eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¯uromin › Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawieraj±cych azbest na terenie Gminy i Miasta ¯uromin

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2013-10-01

¯uromin: Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawieraj±cych azbest na terenie Gminy i Miasta ¯uromin
Numer og³oszenia: 397694 - 2013; data zamieszczenia: 01.10.2013
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto ¯uromin , Pl. Pi³sudskiego 3, 09-300 ¯uromin, woj. mazowieckie, tel. 23 6572637, faks 23 6572540.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zuromin.ibip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawieraj±cych azbest na terenie Gminy i Miasta ¯uromin.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest us³uga polegaj±ca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawieraj±cych azbest z obiektów osób fizycznych po³o¿onych na terenie Gminy i Miasta ¯uromin. Zakres zadania obejmuje: odebranie zalegaj±cych na posesji p³yt azbestowych, za³adunek na ¶rodek transportu, transport i przekazanie odpadów zawieraj±cych azbest na sk³adowisko odpadów niebezpiecznych do utylizacji oraz wystawienie karty odpadu. Wykonawca otrzyma od Zamawiaj±cego wykaz nieruchomo¶ci, z których maj± zostaæ odebrane wyroby zawieraj±ce azbest i skontaktuje siê z ka¿dym w³a¶cicielem nieruchomo¶ci w celu uzgodnienia terminu wykonania us³ugi. Przewidywana ilo¶æ p³yt azbestowych (falistych i p³askich) ok. 5.422 m2 tj ok. 84,33 tony (z 38 posesji) Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z prawem obowi±zuj±cym w tym zakresie. Dodatkowo do obowi±zków wykonawcy nale¿y opracowanie szczegó³owego planu prac usuwania wyrobów zawieraj±cych azbest zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo³ecznej z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego u¿ytkowania i usuwania wyrobów zawieraj±cych azbest ( Dz. U. z 2004 r.Nr 71, poz. 649). Plan powinien zawieraæ: - identyfikacjê azbestu w wyrobach przeznaczonych do usuniêcia, - informacjê o metodach wykonywania planowanych prac, - zakres niezbêdnych zabezpieczeñ pracowników oraz ¶rodowiska przed nara¿eniem na szkodliwo¶æ emisji azbestu, w tym problematykê okre¶lon± przepisami dotycz±cymi planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, - ustalenie niezbêdnego dla rodzaju wykonywanych prac monitoringu powietrza. Wykonanie powy¿szych zadañ zrealizowane powinno byæ wed³ug zasad okre¶lonych w Programie usuwania i utylizacji odpadów zawieraj±cych azbest z terenu Gminy i Miasta ¯uromin na lata 2010 - 2032 zatwierdzonego Uchwa³± Nr 9/III/10 Rady Miejskiej w ¯urominie z dnia 30 grudnia 2010 r. Inne wymagania stawiane wykonawcy : a - Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ, zgodno¶æ z warunkami technicznymi i jako¶ciowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. b - Wymagana jest nale¿yta staranno¶æ przy realizacji zobowi±zañ umowy. c - Ustalenia i decyzje dotycz±ce wykonywania zamówienia uzgadniane bêdzie przez Zamawiaj±cego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy, d - Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za szkody wyrz±dzone przez Wykonawcê podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. e - Wykonawca otrzyma od Zamawiaj±cego wykaz nieruchomo¶ci do odbioru p³yt azbestowo-cementowych w dniu podpisania umowy ,skontaktuje siê i umówi z w³a¶cicielami posesji na termin demonta¿u i odbioru. f - Wa¿enie p³yt azbestowo-cementowych musi odbyæ siê w obecno¶ci przedstawiciela Zamawiaj±cego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiaj±cego o terminie odbioru. g - Wykonawca dokona wa¿enia p³yt przy u¿yciu w³asnych urz±dzeñ, z przeprowadzonej czynno¶ci wa¿enia ma zostaæ sporz±dzony protokó³, który bêdzie zawiera³ nastêpuj±ce informacje; - imiê i nazwisko osoby od której odbierane bêd± odpady , - wskazanie miejsca odbioru, datê odbioru, ilo¶æ odebranych odpadów, rodzaj odpadu, podpis w³a¶ciciela . h - Dostarczenie Zamawiaj±cemu dowodu unieszkodliwiania odpadów tj. karty przekazania odpadów oraz kwitu wagowego ze sk³adowiska, potwierdzaj±cego wagê odebranych wyrobów zawieraj±cych azbest. i - Wykonawca wystawi o¶wiadczenie dla w³a¶ciciela posesji, ¿e prace zwi±zane z usuniêciem wyrobów azbestowych zosta³y wykonane z zachowaniem w³a¶ciwych przepisów technicznych, a teren zosta³ prawid³owo oczyszczony z odpadów azbestowych. Wszystkie prace musz± byæ wykonane zgodnie z: - ustaw± z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( t.j. Dz.U. 2013 poz. 21); - ustaw± z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych ( Dz.U. z 2011 r, Nr 227, poz. 1367 ze zmianami ), - rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i polityki Spo³ecznej z dnia 2 kwietnia z 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego u¿ytkowania i usuwania wyrobów zawieraj±cych azbest ( Dz. U. Nr 71, poz. 649 ), - rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 pa¼dziernika 2005 roku w sprawie zasad bezpieczeñstwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawieraj±cych azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego u¿ytkowania takich wyrobów ( Dz.U. z 2005r, Nr 216, poz. 1824 ), - rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 8 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz.U. z 2010 r, Nr 249 , poz. 1673). Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV) 90 65 00 00-8 - us³ugi usuwania azbestu.

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 90.65.00.00 - Us³ugi usuwania azbestu .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony poprzez z³o¿enie przez wykonawcê zezwolenia na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie usuwania wyrobów zawieraj±cych azbest zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo³ecznej z dnia 21 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego u¿ytkowania i usuwania wyrobów zawieraj±cych azbest (Dz. U. z 2004r, Nr 71, poz. 649 z pó¼n. zm.) oraz z³o¿enie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu wed³ug wzoru - Formularz nr 1 Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ co najmniej dwie us³ugi polegaj±ce na usuniêciu p³yt azbestowych w ilo¶ci nie mniejszej ni¿ 40 ton ka¿da oraz za³±czy dowody, czy us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie - na formularzu zgodnym z tre¶ci± Formularza nr 3 Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje minimum jednym pojazdem przystosowanym do transportu materia³ów zawieraj±cych azbest Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca z³o¿y o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia posiadaj± wymagane uprawnienia do realizacji zamówienia Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony poprzez z³o¿enie przez wykonawcê o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu wed³ug wzoru - Formularz nr 1 do SIWZ. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie z formu³± /spe³nia/ nie spe³nia/. Podstawê oceny stanowiæ bêd± o¶wiadczenia i dokumenty do³±czone do oferty.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
  • wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz ofertowy (na za³. nr 1 do SIWZ) 2) Kopia aktualnej umowy na odbiór i utylizacjê odpadów zawieraj±cych azbest 3) Decyzja na transport odpadów niebezpiecznych 4) O¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia odby³y szkolenia w zakresie Bezpiecznego u¿ytkowania wyrobów zawieraj±cych azbest - Formularz nr 8

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy - zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególno¶ci warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce wykonywanie us³ugi zgodnie z warunkami SIWZ; - zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci konieczno¶æ lub odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ; - zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, wstrzymanie realizacji umowy przez zamawiaj±cego; zmiany zwi±zane z decyzjami WFO¦iGW - inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od zamawiaj±cego oraz wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia dzia³añ w celu wykonania umowy. W przypadku wyst±pienia w/w okoliczno¶ci termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonania jej przedmiotu w sposób nale¿yty Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w SIWZ; - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano okre¶lonego do¶wiadczenia lub wykszta³cenia na inne legitymuj±ce siê do¶wiadczeniem lub wykszta³ceniem spe³niaj±cym wymóg SIWZ. Zmiana Podwykonawców - zmiana podwykonawców, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy po uprzedniej akceptacji wykonawcy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuromin.ibip.net.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy i Miasta ¯uromin Pl. Pi³sudskiego 3 09-300 ¯uromin Wydzia³ Gospodarki Komunalnej Mieszkaniowej i Zamówieñ Publicznych, pokój nr 26.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 09.10.2013 godzina 10:30, miejsce: Urz±d Gminy i Miasta ¯uromin Pl. Pi³sudskiego 3 09-300 ¯uromin Sekretariat Urzêdu, pokój nr 17.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.