eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzepin › PRZEBUDOWA I ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU GOSPODARCZEGO NA ŚWIETLICĘ WIEJSKĄ W STAROŚCINIE.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-12-15

Rzepin: PRZEBUDOWA I ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU GOSPODARCZEGO NA ŚWIETLICĘ WIEJSKĄ W STAROŚCINIE.
Numer ogłoszenia: 410442 - 2014; data zamieszczenia: 15.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rzepin , Plac Ratuszowy 1, 69-110 Rzepin, woj. lubuskie, tel. 95 7596292 w. 36, faks 95 7596478.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzepin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA I ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU GOSPODARCZEGO NA ŚWIETLICĘ WIEJSKĄ W STAROŚCINIE..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w szczególności polegające na: Przebudowie i zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku gospodarczego na świetlicę wiejską w Starościnie. 2. Zakres prac remontowych i projektowych : Ponieważ opracowana dokumentacja dotyczy przebudowy istniejących pomieszczeń należy liczyć się z możliwością wystąpienia odchyłek od podanych wymiarów oraz stwierdzenia zmian i uszkodzeń w konstrukcji budynku w trakcie odsłaniania poszczególnych elementów budynku. Należy skontaktować się wtedy z projektantami w ramach nadzoru autorskiego. W trakcie wykonywania robót należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie placu budowy oraz przestrzegać przepisów BHP i p.poż. Przed przystąpieniem do robót będących przedmiotem projektu architektonicznego, należy wykonać następujące roboty: - wyburzenie istniejących ścian działowych i konstrukcyjnych, za wyjątkiem ścian hydroforni, - rozbiórka stropów, - rozebranie istniejących warstw z pokrycia dachu, - wyburzenie warstw podłóg parteru wykonanych na gruncie, - demontaż parapetów, - demontaż rynien, - demontaż okien i drzwi, - wykonanie otworów dla projektowanych okien i drzwi w ścianach zewnętrznych, - demontaż obróbek blacharskich gzymsów, - skucie gzymsu, - skucie partii głuchych na elewacji. 2.1. Ściany fundamentowe : ściany fundamentowe odkopać, oczyścić, następnie wykonać obrzutkę zatartą na gładko. Wykonać izolację przeciwwilgociową za pomocą dyspersji wodnej np. dysperbit, nanoszonej dwukrotnie. Uwaga : po wykonaniu odkrywek należy zbadać stan izolacji poziomej, w razie wątpliwości powiadomić projektanta. Wykonać termoizolację ścian z płyt styropianu ekstrudowanego XPS gr.10cm alternatywnie ze styropianu EPS200-036 gr.10 cm. W częściach budynku, gdzie brak izolacji poziomej ścian i zawilgocenia ścian są widoczne, należy wykonać izolację poziomą ścian fundamentowych zgodnie z opisem technicznym w części konstrukcyjnej. 2.2. Ściany zewnętrzne : - remont elewacji powinien obejmować w pierwszej kolejności wykucie nowych otworów okiennych i drzwiowych oraz zamurownie starych. - wykonanie w ścianach nośnych rdzeni ściennych Rdz-1 o przekroju 20-30 cm wykonanych jako elementy monolityczne żelbetowe z betonu klasy B20 zbrojonego podłużnie rdzeniem z prętów stalowych 6 fi 12 klasy A-III 34GS, rozstaw strzemion fi 6 co 20 cm ze stali A-0 StOS. - usunięcie popękanych powierzchni starego tynku i późniejsze na całej powierzchni oczyszczenie oraz przygotowanie podłoża pod ocieplenie i nowy tynk. - skucie gzymsu. - strefy zarysowane wymagają skucia uszkodzonych tynków aż do cegły na szerokość min. 50 cm z każdej strony pęknięcia, oczyszczenia i uzupełnienia zaprawy w pustych spoinach z zastosowaniem środka Asocret-BM zaprawa cementowo - wapienno - trachitowa do wypełniania pustek w murach prod. Schomburg, osiatkowania odsłoniętego pasma ściany z mocowaniem siatki wzdłuż krawędzi bocznych - osadzić okna i drzwi wejściowe, - płyty styropianowe EPS 70-040 o wymiarach 100x50 cm, gr.12 cm, mocować do ścian zaprawą klejową Sto-Baukleber zużycie: 4,0 - 6,0 kg-m2 i kołkami rozporowymi w razie konieczności. Kołki wbijane lub wkręcane wg typu podłoż; zużycie: w zależności od obliczeń statycznych - minimum 4 szt.-m2. Osadzać łącznikami eliminującymi powstawanie mostków termicznych. - warstwa zbrojona - Sto-Armierungsputz - bezcementowa zaprawa zbrojąca na bazie spoiwa akrylowego, wzmocniona mikrowłóknami, zabezpieczona przeciw mikroorganizmom; zużycie: 3,0 - 3,5 kg-m2 i siatka z włókna szklanego Sto-Glasfasergewebe F o gram. 165 g-m2; zużycie 1,0 mb-m2. powłoka końcowa - Sto Silco K o strukturze baranka - stosować odmianę tynku o minimalnym uziarnieniu 1,0mm . Kolor wg próbnika firmy Sto nr 20411 i 20412 wg oznaczeń na elewacji. 2.3. Ściany wewnętrzne : - Nowe ściany działowe w budynku murowane z bloczków komórkowych gr. 12 cm. - malowanie emulsyjne w kolorach pastelowych. W sanitariatach ściany i posadzki wyłożone glazurą na kleju elastyczny wodoodpornym na wysokość 210cm. Pas płytek nad blatami kuchennymi kłaść jak wyżej. 2.4. Ściany wewnętrzne nośne : - Nowe ściany wewnętrzne nośne zaprojektowano w części zagłębionej w gruncie - z bloczków betonowych na zaprawie cementowej marki 5 MPa, a w części nadziemnej - z cegły ceramicznej kratówki klasy 15 MPa na zaprawie cementowo-wapiennej marki 5 MPa; 2.5. Nadproża : - Przewidziano nowe nadproża okienne i drzwiowe jako prefabrykowane, przy zastosowaniu belek nadprożowych typu MUROTHERM 71w,110w. - W części istniejącej w miejscach nowo projektowanych otworów drzwiowych, okiennych przewidziano także wykonanie nadproży ze stalowych profili walcowanych. 2.6. Stropy - Istniejące dwa rodzaje stropów między kondygnacyjnych żelbetowy prefabrykowany i ceglany na belkach stalowych nie spełniają wymogów wytrzymałościowych w nowym układzie użytkowym, stąd konieczna jest wymiana stropów. Zostaną zastąpione stropem żelbetowym monolitycznym na belkach stalowych, co zdecydowanie usztywni i zwieńczy konstrukcję całego budynku. - Demontaż starego stropu i wykonanie nowego należy przeprowadzić zgodnie z opisem techniczny części konstrukcyjnej projektu. 2.7. Gzymsy : - zgodnie z rysunkami elewacji odtworzyć gzymsy na płaszczyźnie ściany z profili elewacyjnych StoDeco Profil z granulatu Verofill o przekroju wg wzoru gzymsu istniejącego. Profile StoDeco Profil mocować za pomocą kleju StoDeco Coll; konieczne może okazać się dodatkowe mocowanie mechaniczne. Profile należy przyklejać na świeżej warstwie kleju, zagruntować środkiem StoPrim Mikro, a następnie malować farbą elewacyjną silikonową . Kolor wg palety STO nr 20 412. 2.8. Stolarka okienna : - planuje się wstawienie nowych okien i drzwi tarasowych zespolonych szklonych zestawem dwuszybowym z odtworzeniem proporcji, podziałów i wielkości szczeblin. Kolor wg palety STO Lazur nr 34130 brąz naturalne drewno. Wg zestawienia. - parapety wewnętrzne - drewniane malowane - Kolor wg palety STO Lazur nr 34130 brąz naturalne drewno. - parapety zewnętrzne z blachy cynkowej lub tytanowo - cynkowej - Uwaga: wszystkie okna należy wyposażyć w higrosterowane nawiewniki okienne. Zapewni to napływ powietrza zewnętrznego do pomieszczeń. 2.9. Stolarka drzwiowa : - wymiana istniejących drzwi zewnętrznych do pomieszczenia kotłowni - wstawienie nowo projektowanych drzwi wejściowych. - drzwi wejściowe do pomieszczeń kotłowni i części kuchennej ujednolicone - indywidualne drewniane - wg zestawienia. Kolor wg palety STO Lazur nr 34130 brąz naturalne drewno. - główne drzwi wejściowe zewnętrzne w hallu wejściowym - indywidualne drewniane, częściowo przeszklone z kurtyną powietrzną - wg zestawienia. Kolor wg palety STO Lazur nr 34130 brąz naturalne drewno. - istniejące wrota od strony północno-zachodniej wymienić na nowe , w miejsce pozostałych wrót od strony północno-zachodniej i południowowschodniej wstawić nowe, drewniane z pełnym przeszkleniem podzielonym szczeblinami zgodnie z zestawieniem stolarki. - w budynku stolarka drzwiowa - drewniana typu PORTA. 2.10. Obróbki blacharskie : - obróbki blacharskie - gzymsów, komina z blachy cynkowej lub tytanowo - cynkowej. - rynny 1-2 fi 150mm i 1-2 fi 120mm oraz rury spustowe fi 120mm z blachy cynkowej lub tytanowo -cynkowej. 2.11. Zadaszenie nad wejściem od strony południowo-wschodniej : - projektuje się nowe zadaszenie w konstrukcji drewnianej, tradycyjnej - obróbka blacharska zadaszenia z blachy cynkowej lub tytanowo - cynkowej. - pokrycie - dachówka karpiówka układana w koronkę. 2.12. Dach : - konstrukcja - wymiana i zabezpieczenie elementów więźby drewnianej - wg opisu części konstrukcyjnej. - pokrycie - wymiana istniejącego pokrycia - wg rysunków - dachówka karpiówka układana w koronkę. - istniejące kominy - do rozbiórki. Wymurować nowe z cegły klinkierowej - wg rysunków - ponad poziom stropu nad poddaszem, wyrównać wyloty gładzią cementową, umożliwiającą ich konserwację i przeglądy. - na dachu zamontować stopnie i ławeczkę kominiarską. - przewody wentylacyjne typu Aluflex, wyprowadzone na poddasze, obudować płytą typu nida-gips wodo i ognioochronną na ruszcie stalowym do poziomu dachu. Na dachu zakończyć kominkiem wentylacyjnym z dachówką przejściową. - wyłaz dachowy - przy kominie dymowym zamontować wyłaz dachowy prod. Fakro typ FW o rozmiarze 94x98cm - instalacja odgromowa - projektowana wg projektu instalacji elektrycznej. 2.13. Kominy : - Kominy ponad dachem wymurować z cegły klinkierowej pełnej klasy 35 MPa na gotowej zaprawie do klinkieru i zakończyć czapką betonową z betonu klasy B 20 zbrojonego przeciwskurczowo siatką z prętów fi 4,5 A-0 StOS co 20 cm. 2.14. Tynki wewnętrzne : - maszynowe gipsowe na ścianach murowanych - gr.10mm . - w systemie płyt gipsowo-kartonowych typ GKBIF ognio i wodoodporne - z płyt gipsowo-kartonowych typu GKB 2.15. Malowanie wnętrz : - ściany i sufity- 1x emulsja akrylowa gruntująca i 2x emulsja akrylowa wierzchniego krycia, gruntować i malować zgodnie z technologią producenta farb , - komunikacja ogólna korytarze i przedsionek - ściany i sufity - 1x emulsja gruntująca zgodna z technologią producenta farb nawierzchniowych i 2x farba winylowa lub lateksowa zmywalna i szorowalna. 2.16. Okładziny ceramiczne ścian : - łazienki - płytki ceramiczne na klej wodoodporny - elastyczny, - kuchnie - płytki ceramiczne nad ciągiem kuchennym kłaść na klej wodoodporny - elastyczny. - Uwaga : grubość warstwy kleju dobrać według wytycznych producenta w zależności od wielkości płytek i rodzaju kleju. 2.17. Posadzki : - Wykończenie podłóg w obiekcie w tabeli w zestawieniu zawartym w projekcie. W pomieszczeniach sanitarnych stosować terakotę z grupy skuteczności antypoślizgowej R10. W sali wielofunkcyjnej i w mniejszej Sali oraz na korytarzach , hallu i szatni posadzki wyłożone granitogresem. 2.18. Sufity podwieszane : - w sali wielofunkcyjnej nad sceną zaprojektowano sufit podwieszany rozbieralny np. typu OWA zagruntowany i pomalowany na biało. - W pomieszczeniach mokrych zastosować sufit podwieszony z płyt gipsowo kartonowych typu GKBIF na ruszcie stalowym, szpachlowanych, malowanych farbą akrylową , zmywalną na kolor biały. - W kuchni - sufit higieniczny z płyt GKBIF na ruszcie stalowym, szpachlowanych, malowany farbą akrylową, zmywalną na kolor biały. 2.19. Wykończenie specjalne Narożniki ścian powinny być zabezpieczone przed obtłukiwaniem ościeżnicami drzwiowymi obejmującymi lub kątownikami ochronnymi. 2.20. Izolacje Izolacje przeciwwodne w posadzkach należy wykonać w łazience, WC i w pomieszczeniach z instalacją odwadniającą. 2.21. Wentylacja Zgodnie z projektem branżowym. 2.22. Izolacja termiczna Ściany zewnętrzne izolować styropianem EPS 70-040 gr.12 cm. Płyty ze styropianu przykleić bezpośrednio do ocieplanej ściany. Ważne, by klej pokrywał całą powierzchnię płyty; nie można zostawić pod styropianem wolnych przestrzeni na styku ze ścianą zewnętrzną. Używać płyt o krawędziach frezowanych łączonych na zakład w celu zapewnia szczelność styków płyt. Po przyklejeniu płyt wykonać cienkowarstwowy tynk zewnętrzny. Ściany cokołu i ściany poniżej gruntu ocieplać polistyrenem ekstrudowanym lub styropianem EPS 200-036 gr.10,00 cm . 2.23. Wycieraczki : w podestach wejściowych - wycieraczka stalowa wpuszczana w posadzkę 3. Kolorystyka elewacji : - Dobór kolorystyki elewacji w projekcie oparto na zaleceniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wg próbnika kolorystycznego firmy Sto : - Ściany wg oznaczeń na rysunkach w kolorze nr 20 411 - Gzymsy wg oznaczeń na rysunkach w kolorze nr 20 412 - Cokół - kształtki klinkierowe w kolorze nr 7920 ceglaste. - Stolarka okienna i drzwiowa zewnętrzna w kolorze : - Kolor wg palety STO Lazur nr 34130 brąz naturalne drewno - Dach - dachówka karpiówka ułożona w koronkę. Kolor ceglasty. - Obróbki blacharskie, parapety, rynny, rury spustowe - blacha cynkowa lub tytanowo - cynkowa w kolorze szarym, - Skrzynki przyłączeniowe - malowane w kolorze elewacji. - Kominy - cegła klinkierowa kolor ceglasty nr 7920. - Stopnie dachowe i ławeczki kominiarskie w kolorze dachówki. 4. Dostęp dla niepełnosprawnych : Obiekt dostępny jest dla osób niepełnosprawnych. Zaprojektowano również łatwo dostępną łazienkę dla osób niepełnosprawnych. Toaleta ta ma powiększoną, umożliwiającą ruchy wózka powierzchnię, a w trakcie robót wykończeniowych należy ją wyposażyć w dostępne na rynku pochwyty dla niepełnosprawnych i ceramikę specjalistyczną. 5. Szczegółowy zakres robót do wykonania zawiera przedmiar robót załączony do SIWZ., Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót określonych w przedmiarze robót. 6. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych dołączonej do SIWZ - ZAŁĄCZNIK A. 7. Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych zawiera: 7.1 przedmiar robót, 7.2 projekt budowlany 7.3 specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 8. Wskazania w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia z nazwy zastosowanych urządzeń, znaków towarowych, patentów, materiałów lub ich pochodzenia należy rozumieć jako spełnienie wymaganych parametrów technicznych, standardów jakościowych lub lepszych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza stosowanie równoważnych materiałów i urządzeń. W takim przypadku zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W przypadku gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie akceptacji np. autora projektu, koszty opinii lub koszty przeprojektowania poniesie wykonawca. 8.1. Zamawiający zwraca uwagę na to, iż jeżeli wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, parametry techniczne urządzenia spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Nie oznacza to jednak, iż poprzez dopuszczenie równoważności zamawiający jest zobowiązany zrezygnować ze swoich oczekiwań co do cech, które mają dla niego istotne znaczenie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.26.25.22 - Roboty murarskie 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 140.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca najpóźniej w dniu składania ofert, przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium, w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych i zero groszy). 1.1 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 1.2 Zamawiający zobligowany będzie do wykluczenia wykonawcy, który wniósł wadium nieobejmujące swoją ważnością całego okresu związania ofertą, w tym również dnia otwarcia ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 2.6 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (dot. również poręczenia), gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; - kwotę gwarancji; - termin ważności gwarancji; - zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2.6.1 Zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił do tej pory, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem bankowym na konto zamawiającego nr 78 8371 0009 0001 8119 2000 0080 3.1 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego przed datą wyznaczoną na otwarcie ofert. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 4.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 7.1 odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 7.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - w przypadku wystąpienia, 7.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; 8. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej oryginał lub kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę winna zostać dołączona do oferty. 9. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium przez wykonawcę musi zostać złożony wraz z ofertą w oddzielnej kopercie z dopiskiem - WADIUM.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu wykonawca zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca ubiegający się o zamówienia wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonej, co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie budynku użyteczności publicznej wraz z robotami towarzyszącymi - na łączną kwotę minimum 500.000,00 zł brutto. Pod pojęciem 1 roboty budowlanej zamawiający rozumie tzw. najważniejszą robotę rozumianą jako jedno zadanie, które zakontraktowano, wykonano, odebrano (potwierdzono jego należyte wykonanie) i rozliczono w ramach jednego stosunku umownego/jednej umowy o wartości co najmniej 500.000,00 złotych brutto. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu wykonawca zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu wykonawca zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - dysponowanie osobą lub osobami do kierowania robotami, będącą/będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającą/posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności: L.p. Funkcja, uprawnienia, zaświadczenia Minimalne kwalifikacje zawodowe 1. Kierownik budowy Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz uprawniony do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, który/które odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 roku, nr 165, poz. 987) W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy - w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 poz. 1409; zm.) Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu wykonawca zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu wykonawca zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Termin wykonania - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień Umowy - zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, za zgodą obu Stron, w następujących przypadkach: 1.1 Zmiana terminu realizacji Umowy: a) działania tzw. siły wyższej, rozumianej przez Strony jako każda okoliczność, niezależna od woli Stron, uniemożliwiająca wykonywanie zobowiązań umownych, której skutków nie można uniknąć, względnie przewidzieć lub były nieuniknione (np. wojna, zamieszki wewnętrzne, ograniczenia zastosowane przez rząd, powódź, pożar, huragan, nawałnica, ulewne deszcze, trzęsienie ziemi i inne klęski żywiołowe), o czas tego opóźnienia. b) realizacja w drodze odrębnej Umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszego zamówienia, wymuszających konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań. c) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; zmiany wydanych wcześniej przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. d) zmiany będące następstwem okoliczności będącej po stronie Zamawiającego, a w szczególności konieczność usunięcia udokumentowanych błędów, o czas niezbędny do zakończenia usuwania błędów. e) inne przyczyny niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, takie jak: brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami i przebudowami dróg, ciągów komunikacyjnych. f) z powodu istotnych braków lub błędów dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa. g) z powodu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych i zamiennych, a niemożliwych do przewidzenia 1.2 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń. b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowej generacji albo nowych technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu zamówienia lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia. c) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót. d) konieczność zrealizowania robót dodatkowych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 1.3 zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot zamówienia na inne legitymujące się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane. b) zmian osób do nadzorowania robót. c) zmiana Podwykonawcy / ów, przy pomocy, którego / ych Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia na innego / ych dysponującego / ych, co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym i osobowym. d) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu zamówienia bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych, w porównaniu do wskazanych w ofercie Wykonawcy. Zmiana ta może dotyczyć czynności, które zgodnie z ofertą muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 1.4 pozostałe zmiany: a) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami. b) nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec Podwykonawców) oraz zmiany danych teleadresowych i zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. c) konieczność zmiany wartości umowy/wynagrodzenia wykonawcy. d) zmiany wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem nowego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia dla realizowanego zamówienia, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu Użytkowego. e) zmiany przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę lub zgłoszenia wydanego dla realizowanego zamówienia. f) konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego, Konserwatora, itp. g) zmiany ilości robót wynikających z rzeczywistych obmiarów, które powodują zmianę wynagrodzenia wraz ze zmianą tej wartości. h) konieczność wykonania robót dodatkowych i zamiennych. i) oczekiwanie na przedłużające się decyzje organów zatwierdzających, kontrolujących, , wydających decyzje etc. j) ustawowa zmiana stawki VAT. k) Zmiana cen materiałów budowlanych. l) zmiana terminu wykonania umowy, niezależnie od okoliczności określonych w ust. 1.1 niniejszego paragrafu. m) ograniczenie zakresu robót wynikających z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. n) konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp., o) wykonywanie robót budowlanych będących wynikiem innych rozwiązań projektowych, o których mowa w § 18 ust. 1.1 umowy; 2. W przypadku żądania wprowadzenia zmian do umowy zostanie przeprowadzona następująca procedura: 2.1 Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem, 2.2 Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy. 2.3 Zamawiający prześle Wykonawcy projekt zmian do umowy (aneks). 3. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzepin.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rzepinie Pl. Ratuszowy 1 69-110 Rzepin pok. nr 7.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Rzepinie Pl. Ratuszowy 1 69-110 Rzepin pok. nr 14 SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.