eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jasień › Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Jasień.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-12-07

Jasień: Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Jasień.
Numer ogłoszenia: 399466 - 2010; data zamieszczenia: 07.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jasień , ul. XX-lecia 20, 68-320 Jasień, woj. lubuskie, tel. 068 4578872, faks 068 4578873.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jasien.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Jasień..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dzieci maja być przewożone ( dowozy i odwozy) do: a) Publiczne Gimnazjum w Jasieniu b) Szkoła Podstawowa w Jasieniu c) Szkoła Podstawowa w Wicinie d) Szkoła Podstawowa w Golinie e) Publiczne Przedszkole Samorządowe w Jasieniu Przedmiotem zamówienia są przewozy dzieci i młodzieży do szkół i przedszkola położonych na terenie gminy Jasień zgodnie z wyznaczonymi trasami w roku szkolnym 2010/2011 na podstawie biletów miesięcznych i rozliczania na podstawie faktycznie wydanych biletów oraz wynagrodzenia kierowcy oddelegowanego do obsługi Gimbusa Zamawiający dysponuje jednym autobusem marki Jelcz typu Gimbus, który jest przewidziany do realizacji zamówienia na zasadach: * Wykonawca zobowiązuje się do oddelegowania kierowcy celem obsłużenia przewozów szkolnych i innych. Kierowca musi posiadać odpowiednie kwalifikacje wymagane przepisami prawa (prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji, badania okresowe), * prowadzenia obsługi serwisowej pojazdu marki Jelcz - Gimibus * usterki będą usuwane w trybie pilnym na zlecenie zamawiającego * obsługa techniczna będzie wykonywana na zasadach obowiązujących u Wykonawcy. Obciążenie za wykonanie obsługi będzie zawierało: materiały eksploatacyjne tj. oleje, filtry i inne niezbędne części i robociznę * wszelkie naprawy nie wynikające z obsługi technicznej będą każdorazowo ustalane z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego. Będą wpisane w książkę obsługi i napraw, w której będą zawarte: wykonanie OC, przebieg dzienny, plan obsługi oraz rejestr napraw. * przewiduje się tankowanie pojazdu na stacji paliw, na której tankuje Wykonawca pozostałe swoje pojazdy. * strony ustalą normę zużycia paliwa na 100 km przebiegu. Wykonawca będzie prowadził zgodnie z własną dokumentacją zużycie paliwa. *kierowca zostanie wyposażony w kartę drogową oraz tarczę tachografu. * obciążenie za zużycie paliwa, dokonanych napraw będzie odbywać się raz w miesiącu tj. do 15 - tego każdego miesiąca po jego zakończeniu. Termin płatności 14 dni od daty otrzymania faktury. * cena za litr oleju napędowego będzie liczona tak, jak na stacji paliw. * w okresie zimowym do normy zużycia paliwa przysługuje dodatek ogrzewania pojazdu (debato). Wykonawca prowadzi rejestr temperatur powietrza, co ma wpływ na wysokość dodatku. * Wykonawcy za świadczone usługi przez kierowcę od Zamawiającego przysługuje zwrot wypłaconego wynagrodzenia z narzutami + premie zgodnie z regulaminem płacowym powiększone o 5 % prowizji. * w przypadku uszkodzenia autobusu na trasie w trakcie wykonywania zadania, Wykonawca zobowiązuje się do podstawienia autobusu zastępczego w terminie jak najkrótszym, nie później jednak jak 2 godziny. * Zamawiający zobowiązuje się do ubezpieczenia pojazdu OC, AC, KR oraz ubezpieczenie przewożonych podróżnych od nieszczęśliwych wypadków * w okresie wakacji oraz ferii i dni wolnych od nauki szkolnej kierowca będzie świadczył pracę na rzecz Wykonawcy i za ten okres Zamawiający nie będzie obciążony. W czasie zajęć szkolnych Gimbus będzie obsługiwał następujące trasy: - Dowóz dzieci odbywać się będzie w dni nauki szkolnej od godz. 700 natomiast powrót od godz. 1400. Gimbus: a) przyjazd (rano) wg pętli Jasień - 6 - Wicina - 9 - Guzów - 2 - Wicina (17 km) Wicina - 4 - Mirkowice - 2 - Jasień (6 km) Jasień - 3 - Jabłoniec - 2 - Golin ( 5 km) Golin - 3 - Jaryszów - 3 - Lipsk Żarski - 3 - Jaryszów - 3 - Golin (12 km) Golin - 2 - Jabłoniec - 3 - Jasień (5 km) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razem: 45 km b) powrót wg pętli Jasień - 3 - Jabłoniec - 2 - Golin - 3 - Jaryszów - 3 - Lipsk Żarski (11 km) Lipsk Żarski - 3 - Jaryszów - 3 - Golin (6 km) Golin - 2 - Jabłoniec - 2 - Zieleniec - 2 - Bronice - 1 Jasionna - 2 - Jurzyn - 8 - Lisia Góra - 3 - Jasień (20 km) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razem: 37 km ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Suma: 82 km W czasie zajęć szkolnych autobus Wykonawcy będzie obsługiwał następujące trasy: - Dowóz dzieci odbywać się będzie w dni nauki szkolnej od godz. 645 natomiast powrót od godz. 1350. Autobus Wykonawcy: a) przyjazd (rano) wg. pętli: Jasień - 6 - Świbna - 4 - Bieszków - 2 - Roztoki - 2 - Wicina (14 km) Wicina - 2 - Guzów - 4 - Zabłocie Krzyżówka - Zabłocie - 4 - Guzów - 1 - Wicina (11 km) Wicina - 6 - Jasień (6 km) Jasień - 3 - Lisia Góra - 2 - Zieleniec - 2 - Bronice - 1 - Jasionna - 2 - Jurzyn - 2 - Jasionna - 1 - Bronice - 2 - Zieleniec - 2 - Golin (17 km) Golin - 3 - Jabłoniec - 3 - Jasień (6 km) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razem: 54 km b) powrót wg. pętli: Jasień - 2 - Mirkowice - 4 - Wicina (6 km) Wicina - 2 - Guzów - 4 - Zabłocie - Zabłocie Krzyżówka - 6 - Wicina (12 km) Wicina - 2 - Roztoki - 2 - Bieszków - 4 - Świbna - 6 - Jasień (14km) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 32 km x 2 kursy Razem: 64 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Suma: 118 km Przewidywana liczba dzieci dowożonych w ramach tego zamówienia publicznego w obu autobusach (Gimbus i autobus Wykonawcy) a) Gimnazjum w Jasieniu Mirkowice 2 Wicina 4 Guzów 12 Zabłocie 11 Zabłocie Krzyżówka 0 Roztoki 0 Bieszków 9 Świbna 3 Jabłoniec 12 Lipsk Żarski 0 Jaryszów 10 Lisia Góra 2 Jurzyn 3 Jasionna 4 Bronice 6 Zieleniec 1 Golin 4 Drzeniów-Jurzyn 1 Grabów -Bronice 1 Razem: 85 b) SP w Golinie Jabłoniec 24 Jaryszów 19 Bronice 4 Lisia Góra 5 Zieleniec 6 Jasionna 1 Lipsk Żarski 2 Jurzyn 6 Razem: 67 c) SP w Wicinie Guzów 27 Zabłocie 29 Roztoki 7 Bieszków 11 Świbna 4 Świbna Młyn 0 Zabłocie Krzyżówka 0 Razem: 78 d) SP Jasień Mirkowice 15 Razem: 15 e) Przedszkole Samorządowe w Jasieniu Mirkowice 4 Razem: 4 Zapotrzebowanie na bilety: Bilety -całe - 78 Bilety - połówki - 166.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia - Nie spełnia a) aktualna licencja na wykonywanie transportu drogowego oraz certyfikat kompetencji zawodowych w krajowym, bądź międzynarodowym, transporcie osób (przynajmniej jedna z osób zarządzających przedsiębiorstwem lub osoba zarządzająca w przedsiębiorstwie transportem drogowym winna legitymować się certyfikatem kompetencji zawodowych) - zgodnie z ustawą z dn. z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn.: Dz.U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874);c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia a) wykaz min. trzech wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) usług w zakresie przewozów szkolnych, realizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert; jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy niż trzy lata, wykaz należy złożyć za krótszy okres; do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, iż usługi wykonano lub są wykonywane należycie; wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do specyfikacji; b) oświadczenia do postępowania z art. 24 ust. 1 ustawy (są zawarte w formularzu ofertowym).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia - nie spełnia a) wykaz min. 2 pojazdów niezbędnych do wykonania zamówienia, które są dostępne dla wykonawcy, wraz z informacją o postawie dysponowania nimi - wypełniony załącznik nr 6 do specyfikacji;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnia - nie spełnia a) oświadczenie, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (jest zawarte w formularzu ofertowym);

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    dokumenty potwierdzające uprawnienie do reprezentacji osób podpisujących ofertę; w przypadku działania przez pełnomocnika - umocowanie prawne (np. oryginał pełnomocnictwa lub kopia notarialnie poświadczona), o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych (jak np. w przypadku prokury).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - wynagrodzenie kierowcy - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeśli wystąpi co najmniej jedna z niżej wymienionych okoliczności: a) likwidacja szkoły, zmiana organizacji roku szkolonego lub ilości uczniów, zmiana przebiegu tras linii regularnych, b) działanie siły wyższej, c) zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego, d) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, proponowanych przez jedną ze stron - jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, e) nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana powszechnie obowiązujących prawa, f) wystąpi zmiana Wykonawcy lub podwykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jasien.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Jasieniu ul. XX-lecia 20 68-320 Jasień.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2010 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Jasieniu ul.XX-lecia 20 68-320 Jasień Sekretariat - pok. nr 105.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.