim w dwóch egzemplarzach papierowych oraz jednym egzemplarzu elektronicznym, dokumentację techniczno - eksploatacyjną z instrukcjami obsługi urządzeń. Wykonawca dostarczy książkę serwisową urządzeń. Całość w/w dokumentacji musi być opracowana w języku polskim i przekazana w wersji papierowej (spiętej do jednego skoroszytu) - 2 egz. oraz elektronicznej na nośniku CD - 1 egz. 5. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 3.1. został podzielony na cztery niezależne części: 1) Część I Dostawa kosiarki samojezdnej - 4 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 1 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 1a do SIWZ. 2) Część II Dostawa kosiarki - traktorka z homologacją drogową wraz z wyposażeniem Kosiarka/traktorek musi posiadać homologację drogową lub dopuszczenia jednostkowe Ministerstwa Infrastruktury umożliwiające rejestrację do poruszania się po drogach publicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 2 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 2a do SIWZ. 3) Część III Dostawa aeratora wgłębnego, urządzenia do wertykulacji/skaryfikacji oraz ręcznego grawitacyjnego rozsiewacza rzędowego Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 3 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 3a do SIWZ. 4) Część IV Dostawa ciągnika komunalnego z wyposażeniem do zimowego utrzymania (pług odśnieżny, posypywarka, przyczepa) z doposażeniem w międzyosiowy agregat koszący ze zbiornikiem wysokiego wyładunku Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 4 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 4a do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5, 16.31.11.00-9, 16.16.00.00-4, 16.13.00.00-5, 16.70.00.00-2, 34.22.33.00-9, 34.39.00.00-7, 43.31.31.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy należycie wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - część I zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 2 szt. kosiarek samojezdnych o wartości minimum 18 000,00 złotych brutto każda kosiarka. - część II zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 1 szt. kosiarki - traktorka z homologacją drogową na teren RP lub dopuszczeniem jednostkowym Ministerstwa Infrastruktury umożliwiającym rejestrację do poruszania się po drogach publicznych o wartości kosiarki/traktorka minimum 110 000,00 złotych brutto. - część III zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 1szt. aeratora wgłębnego, 1szt. urządzenia do werykulacji/skaryfikacji o łącznej wartości minimum 100 000,00 złotych brutto. - część IV zamówienia: co najmniej jedną dostawę ciągnika o mocy minimum 30 KM i o wartości minimum 160 000,00 złotych brutto. Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie przez Zamawiającego na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki zostały spełnione przez wykonawcę.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie należy wskazać: - dla części I zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 2 szt. kosiarek samojezdnych o wartości minimum 18 000,00 złotych brutto każda kosiarka. - dla części II zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 1 szt. kosiarki - traktorka z homologacją drogową na teren RP lub dopuszczeniem jednostkowym Ministerstwa Infrastruktury umożliwiającym rejestrację do poruszania się po drogach publicznych o wartości kosiarki - traktorka minimum 110 000,00 złotych brutto. - dla części III zamówienia: co najmniej jedną dostawę minimum 1szt. aeratora wgłębnego, 1szt. urządzenia do werykulacji/skaryfikacji o łącznej wartości minimum 100 000,00 złotych brutto. - dla części IV zamówienia: co najmniej jedną dostawę ciągnika o mocy minimum 30 KM i o wartości minimum 160 000,00 złotych brutto.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: - karty katalogowe z charakterystyką techniczną, - instrukcję obsługi w języku polskim, - Dokumentację Techniczno Ruchową DTR, w języku polskim lub inny dokument potwierdzający spełnianie określonych parametrów.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy ofertę i pozostałe dokumenty w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik; w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie (w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp) ubiegają się o udzielenie zamówienia. 2.Oryginał dokumentu pisemnego zobowiązania - wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu oryginał dokumentu pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów dotyczących: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Dokumenty te winny być złożone w formie oryginałów bądź kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega możliwość istotnej zmiany umowy, warunki takiej zamiany zawarte zostały w wzorze umowy stanowiącym dodatek nr 9a, 9b, 9c, 9d do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kleszczow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Kleszczów, 97-410 Kleszczów, ul. Główna 47, Zespół ds. Zamówień Publicznych, pok. 32.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2016 godzina 12:00, miejsce: Gmina Kleszczów, 97-410 Kleszczów, ul. Główna 47, w kancelarii ogólnej..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa kosiarki samojezdnej - 4 szt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 1 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 1a do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5, 16.31.11.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 35
    • 2. warunki gwarancji - 5
    • 3. ogólna budowa maszyny i rozwiązania wpływające na jakość i czas wykonywanego zabiegu - 30
    • 4. rozwiązania wpływające na dłuższą żywotność maszyny - 25
    • 5. bezpieczeństwo, komfort eksploatacji, zwiększona ergonomiczność oraz dodatkowa funkcjonalność - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa kosiarki - traktorka z homologacją drogową wraz z wyposażeniem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kosiarka/traktorek musi posiadać homologację drogową lub dopuszczenia jednostkowe Ministerstwa Infrastruktury umożliwiające rejestrację do poruszania się po drogach publicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 2 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 2a do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5, 16.31.11.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 90.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 35
    • 2. warunki gwarancji - 5
    • 3. ogólna budowa maszyny i rozwiązania wpływające na jakość i czas wykonywanego zabiegu - 24
    • 4. rozwiązania wpływające na dłuższą żywotność maszyny - 24
    • 5. bezpieczeństwo, zwiększona ergonomiczność oraz dodatkowa funkcjonalność - 12

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa aeratora wgłębnego, urządzenia do wertykulacji/skaryfikacji oraz ręcznego grawitacyjnego rozsiewacza rzędowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 3 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 3a do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5, 16.16.00.00-4, 16.13.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 35
    • 2. warunki gwarancji - 5
    • 3. ogólna budowa maszyny i rozwiązania wpływające na jakość i czas wykonywanego zabiegu - 25
    • 4. rozwiązania wpływające na dłuższą żywotność maszyny - 5
    • 5. bezpieczeństwo, komfort eksploatacji, zwiększona ergonomiczność oraz dodatkowa funkcjonalność - 30

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa ciągnika komunalnego z wyposażeniem do zimowego utrzymania (pług odśnieżny, posypywarka, przyczepa) z doposażeniem w międzyosiowy agregat koszący ze zbiornikiem wysokiego wyładunku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymaganych parametrów stanowi dodatek nr 4 do SIWZ. Opis parametrów podlegających dodatkowej ocenie w ramach innych kryteriów stanowi dodatek nr 4a do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5, 16.70.00.00-2, 16.31.11.00-9, 34.22.33.00-9, 34.39.00.00-7, 43.31.31.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 30
    • 2. warunki gwarancji - 6
    • 3. ogólna budowa maszyny - 20
    • 4. rozwiązania wpływające na żywotność maszyny (w tym zabezpieczenie antykorozyjne i użyte materiały) - 18
    • 5. bezpieczeństwo, zwiększona ergonomiczność oraz dodatkowa funkcjonalność - 24
    • 6. kryterium ekologiczne - 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.