eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › Kontrakt IX - Rozbudowa Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tczewie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-12-15

Tczew: Kontrakt IX - Rozbudowa Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tczewie
Numer ogłoszenia: 408998 - 2014; data zamieszczenia: 15.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Utylizacji Odpadów Stałych sp. z o. o. , ul. Rokicka 5A, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 058 5328372, faks 058 5328372.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuostczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kontrakt IX - Rozbudowa Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tczewie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Rozbudowa Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tczewie w ramach Projektu Regionalny System Gospodarki Odpadami Tczew, na terenie działek należących do Zakładu Utylizacji Odpadów Stałych sp. z o.o. w Tczewie. Zakres Robót dla przedmiotowego zamówienia obejmuje: - budowę zadaszenia nad rampą istniejącego placu przyjmowania odpadów od dostawców indywidualnych - rozbudowę istniejących zadaszonych magazynów (boksów) odpadów wydzielonych w sortowni 2 szt. - rozbudowę istniejących niezadaszonych magazynów (boksów) placu składowania odpadów zielonych 1 szt. - budowę zadaszonych magazynów (boksów) segmentu magazynowania i rozdrabniania odpadów wielkogabarytowych (mebli), 8 szt. - rozbudowę istniejącego budynku garażowo-warsztatowego 4 szt. pom. garażowych - rozbudowę istniejącego placu magazynowania i rozdrabniania odpadów wielkogabarytowych (mebli) - przebudowę i rozbudowę infrastruktury towarzyszącej (sieci) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Tomie III SIWZ, w którym zawiera się cała dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych opatrzone tytułem Rozbudowa Zakładu Utylizacji Odpadów Stałych w Tczewie. Zamawiający informuje, iż dysponuje prawomocną decyzją pozwolenia na budowę Starosty Tczewskiego nr 1.120.2014 z dnia 22.10.2014 r. dla wskazanego zamierzenia inwestycyjnego, obejmującego rozbudowę Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Tczewie..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.21.30.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy domów handlowych, magazynów i obiektów budowlanych przemysłowych, obiektów budowlanych związanych z transportem 45.21.32.00 - Roboty budowlane w zakresie magazynów i przemysłowych obiektów budowlanych 45.21.32.20 - Roboty budowlane w zakresie magazynów 45.21.32.21 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów 45.21.32.50 - Roboty budowlane w zakresie przemysłowych obiektów budowlanych 45.26.28.00 - Rozbudowa budynków 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą Ofertę wadium w wysokości: 30.000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy PLN). 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275, z późniejszymi zmianami). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty gwarancji/poręczenia w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 u.p.z.p. na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, f) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe, g) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania Ofertą. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: PKO BP Oddział 3 w Tczewie 55144011980000000001277208 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż pieniężna potwierdzoną za zgodność z oryginałem - przez osoby odpowiednio upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 2) Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego, formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, pokój Jednostki Realizującej Projekt w godz. pracy od 7:00 do 15:00 przed upływem terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie : 1) co najmniej dwóch zakończonych inwestycji, z których każda łącznie spełnia poniższe wymagania: a) obejmowała swoim zakresem m.in. budowę obiektów kubaturowych o powierzchni min. 300 m2, oraz b) była o wartości netto co najmniej 2.000.000 zł, oraz c) przynajmniej jedna była realizowana w oparciu o warunki kontraktowe czerwony FIDIC lub równoważną formułę buduj, oraz d) dla której wydano co najmniej Świadectwo Przejęcia dla Robót lub dokument równoważny potwierdzający zakończenie robót, np. protokół odbioru końcowego. Przez obiekt kubaturowy należy rozumieć obiekt, którego przestrzeń, pojemność liczona jest w m3, czyli za obiekty kubaturowe należy rozumieć wszelkiego typu budynki. Obiektami kubaturowymi nie są: budowle (np. drogi, mosty, sieci techniczne, linie kolejowe etc) ani obiekty małej architektury (posągi, kapliczki etc) w rozumieniu przepisów prawa budowlanego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie potencjału technicznego Zamawiający nie określa wymagań szczegółowych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: (1) Przedstawiciel Wykonawcy Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe. Szczególne doświadczenie zawodowe - doświadczenie w zarządzaniu procesem inwestycyjnym dla minimum jednej inwestycji łącznie spełniającej poniższe wymagania: a) obejmującej swoim zakresem m.in. budowę obiektów kubaturowych o powierzchni min 300 m2 , oraz b) o wartości netto co najmniej 2.000.000 zł, oraz c) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe czerwony FIDIC lub równoważną formułę buduj, oraz d) dla której wydano co najmniej Świadectwo Przejęcia dla Robót lub dokument równoważny potwierdzający zakończenie robót, np. protokół odbioru końcowego. (2) Kierownik Budowy Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, w zakresie dostosowanym do przedmiotu zamówienia; Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Szczególne doświadczenie zawodowe - udział na stanowisku kierownika budowy przy realizacji minimum jednej inwestycji łącznie spełniającej poniższe wymagania: a) obejmującej swoim zakresem m.in. budowę obiektów kubaturowych o powierzchni min 300 m2, oraz b) o wartości netto co najmniej 2.000.000 zł, oraz c) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe czerwony FIDIC lub równoważną formułę buduj, oraz d) dla której wydano co najmniej Świadectwo Przejęcia dla Robót lub dokument równoważny potwierdzający zakończenie robót, np. protokół odbioru końcowego. (3) Kierownik robót branży sanitarnej Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, w zakresie dostosowanym do przedmiotu zamówienia; Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 3 - letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót branży sanitarnej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót branży sanitarnej. (4) Kierownik robót branży elektrycznej Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Ogólne doświadczenie zawodowe - co najmniej 3 - letnie doświadczenie przy realizacji robót branży elektrycznej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót branży elektrycznej. Przez obiekt kubaturowy należy rozumieć obiekt, którego przestrzeń, pojemność liczona jest w m3, czyli za obiekty kubaturowe należy rozumieć wszelkiego typu budynki. Obiektami kubaturowymi nie są: budowle (np. drogi, mosty, sieci techniczne, linie kolejowe etc) ani obiekty małej architektury (posągi, kapliczki etc) w rozumieniu przepisów prawa budowlanego

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 800.000 PLN (słownie: osiemset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie Zamawiający rozumie roboty, o których mowa w pkt 9.1.3) SIWZ IDW odpowiednio rozdz III.pkt 3.2 ogłoszenia - Wiedza i doświadczenie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie warunku opisywanego przez Zamawiającego w pkt 9.1.4) SIWZ IDW.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca polegając na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ IDW jak również wykonawca zobowiązany jest do wykazania, iż w odniesieniu do tych podmiotów brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego poprzez złożenie wraz z ofertą oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu w trybie art. 24 ust 1 u.p.z.p., sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2A o którym mowa w pkt 10.1.6) IDW wraz z dokumentem (odpis z właściwego rejestru, pełnomocnictwo) potwierdzającym umocowanie osób / osoby podpisujących / podpisującej przedmiotowe zobowiązanie. 2. Formularz Oferty sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ IDW wraz z Załącznikiem do Oferty (FIDIC), sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1A do SIWZ IDW.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Termin wykonania - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany postanowień zawartej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach: 1) wystąpienia konieczności zmiany osób (w następujących przypadkach: śmierć, choroba, ustania stosunku pracy, lub inne zdarzenie losowe i przyczyny niezależne od wykonawcy itp.) wskazanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy (przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ), bądź osób wskazanych do kontaktów/reprezentujących Wykonawcę lub Zamawiającego w treści umowy; zmiana ta nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga aneksowania umowy. 2) wystąpienia konieczności zmian osób ze strony Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna i udowodni, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków (przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ oraz nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga aneksowania umowy); 3) zmiany/przedłużenia terminu wykonania robót w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego a w szczególności: a) natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością przeprowadzenia prac archeologicznych, wstrzymania robót przez Konserwatora Zabytków, b) wystąpienia kolizji z nie zinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną lub innymi obiektami, nieprzewidzianymi warunkami wodno-gruntowymi (rzeczywiste poziomy wód czy rodzaje warstw gruntu odbiegające od zakładanych), c) konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany, d) konieczności wykonania robót/rozwiązań zamiennych w stosunku do wymagań Zamawiającego, o których mowa w pkt. 6), o czas niezbędny na ich realizację, e) konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy, f) niezależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp., niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych i Wykonawca jest w stanie to udokumentować, g) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych, h) konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz, warunkujących wykonanie niniejszej umowy, których nie można było w momencie zawarcia niniejszej umowy, i) nie zależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia materiałów niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych i Wykonawca jest w stanie to udokumentować, j) wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt. 10) poniżej. 4) konieczności zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem zgodności z postanowieniami SIWZ, 5) konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT, 6) konieczności wykonania robót/rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową: a) w sytuacji obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, STWiORB, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Inżyniera w porozumieniu z projektantem. b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów budowlanych w stosunku do projektu budowlanego, STWiORB pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Inżyniera, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. c) w sytuacji zaistnienia w trakcie realizacji zamówienia okoliczności mających wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji (użytkowania) przez Zamawiającego, podniesienie bezpieczeństwa, usprawnienie funkcjonalności obiektu, podniesienie jego jakości lub estetyki, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Inżyniera. d) w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej STWiORB ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową STWiORB wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegłyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Inżyniera. e) w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym STWiORB spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związana z tym potrzeba uruchomienia stosownych działań i procedur, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Inżyniera. f) w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Rozliczenie robót/rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową odbywało się będzie na podstawie protokołu odbioru wykonanych robót oraz kosztorysu zwanego różnicowym wykonanego w oparciu o następujące założenia: - należy wyliczyć cenę roboty pierwotnej, a więc roboty która miała być pierwotnie wykonana; - należy wyliczyć cenę roboty zamiennej/rozwiązania zamiennego; - należy wyliczyć różnicę pomiędzy tymi cenami; - wyliczenia w/w cen (pierwotnej i zamiennej) należy dokonać w oparciu o ceny jednostkowe robót z kosztorysów ofertowych, a w przypadku gdy wystąpią roboty, których nie można rozliczyć w oparciu o kosztorysy ofertowe, ceny jednostkowe należy wyliczyć metodą kalkulacji szczegółowej na podstawie średnich cen kwartalnych opublikowanych w wydawnictwie Sekocenbud dla kwartału poprzedzającego wprowadzenie zmiany, natomiast dla materiałów i urządzeń nie objętych wydawnictwem Sekocenbud ceny jednostkowe zostaną ustalone według ofert dostawców/producentów działających na rynku, a zatwierdzonych przez Inżyniera i Zamawiającego. 7) konieczności wprowadzenia zmian umowy (w tym m.in. konieczność zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy) w następstwie zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu, wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy, 8) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa (w tym Prawa Budowlanego, ochrony środowiska lub bezpieczeństwa) w zakresie mającym wpływ na realizację opisanego przedmiotu umowy, 9) rezygnacji z części pracy w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia zgodnie z wyceną dokonaną w następujący sposób: a) w przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w Programie opracowanym zgodnie z postanowieniami klauzuli 8.3 Kontraktu nastąpi odliczenie wartości tego elementu (wynikającej z harmonogramu) od ogólnej wartości przedmiotu zamówienia; b) w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu określonego w Programie opracowanym zgodnie z postanowieniami klauzuli 8.3 Kontraktu, obliczenie wykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzonych przez Inżyniera i Zamawiającego. 10) konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. niezwykłe mrozy, niezwykle niekorzystne warunki atmosferyczne powodujące wstrzymanie robót, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych. Jeżeli Siła Wyższa uniemożliwia - lub przewiduje się, ze uniemożliwi - którejś ze Stron wykonanie któregokolwiek z jej zobowiązań według Umowy, to Strona powiadomi drugą Stronę (w terminie nie dłuższym niż 14 dni) o wydarzeniu lub okolicznościach stanowiących Siłę Wyższą i wyszczególni zobowiązania, których wykonanie jest - lub przewiduje się, że będzie - uniemożliwione. 11) pozostałe zmiany określone w Tomie II SIWZ - Wzór Umowy w sprawie zamówienia publicznego (Kontrakt). 12) zmiany Ceny Kontraktowej spowodowanej zaistnieniem sytuacji wymienionych w ppkt 1)-11) 13) nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych (Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną), c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, d) zmiany osób wskazanych do kontaktu między stronami oraz przewidzianych do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych powyżej strony mogą wyrazić zgodę na przesunięcie terminu zakończenia wykonania umowy, zmianę sposobu wykonania robót w stosunku do rozwiązań opisanych w STWiORB(wprowadzenie rozwiązań/robót zamiennych), lub zmienić takie elementy umowy, na które powyższe okoliczności mają wpływ - nie stanowią one jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Powyższe zmiany nie mogą skutkować wykroczeniem poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. Wszelkie zmiany do umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności (z zastrzeżeniem pkt. 1), 2), 13)).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuostczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Utylizacji Odpadów Stałych sp. z o.o. ul. Rokicka 5A, 83-110 Tczew.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Zakład Utylizacji Odpadów Stałych sp. z o.o. ul. Rokicka 5A, 83-110 Tczew.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej. 2. Zgodnie z art. 23 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając dokumenty zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 10 SIWZ IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa wyżej. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 3. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o podręcznik Warunki Kontraktowe dla Budowy DLA ROBÓT INŻYNIERYJNO - BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO (SIDIR) czwarte wydanie angielsko - polskie 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania 1999) ISBN: 83-86774-30-4. Nazwa i adres Inżyniera zostaną podane przez Zamawiającego. 4. Zamawiający oczekuje wykonania przedmiotu zamówienia nie później niż do dnia 15 października 2015 r. od Daty Rozpoczęcia wyznaczonej zgodnie z klauzulą 8.1 Tomu II - Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego - Kontrakt [tzw. Czas na Ukończenie]. Okres Zgłaszania Wad trwa do upływu 12 miesięcy od daty wystawienia Świadectwa Przejęcia dla całości Robót. 5. Kwota Zabezpieczenia Wykonania wynosi 5% Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej (włącznie z VAT) określonej w Kontrakcie 6. Zamawiającemu służyć będą uprawnienia z tytułu rękojmi za wady do upływu 36 miesięcy od daty wystawienia Świadectwa Przejęcia dla całości Robót. Wymagany okres gwarancji na roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia wynosi 36 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla całości Robót. 7. Zamówienie niniejsze dotyczy Projektu Regionalny System Gospodarki Odpadami Tczew który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 działanie 2.1 priorytetu II. Numer umowy o dofinansowanie: POIS.02.01.00-00-006/08 -00..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.