eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wyszków › Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkujących na terenie Gminy Wyszków

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-23

Wyszków: Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkujących na terenie Gminy Wyszków
Numer ogłoszenia: 393262 - 2011; data zamieszczenia: 23.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkowie , ul. 3 Maja 16, 07-200 Wyszków, woj. mazowieckie, tel. (029) 742 49 02, faks (029) 742 49 02.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.wyszkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług opiekuńczych dla osób zamieszkujących na terenie Gminy Wyszków.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi opiekuńcze polegać będą na zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiece pielęgnacyjnej zalecanej przez lekarza oraz umożliwieniu kontaktów z otoczeniem dla osób samotnych, które z powodu choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób. Forma usług będzie zróżnicowana na: - usługi opiekuńcze - gospodarcze dla osób, które ze względu na wiek, stan zdrowia lub inną okoliczność nie są wstanie samodzielnie prowadzić gospodarstwo domowe; - usługi pielęgnacyjne dla osób przewlekle chorych, leżących, które wymagają zabiegów higieniczno - pielęgnacyjnych. 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w okresie od 01.01.2012r. do 31.12.2012r.usług opiekuńczych określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późniejszymi zmianami) tj. u osób, które ze względu na wiek, chorobę lub z innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tejże pomocy pozbawieni. Usługi opiekuńcze wykonywane będą w ich miejscu zamieszkania, w dni powszednie, a w szczególnych przypadkach w soboty, niedziele i święta. Osoby wymagające pomocy są mieszkańcami Gminy Wyszków. Usługi opiekuńcze obejmują: 1) Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności : - utrzymanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy poprzez wykonywanie bieżących porządków, w tym również mycie okien raz na 4 miesiące, - utrzymanie w czystości sprzętu gospodarstwa domowego, - utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych, - zakupy artykułów spożywczych i innych niezbędnych w gospodarstwie domowym, - przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza, - przynoszenie obiadów zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, - załatwianie bieżących spraw w zależności od potrzeb, - karmienie lub pomoc przy spożywaniu posiłków, - pranie bielizny osobistej oraz pościelowej, - przynoszenie węgla i palenie w piecu. 2) Podstawową opiekę pielęgnacyjną, w szczególności: - ścielenie łóżka, - zmiana bielizny osobistej i pościelowej, - pomoc w utrzymaniu higieny osobistej (mycie, kąpanie, czesanie, golenie, zmiana pampersa), - układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, - zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń. - mierzenie temperatury, - podawanie leków według zaleceń lekarza, - stosowanie okładów, kompresów. 3) Zapewnienie kontaktów z otoczeniem, w szczególności: - organizowanie spacerów, - organizowanie kontaktów sąsiedzkich, - zamawianie wizyt lekarskich , - realizacja recept , - załatwianie spraw urzędowych . 4) Podjęte działania w razie zgonu klienta: - wezwanie lekarza celem stwierdzenia zgonu, - zawiadomienie rodziny, - zawiadomienie Ośrodka Pomocy Społecznej w Wyszkowie i Wykonawcy usług. 2. Wykonywanie usług na rzecz konkretnej osoby Wykonawca rozpoczynał będzie w terminie max 3 dni po otrzymaniu kopii decyzji administracyjnej przyznającej tej osobie usługi opiekuńcze, wydanej przez Zamawiającego i zawierającej następujące dane: 1. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby uprawnionej do korzystania z usług, 2. godzinowy wymiar usług w tygodniu, 3. zakres wykonywanych usług, 4. czasokres wykonywania usług, 5. ponoszoną przez osobę uprawnioną do korzystania z usług odpłatność za jedną godzinę usługi. 3. W przypadkach nagłych Zamawiający może wymagać od Wykonawcy niezwłocznego rozpoczęcia wykonywania usług u wskazanej osoby. Przystąpienie do wykonywania tych usług powinno nastąpić nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili powiadomienia o takiej potrzebie. 4. Zlecenie wykonywania tych usług potwierdzone zostanie przez Zamawiającego w późniejszym czasie stosowną decyzją. 5. Wykonawca zobowiązany zostanie do pobierania od osób korzystających z usług należności z tytułu odpłatności za wykonane usługi, zgodnie z decyzją administracyjną. 6. Wykonawca powinien posiadać do dyspozycji na terenie Wyszkowa lokal przeznaczony na biuro, wyposażony w telefon. Biuro powinno być czynne w godzinach pracy Zamawiającego. 7. Usługi opiekuńcze winny być wykonywane ze szczególną starannością, sumiennością, uczciwością i zgodnie z zasadami poszanowania praw człowieka, jego godności, uczuć, decyzji jak również w poszanowaniu własności osoby wymagającej pomocy. 8. Usługi opiekuńcze wykonywane będą u ok. 110 środowisk. Przewidywana, miesięczna ilość usług wyniesie ok. 6000 godzin, z czego na usługi pielęgnacyjne - ok.2500 godzin. Liczba środowisk i liczba godzin może ulec zmianie o ok. 20%. 9. Zamawiający zastrzega, że nie będzie ponosił odpowiedzialności, jeżeli tylko część w/w godzin usług będzie zrealizowana..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.21.10 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 5000 zl (pięć tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania tego zamówienia, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie: 1) co najmniej 1 usługę opiekuńczą ,w zakres której wchodziły usługi opieki gospodarczo-pielęgnacyjnej w miejscu zamieszkania osób, którym świadczone były usługi, 2) usługa świadczona była na rzecz co najmniej 70 osób miesięcznie, 3) usługa świadczona była przez okres co najmniej 12 miesięcy u jednego wykonawcy. Spełnienie warunku należy traktować łącznie. Do wykazanej usługi należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia. Ocena tego warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę min. 100 000 zł. Ocena tego warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz oferty zawierający m.in. cenę za wykonanie zamówienia, termin realizacji zamówienia, oświadczenie o zapoznaniu się z terenem przewidywanych prac i warunkami przetargu i warunkami przyszłej umowy oraz o przyjęciu tych warunków bez zastrzeżeń, informacją o Podwykonawcach. 2.Dowód wniesienia wadium. 3.Formularz cenowy wg załącznika Nr 4

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1)Zmiany w określeniu stron umowy, o ile zasadność tej zmiany wynika z przepisów prawa na skutek np. połączenia, przekształcenia lub zmiany firmy bądź siedziby strony. 2)Zamawiający zastrzega sobie zmianę liczby podopiecznych o ok. 20%.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops.wyszkow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. 3 Maja 16 07-200 Wyszków pok. nr 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. 3 Maja 16 07-200 Wyszków Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.