eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olecko › Usługa edukacyjna przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z trudnościami w nauce i uczniów zdolnych oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego w ramach projektu pod nazwą Kraina Dziecięcego Sukcesu - program rozwojowy dla uczniów wiejskich placówek oświatowych z Gminy Olecko współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-04

Olecko: Usługa edukacyjna przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z trudnościami w nauce i uczniów zdolnych oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego w ramach projektu pod nazwą Kraina Dziecięcego Sukcesu - program rozwojowy dla uczniów wiejskich placówek oświatowych z Gminy Olecko współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 40028 - 2014; data zamieszczenia: 04.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Olecku , Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 520 21 68, faks 087 520 25 58.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.olecko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa edukacyjna przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z trudnościami w nauce i uczniów zdolnych oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego w ramach projektu pod nazwą Kraina Dziecięcego Sukcesu - program rozwojowy dla uczniów wiejskich placówek oświatowych z Gminy Olecko współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu programu i przeprowadzeniu zajęć: -pozalekcyjnych matematyczno-przyrodniczych dla uczniów IV i V klas szkół podstawowych oraz I i II gimnazjów mających trudnościami w nauce (część B.1. - B.6.) -pozalekcyjnych matematyczno-przyrodniczych dla uczniów IV i V klas szkół podstawowych oraz I i II gimnazjów rozwijających ich uzdolnienia, część C.1. - C.6. c)pozalekcyjnych z języka angielskiego dla uczniów IV i V klas szkół podstawowych oraz I i II zakwalifikowanych do udziału w zajęciach matematyczno-przyrodniczych, o których mowa w pkt. a i b, część B.7. - B.12. oraz część C.7. - C.12. -w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów klas I i II Gimnazjum, w tym: poznanie siebie i swoich predyspozycji, planowanie kariery zawodowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, budowanie motywacji do nauki, A.1. - A.3. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych na prowadzenie zajęć z danego przedmiotu i w danej szkole. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z podziałem na części oraz wymiar godzinowy: A. Przeprowadzenie zajęć z doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów Gimnazjum : A.1. zajęcia w Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Kijewie (37 uczniów, tj. 5 grup, 1 gr-61godz, razem 305 godzin) A.2. zajęcia w Gimnazjum w Judzikach (17 uczniów, tj. 3 grupy, 1 gr-61godz, razem 183 godziny) A.3. zajęcia w Gimnazjum w Babkach Oleckich (27 uczniów, tj. 4 grupy, 1 gr-61godz, razem 244 godziny) B. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów z trudnościami w uczeniu się wg poniższego zestawienia: B.1. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Gąskach (30 uczniów, tj. 5 grup, 1 gr-61godz, razem 305 godzin) B.2. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Babkach Oleckich (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-61godz, razem 122 godziny) B.3. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Judzikach (6 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-61godz, razem 61 godzin) B.4. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Kijewie (32 uczniów, tj. 4 grupy, 1 gr-61godz, razem 244 godzin) B.5. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Babkach Oleckich (21 uczniów, tj. 3 grupy, 1 gr-61godz, razem 183 godziny) B.6. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Judzikach (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-61godz, razem 122 godziny) B.7. zajęcia j. angielskiego w Szkole Podstawowej w Gąskach (30 uczniów, tj. 5 grup, 1 gr-61godz, razem 305 godzin) B.8. zajęcia z j. angielskiego w Szkole Podstawowej w Babkach Oleckich (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-61godz, razem 122 godziny) B.9. zajęcia z j. angielskiego w Szkole Podstawowej w Judzikach (6 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-61godz, razem 61 godzin) B.10. zajęcia z . j. angielskiego w Gimnazjum w Kijewie (32 uczniów, tj. 4 grupy, 1 gr-61godz, razem 244 godziny) B.11. zajęcia z j. angielskiego w Gimnazjum w Babkach Oleckich (21 uczniów, tj. 3 grupy, 1 gr-61godz, razem 183 godziny) B.12. zajęcia z j. angielskiego w Gimnazjum w Judzikach (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-61godz, razem 122 godziny) C. Przeprowadzenie pozalekcyjnych zajęć rozwijających dla uczniów zdolnych, wg poniższego zestawienia: C.1. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Gąskach (24 uczniów, tj. 4 grupy, 1 gr-30godz, razem 120 godzin) C.2. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Babkach Oleckich (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-30godz, razem 60 godzin) C.3. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Szkole Podstawowej w Judzikach (6 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-30godz, razem 30 godzin) C.4. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Kijewie (5 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-30godz, razem 30 godzin) C.5. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Babkach Oleckich (3 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-30godz, razem 30 godzin) C.6. zajęcia matematyczno-przyrodnicze w Gimnazjum w Judzikach (5 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-30godz, razem 30 godzin) C.7. zajęcia z j.angielskiego w Szkole Podstawowej w Gąskach (24 uczniów, tj. 4 grupy, 1 gr-31godz, razem 124 godziny) C.8. zajęcia z j.angielskiego w Szkole Podstawowej w Babkach Oleckich (12 uczniów, tj. 2 grupy, 1 gr-31godz, razem 62 godziny) C.9. zajęcia z j.angielskiego w Szkole Podstawowej w Judzikach (6 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-31godz, razem 31 godzin) C.10. zajęcia z j.angielskiego w Gimnazjum w Kijewie (5 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-31godz, razem 31 godzin) C.11. zajęcia z j.angielskiego w Gimnazjum w Babkach Oleckich (6 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-31godz, razem 31 godzin) C.12. zajęcia z j.angielskiego w Gimnazjum w Judzikach (5 uczniów, tj. 1 grupa, 1 gr-31godz, razem 31 godzin) W zadaniu B i C organizacja zajęć przyjmie formę: a)laboratorium matematyczno - przyrodniczego, podczas którego uczniowie nauczą się zastosowania nauk matematyczno-przyrodniczych (w szkole podstawowej: przyroda i matematyka, w gimnazjum: matematyka, fizyka, biologia, chemia) w życiu codziennym, dostrzegania i stosowania ich w różnych sytuacjach przy wykorzystaniu ICT w szkole i na zajęciach w terenie; towarzyszyć temu ma odkrywcza praca uczniów oraz zabawa. b)lektoratu językowego, w ramach którego z zastosowanie ICT będą rozwijane m.in. umiejętności słuchania ze zrozumieniem, mówienia w j. angielskim; -Wszystkie zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem innowacyjnych formach nauczania uwzględniających specyficzne potrzeby edukacyjne uczniów, m.in. metodą warsztatu, projektu, z wykorzystaniem ICT. Mają na celu podniesienie kompetencji kluczowych uczniów; -Jednostka, godzina używana w SIWZ, odpowiada czasowo 45 minutom. -Zajęcia odbywać się będą w szkołach biorących udział w projekcie, w dniach - od poniedziałku do soboty, z dostosowaniem czasu ich realizacji do możliwości organizacyjnych szkoły oraz uczniów. Czas trwania zajęć oraz ich częstotliwość zostanie ustalona w odrębnym harmonogramie. -Zajęcia odbywać się będą w grupach liczących do 10 uczniów. -Do obowiązków prowadzącego zajęcia będzie należało w szczególności: prowadzenie zajęć pozalekcyjnych po zajęciach przewidzianych planem lekcji, w godzinach dostosowanych do wymogów uczestników i warunków szkoły, dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych (karty czasu pracy, dzienniki zajęć, listy obecności), sporządzanie sprawozdań miesięcznych z realizacji zajęć, współpraca z koordynatorem szkolnym i dyrektorem szkoły, w której prowadzone będą zajęcia, opracowanie w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy, programu autorskiego uwzględniającego potrzeby uczestników projektu, planu pracy zajęć pozalekcyjnych i harmonogramu i przedstawienia do akceptacji kierownikowi projektu, stosowanie wyłącznie nowych innowacyjnych form pracy z uczniami podczas zajęć (metoda warsztatu, projektu) z wykorzystaniem ICT oraz wykorzystaniem sprzętu i materiałów zakupionych w ramach realizacji projektu, mających wpływ na kształtowanie kompetencji kluczowych oraz rozwój zainteresowań uczestników projektu, przedkładanie kierownikowi projektu efektów (produktów) przewidzianych dla realizowanego zadania, współpraca przy promocji i monitoringu projektu; niezwłoczne informowanie koordynatora szkolnego o konieczności zmiany wprowadzonej do harmonogramu zajęć, inne czynności zlecone przez Kierownika Projektu związane ściśle z prowadzeniem zajęć, a wynikłe w trakcie realizacji projektu. Kwalifikacje nauczycieli powinny uwzględniać wymagania określone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2013, poz. 1207)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 27.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przy ocenie spełnienia warunku udziału - w postępowaniu Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wiedzę i doświadczenie. Przez spełnienie warunku rozumie się udokumentowanie przez Wykonawcę doświadczenia co najmniej 1 roku w pracy z dziećmi lub młodzieżą Przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego w ofercie wykazu osób, które będą świadczyć usługi w ramach wykonywanego zamówienia oraz załączonych dokumentów (na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Dz. U. z 2013 r. poz. 231-§1 ust.2).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli dysponuje co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj nauczyciel posiada uprawnienia do prowadzenia w szkole podstawowej lub gimnazjum określonego rodzaju zajęć, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie (III.3. pkt 9), posiada stopień awansu zawodowego minimum nauczyciela kontraktowego. Ocena spełnienia warunku, na zasadzie spełnia/nie spełnia, nastąpi na podstawie złożonego w ofercie wykazu osób, które będą świadczyć usługi w ramach wykonywanego zamówienia oraz załączonych dokumentów (na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, Dz. U. z 2013 r. poz. 231-§1 ust.2).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że jego sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwala na realizację zamówienia. Przy ocenie spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Doświadczenie - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w następujących okolicznościach z uwzględnieniem warunków ich wprowadzenia - zmiana terminu realizacji: w przypadku działania siły wyższej lub okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne itp.) mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania dostawy; Nie stanowi zmiany umowy: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy, zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia stron umowy wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.olecko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Olecku, 19-400 Olecko, Plac Wolności 1, woj. warmińsko - mazurskie, pok. nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Olecku, 19-400 Olecko, Plac Wolności 3, woj. warmińsko - mazurskie, pok. nr 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.