eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piekary Śląskie › Bezgotówkowe wydawanie artykułów czystościowych i spożywczych, z wyłączeniem kawy, napojów zawierających alkohol, oraz produktów tytoniowych, na podstawie decyzji administracyjnej z pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-10

Piekary Śląskie: Bezgotówkowe wydawanie artykułów czystościowych i spożywczych, z wyłączeniem kawy, napojów zawierających alkohol, oraz produktów tytoniowych, na podstawie decyzji administracyjnej z pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich
Numer ogłoszenia: 405324 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Bpa Nankera 103, 41-949 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 32 288 35 74; 287 95 03, faks 32 287 95 03.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mopr.piekary pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bezgotówkowe wydawanie artykułów czystościowych i spożywczych, z wyłączeniem kawy, napojów zawierających alkohol, oraz produktów tytoniowych, na podstawie decyzji administracyjnej z pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: Bezgotówkowe wydawanie artykułów czystościowych i spożywczych, z wyłączeniem kawy, napojów zawierających alkohol, oraz produktów tytoniowych, na podstawie decyzji administracyjnej z pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich w częściach: Część I Rejon - Kozłowa Góra, Osiedle Wieczorka, Piekary Centrum, Szarlej Część II Rejon - Brzozowice, Kamień, Brzeziny, Dąbrówka Wielka Wykonawca może złożyć ofertę na jedną wybraną przez siebie część lub na obie części zamówienia. 1. Wymaga się, aby Wykonawca posiadał placówkę handlową prowadzącą sprzedaż detaliczną w rejonie do którego złoży ofertę w miejscu dogodnym komunikacyjnie w mieście Piekary Śląskie. W przypadku złożenia oferty na obie części wymaga się, aby Wykonawca posiadał placówkę handlową w obu rejonach wskazanych w każdej z części zamówienia. Oświadczenie o posiadaniu placówki handlowej, których asortyment sprzedaży odpowiada wymaganiom Zamawiającego stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 2. Wymaga się, aby placówkia handlowea była otwarta od godz. 7:00 do godz. 18:00 od poniedziałku do piątku, a w soboty minimum 4 godziny. 3. Wykonawca powinien posiadać w ciągłej sprzedaży podstawowe produkty czystościowe (proszek do prania, płyn do mycia naczyń, pasta do zębów, mydło, papier toaletowy, szampon do włosów) i pełny asortyment artykułów spożywczych (tj. pieczywo, produkty mleczarskie, ryby, warzywa, owoce, przyprawy i koncentraty, mięso, wędliny, konserwy mięsne i rybne, cukier, mąka i produkty mączne, ryż, kasza oraz inne produkty spożywcze). 4. Zastrzega się, że podany asortyment w Załączniku nr 5 stanowi jedynie wykaz najczęściej kupowanych towarów i może ulec zmianie w miarę zaistniałych potrzeb oraz ma na celu dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty. 5. Oferowany towar musi być świeży i musi posiadać świadectwa jakości oraz spełniać wszelkie aktualnie obowiązujące normy i przepisy wymagane w zakresie żywności. Ponadto wszystkie artykuły spożywcze powinny być dobrej jakości. 6. Zgodnie z art. 29 ust.3 ustawy Pzp jeżeli w przedmiocie zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy pochodzenie, należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych na cały asortyment stanowiący przedmiot zamówienia, tj. produktów innych producentów niż wymienione w dokumentach z zastrzeżeniem, aby każdy artykuł spożywczy był o takich samych lub lepszych parametrach jakościowych, walorach smakowych, estetycznych, zachowaniu się podczas obróbki gastronomicznej niż wymienione w Załączniku nr 5 do SIWZ. W takim przypadku należy zaznaczyć, jakiego produktu dotyczy oferta równoważna. 7. Artykuły czystościowe i spożywcze będą wydawane na podstawie zlecenia wystawionego na placówkę handlową. Zlecenie będzie określało między innymi: imię i nazwisko, adres zamieszkania klienta, kwotę jaką klient może zrealizować w ramach jednego świadczenia, określony będzie numer dowodu osobistego klienta oraz termin realizacji świadczenia. 8. W przypadku, gdy ogólna wartość zakupionych towarów będzie niższa od wartości wskazanej w zleceniu różnica nie będzie zwracana klientowi. W sytuacji, gdy wartość będzie wyższa od wartości wskazanej w zleceniu klient będzie zobowiązany zapłacić różnicę. 9. Zabrania się wydawania klientom skierowanym przez Zamawiającego kawy, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. 10. Rozliczenia dokonywane będą na podstawie prawidłowo wystawionych faktur wraz z dołączonymi wykazami imiennymi, których wzór stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ, przedstawionych co miesiąc przez Wykonawcę. 11. Zamawiający powierza Wykonawcy do przetwarzania dane osobowe podopiecznych Zamawiającego korzystających z usług bezgotówkowego wydawania artykułów czystościowych i spożywczych z wyłączeniem kawy, napojów zawierających alkohol oraz produktów tytoniowych na podstawie decyzji administracyjnej z pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich zgodnie z art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych, w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia i w celu jego realizacji. 12. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Wykonawca jest procesorem danych osobowych stosownie do art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych i jest zobowiązany do jej przestrzegania. 13. Wykonawca zobowiązuje się do zaprzestania przetwarzania danych osobowych po okresie obowiązywania umowy. 14. Wykonawca zobowiązuje się dopuścić do przetwarzania danych jedynie pracowników posiadających imienne upoważnienia. 15. Wykonawca oświadcza, że spełnia wymogi określone w § 31 ust. 3 ustawy o ochronie danych osobowych oraz dołoży wszelkich starań celem należytego zabezpieczenia danych - w tym podejmie środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 ww. Ustawy. 16. Usługi będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. 17. Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje około: część I - 1272 świadczeń część II - 768 świadczeń 18. Ilość świadczeń może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia oraz sytuację osobistą. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww. świadczeń będzie realizowana. 19. Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości świadczeń przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli do świadczenia usług w siedzibie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z całością Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami, które są integralną częścią niniejszej Specyfikacji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.90.00.00 - Usługi handlu detalicznego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa szczególnych wymagań. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa szczególnych wymagań. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa szczególnych wymagań. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa szczególnych wymagań. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie określa szczególnych wymagań. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pozostałe wymagane dokumenty: a) wypełniony i podpisany formularz Oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) wypełniony i podpisany formularz cenowy, który stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie określającym status prawny Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem, d) dokument - zobowiązanie pisemne innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby i okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Dokument o którym mowa w Rozdziale VII ust. 3.1 wymagany jest w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach, określonych w art. 26 ust. 2b z uwzględnieniem art. 26 ust. 2e ustawy Pzp. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w Rozdziale VII niniejszej SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdziale VIII SIWZ, b) Wykonawcy w myśl art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, c) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w Rozdziale VIII ust. 2 i 3 SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich, d) dokumenty wymienione w Rozdziale VIII ust.1 pkt. b) SIWZ Wykonawcy składają wspólnie, e) oświadczenie wymienione w Rozdziale VIII ust.1 pkt a) SIWZ, oraz formularz ofertowy wymieniony w Rozdziale VIII ust. 5 pkt a) SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców, f) oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (Załącznik nr 2 do SIWZ) składają wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub Pełnomocnik w imieniu wszystkich, g) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (liderem) konsorcjum, h) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleni zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z orygonałwm przez Wykonawcę lub te podmioty, i) w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy konieczne jest przedłożenie umowy konsorcjum (Wykonawców występujących wspólnie), która będzie regulować wzajemną współpracę Wykonawców, czyli zawiera postanowienia dotyczące m.in. realizacji poszczególnych części zamówienia, sposobu dokonywania rozliczeń. Zgodnie z treścią art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy ubiegający się wsólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. j) w przypadku, gdy z załączonych do oferty dokumentów nie wynika sposób reprezentacji Wykonawcy, przed podpisaniem umowy, Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu (pełnomocnictwa) z którego wynika uprawnienie osoby lub osób do składania oświadczeń woli i reprezentowania Wykonawcy. 6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Jeżeli Wykonawca przy wykonywaniu zamówienia będzie korzystał z podwykonawców zobowiązany jest do wskazania w formularzu Oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, jaką część zamówienia powierzy podwykonawcom. W przypadku, gdy Wykonawca nie określi w formularzu Oferty części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, Zamawiający uzna, iż całość zamówienia zostanie wykonana siłami własnymi bez udziału podwykonawców. 6.1 W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawcy, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, tj. w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga, oprócz wskazania części (zakresu) zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy, podania nazwy (firmy) tego podwykonawcy. 7. Zamawiający dopuszcza również zmianę albo rezygnację z podwykonawców w trakcie realizacji umowy. Zgodnie z art. 36b ust. 2, ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach art. 26 ust. 2b tejże ustawy w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 tejże ustawy, zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy jest dopuszczalna pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jak za działania, uchybienia i zaniedbania własne.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, są dopuszczone wyłącznie w przypadku zmiany wysokości stawek podatku VAT dotyczących przedmiotu umowy i podlegają one zmianie od dnia wejścia w życie nowych stawek podatku przy czym zmianie ulegnie wyłącznie kwota brutto, cena netto pozostanie bez zmian.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www,bip.mopr.piekary.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich ul. Bpa Nankera 103, codziennie w godz. od 8:00 do 15:00 w Dziale Administracyjno - Gospodarczym.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich ul. Bpa Nankera 103 (sekretariat pokój nr 19, piętro I).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.