eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kocierzew Południowy › Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy w ramach projektu pn.Systemowa budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy - II etap, realizowanego na podstawie umowy nr 00325-6921-UM0502333/14 z dnia 24.10.2014 r., w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-04

Kocierzew Południowy: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy w ramach projektu pn.: Systemowa budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy - II etap, realizowanego na podstawie umowy nr 00325-6921-UM0502333/14 z dnia 24.10.2014 r., w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 397772 - 2014; data zamieszczenia: 04.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kocierzew Południowy , Kocierzew Południowy 83, 99-414 Kocierzew Południowy, woj. łódzkie, tel. 0-46 838-48-25, faks 0-46 838-48-25.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kocierzewpoludniowy.bipst.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy w ramach projektu pn.: Systemowa budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kocierzew Południowy - II etap, realizowanego na podstawie umowy nr 00325-6921-UM0502333/14 z dnia 24.10.2014 r., w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków typu SBR (sekwencyjny reaktor biologiczny), spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009, w ilości 164 szt. dla mieszkańców Gminy Kocierzew Południowy. Zakres robót obejmuje budowę biologicznej oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Przydomowa biologiczna oczyszczalnia ścieków (PBOŚ) działająca w technologii SBR (sekwencyjny reaktor biologiczny) to urządzenie lub zespół urządzeń, w których na drodze procesów mechanicznych, biologicznych i chemicznych następuje redukcja ładunku zanieczyszczeń w ściekach do wielkości dopuszczalnych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. 2006, Nr 137, poz. 984 ze zm.) jak dla oczyszczalni poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. Oczyszczalnia musi legitymować się (załączyć do oferty): 1) pełnym raportem z badań skuteczności redukcji zanieczyszczeń proponowanej oczyszczalni działającej w technologii SBR wydanym przez notyfikowane laboratorium, wykonanym zgodnie normą nr PN-EN 12566-3+A1:2009. (jednostki notyfikowane które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327), 2) pełnym raportem z badań na trwałość, wodoszczelność oraz wytrzymałość konstrukcyjną proponowanej oczyszczalni działającej w technologii SBR, wydanym przez notyfikowane laboratorium (dostęp do wykazu jednostek wskazany powyżej), wykonanym zgodnie normą PN-EN 12566-3+A1:2009, 3) deklaracją zgodności CE wystawioną przez producenta oczyszczalni potwierdzającą spełnienie wymogów Normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz 4) dokumentami, na podstawie których będzie można zweryfikować równoważność oferowanych rozwiązań, w szczególności aktualną aprobatę techniczną produktu wydaną przez niezależną instytucję badawczą, instrukcję zabudowy, obsługi i montażu, z których będą wynikały właściwości takie jak: zastosowany materiał, wytrzymałość, grubość ścianek, monolityczność zbiornika oczyszczalni, metoda wytwarzania zbiornika oczyszczalni oraz będą posiadały rzuty i przekroje zbiornika oczyszczalni, 5) dokumentacją techniczną produktu, wydaną przez niezależną instytucję badawczą, z której będzie wynikało, że oczyszczalnie pracują w technologii SBR (sekwencyjny reaktor biologiczny), np. aktualna Aprobata Techniczna. 2. PBOŚ zlokalizowane zostaną na terenie Gminy Kocierzew Południowy w miejscowościach: Boczki - 11 szt., Gągolin Północny - 10 szt., Gągolin Południowy - 21 szt., Gągolin Zachodni - 4 szt., Jeziorko - 11 szt., Kocierzew Południowy - 10 szt., Kocierzew Północny - 4 szt., Konstantynów - 4 szt., Lenartów - 2 szt., Lipnice - 5 szt., Łaguszew - 5 szt., Osiek - 26 szt., Ostrowiec - 4 szt., Płaskocin - 9 szt., Różyce - 4 szt., Różyce Żurawieniec - 2 szt., Sromów - 5 szt., Wejsce - 13 szt., Wicie - 14 szt. Razem 164 szt. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności m.in.: 1) dostawę, montaż, podłączenie i uruchomienie 164 sztuk PBOŚ działających w technologii SBR, wraz ze studzienkami chłonnymi, szafkami sterowniczymi i systemem wentylacji oczyszczalni, zgodnie z harmonogramem robót przedstawionym przez wykonawcę na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do siwz, 2) wykonanie wszystkich instalacji kanalizacyjnych, elektrycznych i wentylacyjnych z budynku do PBOŚ, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni, 3) zakup, dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie pompowni ścieków oczyszczonych oraz surowych, 4) utrzymanie zaplecza budowy, 5) prace demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, 6) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 7) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 8) naprawę i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w toku realizacji inwestycji, 9) przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim, 10) pełną obsługę geodezyjną na etapie wykonawstwa robót i inwentaryzację powykonawczą wraz z naniesieniem na mapę zasadniczą ośrodka geodezyjnego, 11) przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi, 12) wykonanie raportu porealizacyjnego, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006 r., Nr 137, poz. 984 z późn. zm.) jak dla oczyszczalni poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego, 13) wykonawca w terminie minimum 120 dni od uruchomienia wszystkich oczyszczalni wykona badania (wykonane przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 50% (wskazanych przez zamawiającego) wykonanych przydomowych oczyszczalni, sfinansowanych przez wykonawcę, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 137, poz. 984 z późn. zm.) jak dla oczyszczalni poniżej 2000 RLM wg załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. W przypadku braku wymaganych badań zamawiający potrąci z zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pozostawionego na okres rękojmi, kwotę stanowiąca 30% tego zabezpieczenia tytułem kary. 3. Wykonawca obejmie gwarancją oraz zobowiązuje się do dokonywania niezbędnych przeglądów gwarancyjnych i serwisowych całość przedmiotu zamówienia na i w okresie wskazanym w ofercie, licząc od daty protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń i uruchomieniu poszczególnych PBOŚ. Przeglądy gwarancyjne, będą wykonywane z częstotliwością zgodną z wymaganiami technicznymi producenta dla zaoferowanego typu urządzeń, zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę, harmonogramem przeglądów. Harmonogram przeglądów wykonawca przedstawia zamawiającemu w dniu protokolarnego odbioru końcowego wszystkich robót. Wykonawca przez okres obowiązywania gwarancji będzie świadczył nieodpłatne usługi serwisu gwarancyjnego i serwisowego (w tym usługi przeglądów gwarancyjnych) wybudowanych oczyszczalni. 4. Wykonawca w okresie trwania gwarancji zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia usług przeglądów eksploatacyjnych wybudowanych oczyszczalni ścieków. W ramach tego wykonawca wykonywał będzie: 1) sprawdzanie wizualne poziomów ścieków w poszczególnych komorach, 2) przejścia na tryb manualny sterowania oraz uruchomienie po kolei pompy ścieków surowych, pompy ścieków oczyszczonych (tylko jeżeli oczyszczalnia nie jest w fazie napowietrzania), 3) pobranie za pomocą czerpaka 1 l ścieków z reaktora i przelanie go do cylindra, 4) pobranie za pomocą rury do pomiaru osadu próby z pierwszej komory osadnika wstępnego, 5) pobranie za pomocą rury do pomiaru osadu próby z drugiej komory osadnika wstępnego, 6) prowadzenie dziennika eksploatacyjnego. Wykonawca przedstawi miesięczne raporty serwisowe przebadanych PBOŚ, z których będzie wynikało ilość przebadanych oczyszczalni i efekt przeglądów. Zamawiający zastrzega, aby serwis eksploatacyjny prowadzony był na jednej oczyszczalni minimum jeden raz na cztery miesiące. Termin złożenia raportów do 5 dni roboczych po upływie miesiąca, którego raport dotyczy. Harmonogram przeglądów eksploatacyjnych wykonawca przedstawi zamawiającemu w dniu protokolarnego odbioru końcowego wszystkich robót. 5. Szczegółowe wymagania techniczne PBOŚ: 1) Przydomowa oczyszczalnia ścieków, zwana dalej również oczyszczalnią, zbiornikiem lub urządzeniem musi być sekwencyjnym reaktorem biologicznym (SBR) składającym się z jednego monolitycznego 3-komorowego zbiornika betonowego pracującego w ustalonych fazach, do którego ścieki trafiają w ustalonym programie oczyszczania, dostosowującego się do zmian ilości ścieków i ładunków zanieczyszczeń. Nie dopuszcza się stosowania oczyszczalni biologicznych działających na zasadzie osadu czynnego w technologii przepływowej lub w technologiach hybrydowych. Nie dopuszcza się stosowania oczyszczalni w których napowietrzanie ścieków odbywa się za pomocą dmuchawy i dyfuzorów. Nie dopuszcza się stosowania zbiorników wykonanych z innych materiałów niż betonu. Wymaga się stosowania zbiorników monolitycznych. Nie dopuszcza się stosowania zbiorników wykonanych z kręgów. 2) Zblokowana oczyszczalnia ścieków musi składać się z min. dwóch pomp oraz jednej strumienicy napowietrzającej. 3) Oczyszczalnię ścieków musi tworzyć pojedynczy monolityczny 3-komorowy zbiornik wykonany z betonu klasy min B-45/C-35. 4) Przydomowa oczyszczalnia ścieków musi być wyposażona w system do poboru prób, umożliwiający pobranie próbki na wlocie i wylocie. 5) Jednostka sterująca oczyszczalnią musi być wykonana z obudowy min. IP-54. 6) Oczyszczalnia musi być wyposażona w pompę o mocy min. 0,3 kW do odprowadzania ścieków oczyszczonych, gwarantującą podnoszenie na wysokość 3 m i na odległość min. 10 m, oraz pompę do ścieku surowego i recyrkulacji o mocy min.0,3 kW. Pompa musi się wyłączać jak nie płyną ścieki. 7) Zbiornik oczyszczalni musi posiadać min. 3 komory. Minimalne pojemności czynne zbiorników: a) dla SBR 4: Vcał=4,6m3 przy przepustowości Q=0,6m3/d, o łącznej poj. osad. wst. Vowst=2,37m3, b) dla SBR 8: Vcał=5,8m3 przy przepustowości Q=1,2m3/d, o łącznej poj. osad. wst. Vowst=2,94m3, c) dla SBR 12: Vcał=8,3m3 przy przepustowości Q=1,8m3/d, o łącznej poj. osad. wst. Vowst=4,3m3. 8) Przepływy między komorami osadnika wstępnego muszą być wyposażone w syfony zapobiegające przemieszczaniu się większych elementów nierozkładalnych. Przelew awaryjny z osadnika wstępnego do reaktora musi być wyposażony w deflektor. 9) W sytuacji braku dostawy tlenu lub ścieków musi być zapewniona ciągłość procesów biologicznych przez min. 48 godzin. 10) Oczyszczalnia musi być wyposażona w strumienicowy system napowietrzania o mocy min. 0,27 kW. Wyklucza się napowietrzanie za pomocą dmuchaw oraz dyfuzorów. 11) Problem usuwania osadu nadmiernego należy rozwiązać za pomocą wozu asenizacyjnego, cyklicznie co 6-8 miesięcy. 12) Sterownik oczyszczalni ścieków musi być wyposażony w wyświetlacz funkcji LCD, z możliwością odczytywania bieżącego stanu pracy urządzeń. Wyklucza się stosowanie sterowania za pomocą zegarów. 13) Sterownik oczyszczalni musi posiadać znak CE. Stosowną deklarację zgodności należy dołączyć do oferty. 14) Sterownik musi posiadać możliwość nagrania nowego oprogramowania w przypadku zmian w liczbie mieszkańców posesji, obsługiwanej przez daną oczyszczalnię. 15) Brak konieczności stosowania biopreparatów w czasie eksploatacji oczyszczalni. 16) Celem łatwego serwisowania wszystkie elementy ruchome oczyszczalni muszą być ze sobą połączone i łatwo wyjmowane w całości. 17) Odprowadzenie ścieków oczyszczonych musi odbywać się za pomocą studzienki chłonnej o wysokości i pojemności uzależnionej od warunków geologicznych na danej działce. 18) Studzienka chłonna powinna być wykonana z PE i wyposażona w nasadę z tworzywa sztucznego. 19) Urządzenia oczyszczalni muszą być bezobsługowe w okresach pomiędzy przeglądami serwisowymi, tzn. nie mogą wymagać ingerencji użytkownika; częstotliwość obsługi serwisowej musi wynosić nie częściej niż jeden raz w roku. 20) Urządzenie musi posiadać odporność na chwilowe przeciążenia hydrauliczne, oraz okresowy brak dopływu ścieków - tryb urlopowy i/lub tryb oszczędnościowy. 21) Oczyszczalnia musi zapewnić możliwość rozruchu przy 25% obciążeniu nominalnym. 22) Oczyszczalnia musi być wyposażona w jednostkę sterowania zaprogramowaną do odpowiedniej wielkości urządzenia z pełną automatyką oraz możliwością przełączenia na tryb urlopowy i/lub oszczędnościowy. 23) Menu sterownika musi być w języku polskim. 24) Urządzenie sterownicze musi być wyposażone w licznik godzin pracy oraz wskaźnik błędu. 6. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych. Wykonawca, który zdecyduje się stosować urządzenia i materiały równoważne opisywane w dokumentacji, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone w dokumentacji technicznej. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych należy wypełnić załącznik nr 8 (tabela równoważności) oraz załączyć wszelkie dokumenty wymienione w dziale VI pkt 3, ppkt 1 - 5..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp w wysokości nie większej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.21 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 110.000,00 zł (sto dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu (data i godzina) składania ofert, wskazanym w dziale XI siwz. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, Wykonawca proszony jest o dołączenie do oferty kserokopii wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - budowa przydomowych oczyszczalni ścieków-II etap. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 3 lit. b - e należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą nie złączając z ofertą na stałe. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię złożonego dokumentu. Treść dokumentu wadialnego powinna odwoływać się do sytuacji, w których zamawiający zatrzymuje wadium, określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 76 9288 1053 1300 0390 2000 0030 7. Okoliczności zwrotu wadium i jego przepadku określa ustawa Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień polegających na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków w technologii wymaganej przez zamawiającego (SBR - sekwencyjny reaktor biologiczny, zgodnie z normą PN-EN 12566-3+A1:2009) w ilości minimum 130 szt. każde, o wartości minimalnej zadania 2.500.000,00 zł (dwa miliony pięćset tysięcy złotych)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie kierowania robotami budowlanymi tj.: a) kierownikiem budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie instalacji i urządzeń wodno-kanalizacyjnych, b) kierownikiem robót elektrycznych - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych. Zamawiający dopuszcza połączenie funkcji poszczególnych osób pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy wykonawca wykaże, iż: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 2.000.000,00 zł (dwa miliony złotych 00/100), b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, o wartości nie niższej niż 4.000.000,00 zł (cztery miliony złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    a) przy korzystaniu z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów: - oświadczenie wykonawcy zawierające informacje na temat charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem oraz zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, - zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, b) przy korzystaniu z osób zdolnych do wykonania zamówienia: - zobowiązanie osoby lub podmiotu trzeciego, który taką osobę udostępni do uczestniczenia w realizacji zamówienia w powierzonym zakresie wraz z oświadczeniem potwierdzającym posiadanie wymaganych uprawnień oraz doświadczenia, c) przy korzystaniu ze zdolności finansowych innych podmiotów: - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - polisa odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej innego podmiotu wraz z potwierdzeniem opłacenia składki, - zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W celu potwierdzenia, iż oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego, wykonawca wraz z ofertą składa: 1) pełny raport z badań skuteczności redukcji zanieczyszczeń proponowanej oczyszczalni działającej w technologii SBR wydany przez notyfikowane laboratorium, wykonany zgodnie z normą nr PN-EN 12566-3+A1:2009. (jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327). 2) pełne raporty z badań na: - trwałość, - wodoszczelność - wytrzymałość konstrukcyjną proponowanej oczyszczalni działającej w technologii SBR wydane przez notyfikowane laboratorium, wykonane zgodnie normą nr PN-EN 12566-3+A1:2009. (jednostki notyfikowane które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327). 3) deklarację zgodności CE wystawione przez producenta oczyszczalni potwierdzającą spełnienie wymogu Normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz 4) dokumenty, na podstawie których będzie można zweryfikować równoważność oferowanych rozwiązań, w szczególności aktualną aprobatę techniczną produktu wydaną przez niezależną instytucję badawczą, instrukcję zabudowy, obsługi i montażu, z których będą wynikały właściwości takie jak: zastosowany materiał, wytrzymałość, grubość ścianek, monolityczność zbiornika oczyszczalni, metoda wytwarzania zbiornika oczyszczalni oraz będą posiadały rzuty zbiornika oczyszczalni, 5) dokumentację techniczną produktu wydaną przez niezależną instytucję badawczą, z której będzie wynikało, że oczyszczalnie pracują w technologii SBR (sekwencyjny reaktor biologiczny), np. aktualna Aprobata Techniczna. 6) deklaracja zgodności CE wymaganego sterownika oczyszczalni. Dopuszcza się stosowanie rozwiązań równoważnych. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych należy wypełnić załącznik nr 8 - tabela równoważności oraz załączyć wszelkie dokumenty wymienione w dziale VI pkt 3 ppkt 1 - 5.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - okres gwarancji całego zamówienia - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 1) zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy takich jak: następstwa działań administracyjnych (konieczność uzyskania wyroku sądowego, innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczność nie przewidziano na etapie zawarcia umowy; istnienie podziemnych budowli lub infrastruktury; wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres), 2) przedłużenia terminu realizacji umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (w zakresie przekazania terenu budowy itp.) i będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia, 3) przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia opóźnień spowodowanych przez niesprzyjające warunki atmosferycznych lub inne siły natury uniemożliwiające czasową realizację inwestycji, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia, 4) przedłużenia terminu realizacji umowy z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia, 5) zaniechania wykonania części robót - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie liczby instalowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku: a) braku zgody lub rezygnacji właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych lub jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których oczyszczalnia miała być wykonana, b) konieczność zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych lub innych nieprzewidzianych zdarzeń (np. śmierć właściciela nieruchomości) uniemożliwiających wybudowanie PBOŚ, c) wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy. 6) zmiany wartości wynagrodzenia w przypadkach, o których mowa w pkt 5, tj. nie zrealizowania pełnego zakresu robót określonych w siwz. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego zmiana wartości wynagrodzenia będzie następowała proporcjonalnie do zmiany zakresu. Wartość realizacji poszczególnej PBOŚ zostanie wskazana w załączniku nr 9 oferty Wykonawcy i na podstawie tych danych będzie sporządzany aneks, 7) zmiana ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku, 8) zmiany osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołanie nowych, z tym że kwalifikacje nowo wprowadzonych osób musza być takie same albo wyższe od kwalifikacji personelu wykazanego w ofercie, 9) zmiana Podwykonawcy robót wskazanych w ofercie, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego na zatrudnienie nowego Podwykonawcy. 2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, na podstawie sporządzonego protokołu, który stanowił będzie podstawę do zmiany terminu wykonania zamówienia. Dla ważności protokołu musi on zostać podpisany przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcę oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kocierzewpoludniowy.bipst.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kocierzew Południowy Kocierzew Południowy 83 99-414 Kocierzew pokój nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kocierzew Południowy Kocierzew Południowy 83 99-414 Kocierzew pokój nr 1 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.