eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Usługa ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach oraz odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-11-26

Katowice: Usługa ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach oraz odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa
Numer ogłoszenia: 408756 - 2009; data zamieszczenia: 26.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy Katowice-Zachód w Katowicach , Plac Wolności 10, 40-078 Katowice, woj. śląskie, tel. 0-32 6047704, faks 0-32 6047713, 2072769.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice-zachod.sr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach oraz odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach oraz odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa. Na przedmiot zamówienia składają się 2 części: CZĘŚĆ I - OCHRONA Usługi ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach Zamawiający wymaga, aby Wykonawca sprawował całodobową, stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach: - Plac Wolności 10 w Katowicach, - ul. Warszawska 45-47 w Katowicach, włącznie z oficyną ul. Warszawska 45A, pomieszczeń, rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach oraz ochronę fizyczną pracowników i interesantów przebywających na ww. obiektach. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane w : 1. Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, 2. Wzorze umowy na świadczenie usług ochrony, stanowiącym załącznik nr 4A do SIWZ. Zgodnie z art. 36 ust.5 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega, iż ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, zamówienie w całości i w części nie może być powierzone podwykonawcom. CZĘŚĆ II - INKASO Odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi w zakresie odbioru i transportowania własnym środkiem transportu wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych w formie zamkniętej odebranych z kas Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach i doręczenia ich do Oddziału Narodowego Banku Polskiego w Katowicach, ul. Bankowa 1. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane we Wzorze umowy na świadczenie usług odbioru oraz transportowania wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa, stanowiącym załącznik nr 4B do SIWZ. Zgodnie z art. 36 ust.5 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega, iż ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, zamówienie w całości i w części nie może być powierzone podwykonawcom.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 60.00.00.00 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: CZĘŚĆ I - OCHRONA 1. Zgodnie z art. 22 ust. Ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali/wykonują co najmniej: 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda trwająca minimum 12 kolejnych miesięcy, ochrony osób i mienia na kwotę co najmniej 300.000,00 zł. brutto z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania, odbiorców oraz posiadają dokumenty potwierdzające, że każda z tych usług została wykonana lub jest wykonywana należycie, - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. 2. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami zamawiającego, określonymi w SIWZ. 3. Wykonawca musi przedstawić cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu wymagań i zapisów SIWZ i doświadczenia zawodowego wykonawcy. 4. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego, potwierdzających spełnianie tych warunków, o których mowa w Rozdziale VI SIWZ; 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne warunki. CZĘŚĆ II - INKASO 1. Zgodnie z art. 22 ust. Ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali/wykonują co najmniej: 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda trwająca minimum 12 kolejnych miesięcy, i polegającą na transportowaniu samochodem przystosowanym do przewozu wartości pieniężnych, w formie Inkasa lub innych przedmiotów wartościowych o wartości zamówienia co najmniej 20.000,00 zł. brutto z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania, odbiorców oraz posiadają dokumenty potwierdzające, że każda z tych usług została wykonana lub jest wykonywana należycie, - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. 5. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami zamawiającego, określonymi w SIWZ. 6. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie 12 miesięcy, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów SIWZ i doświadczenia zawodowego wykonawcy. 7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego, potwierdzających spełnianie tych warunków, o których mowa w Rozdziale VI SIWZ; 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne warunki..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. CZĘŚĆ I - OCHRONA 1.1 Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1 ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ. Oryginał oświadczenia musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 1.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 1.3 Aktualna koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia w zakresie wymaganym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 1.4 Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 1.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 1.6 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 1.7 Wykaz wykonanych/wykonywanych należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług ochrony osób i mienia, każda trwająca minimum 12 kolejnych miesięcy, każda na kwotę co najmniej 300.000,00 zł brutto z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorcy oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (proponowana forma wykazu - załącznik nr 5A do SIWZ). 1.8 Aktualna polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. 1.9 Wypełniony i podpisany formularz ofertowy zawierający oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale V SIWZ, a nie wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ. 2. CZĘŚĆ II - INKASO 2.1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1 ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ. Oryginał oświadczenia musi być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 2.3. Aktualna koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia w zakresie wymaganym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 2.4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 2.5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 2.6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument musi być złożony w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania z dopiskiem za zgodność z oryginałem. 2.7. Wykaz wykonanych/wykonywanych należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług polegających na transportowaniu samochodem przystosowanym do przewozu wartości pieniężnych, w formie Inkasa lub innych przedmiotów wartościowych, każda o wartości zamówienia co najmniej 20.000,00 zł. brutto, każda trwająca minimum 12 kolejnych miesięcy, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania, odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (proponowana forma wykazu - załącznik nr 5B do SIWZ). 2.8. Aktualna polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. 2.9. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy zawierający oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale V SIWZ, a nie wyszczególnionych w Rozdziale VI SIWZ..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice-zachod.sr.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Oddział Gospodarczy Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach, ul. Warszawska 45-47, 40-010 Katowice, Oficyna pok. nr 1.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2009 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy przesłać na adres: Sąd Rejonowy Katowice-Zachód w Katowicach, Oddział Gospodarczy, ul. Warszawska 45-47, 40-010 Katowice lub złożyć w Biurze Podawczym Sądu przy ul. Warszawskiej 45-47.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: OCHRONA Usługi ochrony osób i mienia w obiektach Sądu Rejonowego Katowice - Zachód w Katowicach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca sprawował całodobową, stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach: - Plac Wolności 10 w Katowicach, - ul. Warszawska 45-47 w Katowicach, włącznie z oficyną ul. Warszawska 45A, pomieszczeń, rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach oraz ochronę fizyczną pracowników i interesantów przebywających na ww. obiektach. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane w : 1. Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, 2. Wzorze umowy na świadczenie usług ochrony, stanowiącym załącznik nr 4A do SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 01.02.2011.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: INKASO Odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi w zakresie odbioru i transportowania własnym środkiem transportu wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych w formie zamkniętej odebranych z kas Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach i doręczenia ich do Oddziału Narodowego Banku Polskiego w Katowicach, ul. Bankowa 1. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane we Wzorze umowy na świadczenie usług odbioru oraz transportowania wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa, stanowiącym załącznik nr 4B do SIWZ.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.00.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.01.2011.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.