eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-23

Warszawa: Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Numer ogłoszenia: 393056 - 2011; data zamieszczenia: 23.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego , ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 42 10 100, faks 022 82 88 773.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mkidn.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Udzielanie porad, opinii i konsultacji, opracowywanie oraz ocena formalno prawna i merytoryczna dokumentów, w tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla postępowań realizowanych przez zamawiającego współfinansowanych w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (w skrócie POIiŚ), kosztów zarządzania Funduszu Wymiany Kulturalnej (w skrócie FWK) Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego (w skrócie MF EOG/NMF) 2. Udział w charakterze członka w pracach komisji przetargowych powoływanych przez Zamawiającego dla zamówień współfinansowanych z funduszy przywołanych w pkt. 1 3. Kontrola formalno-prawna zgodności dokumentacji udzielanych zamówień publicznych z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r, nr 113 poz. 759 z późn. zm), prawa europejskiego, Wytycznych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, w tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dla postępowań prowadzonych przez: a. Beneficjentów projektów realizowanych ramach XI priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe POIiŚ; b. Instytucję Pośredniczącą II stopnia/Instytucję Wdrażającą dla XI Priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe POIiŚ w ramach projektów współfinansowanych z Pomocy Technicznej POIiŚ; c. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektów współfinansowanych z Pomocy Technicznej POIiŚ. 4. Realizację zadań związanych z kontrolą formalno-prawną może wiązać się z uczestnictwem w charakterze biegłego: a) w kontrolach przeprowadzanych przez Zamawiającego w miejscu realizacji projektu, b) w kontrolach systemowych, przeprowadzanych przez Zamawiającego w Instytucji Pośredniczącej II stopnia, c) w kontrolach przeprowadzonych przez Zamawiającego w Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie realizacji Rocznego Planu Działań. Ponadto w zakresie zadań będzie uczestniczenie w rozpatrywaniu zgłoszonych zastrzeżeń do informacji pokontrolnej dotyczącej ustaleń z zakresu zamówień publicznych, sporządzenie stanowiska w sprawie wniesionych zastrzeżeń wraz z uzasadnieniem oraz formułowaniem zaleceń pokontrolnych w części dotyczącej zamówień publicznych. Dodatkowo w zakresie zadań będzie przygotowywanie innych dokumentów pokontrolnych w części dotyczącej zamówień publicznych np. zawiadomień do rzecznika dyscypliny finansów publicznych, zawiadomień do prokuratury. 5. Udzielanie porad, opinii i konsultacji w zakresie ewentualnego stosowania sankcji przewidzianych w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kontroli realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 w przypadku wykrycia naruszeń procedur zamówień publicznych. 6. Doradztwo prawne w zakresie opracowywania wzorów umów na dofinansowywanie projektów i aneksów do tych umów, w tym również ich weryfikację formalno-prawną i merytoryczną poprzez badanie i ocenę zgodności z obowiązującym prawem i wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego. 7. Udzielanie porad, konsultacji oraz sporządzanie opinii w zakresie prawidłowości stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych przez podmioty kontrolowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej(Dz. U. nr 185, poz. 1092), w tym dotyczących w szczególności prawidłowości przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcia umów o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzenia dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, oceny niedopuszczalnego dzielenia zamówień publicznych celem uniknięcia zastosowania właściwych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. a) Realizacja niniejszego zadania może wiązać się z uczestnictwem w charakterze biegłego w kontrolach realizowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. nr 185, poz. 1092), jak również z uczestnictwem w: rozpatrywaniu zgłoszonych zastrzeżeń do projektu wystąpienia pokontrolnego dotyczących ustaleń w zakresie zamówień publicznych, sporządzaniu stanowiska w sprawie wniesionych zastrzeżeń w zakresie zamówień publicznych wraz z uzasadnieniem oraz sporządzaniu wystąpienia pokontrolnego w części dotyczącej zamówień publicznych, ewentualnie w przygotowywaniu innych dokumentów pokontrolnych w części dotyczącej zamówień publicznych np. zawiadomień do rzecznika dyscypliny finansów publicznych, zawiadomień do prokuratury. 8. Opracowanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących zwrotu środków na mocy obowiązujących przepisów prawnych w oparciu o zgromadzone w przedmiotowej sprawie dokumenty. 9. Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do przedstawienia syntetycznych miesięcznych sprawozdań ze zrealizowanych usług zawierającego co najmniej: określenie osoby zlecającej poszczególne usługi, datę zlecenia, przedmiotu usług, czas poświęcony na ich realizację oraz termin realizacji poszczególnych usług. Szacowana ilość godzin wykonywania opisanych wyżej usług wynosi: 1600.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: -10 pisemnych opinii prawnych nt. badania prawidłowości zamówień publicznych organizowanych zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych, oraz - 10 pisemnych opinii prawnych w sprawach związanych z wdrażaniem programów/projektów finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem przynajmniej jedną osobą posiadającą tytuł zawodowy radcy prawnego, w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1059 ze zm.) lub adwokata, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 maja 1982 r. o adwokaturze (Dz. U. z 2009 r. Nr 146, poz. 1188 ze zm.), charakteryzującego się następującym doświadczeniem i kwalifikacjami: - co najmniej 5-letnim doświadczeniem we współpracy z podmiotami realizującymi projekty/programy finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej, oraz - co najmniej 5-letnim doświadczeniem w przygotowywaniu/nadzorowaniu/weryfikacji postępowań przetargowych realizowanych zgodnie z procedurami polskiej ustawy prawo zamówień publicznych/Unii Europejskiej/Banku Światowego, lub innej organizacji międzynarodowej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się średnim przychodem z ostatnich 3 lat obrotowych, lub w krótszym okresie, jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy nie mniejszym niż 200 tys zł rocznie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 40
  • 2 - Jakość - 35
  • 3 - Doświadczenie - 25

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Warunki zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia mogą nastąpić: Jeżeli faktyczna ilość godzin zrealizowanych przez Wykonawcę usług w roku 2011 będzie mniejsza niż szacowana ilość godzin opisana w pkt. 2.2 niniejszego SIWZ, okres realizacji umowy zostanie wydłużony na dalszy okres aż do osiągnięcia szacowanej liczby godzin, nie dłużej jednak niż na okres 3 lat;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mkidn.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Biuro Administracyjno-Budżetowe ul. Krakowskie Przedmieście 15/17 00-071 Warszawa, pokój 127.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2011 godzina 11:00, miejsce: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Biuro Administracyjno-Budżetowe ul. Krakowskie Przedmieście 15/17 00-071 Warszawa, pokój nr 127.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: wydatek w części finansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżet państwa w ramach pomocy technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z budżetu państwa i kosztów zarządzania Funduszu Wymiany Kulturalnej, jak również z budżetu państwa i środków Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.