eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ropczyce › Wykonywanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy Ropczyce w 2016 r

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-01-13

Ropczyce: Wykonywanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy Ropczyce w 2016 r
Numer ogłoszenia: 4105 - 2016; data zamieszczenia: 13.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ropczyce, ul. Krisego 1/30, 39-100 Ropczyce, woj. podkarpackie, tel. (017) 2210550, faks (017) 2210555.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy Ropczyce w 2016 r.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na bieżącym utrzymaniu i konserwacji oświetlenia ulicznego znajdującego się na terenie miasta i gminy Ropczyce. Liczba punków świetlnych wynosi: - 1591 sztuk w tym: - na majątku PGE - Dystrybucja Rzeszów - wydzielone 422 szt. - podwieszone 450 szt. - na majątku Gminy Ropczyce - wydzielone 366 szt. - podwieszone 353 szt. Z uwagi na prowadzone inwestycje na terenie Gminy ilość ta może ulec zmianie. Moc zastosowanych opraw zawiera się w przedziale od 70 do 250 W. Sterowanie oświetleniem realizowane jest za pomocą zegarów astronomicznych. W skład przedmiotu zamówienia wchodzą czynności związane z usuwaniem awarii oraz konserwacją oświetlenia drogowego. Wykonawca oświadcza, że urządzenia służące do oświetlenia dróg, ulic i placów będą bezpieczne dla otoczenia, a przy wykonywaniu zadań wynikających z zawartej umowy przestrzegane będą obowiązujące w tym zakresie przepisy i Polskie Normy. Wykonawca prowadzić będzie konserwację urządzeń oświetleniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez: a) planowe czynności eksploatacyjne, a w szczególności: - przeglądy techniczne urządzeń, aparatury pomiarowej i sterowniczej; - oględziny tras linii napowietrznych i kablowych; - przeglądy techniczne opraw i wnęk latarni; - malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarni, szafek i tablic rozdzielczych; - wymianę opraw o złym stanie technicznym; - pomiary skuteczności ochrony od porażeń; - kontrolę stanu oświetlenia w porze świecenia; b) awaryjne czynności, a w szczególności: - wymianę uszkodzonych elementów układu zasilania i sterowania; - naprawę bądź wymianę uszkodzonych kabli; - naprawę zerwanych przewodów; - wymianę źródeł światła, opraw, oprawek, dławików i kondensatorów; - wymianę uszkodzonych i połamanych słupów; - wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych drzwiczek wnękowych latarni; - likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego; c) okresowe kontrole stanu oświetlenia przeprowadzane wspólnie przez Strony w terminach wzajemnie uzgodnionych. d) pozostałe czynności: - wycinanie gałęzi drzew w obrębie punktu świetlnego (wraz z ich utylizacją); - sprawdzenie i regulacja odpowiedniego kąta położenia oprawy drogowej; - utylizacja zużytych źródeł światła i części elektronicznych; - zmiana czasu świecenia na życzenie Zamawiającego; - zmniejszanie lub zwiększanie ilości czynnych źródeł światła poprzez ich wyłączanie lub załączanie. Sposób wykonania zamówienia: 1/. Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania linii i instalacji oświetleniowej w stanie technicznym zapewniającym prawidłową pracę urządzeń oświetleniowych bez zagrożenia bezpieczeństwa osób i zwierząt. 2/. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia całodobowego numeru telefonu, na który będą zgłaszane ewentualne usterki związane z działaniem konserwowanych urządzeń. 3/. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami budowy urządzeń elektroenergetycznych, normami oraz wzajemnymi uzgodnieniami z Zamawiającym. 4/. Wykonawca zapewnia, że wszelkie prace wykonywane na podstawie niniejszej umowy będą realizowane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia. 5/. Awarie lamp będą usuwane w ciągu 48 godzin od zgłoszenia. 6/. Prace awaryjne polegające na likwidacji zagrożeń dla osób postronnych, a także ich mienia, wynikłych z losowych zdarzeń takich jak np.: wypadek drogowy, wichura, akty wandalizmu, następstwem których uszkodzeniu uległy urządzenia oświetleniowe (np.: złamany lub pochylony słup wydzielonego oświetlenia ulicznego, złamany wysięgnik, zwisający, rozbity klosz lub cala oprawa, zerwanie przewodów linii oświetleniowej napowietrznej, otwarte lub uszkodzone szafy oświetleniowej, wnęki), będą wykonywane niezwłocznie. 7/. Koszt wymiany uszkodzonego słupa oświetlenia wydzielonego, każdorazowo wymaga uzgodnienia z właścicielem. Wymiana możliwa jest na podstawie odrębnego zlecenia. 8/. W przypadku, gdy do prawidłowego wykonania zamówienia konieczne będzie czasowe zajęcie terenów osób trzecich, Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania niezbędnej zgody na wejście na działkę. 9/. Załączenie oświetlenia ulicznego, poza godzinami jego pracy, wymaga każdorazowo zgody Zamawiającego. 10/. Bieżące odbieranie reklamacji, zgłoszeń awarii całodobowo i odwrotne przekazywanie informacji o likwidacji zgłoszonych usterek oraz zgłoszenie awarii kablowych będących w naprawie u Wykonawcy, a powodujących czasowe wyłączenie oświetlenia. 11/. W przypadku konieczności wyłączenia napięcia w linii konserwowanej wykonawca będzie zobowiązany do uregulowania opłat z tytułu przygotowania miejsca pracy i dopuszczenia do pracy oraz opłat za niesprzedaną energię podczas wyłączenia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PGE DYSTRYBUCJA Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie, ul. Garbarska 21A, 20-340 Lublin, kraj/woj. lubelskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 162282,04 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 203091,36

  • Oferta z najniższą ceną: 203091,36 / Oferta z najwyższą ceną: 203091,36

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 67 ust. 1 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a/ z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b/ z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Obowiązkiem gmin wynikającym z treści art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne - Dz.U. 2012 poz. 1059 z późn. zm) jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy. Aby realizować usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic miasta i gminy Ropczyce, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej, w tym słupów na których podwieszona jest część lampy, tj. PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez innego wykonawcę niż PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów. Właściciel większości słupów i opraw oświetleniowych PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów pismem L.dz.RE2/ZD/w/11/174/2015 z dnia 5.11.2015 r. poinformował, że alternatywną formą zlecenia usługi konserwacji oświetlenia jest zawarcie odpłatnej umowy dzierżawy dla uzyskania prawa do dysponowania jego majątkiem w celu prowadzenia konserwacji urządzeń, która jest nie do przyjęcia z ekonomicznego punktu widzenia. Zróżnicowanie techniczne i własnościowe majątku oświetleniowego jest uzależnione od warunków lokalnych i rozwoju sieci w przyszłości. Przeważająca liczba punktów oświetleniowych jak i urządzeń sterowniczych stanowi majątek PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby PGE Dystrybucja S.A. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. Z uwagi na fakt, iż nie ma fizycznej możliwości oddzielenia urządzeń stanowiących majątek gminy i zakładu, nie można przeprowadzić zamówienia oddzielnie dla majątku stanowiącego własność gminy i oddzielnie dla majątku stanowiącego własność zakładu energetycznego. Trudno jest oddzielić urządzenia stanowiące majątek gminy od majątku przedsiębiorstwa energetycznego, gdyż urządzenia te są wzajemnie powiązane. Z treści art. 9b ustawy Prawo energetyczne - Dz.U. 2012 poz. 1059 z późn. zm) wynika, iż odpowiedzialnym za utrzymanie sieci jest przedsiębiorstwo energetyczne (przesyłowe), natomiast z treści art. 49 kodeksu cywilnego wynika, że urządzenia służące do doprowadzenia energii elektrycznej stanowią część składową przedsiębiorstwa, a ich własność przypada przedsiębiorstwu przesyłowemu. Tak więc podejmowanie jakichkolwiek czynności dotyczących sieci należącej do PGE Dystrybucja S.A. wymagają jej zgody. Wykazany zatem stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.