eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa do siedziby Przychodni Lekarskiej WAT SP ZOZ sprzętu medycznego, 6 zadań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-22

Warszawa: Dostawa do siedziby Przychodni Lekarskiej WAT SP ZOZ sprzętu medycznego, 6 zadań
Numer ogłoszenia: 410530 - 2012; data zamieszczenia: 22.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przychodnia Lekarska Wojskowej Akademii Technicznej Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Kartezjusza 2, 01-480 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6838281, 6838283, faks 022 6838224.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.plwat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa do siedziby Przychodni Lekarskiej WAT SP ZOZ sprzętu medycznego, 6 zadań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia został podzielony na 6 zadań, które obejmują: 1) Zadanie 1: 1 perymetr komputerowy (zestaw do badań perymetrycznych); 2) Zadanie 2: 1 lancetron (aparat elektrochirurgiczny); 3) Zadanie 3: 1 fotel ginekologiczny; 4) Zadanie 4: 1 aparat do pomiaru ciśnienia zegarowy na statywie; 5) Zadanie 5: 3 ciśnieniomierze lekarskie zegarowe; 6) Zadanie 6: 3 piłeczki do ćwiczeń i rehabilitacji palców dłoni (miękka, średnia i mocna) Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego pakietu odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6). Wykonawca na swój koszt i ryzyko, zapewni opakowanie, transport, przeprowadzi instalację, montaż i uruchomienie dostarczonego sprzętu (zadania 1-3). Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia w siedzibie Zamawiającego personelu medycznego zatrudnionego u Zamawiającego w wymiarze gwarantującym sprawną obsługę i pełne wykorzystanie możliwości sprzętu (zadania 1-3). Wykonawca zapewni gwarancję i reakcję serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego wg podanych przez siebie terminach (zadania 1-5). Oferta na zadania 1-3 stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ, oferta na zadania 4-6 sta-nowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. Łącznie z ofertą, Oferent zobowiązany jest do złożenia dokumentów w języku pol-skim w wymaganej formie pisemnej zgodnie z wykazem dla każdego pakietu, po-danym w rozdziale IX SIWZ. Dla dostawy sprzętu medycznego opracowano 2 projekty umów, dla zadań 1-3 w Zał. Nr 7, dla zadań 4-6 w Zał. Nr 8..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-0, 33.12.20.00-1, 33.19.70.00-7, 33.16.10.00-6, 33.19.23.00-5, 33.12.30.00-8, 33.15.50.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Dla zadań 1, 2, 3 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: dla zadania 1: 900,00 zł dla zadania 2: 300,00 zł dla zadania 3: 120,00 zł Jeżeli Oferent składa ofertę na więcej niż jedno zadanie, wnosi wadium, które jest sumą wymaganych wadiów dla wybranych zadań. Brak potwierdzenia wniesienia wadium, będzie skutkował wykluczeniem Wykonawcy (art. 24 ust. 2, p. 2 ustawy Pzp). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsię-biorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tj. : PKO SA 35 1240 2034 1111 0000 0307 9487 Wadium uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie na rachunku Zamawiającego (jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu), a dowód wniesienia wadium zostanie włożony do koperty z ofertą i dokumentami.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Zał. Nr 4

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i do-świadczenia w zakresie przedmiotu zamówienia, wymienionego w zadaniach 1-5, Zamawiający wymaga następujących dokumentów: Wykazu wykonania min. 3 dostaw sprzętu medycznego o tożsamym przezna-czeniu w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krót-szy - w tym okresie, którego minimalna wartość wynosi co najmniej 90% ceny jed-nostkowej brutto oferowanego sprzętu każda, wraz z co najmniej 3 referencjami (wg wzoru Zał. Nr 6 dla zadań 1-5); (składany dla każdego zadania odrębnie). Jeżeli Wykonawca, polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależ-nie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest do złożenia pisemnego zobowiązania się tych podmiotów do faktycznego udziału w realizacji zamówienia w charakterze podwykonawców w okresie obowiązywania umowy (art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Zał. Nr 4

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Zał. Nr 4

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru Zał. Nr 4

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich
  • inne dokumenty

    Zamawiający wymaga od Wykonawcy oferowanego sprzętu medycznego w zakresie zadań 1-5 następujących dokumentów w języku polskim: 1. Deklaracja zgodności WE dla wyrobu medycznego oznakowanego znakiem CE; 2. Oświadczenie o posiadaniu dokumentu zgłoszenia, do rejestru Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych wyrobu medycznego, oznaczonego znakiem zgodności CE, dla którego wystawiono deklarację zgodności, przed pierwszym wprowadzeniem do obrotu (do wglądu na każde życzenie Zamawiającego) (oświadczenie, składane z Zał. Nr 1 dla oferowa-nego wyrobu); 3. W zakresie dostaw części zamiennych oraz serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego, wykonawca zobowiązany jest podać listę upoważnionych podmiotów przez wytwórcę lub autoryzowanego przedstawiciela do wykonywania dostaw części zamiennych lub czynności zapewniających bezpieczną i bezawaryjną pracę oferowanego wyrobu medycznego (oświadczenie, składane z Zał. Nr 1 dla oferowanego wyrobu); 4. Dokumentacji technicznej lub materiałów informacyjnych, zawierających pełne dane techniczne i parametry użytkowe, potwierdzające spełnienie wymagań Za-mawiającego odnośnie parametrów granicznych, 5. Inne wymagane dokumenty to: Instrukcja obsługi sprzętu i instrukcja serwisowa w języku polskim.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plwat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PRZYCHODNIA LEKARSKA WOJSKOWEJ AKADEMII TECHNICZNEJ SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ ul. Kartezjusza 2, pok. 411, 01 - 480 Warszawa..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2012 godzina 08:00, miejsce: PRZYCHODNIA LEKARSKA WOJSKOWEJ AKADEMII TECHNICZNEJ SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ ul. Kartezjusza 2, pok. 411 lub Kancelaria pok. 109, 01 - 480 Warszawa..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie Nr 1 1 perymetr komputerowy (zestaw do badań perymetrycznych).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Skład zamawianego zestawu do badań perymetrycznych: Perymetr z wbudowanym komputerem PC; Stolik z elektryczną regulacją wysokości blatu umieszczoną na korpusie kolumny; Monitor dotykowy LCD o przekątnej 22 cale; Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6). Uchwyt nabiurkowy na monitor LCD ze sprężyną gazową; Kolorowa drukarka atramentowa zainstalowana na półce mieszczącej się pod blatem stolika. 33.12.20.00-1 - sprzęt oftalmologiczny; 33.19.70.00-7 - medyczne urządzenie komputerowe.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.20.00-1, 33.19.70.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2: 1 lancetron (aparat elektrochirurgiczny).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 lancetron (aparat elektrochirurgiczny) Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6). 33.16.10.00-6.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.10.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie Nr 3: 1 fotel ginekologiczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 fotel ginekologiczny. Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.23.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4: 1 aparat do pomiaru ciśnienia zegarowy na statywie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 aparat do pomiaru ciśnienia zegarowy na statywie. Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.30.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie Nr 5: 3 ciśnieniomierze lekarskie zegarowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 3 ciśnieniomierze lekarskie zegarowe. Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.30.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie 6: 3 piłeczki do ćwiczeń i rehabilitacji palców dłoni (miękka, średnia, mocna)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 3 piłeczki do ćwiczeń i rehabilitacji palców dłoni (miękka, średnia, mocna). 2. Zamawiany sprzęt medyczny (w zakresie każdego zadania odrębnie) powinien być wyprodukowany w 2012 r. przez jednego producenta, fabrycznie nowy. Dokładniejszy opis przedmiotów zamówienia, zawierający wymagania Zamawiającego, w zakresie parametrów technicznych i użytkowych oraz warunków gwarancji, traktowanych jako graniczne, zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ, w tabelach zgodnych z numeracją zadań (1-6)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.50.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.