Ogłoszenie z dnia 2015-02-23
Łódź: Usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniu podatkowym oraz sądowo - administracyjnym w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku VAT za okres od stycznia 2010 roku do grudnia 2014 roku
Numer ogłoszenia: 40090 - 2015; data zamieszczenia: 23.02.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź, Oddział ds. Usług w Wydziale Zamówień Publicznych w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi, ul. ks. I.J. Skorupki 21, 90-532 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 638 48 88, faks 42 638 48 77.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniu podatkowym oraz sądowo - administracyjnym w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku VAT za okres od stycznia 2010 roku do grudnia 2014 roku.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa prawnicza polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniu podatkowym oraz sądowo - administracyjnym w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku VAT za okres od stycznia 2010 roku do grudnia 2014 roku.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05.02.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
CRIDO BUSINESS & INNOVATION CONSULTING SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
CRIDO BUSINESS & INNOVATION CONSULTING SP. Z O.O.
- Crido Taxand Sp. z o.o., ul. Grzybowska 5A, Warszawa, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 675000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 713400,00
Oferta z najniższą ceną: 713400,00 / Oferta z najwyższą ceną: 713400,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia jest usługa prawnicza, polegająca na zastępstwie procesowym w postępowaniu podatkowym oraz sądowo-administracyjnym, w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty i zwrotu nadpłaconego podatku od towarów i usług (VAT). Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W związku z podjęciem przez Miasto Łódź działań mających na celu odzyskanie podatku od towarów i usług (VAT) za okres od stycznia 2010 roku do grudnia 2014 roku i koniecznością postępowania odwoławczego przed sądami administracyjnymi wystąpiła potrzeba udzielenia zamówienia na usługę prawniczą, polegającą na zastępstwie procesowym w postępowaniach o zwrot nadpłaty ww. podatku. W efekcie zastosowania procedury przewidzianej Prawem zamówień publicznych Miasto Łódź zamierza dokonać wyboru podmiotu, który może wykazać się doświadczeniem w skutecznym działaniu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego w podobnych postępowaniach. Z powodu upływającego terminu ubiegania się o zwrot podatku VAT, a także z uwagi na funkcjonowanie na rynku usług prawniczych podmiotów niemających dostatecznego doświadczenia, koniecznym jest niezwłoczne dokonanie wyboru podmiotu, którego profesjonalizm, doświadczenie i dotychczasowe sukcesy gwarantują zapewnienie należytej obsługi i staranności w procesie odzyskiwania naliczonego podatku od towarów i usług. W ocenie Zamawiającego dokonanie takiego właśnie wyboru daje postępowanie w trybie z wolnej ręki. Ponadto zamówienie w tym trybie daje możliwość wyboru kontrahenta, który zapewni współpracę na zasadach partnerstwa, a także możliwość wynegocjowania ceny usługi dostosowanej do możliwości finansowych Zamawiającego. Usługi będące przedmiotem zamówienia stanowią usługi prawnicze, które mają charakter usług niepriorytetowych, w związku z czym do udzielonych na nie zamówień zastosowanie mają regulacje zawarte w art. 5 ust. 1b ustawy - Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Remont pomieszczeń Szkoły Podstawowej nr 175 , wykonanie wentylacji mechanicznej kuchni i sali gimnastycznej
- Malowanie i remont wybranych pomieszczeń I, III, V, VII, VIII oraz IX Domu Studenta Politechniki Łódzkiej
- Wykonanie analiz porealizacyjnych dla dwóch zadań inwestycyjnych na drogach województwa łódzkiego
- Wykonanie remontów nawierzchni chodników w ciągach dróg wojewódzkich w 2024 roku z podziałem na zadania
- Dostawa wraz z uruchomieniem aparatury do nieinwazyjnej diagnostyki układu autonomicznego z modułem kardiologicznym dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
- Wycena niezabudowanych nieruchomości rolnych i nierolnych zabudowanych, znajdujących się w ZWR Skarbu Państwa i położonych na terenie woj. łódzkiego - zamówienie składa się z 5 części.
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi doradztwa prawnego w ramach projektu "Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej"
- Budowa i modernizacja infrastruktury sportowej i rekreacyjnej w miejscowości Kotla
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.