eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czernice Borowe › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czernice Borowe

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-04

Czernice Borowe: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czernice Borowe
Numer ogłoszenia: 397686 - 2014; data zamieszczenia: 04.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czernice Borowe , ul. Dolna 2, 06-415 Czernice Borowe, woj. mazowieckie, tel. 0-23 674-62-15, 674-60-90, faks 0-23 674-62-15.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czerniceborowe.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czernice Borowe.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernice Borowe, dostarczenie do gospodarstw domowych worków do selektywnej zbiórki odpadów, odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości z terenu Gminy. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Czernice Borowe wynosi 3909. Na terenie Gminy Czernice Borowe jest ok. 943 nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców, w tym ok. 10 nieruchomości mieszanych (nieruchomości zamieszkałe, na których jednocześnie prowadzona jest działalność gospodarcza), ok. 15 podmiotów użyteczności publicznej, około 109 podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w tym nieruchomości mieszane i działalności jednoosobowe, oraz ok. 20 nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne - sezonowo (domki letniskowe), w tym 4 cmentarze parafialne. Powierzchnia gminy wynosi 120,03 km2. W Gminie Czernice Borowe w roku 2014 zebrano następujące ilości odpadów komunalnych (szacunkowo): wszystkich odpadów - 520,16 Mg w tym zmieszane (niesegregowane) odpady - 397,65 Mg w tym odpady zebrane selektywnie - 94,37 Mg w tym odpady z cmentarzy - 28,14 Mg. 617 gospodarstw zadeklarowało segregację odpadów, 326 gospodarstw pozostało przy systemie zbiórki odpadów zmieszanych. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na terenie Gminy Czernice Borowe, odbywać się będzie: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co najmniej raz w miesiącu lub częściej wg oferty wykonawcy; selektywnie zebrane odpady komunalne w podziale na frakcje: Frakcja sucha papier (gazety, czasopisma, książki, tektura, pudełka kartonowe itp.), metal (puszki, folie aluminiowe, inne opakowania metalowe itp.), tworzywa sztuczne (butelki, opakowania po produktach spożywczych, folie i torebki z tworzyw sztucznych, tekstylia itp.), szkło i opakowania szklane, opakowania wielomateriałowe (kartony po mleku i sokach, inne opakowania po żywności itp.); Frakcja mokra odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady kuchenne stałe (resztki żywności, skorupki po jajkach i orzechach, fusy, filtry do kawy itp.), opakowania ulegające biodegradacji, odpady zielone (skoszona trawa, liście, drobne gałęzie, trociny, pozostałości roślin itp.), zużyte ręczniki papierowe, chusteczki higieniczne, mokry zabrudzony papier itp. - co najmniej raz w miesiącu. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe - odbiór odpadów będzie się odbywać poprzez dowożenie ich przez właścicieli do zorganizowanego przez Wykonawcę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów, zużyte opony - odbiór odpadów będzie się odbywać poprzez dowożenie ich przez właścicieli do zorganizowanego przez Wykonawcę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Zamawiający przeznacza teren w Czernicach Borowych (działka nr 525-2) pod punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). PSZOK odbierał będzie odpady dostarczane przez mieszkańców we własnym zakresie: przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów, wymagających uzyskania zezwoleń, pozwoleń bądź innych decyzji określonych przez przepisy odrębne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble oraz inne odpady wielkogabarytowe, popiół. Wykonawca ma obowiązek przyjąć każdą ilość odpadów komunalnych dostarczonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, znajdujących się na terenie Gminy Czernice Borowe. Wykonawca zapewni minimalne wyposażenie PSZOK-u w: kontenery lub pojemniki do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych, nie później niż na 1 dzień przed przystąpieniem do wykonywania zamówienia. Wykonawca zapewni utrzymanie czystości i porządku na terenie PSZOK-u. Selektywnie zebrane frakcje odpadów komunalnych winny być na bieżąco, tj. po zapełnieniu kontenerów lub pojemników, przekazywane do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Zbiórka w PSZOK organizowana będzie co najmniej raz w tygodniu, w przedziale co najmniej 6 godzin, a terminy otwarcia PSZOK zostaną podane do publicznej wiadomości. Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Czernice Borowe, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Wykonawca, odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest dokonywać odbioru odpadów komunalnych w każdej ilości, według ustalonego przez siebie harmonogramu, przy uwzględnieniu postanowień zawartych w SIWZ i umowie..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Prawa zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy). Wadium może być wniesione w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Czernicach Borowych nr rachunku: 77 8924 0007 0000 4011 2000 0002 Bank Spółdzielczy w Przasnyszu, z adnotacją wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernice Borowe. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Kopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli przedstawi aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Czernice Borowe w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli przedstawi: 1) możliwość dysponowania, do odbioru odpadów zmieszanych co najmniej 2 samochodami z funkcją kompaktującą, 2) możliwość dysponowania, co najmniej 2 samochodami do odbioru odpadów zebranych selektywnie, 3) możliwość dysponowania 1 samochodem skrzyniowym do odbierania odpadów, bez funkcji kompaktującej, 4) samochody będą trwale oznakowane, w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi z podaniem numeru telefonu, 5) posiada bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Czernice Borowe lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 500 tysięcy złotych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Czernice Borowe w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych - 3

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie: 1) zmiany personalnej - dopuszczającej zmianę, wymienionych w umowie, przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy; 2) zmiany uchwał podjętych przez Zamawiającego, mających wpływ na realizację usługi, 3) zmiany ustawowej stawki podatku VAT, 4) zmiany w przepisach powszechnie obowiązującego prawa dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację; 2. W przypadku o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 2 i 3 dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia. 3. Zmiana dokonywana jest na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i skutkuje podpisaniem aneksu do umowy zawierającego wskazaną zmianę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czerniceborowe.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czernicach Borowych, ul. Dolna 2, pokój nr 6, 06-415 Czernice Borowe.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Czernicach Borowych, ul. Dolna 2, 06-415 Czernice Borowe, pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.